![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Echte Vlaams Nationalisten stemmen ... | |||
Een echte Vlaams Nationalist stemt VB |
![]() ![]() ![]() |
18 | 39,13% |
Ik ben Vlaams Nationalist; stem geen VB, maar overweeg het wel |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,52% |
ik ben Vlaams Nationalist, stem geen VB en ben dat ook helemaal niet van plan dat ooit te doen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 32,61% |
Vlaams Nationalisme, wat is dat?? Eeen uitstervend ras? |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,74% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom zou N-VA nu beter scoren dan in 2004? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
..dit gewoon om even aan te tonen dat men niet noodzakelijk een hevige nationalist moet zijn om naar een onafhankelijk vlaanderen te streven. ![]() Bovendien ken ik veel mensen die wel het Vlaamse natiegevoel bezitten, maar die allesbehalve extreem of radicaal zijn, en die NIET op het VB stemmen. Het is dus allemaal relatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Jeezes, hoe blind moet jij wel niet zijn?
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu niet dat VB ettelijke procenten groter is dan CD&V. Ook slechts volgens één logica is het VB de grootste partij van het land: ze heeft de meeste zetels in het regionale parlement van de grootste regio van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ook in stemmenaantal is het VB de grootste partij.
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nationalisme niet binnen een links rechts discours plaatsen is één ding, en welliswaar bijzonder belangrijk maar m.i. leidt de steen voor steen tot meer toegevingen en er is spijtig genoeg niks meer toe te geven wat nog onafhankelijkheid rechtvaardigt. alles wat je kon toegeven is reeds toegegeven, als er nog komt is dat mij geen onafhankelijkheid meer waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in randgemeenten wordt wellicht bij deze gemeenteraadsverkiezingen reeds een punt bereikt waar je zal moeten kiezen : -besturen met VB -besturen met FDF -niet besturen wat kiest de N-VA in dit (niet zo hypothetisch) geval ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() twee keer antivlaams, één keer de mogelijkheid serieuze oppositie te voeren.
Keuze zou ik snel gemaakt hebben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Burger
|
![]() de manier waarop het vb het vlaams-nationalisme voert is inderdaad extreem, en ik hoop voor u dat ge gelijk hebt dat de volle dertig procent van uw leden zwaar overtuigde vlaams-nationalisten zijn, naar mijn mening is de overgrote meerderheid een arbeidermassa die omwille van verscheidene redenen uw partij verkiest/ dat neemt niet weg dat het vb het vlaams nationalisme op een marginale manier verkondigt, daarmee doel ik er niet op dat uw partij zelf marginaal zou zijn he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Burger
|
![]() Het VB is eerder reactionair dan vlaams. Ze zijn eerder tegen homorechten, minimumlonen, gezinsplanning, vakbonden, transparante politiek, publicatie lonen van toplui, milieuregelingen, ... dan dat ze opkomen voor een zelfstandig vlaanderen.
Ik zou Vlaanderen graag onafhankelijk zien maar ik woon toch liever in een progressief België dan in een achterlijk fascistisch Vlaanderen. Als je echt voor een onafhankelijk Vlaanderen wil stemmen, stem dan op Spirit (centrum-links) of NVA (centrum-rechts). Er zijn trouwens maar 2 goede redenen om voor het VB te stemmen : ofwel omdat je effectief een reactionaire rechtste partij aan de macht wil, ofwel omdat je de andere politici wil pesten (want die klagen telkens als het VB scoort).
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() O ironie ...
![]() Volgens mij is er hoogstens 10% van de Vlaamse kiezers geïnteresseerd in een reactionaire rechtse partij - alle andere VB stemmers zijn sukkels die tegen hun eigen belang stemmen (en dus in hun eigen voeten schieten). Dat beetje leedvermaak over het gejammer van de andere politici is eigenlijk een erg dure grap (maar dat beseffen ze helaas niet).
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Ik zal het eens simpel uitleggen. Je maakt een logische fout. Hij beweert dat het VB racistisch is, niet dat ALLE standpunten van het VB racistisch zijn.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke partij -van Groen! tot VB- zullen in hun programma zetten dat ze "een humaan maar correct asielbeleid" willen. Om te weten waar een partij voor staat, moet je naar hun uitspraken en naar hun praktische voorstellen op het terrein luisteren. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 30 mei 2006 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Of het VB zélf als partij racistisch is of niet, is naast de kwestie. Feit is dat één van de belangrijkste - zoniet het belangrijkste - programmapunten van het VB de onafhankelijkheid van Vlaanderen is. Hieruit volgt dus dat het VB het Vlaamse nationalisme propageert. Dit is niet noodzakelijk als racistisch te bestempelen...
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Het VB is vlaamsnationalistisch én xenofoob. Toen het nog "Blok" was zeker racistisch en achter de schermen nog steeds.
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |