![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaams Blok/Belang: Waaraan danken zij hun constante groei tijdens verkiezingen? | |||
24% van de mensen is racist |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Het cordon Sanitaire |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,20% |
Het wanbeleid van de laaste decenia |
![]() ![]() ![]() |
31 | 63,27% |
De vreemdelingen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh
![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ben geen VB'er, maar ik wil de partij toch verdedigen tegen zulk een onzin. Gaat gij als liberaaltje maar gauw stemmen op VLD ofzo. Verder hebben de Walen geen "luiaards-virus" maar gewoon een andere mentaliteit. Iets waar wij op sommige vlakken nog van kunnen leren, overstressige werkmieren dat we soms zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "zalig de armen van geest, want zij zullen het rijk der hemelen zien..."
jammer genoeg bestaat dat rijk der hemelen niet... en geeft het VB een rijk van illusies... en da's toch zo mooi... maar dan ook enkel een fata morgana... en illusies scheppen is makkelijk, als men weet dat men ze nooit zal hoeven waar te maken... omdat men wanneer het zo ver is (als het zo ver komt), men toch weer eens de boel doet barsten... en men opnieuw kan beginnen onder een andere naam... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() dan zal het begin van de 2e strofe van de Internationale jou wel aanstaan.
Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 21 mei 2006 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, ik heb alleen geen probleem met rijkdom die eerlijk verdiend is.
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() en ik heb geen probleem met rijkdom die door eigen arbeid is verworven.
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 mei 2006 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() ze liggen er nogal wakker van.
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ongeloofelijk arrogant en dogmatisch uitspraakje van u hoor ![]() extremisme=radicalisme=klaar en duidelijke standpunten hebben. Toch beter als die softe grijze eenheidsworst, genaamd "establishment". Vroeger hadden we een verzuiling. Nu allemaal schone schijn. 't is éen pot nat bijna. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 mei 2006 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tof, we blijken het over vele zaken eens te zijn. Uiteraard mag je met die rijkdom doen wat je belieft.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daens was uiteraard géén extremist in zijn tijd.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt dat dit "misbruiken" is? Wie bepaalt dit? U misschien? Welnu, indien u dat meent dan misbruikt u deze figuur en meent u dat u er een alleenrecht op heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Zij danken hun groei aan de verstaanbare en zeer harde ongenuanceerde volksstaal die ze gebruiken. Het VB loopt als het ware over van simplisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Ik zou gewoon niet iemands zegen zomaar opeisen. Is het fout om te menen dat Daens in de eerste plaats een christen was ? Mijn excuses indien ik geschokt heb met een mogelijk ruw geformuleerde reactie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burger
|
![]() Hum , tja , das natuurlijk wel een lastige kwesite. Uiteraard kunnen ze er een zijn. Maar ik denk dat Daens wel degelijk de essentie begreep van het christendom nl niet bidden,bidden,bidden maar eerder degelijk de zwakken proberen te helpen zoals Christus het gewild zou hebben. Laten we het woord christen gewoon even vervangen door "Goed Mens" ofzo. Zoals ik al reeds zei alle vormen van extremisme zijn gevaarlijk dus ook christen-extremisten. Het doet me denken aan Socrates , die het over goedheid wijsheid had. Best uitlegbaar met een dokter die rookt zou volgens Socrates geen goed dokter zijn omdat hij zijn wijsheid over de sigaret en het lichaam niet heeft toegepast.
Doordat je Christen in verscheidene manieren kunt interpreteren en ook de geschriften op veel manieren kan geinterpreteerd worden, kunnen er christen-extremisten bestaan en onstaan. Brengen we dat terug op die Socratische denkwijze , zou de Christen die extreme gedachten aanneemt geen christen meer zijn omdat die de wijsheid uit de Bijbel verkeerd zou toegepast hebben. Hm , eigenlijk versta ik het zelf niet meer ![]() Laatst gewijzigd door Bratskos Di Mola : 21 mei 2006 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Het is misbruik omdat de ideeën die het VB aanhant op geen enkele wijze te realteren zijn aan de ideeën van Daens, meer nog, mocht Daens vandaag leven, hij zou nogal van leer trekken tegen het VB. Het is tekenend voor de tamheid van de vakbondsbureaucratie dat ze zonder slag of stoot die recuperatie, die verkrachting, van haar symbolen toelaat (Daens, 1 mei).
![]() |