Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 16 mei 2006, 22:30   #41
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Misschien dat de inhoud "ginder" je gunstiger stemt.
Laat ik het zo stellen dat de mods bepaalde kinderachtigheden daar blijkbaar niet zo goed tolereren. Bedankt om me er heen te sturen.
Oud 16 mei 2006, 22:37   #42
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Het CGKR zelf is trouwens niet eens objectief in haar oordelen. Haat verspreiden, dat mag niet van het CGKR, behalve wanneer die tegen het Vlaams Belang, haar mandatarissen en haar kiezers gericht is.

Ik kan me zeker niet vinden in de meningen die worden verkondigd op websites zoals B&H of Stormfront. Maar toch maken die fora de onderstroom zichtbaar en worden die gevoelens in enige mate gekanaliseerd. Maak dat onmogelijk en de skinheadjes gaan buiten met de zwartjes spelen, in plaats van dat ze braaf op het internet zitten.

Laatst gewijzigd door Acid : 16 mei 2006 om 22:37.
Acid is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:38   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Alhoewel er ook wel al gewenning is t.o.v. racisme zoals hier wordt beschreven: Bron: forum van KifKif.be (Deze reply was dus om de gewenning aan te tonen, het is niet de mening van de poster aldaar zelf.)

Natuurlijk is dit nog van heel andere aard dan rassenhaat en de bewoordingen op Stormfront e.d. maar toch... Ik weet niet of iedereen Stormfront zo grappig vindt eigenlijk.
Ikzelf vind weinig dingen belachelijker dan Stormfront en C°, en ik vraag me echt af waar die sukkels hun onzin blijven halen, maar ik kan aannemen dat andere mensen het daar moeilijker mee hebben.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:41   #44
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

't Probleem met het weghalen van dergelijke sites, is dat er andere in de plaats gaan komen die veel minder gekend zijn, en zichzelf veel serieuzer gaan beginnen vinden. Marginale sites zullen ondergrondse sites worder. Waar allerlei vreemde zaken kunnen bloeien zonder dat de rest van de wereld er weet van heeft.
En dan gaat men plots schrikken als er ene doorslaat.
C uit W is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:45   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
't Probleem met het weghalen van dergelijke sites, is dat er andere in de plaats gaan komen die veel minder gekend zijn, en zichzelf veel serieuzer gaan beginnen vinden. Marginale sites zullen ondergrondse sites worder. Waar allerlei vreemde zaken kunnen bloeien zonder dat de rest van de wereld er weet van heeft.
Waarschijnlijk bestaan dat soort sites ook nu al, hoor.
Pietje is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:47   #46
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Probleem met het weghalen van dergelijke sites, is dat er andere in de plaats gaan komen die veel minder gekend zijn, en zichzelf veel serieuzer gaan beginnen vinden. Marginale sites zullen ondergrondse sites worden.

1. Waar allerlei vreemde zaken kunnen bloeien zonder dat de rest van de wereld er weet van heeft.

2. En dan gaat men plots schrikken als er ene doorslaat.
1. Ik zou het eerder formuleren als vreemde zaken die 'rotten' of 'woekeren'. 'Bloeien' is toch eerder iets moois, niet ?

2. Ook zonder marginale en/of ondergrondse sites slaat er nu en dan wel eens ene door. Er sloegen er al door lang voor er van 'marginaal' of 'ondergronds' sprake was.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:48   #47
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

racistische sites.... moehaha
MaXiMuS is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:51   #48
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ben ik het mee eens. Ik vraag me trouwens nog steeds af welke "serieuze" crimineel er zijn ware plannen en plein public op het internet zou aankondigen.
Oud 16 mei 2006, 22:51   #49
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weisse Wolf Bekijk bericht
De realiteit is echter dat ze helemaal niks kunnen beginnen tegen Stormfront en diegenen die er posten. En dat weten ze ook bij het repressie-apparaat maar ze moeten uiteraard wel de schijn wekken dat er iets aan gedaan wordt. Er is nog nooit een klacht ingediend, niet door Vlaanderen en niet door Nederland waar er verleden jaar ook een hele hetze rond Stormfront gemaakt werd.
Ik zou maar niet te snel juichen in je plaats. Indien je daar op gepost hebt dan zal het maar een klein kunstje zijn dat te ontdekken. En die informatie is voorhanden buiten je eigen PC. Die nu gaan opkuisen brengt geen aarde aan de dijk
Indien het "apparaat" echt in gang schiet zal men "toevallig" hier een paar leden niet meer zien posten.
sodoirt is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:52   #50
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Het CGKR zelf is trouwens niet eens objectief in haar oordelen. Haat verspreiden, dat mag niet van het CGKR, behalve wanneer die tegen het Vlaams Belang, haar mandatarissen en haar kiezers gericht is.

Ik kan me zeker niet vinden in de meningen die worden verkondigd op websites zoals B&H of Stormfront. Maar toch maken die fora de onderstroom zichtbaar en worden die gevoelens in enige mate gekanaliseerd. Maak dat onmogelijk en de skinheadjes gaan buiten met de zwartjes spelen, in plaats van dat ze braaf op het internet zitten.
Ieder heeft recht op zijn mening, ook het CGKR. Jammer genoeg is hun wil wet en moeten daarom vele mensen bloeden.
Oud 16 mei 2006, 22:52   #51
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Ik zou maar niet te snel juichen in je plaats. Indien je daar op gepost hebt dan zal het maar een klein kunstje zijn dat te ontdekken. En die informatie is voorhanden buiten je eigen PC. Die nu gaan opkuisen brengt geen aarde aan de dijk
Indien het "apparaat" echt in gang schiet zal men "toevallig" hier een paar leden niet meer zien posten.
Wat zouden ze toch, met twintig man kunnen ze nog niet één persoon schaduwen
Oud 17 mei 2006, 12:51   #52
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
[SIZE=1]Van onze correspondent ter plaatse: http://www.gva.be[/SIZE]

Klacht tegen racistische websites

http://www.standaard.be/Assets/Image.../fh160506y.jpg ©rr

Aansluitend bij dit artikel
document.write('');http://ad.be.doubleclick.net/viewad/817-grey.gif http://host1.adhese.be/ad/376/alt/nl

BRUSSEL - De Liga voor Mensenrechten gaat morgen een klacht indienen bij het Antwerpse parket tegen de internetsites Stormfront en Blood and Honour. Op beide discussiefora zijn de voorbije dagen heel racistische boodschappen verschenen.
Beide internetsites verspreiden haatdragende berichten en roepen op tot discriminatie en geweld, aldus de Liga. Volgens de organisatie is de inhoud van de websites duidelijk strafbaar.
De Liga beroept zich daarvoor op de antiracismewet, die stelt dat het strafbaar is om het publiek op te roepen tot haat en discriminatie tegenover een groep, gemeenschap of leden daarvan.
Volgens de Liga dragen de berichten bij tot een racistisch klimaat, dat aanleiding geeft tot tragische gebeurtenissen, zoals de moordpartij in Antwerpen.
Op de extreem-rechtse internetsites wordt de dader van de racistische moorden bejubeld. Sommige internetgebruikers op de fora betreuren dat de dader een blank kindje heeft doodgeschoten. Anderen schrijven dat hij beter nog enkele joden had neergeschoten, want "Antwerpen sti(n)kt ervan."

Het zal een spijtige zaak zijn voor de Liga maar beide websites hebben hun host in de Verenigde Staten van Amerika dus het zal zo goed als onmogelijk zijn om deze aan banden te leggen.
De liga van de mensenrechten

De Franse liga van de mensenrechten heeft zwaar uitgehaald naar de zware straffen die allochtonen gekregen hadden omdat ze een landgenote in brand gestoken hadden. De westerlingen moesten dit maar begrijpen want ze kwamen uit een cultuur waar de vrouw minderwaardig was. Aldus de teneur van de liga.

Dus de liga der mensenrechten is gewoon een idioot gezelschap.
Geertje is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:18   #53
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ben er eens gaan kijken. Moet eerlijk bekennen dat ik me er minder gemakkelijk kwaad maak dan hier. Geen linkse luizen die me ergeren, alleen hier een daar wat krachttermen, maar niets waar ik door gemanipuleerd word.
Ga daar dan je haat verkondigen, dan zij we hier tenminste van je verlost....
Oud 17 mei 2006, 13:39   #54
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
pietje met je mutsje op

blijkbaar heeft het Strontfront er niets tegen om opportunistisch van de vrijheid van de USA gebruik te maken om hun "anti-zionistische" negationisme en jodenhaat te spuien
Want het is door de Joden dat er in de VSA vrijheid is, of wat?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:39   #55
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eigenlijk zou er elke dag op het nieuws een bloemlezing moeten gepresenteerd worden van de meest pathetische, meest stompzinnige, meest hysterische, ... uitspraken die op dit soort sites verschenen.
Lijkt me een leuk idee voor een draad alhier: "het beste van Stormfront". Wat houdt je tegen?
Oud 17 mei 2006, 13:41   #56
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik feliciteer de Liga van de Mensenrechten met hun operatie en wens ze veel succes.
Pardon my French, maar je bent niet erg consequent: anti-zionisme moet verboden worden, maar anti-migranten taal moet kunnen?
Oud 17 mei 2006, 14:13   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Ieder heeft recht op zijn mening, ook het CGKR. Jammer genoeg is hun wil wet en moeten daarom vele mensen bloeden.
Wie bloedt er door toedoen van het CGKR ?

Kan u daar a.u.b. een bron voor opgeven ?
djimi is offline  
Oud 17 mei 2006, 14:14   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Lijkt me een leuk idee voor een draad alhier: "het beste van Stormfront". Wat houdt je tegen?
Tijdsgebrek, of anders geformuleerd : toch nog wel wat beters te doen.

Maar als dat mijn 'job' zou kunnen worden, wie weet ???

Laatst gewijzigd door djimi : 17 mei 2006 om 14:16.
djimi is offline  
Oud 17 mei 2006, 14:24   #59
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Wat zouden ze toch, met twintig man kunnen ze nog niet één persoon schaduwen
Het is een kwestie van motivatie!
Oud 17 mei 2006, 14:25   #60
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Pardon my French, maar je bent niet erg consequent: anti-zionisme moet verboden worden, maar anti-migranten taal moet kunnen?
ik begrijp je vraagje niet.
PollyCorrect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be