![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. Het beeld dat je schetst van iemand die geen werk heeft, die arm is, is wel erg veralgemenend. Of dacht je dat ik hier tussen de etensresten zit, in een woning die naar kattepis ruikt? 3. Je noemt daar een voorbeeld van een vrouw die het niet gemaakt heeft op vlak van werk. Wat moet ik met zo'n verhaal? Ieder mens heeft zijn eigen verhaal. En soms maakt men idd bepaalde keuzes die een grote invloed hebben op hoe je leven verder verloopt. En dan? Mensen maken fouten, mensen maken keuzes waarvan ze later misschien spijt hebben. Is zo'n persoon dan op slag waardeloos? Moet zo iemand dan maar kreperen? Waarom wordt de waarde van een mens gekoppeld aan zijn diploma, job en inkomen? Zijn er geen andere waarden? Kan een werkloze niet ook zijn steentje bijdragen aan de samenleving en heeft hij daar dan geen respect voor verdiend? Denk je trouwens serieus dat iedereen dezelfde kansen krijgt? Er zijn er heel wat die niet kunnen studeren omdat ze niet mogen, omdat ze niet goed kunnen studeren, doordat ze teveel problemen hebben, omdat ze ziek zijn,..... Welk kind zegt tegen zijn mama: "later als ik groot ben wil ik arm zijn, verstoten worden door de samenleving en mijn kinderen niets te bieden hebben." Laatst gewijzigd door debbie : 30 mei 2006 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Ik pleit voor herwaardering van de arbeid,men heeft nu reeds een aantal jaren kunnen merken dat de werkdruk veel te hoog ligt,en steeds meer van de werknemer geeist gaat worden met alle nare gevolgen van dien.
Overuren,weekendwerk en dergelijke kan pefect verdeeld worden over meer werknemers,als een deel van het overheidsgeld dat men nu gebruikt om de grote werkloosheid te betalen zou investeren in meer jobs(een soort verdeling tussen de werkgever en overheid in financieele termen). Waarom moet 1 persoon 50 uren per week kloppen en een andere geen werk hebben ?
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik volg je redenerinjg bittersweet in die zin dat het werk idd herverdeeld mag worden. wat vooral ook erg is dat is dat parttime werk zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. de parttimer heeft immers niet meer dan de voltijdse dopper. dat frankske van de kakbroek daar eens iets aan doet dedju.
dat hij niet constant de werkloze onder de loep neemt maar dat hij de arbeidsmarkt eens onder de loep neemt. dat hij stopt met emmeren over de flexibiliteit van de werkloze maar eens begint te spreken over de flexibiliteit van de arbeidsmarkt. werkloosheid is geen ziekte van het individu - het is een ziekte van de maatschappij.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 mei 2006 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan kom ik weer terug bij Vandenbroucke die ouders van spijbleraars wil straffen. Als je kind ziek is en je hebt geen geld kan je niet naar de dokter om een ziektebriefje te halen en vervolgens staat je kind dan onwettig afwezig. Vandenbroucke die er mee voor verantwoordelijk is dat heel wat mensen werken voor een hongerloon, haalt het in zijn hoofd om de ouders te straffen met een fikse boete als hun kind onwettig afwezig is. Bedankt hé Vandenbroucke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met mensen die effectief hun steentje willen bijdragen (of minstens proberen) tot een betere wereld uit te schelden voor paternalisten? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar zit de fout? Risico niet incalculeren, ja, je kunt vastbenoemd zijn blablabla, als er zich een onvoorziene omstandigheid voordoet kan een spaarpotje je hachje redden. Maar ja, dan moet je inleveren. Ik heb geen tv thuis staan want het weegt niet op tegen het abonnement en de electriciteit die je eraan verdoet, vang regenwater op (op een appartement nb) om de planten water te geven, zet de boiler af als we een weekend weg gaan, sorteer m'n afval tot op het afscheuren van het plastiek van de slagersverpakking en minimaliseer het volume van de restafvalzak tot één kleine zak per maand. Enfin, ik doe dat ook uit ideologische overtuiging. Een vrek, tja, dan ben ik maar een vrek. Maar als ik morgen omvergereden wordt, dan weet ik wel zeker dat ik of mijn partner het een jaar kunnen uithouden zonder steun. Dat zijn ook keuzes die je maakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is drugs nemen bv behorende bij de zgn waarde 'ruimdenkendheid' of 'vrijheid' of gewoon idioot? Voor mij is het duidelijk. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burger
|
![]() Er wordt nu eens een moedige poging gedaan om van schadeloosstellingen (uitkeringen) over te stappen naar kansen (tewerkstelling) en het is weer niet goed !
Een overgang van werklozen naar werkzoekende is een positieve stap - het activeert de mensen. In plaats van slachtoffer (werkloze) worden ze kandidaat (werkzoekende). En wie kansloos is op de arbeidsmarkt krijgt een opleiding. Wie absoluut niet wil werken krijgt niks (of erg weinig toch). Zo vallen de sociale fraudeurs eindelijk ook uit het systeem.
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De tips om niet te moeten werken of om van jobs af te raken zijn heel nuttige tips. Als jij ooit onder dwang in een rotjobke terecht moest komen waar je je verrot moet werken voor een loontje van 900 euro mag je ook wel gebruik maken van die tips, zo vriendelijk en goed zijn we wel. We houden deze waardevolle tips niet voor onszelf maar delen ze met jullie, ook hiervoor mag je ons wel eens bedanken. Tenslotte nog, je zegt: dat we mensen die effectief hun steentje willen bijdragen (of minstens proberen) tot een betere wereld uit schelden voor paternalisten? Hier moet ik iets gemist hebben, kan me daar niets van herinneren. Ik weet wel dat jij samen met nog een aantal anderen op de kap van de leden van het VWS zitten, ik denk dus dat je de feiten aan het verdraaien bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Gloria sine labore nulla
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het contract onbepaalde duur ligt zeker niet hoger dan 50% en de contacten bepaalde duur dat lijkt me nogal frigiel om daar een toekomst mee op te bouwen. Voor elke job die op een jobsite verschijnt staan tientallen mensen te wachten en onder druk worden veel van die mensen aan het werk gezet met nepstatuten en half-time jobs die hun niet uit de misere gaan helpen. Het kapitalisme en de globalisatie heeft veel kleinere ondernemingen uit de markt geprezen en de mogelijkheid geboden om in goedkopere omstandigheden grotere winsten te gaan maken in het buitenland terwijl men hier blijft geloven in een werkstatuut waar extra veel belastingen worden geheven op inkomsten van werkgevers en lonen van werknemers,dus concurentieel gezien zal het er zeker niet beter op worden. Vooreerst zit men aan de koopkracht van de mensen,en ten tweede dreigt men mensen van de werkloosheid te smijten omdat ze geen werk vinden,maar dat dit juist het feit is waar de overheid fout zit willen ze niet van weten. Welk nut heeft het om mensen te dwingen langer te werken als men zelfs voor de schoolverlaters niks te bieden heeft.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 30 mei 2006 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben arm maar kan toch zeggen dat ik al heel veel gepresteerd heb in mijn leven en dat heeft mij ook bloed, zweet en tranen gekost. Het verschil is dat er enkel maar waardering is voor inspanningen die geld opbrengen. Inspanningen die een mens in zijn leven doet waar hij geen cent voor krijgt worden helemaal niet gewaardeerd. Is het dan waardeloos als iemand zonder er vergoeding voor te krijgen grote inspanningen levert, krijgt het pas waarde als daar een mooi sommetje voor betaalt wordt? Dat is de wereld op zijn kop hé. Citaat:
Wat te denken van iemand die als vrijwillige werkt voor de dienst palliatieve zorgen, wat met iemand die zijn deur open stelt voor anderen die problemen heeft en ze op die manier weer een duwtje in de rug geeft, of iemand die jarenlang voor een invalide of zieke moeder zorgt en zo kan ik nog heel wat voorbeelden geven. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Van u mag men dus niets onderzoeken zolang men niet 100% zeker is van schuld? U moet wachten tot waterdichte bewijzen als bij wonder verschijnen op het bureau voor je iets mag onderzoeken (de vraag is dan of onderzoek nog nut heeft ![]() De moordenaars, dieven en fraudeurs zullen u alvast dankbaar zijn, want als u dit wilt als regel, geldt dit uiteraard ook voor hen. Eerst denken, dan typen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() In 2004 heeft de RVA gestaakt uit verzet tegen de plannen van vandenbroucke. Hier even een stukje uit een artikel daarover: Citaat:
Laatst gewijzigd door debbie : 30 mei 2006 om 17:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() 30 000 werklozen hun uitkering wil afnemen
-------------------------------------- Waarschijnlijk meer. Na de verkiezingen wordt de tang wat harder dichtgeschroefd. Stem LINKS. ![]() Voor Vorst en Waal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor Worst en Taal ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Ik constateer maar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Net zoals je een schatting kan maken over hoeveel zwart geld terugkomt met een "eenmalige" amnestie zonder elke persoon en zijn bedrag aan zwart geld te kennen. Het zal niet 100% correct zijn (en kunnen er zelfs serieus naast zitten), maar een schatting geven. Mensen horen immers graag cijfertjes op het nieuws: zoveel besparen, zoveel extra uitgeven, zoveel extra jobs, zoveel stemmen,... |
|
![]() |
![]() |