Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 22:22   #41
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Voor mij is de boodschap belangrijker dan de stijl waarin ze verpakt is.

Stop een stront in een peperdure handtas en het is nog een stront.
stop een stront in een dridelig pak op een VB-congres en het is nog een stront.
driewerf is offline  
Oud 20 mei 2006, 22:40   #42
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Glenn Audenaert (Directeur Gerechtelijke Dienst van de Federale Politie)...blablabla...Het VB is een lelijke schandvlek op het mooie Vlaanderen.
Op wiens loonlijst staat die meneer Audenaert feitelijk en door welke machtspausen werd dit lichtend heerschap tot PDM van 's lands veiligheid benoemd ? Who 's who Jampie ?
Diego Raga is offline  
Oud 21 mei 2006, 07:15   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Neen. Over gans de lijn heeft Boadicea ongelijk.

2)Dewinter, of een ander Poltiek correcteling van het VB stigmatiseert al jaren, en onophoudelijk een aantal bevolkingsgroepen. Maar meer nog ruit de mensen op tegen bepaalde groepn

'Geef ons wapens'
de beeldspraak van de roofdieren

dat is opruiend, en veel erger dan louter beledigend.
leugenaar
Die uitspraken komen niet van het Vlaams Belang
born2bewild is offline  
Oud 21 mei 2006, 07:35   #44
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oké, je hebt gelijk. Het VB is niet racistisch. De andere partijen spuien racisme en onverdraagzaamheid.

Zeer juist!

Ik stel me vaak in de plaats van een allochtoon. Ik zou me door niemand of niets laten vernederen, maar ik zou er ook alles aan doen om mezelf verdraagzaam te maken en niet alleen vedraagzaamheid te eisen.
Ik heb echter de indruk dat het een sport is van veel allochtonen om zich te onderscheiden door brutaliteiten en minachting tegenover als wat blank is.

Multiraciaal, ja! Multicultureel, neen!

Laatst gewijzigd door Duym : 21 mei 2006 om 07:46.
Duym is offline  
Oud 21 mei 2006, 11:42   #45
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinoo Bekijk bericht
Misschien zit ik wel in uw kamp?
Probeere eens genuanceerd en niet in zwart-wit te denken.
Voor de rest, domme en gevaarlijke uitspraak, mag dat hier allemaal zo maar?
als de gucht VB kiezers mag beschuldigen en dat zij mede schuld hebben aan de moord partij in antwerpen dan heb ik het recht om dit te zeggen.

en de uitspraken van tegenstanders van het VB hier zijn even dom en gevaarlijk.

Trouwens er zitten er hier genoeg die de holocaust zelf ontkennen en dat is echt strafbaar en daar word toch ook niks aan gedaan
slegie is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:04   #46
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
De waanzinnige redenering van Minister De Gucht waarbij hij één miljoen Vlamingen (de VB kiezers) mede verantwoordelijk stelt voor de daden van één individu dat niet eens lid is van datzelfde VB kan zich ook tegen hem keren.
Volg even mee:
Door de massale immigratie uit Noord en centraal Afrika ontstonden samenlevingsproblemen. Door het lakse asielbeleid met zijn tienduizenden regularisaties ontstond er een aanzuigeffect met nog meer immigratie tot gevolg. Steden als Antwerpen en Brussel worden overspoeld door asielzoekers, kerken worden bezet, de OCMW's kraken in hun voegen...Een nieuwe regularisatie golf wordt met hongerstakingen afgedwongen.
Een belangrijk deel van de bevolking (de overgrote meerderheid?) wil geen ongebreidelde immigratie, wil geen multiculturele samenleving. Deze mensen willen onze identiteit behouden en onze welvaart doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen. Het verlenen van stemrecht aan vreemdelingen ging regelrecht in tegen de wensen van de meerderheid van de Vlamingen, positieve discriminatie van allochtonen wekt wrevel op bij vele autochtonen. Het resultaat: de politiek die de laatste 20 jaar gevoerd werd inzake vreemdelingen en asielzoekers heeft heel wat kiezers doen afhaken bij de traditionele partijen. Het Vlaams Blok werd groot o.a. door het falen van VLD, CD&V en SP.a. De samenlevingsproblemen namen uitbreiding, de wrevel bij de bevolking bleef groeien. Gelukkig ventileert de overgrote meerderheid van de mensen die niet akkoord zijn met het asielbeleid haar ongenoegen enkel op een democratische manier in het kieshokje. Slechts één individu zette die wrevel om in blinde haat tegen zichzelf en tegen 3 onschuldige slachtoffers.
Wie is er verantwoordelijk voor het falende asielbeleid?
Wie is er verantwoordelijk voor de massale immigratie van Afrikaanse gelukszoekers?
Wie is er verantwoordelijk voor het beleid inzake justitie en veiligheid?
Wie is er verantwoordelijk voor het toekennen van stemrecht aan mensen die geen belg willen worden?
Welke politici hebben nooit willen luisteren naar de mening een groot deel van het volk?
Juist: Minister De Gucht gaat niet vrijuit.
De VLD gaat niet vrijuit.
Vandaag wast De Gucht zijn handen in onschuld en wijst hij met de vinger naar 1000 000 mensen wiens stem hij nooit heeft willen horen.
Zonder het Vlaams Blok was de wrevel over de immigratie er ook geweest. Ik ben ervan overtuigd dat door het bestaan van het VB er veel wrevel op een vreedzame democratische manier geventileerd werd. Het succes van het VB geeft als een koortsthermometer aan dat het vreemdelingenbeleid grondig fout loopt. Figuren als De Gucht willen de thermometer stukmaken. Zij willen niet weten dat de bevolking hun politiek afkeurt. Zonder thermometer zal Vlaanderen niet minder samenlevingsproblemen kennen en zal de opgedrongen multiculturele droom onvermijdelijk uitdraaien tot een nachtmerrie. Wie een democratische oppositie tegen het huidige vreemdelingenbeleid onmogelijk maakt zet de deur open voor politiek geweld.
geen enkele democraat heeft problemen met het feit dat problemen worden aangekaard maar een democraat blijft wel achter de principes van een democratie staan
als je staat achter de universele rechten van de mens dan betekent dit ook dat je dit moet toepassen, belangrijk is dat als je mensen rechten geeft dit ook automatisch plichten geeft. Als we zeggen dat iedereen het recht heeft om zich te ontwikkelen dan moeten we dit toepassen. Dit betekent dat als je zegt dat ieder mens recht heeft op scholing, voeding, werk ... je dit ook moet doen en niet moet zeggen " iedereen is gelijk " maar in de praktijk handelen " iedereen is gelijk indien ik mezelf kan identificeren met de ander", zodat je eigenlijk iedereen die anders is of niet in je leefwereld past, uitsluit.

Ik heb geen bezwaar als VB de waarheid vertelt, ik heb wel bezwaren net zoals zovele democraten als er leugens en onwaarheden worden vertelt, we hebben bezwaren indien mensen in het algemeen niet als gelijkwaardig aan elkaar worden benoemd. VB verkracht al jaren de waarheid en vertrekt vanuit ongelijkheid van de mensen.
VB is niet de thermometer van de maatschappij maar de wind die het vuur aanwakkert waardoor een smeulend vuurtje een uitslaande brand wordt en achteraf zegt dit VB dat ze niets gedaan hebben en wassen hun handen in onschuld
Nicolas is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:08   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
Ik heb geen bezwaar als VB de waarheid vertelt, ik heb wel bezwaren net zoals zovele democraten als er leugens en onwaarheden worden vertelt
stemt u dan blanco?
born2bewild is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:19   #48
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het "klimaat" waarin één individu met zelfmoordneiging, op eigen houtje moorden heeft gepleegd? Dat klimaat werd voor een groot deel bepaald door de politici die de voorbije jaren het beleid gevoerd hebben inzake vreemdelingen, onder andere Karel De Gucht.
Nogmaals wie draagt de verantwoordelijk voor het feit dat onze steden overspoeld worden door asielzoekers, dat kerken bezet worden door mensen die onze asielwetgeving proberen te omzeilen.
Wie draagt verantwoordelijkheid voor het feit dat vele criminelen onbestraft blijven, ...
dit " lege" individu, is een voorbeeld van een jongen die een slecht zelfbeeld heeft, zichzelf ervaart als een loser en niet gelooft in eigen mogelijkheden. Deze jongen (h)erkende niet dat dit gevoel vanuit zichzelf kwam en projecteerde dit gevoel op de anderen, de anderen met wie hij zich niet kon identificeren. Vanuit zijn opvoeding die vol met onwaarheden zat ( opgevoed in een VB denkwijze waarbij nooit zichzelf in vraag wordt gesteld maar steeds de schuld aan een ander wordt toegeeigend) is het dus logisch dat hij deze " vreemde" als de grote schuldige ziet voor zijn slecht voelen. Deze jongen is opgegroeid in een omgeving waar het individu is ondergeschikt aan partijdiscipline. Zelfstandig denken wordt vervangen door denken wat de partij zegt.
het denken van deze jongen is veroorzaakt door het milieu waarin hij is groot gebracht.
Om zijn leegheid te compenseren wil hij iets betekenen, wil hij de redder zijn dus gaat hij deze " vreemden" vermoorden zodat hij een held, een identiteit zou worden voor de groep waar hij zich thuis voelt -> het VB
met zijn poging wou hij een identiteit worden die hij nog nooit is geweest ( hij was voor iedereen onopvallend op school)
Nicolas is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:23   #49
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

De Gucht,

De mestkevers zullen met de verkiezing met U afrekenen.
Toch bedankt voor de stigmatisering en de vele stemmen
die U oneliners het VB weer zal opleveren.
xmordan is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:29   #50
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist.

Maar dat legaal wapens naar Nepal gestuurd hebben en dat hiermee tientallen prosterende burgers gedood zijn, daar hebben ze geen gewetenscrisis over. Dat zal dan ook weer de schuld van het VB zijn?

Nee, de paarse regering heeft ook bloed aan hun handen hangen en het wordt tijd dat we dat inzien. Ze zoeken ook geen oplossingen voor het probleem. Enkel met het vingertje wijzen dat op het VB stemmen het niet is, kan iedereen.
Verder geen concrete oplossingen gezien uit paarse hoek. En als ze inderdaad hun zondebok zouden verbieden, geloof ik dat we hier ook Nepalese toestanden krijgen.
neen, het buitenlands beleid van de paarse regering mag terecht gewezen worden en er mag terecht gezegd worden dat rond wapens er een hypocriete houding is
maar het feit dat het zolang duurde heeft meer te maken met een rechtse liberale ideologie dan de linkse ideologie
je kan je echter de vraag stellen hoe principieel " links " zich opstelt bij bepaalde dossiers

of de nepalese toestanden hier zullen ontstaan is wel de verantwoordelijkheid van U en mij
in plaats van passief af te wachten en te kijken wat er gaat gebeuren, spreek u duidelijk uit tegen iedere vorm van geweld, spreek u dan duidelijk uit voor het feit dat in ons land de grondbeginselen van een democratie moeten gevolgd worden en durf ook verantwoordelijkheid te nemen voor het feit dat dit betekent dat we voor sommige zaken ons onmachtig voelen. Dat onmacht niet opgelost wordt door macht te grijpen via geweld maar dat gebruik van macht ons juist nog meer onmachtig maakt want dat we alle controle kwijt zijn en enkel nog denken dingen op te lossen door de principes van " de wet van de sterkste" , boven deze primitieve filosofie dacht ik, stonden we boven
Nicolas is offline  
Oud 21 mei 2006, 13:03   #51
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

geen enkele democraat heeft problemen met het feit dat problemen worden aangekaard maar een democraat blijft wel achter de principes van een democratie staan
Tuurlijk, daarom ook dat ze het VB weren gelijk de pest, 't is geen democratisch verkozen partij
*ahem*

Citaat:
als je staat achter de universele rechten van de mens dan betekent dit ook dat je dit moet toepassen, belangrijk is dat als je mensen rechten geeft dit ook automatisch plichten geeft. Als we zeggen dat iedereen het recht heeft om zich te ontwikkelen dan moeten we dit toepassen. Dit betekent dat als je zegt dat ieder mens recht heeft op scholing, voeding, werk ... je dit ook moet doen en niet moet zeggen " iedereen is gelijk " maar in de praktijk handelen " iedereen is gelijk indien ik mezelf kan identificeren met de ander", zodat je eigenlijk iedereen die anders is of niet in je leefwereld past, uitsluit.
Allemaal zeer mooi gezegd, maar compleet "off topic"

Citaat:
Ik heb geen bezwaar als VB de waarheid vertelt, ik heb wel bezwaren net zoals zovele democraten als er leugens en onwaarheden worden vertelt, we hebben bezwaren indien mensen in het algemeen niet als gelijkwaardig aan elkaar worden benoemd. VB verkracht al jaren de waarheid en vertrekt vanuit ongelijkheid van de mensen.
Bullshit. Er is veel mis met het VB, maar niet wat gij der ligt te preken.

Citaat:
VB is niet de thermometer van de maatschappij maar de wind die het vuur aanwakkert waardoor een smeulend vuurtje een uitslaande brand wordt en achteraf zegt dit VB dat ze niets gedaan hebben en wassen hun handen in onschuld
Fout.
Guy Verhofstadt: "Ik zal het success van paars meten aan de stijging van het VB"
Klinkt me enorm als een soort barometer, niet?
Het probleem met de huidige samenleving in België is niet veroorzaakt door VB, maar door de regerende macht, en die mannen hebben al jaren geen voeling met wat er in de maatschappij leeft. In't tegendeel, bij da volk is't "eigen portefeulle eerst".
Amon_Re is offline  
Oud 21 mei 2006, 13:07   #52
Amon_Re

Standaard

Citaat:
dit " lege" individu, is een voorbeeld van een jongen die een slecht zelfbeeld heeft, zichzelf ervaart als een loser en niet gelooft in eigen mogelijkheden.
Yaay! U bent een zieleknijper?

Citaat:
Deze jongen (h)erkende niet dat dit gevoel vanuit zichzelf kwam en projecteerde dit gevoel op de anderen, de anderen met wie hij zich niet kon identificeren. Vanuit zijn opvoeding die vol met onwaarheden zat ( opgevoed in een VB denkwijze waarbij nooit zichzelf in vraag wordt gesteld maar steeds de schuld aan een ander wordt toegeeigend) is het dus logisch dat hij deze " vreemde" als de grote schuldige ziet voor zijn slecht voelen. Deze jongen is opgegroeid in een omgeving waar het individu is ondergeschikt aan partijdiscipline. Zelfstandig denken wordt vervangen door denken wat de partij zegt.
En mag je zomaar het beroepsgeheim schenden en vertellen wat deze kerel jou vertelde in privésessies? Of fantaseer je er maar op los?

Eerlijk gezegd, voor een zieleknijper verteld u nie echt veel zinnige dingen.

Citaat:
het denken van deze jongen is veroorzaakt door het milieu waarin hij is groot gebracht.
Om zijn leegheid te compenseren wil hij iets betekenen, wil hij de redder zijn dus gaat hij deze " vreemden" vermoorden zodat hij een held, een identiteit zou worden voor de groep waar hij zich thuis voelt -> het VB
met zijn poging wou hij een identiteit worden die hij nog nooit is geweest ( hij was voor iedereen onopvallend op school)
Nicolas, jongen, studeer mer verder, want als ge hoopt ooit een zieleknijper te worden heb je nog veel te leren.
Amon_Re is offline  
Oud 21 mei 2006, 13:09   #53
Amon_Re

Standaard

Citaat:
spreek u dan duidelijk uit voor het feit dat in ons land de grondbeginselen van een democratie moeten gevolgd worden en durf ook verantwoordelijkheid te nemen voor het feit dat dit betekent dat we voor sommige zaken ons onmachtig voelen.
Weg met het cordon sanitaire!
Amon_Re is offline  
Oud 21 mei 2006, 13:11   #54
Siegfried
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Jampie, kunt u alstublieft spaties tussen uw paragrafen laten? Uw tekst is volkomen onleesbaar. Gelieve wat lichtheid en ruimte in uw tekst aan te brengen.

Voor de rest: uw gedachten zijn even bekrompen als de kramme vorm waarin u ze neerpent.
Oliepik, volgens mij ben jij een linkse werkloze parasiet, zo eentje waar ik een grondige hekel aan heb.(er lopen er hier op dit forum nog een paar rond, zelfingenomen, lui én werkloos)
Siegfried is offline  
Oud 21 mei 2006, 13:54   #55
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
stop een stront in een dridelig pak op een VB-congres en het is nog een stront.
geef dutroux een kostuum en hij zou niet misstaan op een congres van spirit,sp.a,vld.
slegie is offline  
Oud 21 mei 2006, 14:00   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waanzinnige redenering van Minister De Gucht waarbij hij één miljoen Vlamingen (de VB kiezers) mede verantwoordelijk stelt voor de daden van één individu dat niet eens lid is van datzelfde VB kan zich ook tegen hem keren.
Volg even mee:
Door de massale immigratie uit Noord en centraal Afrika ontstonden samenlevingsproblemen. Door het lakse asielbeleid met zijn tienduizenden regularisaties ontstond er een aanzuigeffect met nog meer immigratie tot gevolg. Steden als Antwerpen en Brussel worden overspoeld door asielzoekers, kerken worden bezet, de OCMW's kraken in hun voegen...Een nieuwe regularisatie golf wordt met hongerstakingen afgedwongen.
Een belangrijk deel van de bevolking (de overgrote meerderheid?) wil geen ongebreidelde immigratie, wil geen multiculturele samenleving. Deze mensen willen onze identiteit behouden en onze welvaart doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen. Het verlenen van stemrecht aan vreemdelingen ging regelrecht in tegen de wensen van de meerderheid van de Vlamingen, positieve discriminatie van allochtonen wekt wrevel op bij vele autochtonen. Het resultaat: de politiek die de laatste 20 jaar gevoerd werd inzake vreemdelingen en asielzoekers heeft heel wat kiezers doen afhaken bij de traditionele partijen. Het Vlaams Blok werd groot o.a. door het falen van VLD, CD&V en SP.a. De samenlevingsproblemen namen uitbreiding, de wrevel bij de bevolking bleef groeien. Gelukkig ventileert de overgrote meerderheid van de mensen die niet akkoord zijn met het asielbeleid haar ongenoegen enkel op een democratische manier in het kieshokje. Slechts één individu zette die wrevel om in blinde haat tegen zichzelf en tegen 3 onschuldige slachtoffers.
Wie is er verantwoordelijk voor het falende asielbeleid?
Wie is er verantwoordelijk voor de massale immigratie van Afrikaanse gelukszoekers?
Wie is er verantwoordelijk voor het beleid inzake justitie en veiligheid?
Wie is er verantwoordelijk voor het toekennen van stemrecht aan mensen die geen belg willen worden?
Welke politici hebben nooit willen luisteren naar de mening een groot deel van het volk?
Juist: Minister De Gucht gaat niet vrijuit.
De VLD gaat niet vrijuit.
Vandaag wast De Gucht zijn handen in onschuld en wijst hij met de vinger naar 1000 000 mensen wiens stem hij nooit heeft willen horen.
Zonder het Vlaams Blok was de wrevel over de immigratie er ook geweest. Ik ben ervan overtuigd dat door het bestaan van het VB er veel wrevel op een vreedzame democratische manier geventileerd werd. Het succes van het VB geeft als een koortsthermometer aan dat het vreemdelingenbeleid grondig fout loopt. Figuren als De Gucht willen de thermometer stukmaken. Zij willen niet weten dat de bevolking hun politiek afkeurt. Zonder thermometer zal Vlaanderen niet minder samenlevingsproblemen kennen en zal de opgedrongen multiculturele droom onvermijdelijk uitdraaien tot een nachtmerrie. Wie een democratische oppositie tegen het huidige vreemdelingenbeleid onmogelijk maakt zet de deur open voor politiek geweld.
Dus kort samengevat: het is de migratie die verantwoordelijk is voor de racistische moorden. Dat noem ik dus onversneden fascisme.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 21 mei 2006, 14:09   #57
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quote van de dag

Je kunt niet vrijblijvend voor Vlaams Belang stemmen. Als je daar voor stemt, ben je mee verantwoordelijk voor wat die partij aanricht in de samenleving

Karel De Gucht vindt dat ook de kiezers van Vlaams Belang verantwoordelijk zijn voor het klimaat waarin de moorden in Antwerpen zich hebben afgespeeld

------------------------------------------------
Hij heeft het dus over het klimaat dat werd geschapen door het VB. Niet over de daden van één individu.
Je kunt niet vrijblijvend racisme blijven promoten en dan klagen dat de integratie mislukt.
In die zin werken de kiezers van het VB mee aan de mislukking van de integratie door op die partij te stemmen. In plaats van de problemen te verminderen, vermeerderen zij ze. Ze krijgen dus juist het omgekeerde van wat ze verwachten, en de anderen delen in de klappen.

Dat wil niet zeggen dat een goed integratiebeleid niet gepaard moet gaan
met een streng asielbeleid. Het ene kan niet zonder het andere.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 mei 2006 om 14:13.
labyrinth is offline  
Oud 21 mei 2006, 14:26   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Quote van de dag

Je kunt niet vrijblijvend voor Vlaams Belang stemmen. Als je daar voor stemt, ben je mee verantwoordelijk voor wat die partij aanricht in de samenleving

Karel De Gucht vindt dat ook de kiezers van Vlaams Belang verantwoordelijk zijn voor het klimaat waarin de moorden in Antwerpen zich hebben afgespeeld

------------------------------------------------
Hij heeft het dus over het klimaat dat werd geschapen door het VB. Niet over de daden van één individu.
Nochtans is paars al twee legislaturen aan de macht.
Het VB was dat nog nooit.

Ik zou dus zeggen dat de machthebbers verantwoordelijk voor het huidige klimaat waarin de moorden elkaar in sneltreinvaart opvolgen.

Sinds wanneer wordt de oppositie voor het klimaat verantwoordelijk gesteld dat de machthebbers schiepen?
Oud 21 mei 2006, 14:32   #59
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans is paars al twee legislaturen aan de macht.
Het VB was dat nog nooit.

Ik zou dus zeggen dat de machthebbers verantwoordelijk voor het huidige klimaat waarin de moorden elkaar in sneltreinvaart opvolgen.

Sinds wanneer wordt de oppositie voor het klimaat verantwoordelijk gesteld dat de machthebbers schiepen?
De oppositie zorgde voor het tegenhouden van een positieve integratie.
De allochtoonse jongeren hebben een achterstand. Dat komt niet alleen door de slechte kennis van de Nederlandse taal maar ook door minder performante leerkrachten in scholen met een meerderheid aan allochtonen.
Ze werden dikwijls verwaarloosd omdat extreem-rechts dat nu eenmaal niet renderend en weggesmeten geld vond.
De hete adem van VB in de nek......
Nu beseft iedereen dat er daar verandering moet in komen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 mei 2006 om 14:35.
labyrinth is offline  
Oud 21 mei 2006, 14:34   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wil niet zeggen dat een goed integratiebeleid niet gepaard moet gaan
met een streng asielbeleid. Het ene kan niet zonder het andere.
Toevallig is het uitgerekend een streng asiel-en immigratiebeleid waar het VB al jaren voor bepleit. Dat werd echter steevast 'racisme, discriminatie van vreemdelingen en aanzetten tot haat' genoemd. Het ene kon en MOEST dus zelfs zonder het andere, maar nu alles deftig uit de hand begint te lopen zeggen de verantwoordelijken: 'Wir haben es nicht gewust' en schuiven ze het resultaat van hun eigen, overduidelijk falende vreemdelingenbeleid ijskoud in andermans schoenen.
Knuppel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be