![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt nog altijd niet duidelijk gemaakt wat de link is tussen hun bereidheid om te participeren en hun professionele problemen. Moeten ze misschien 7/7 binnen de universiteit een t-shirt van Trotski dragen vooraleer ze door jou goedgekeurd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Had ik dit nu ongeveer al 100 keer gezegd dat ik het zeer typisch vond dat de regelneven van de KP het opnieuw konden verpesten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 mei 2006 om 02:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 mei 2006 om 02:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet in welke mate de anti-MAS fractie in de UAG ook bestaat uit de POS. Het zou nogal lullig zijn mocht de franstalige POS ons aanvallen omdat we een visie verdedigen waar de SAP in Vlaanderen ook achter staat. Maar goed ik was er niet bij op de vergaderingen. Ik denk dat we beter wachten met speculeren vooraleer we beiden meer weten of ik in mijn geval beter Frans versta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Het zou wel leuk zijn als ze opnieuw activistisch werden, de groep reactionaire studenten groeit+het achterlijk postmaterialistisch idee bij die idiote kosmopolitische progressieven (animo, gras, etc...) is een ware pest. Vooral dat "hip" modeverschijnsel om zich te profileren als leeghoofdige alternativo moet echt op de 1 of andere manier worden aangepakt. Als je dan werkelijk kleinburgerlijke types zoekt, die beantwoorden tot jouw concept.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 mei 2006 om 02:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je nooit een kleinburger genoemd, althans niet voor zover ik me kan herinneren. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
"Allee gij, jung. Gij zijt nog marxist ofwatte. En ge zegt dat het historisch materialisme nog klopt? Meent ge da nu?" Zelfs het elementaire bewustzijn om nog te snappen dat er productieverhoudingen zijn, is weg. Die denken werkelijk dat iedereen opgewekt en voor het plezier elke dag 8 uur hun kl*ten afdraaien. En dat werkgevers best wel hun vrienden zijn, en dat deze werk geven uit menslievendheid. Ik vraag mij af waarom ze überhaupt nog studeren, kritisch denken zit er al niet in. En dan nog als afsluiter:"allee jung, denkt eens nie zo extreem. Ge moet altijd gematigd zijn, centrum is altijd positief." ![]() Bon, ik ga slapen. Genoeg frustratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als er dan maar 8 mensen aanwezig zijn die tot een andere kleinlinkse strekking of geen strekking behoren lijkt het me ook al logisch dat deze mensen zich niet echt gehoord voelen. Als er nu te weinig belangstelling blijkt te zijn voor een NAP vanuit niet-gebonden geengageerde mensen heeft het dan nut om daar met man en macht aan te sleuren vanuit LSP, SAP, KP ... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin zo stilaan te snappen waarom we met Meervoud een afwachtende houding aannemen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Komaan, Pelgrim. Je was er zelf bij, vorige woensdag. Kan je zeggen dat de LSP een blokkerende of destructieve houding aanneemt?
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toen ni nee, maar voor de rest zie ik alleen maar weer gehakketak tussen commies, commies, commies en andere commies.
Er werden daar een aantal zeer treffende dingen gezegd trouwens, ik ben eens benieuwd of de commies, commies, commies en andere commies dat ter harte gaan nemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nu, ik ben al weer weg met mijn burgerlijk leedvermaak. Ik laat jullie verder ruzie maken over de revolutie en hoe ze voor te bereiden ![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 mei 2006 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Commie Pelgrim? Ik kan begrijpen dat je andere nationalisten uitnodigt, maar moet je werkelijk ook mislukte liberalen accepteren?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
't Is al lang geleden dat ik hier toegelaten werd btw. Ik weet niet of Pelgrim toen moderator was.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 mei 2006 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Ik prijs mij eveneens gelukkig dat ik nog niet getekend heb voor de Nieuwe ArbeidersPartij... Zoals iemand hier al aangaf: dit geruzie en het gebrek aan een democratische afwikkeling ervan is inderdaad voor velen een reden om z'n toevlucht te zoeken bij 'burgerlijk links'. Ideologie is één ding; efficiëntie en geloofwaardigheid een ander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Van de radicaal-linkse partijtjes is de PVDA, nog steeds de grootste, gevolgd door de LSP. Dit zowel wat ledenaantal, electoraal als mobilisatie-kracht voor speciale evenementen. Wat het dagelijks millitantisme betreft, denk ik dat de LSP ondertussen de koppositie heeft ingenomen. Veel ongebbonden mensen blijven echter op de zijlijn, omwille van die verdeeldheid. maar uit de strubbelingen van het Generatie-pact is die groep van politieke daklozen enorm geggroeid. En is er bij de 'oude daklozen' ook het besef gegroeid dat nu het moment rijp is om de deuren wijd open te gooien. Zelfs als daar maar 10% nieuwen op afkomen, belangrijk is dat er op dat moment iets zich in beweging heeft gezet. Dat er een locomotief vertrokken is, die door haar eigen massa nog even moet blijven bollen. Maar die ook kan (en hopelijk zal) aangroeien. Afgelopen woensdag was pakweg de helft van de aanwezigen LSP'ers. Een overige kwart bestond uit mensen van de PVDA, SAP, Vonk en ene van Meervoud (rara, wie?). Maar de overige kwart waren bijna allemaal delegees, mesnen die en impact kunnen hebben op niveau van hun bedrijf, en vaak daarbuiten. Die een groeikernen kunnen vormen van waaruit breed kan worden gewerkt. Als dat lukt, dan heeft die NAP weldegelijk een 'meerwaarde'. In Vlaanderen is de vorming van die NAP goed aan het lukken. Meer en meer mensen komen naar die vergaderingen, er is een eigen dynamiek aan het ontstaan. Het zou jammer zijn mocht dit in het Franstalig gedeelte mislukkken. Maar de MAS is niets anders aan het zeggen dan de LSP. Of wat dacht je?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 28 mei 2006 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |