Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2002, 19:15   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
En U denkt dat er maar één klein boekje bestaat over het kiesgedrag van Vlamingen? Get real, ik heb er zelf aan één meegewerkt. Maar ja, ik klets uiteraard maar wat uit mijn nek...
En wat is de titel van dat boek dan wel? Als u a zegt, wil dan zo vriendelijk zijn ook b erbij te zeggen. Graag wil ik dat boek bekijken waaraan u blijkaar hard aan bijgedragen hebt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2002, 19:21   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ik U dat mailadres gaf, dan was dat niet uit intelectuele zwakte. Neen, dat was uit puur medelijden, van de zuiverste soort. U kijkt volgens mij rond U en al wat U ziet is ideologie, leugens, leugens en ideologie. Als er ergens staat: 'sociologen weten dat', dan weet U onmiddellijk dat dat zever is. Mijn geloof in de menselijke goedheid, verplicht mij toch om U de waarheid te tonen. Ja, ik geloof dat ook U de waarheid kan zien.
Ik wist dat U mij of een webpagina niet zou geloven. Daarom gaf ik U het mailadres. Professor Billiet is een zeer aimabel man, die zelfs een persoon die voor 95% uit wantrouwen bestaat, moet geloven. U gelooft dit uiteraard niet, maar ik heb er les van gehad. En daar heeft hij het ook over dit onderwerp gehad. Maar ja, ik klets voor U uiteraard weer uit mijn nek.
Woorden, woorden, woorden. Misschien ontgaat het u, maar wat ik vraag is vrij eenvoudig: geef ons één sociologische studie waarin de sociale achtergrond van VB-kiezers grondig werd onderzocht. Dit lijkt me toch niet zo moeilijk te zijn, vooral daar u beweert zelfs aan zo'n boek te hebben meegewerkt (maar geeft de titel niet op...). Ook zou u ons onmiddellijk cijfermateriaal over de onderzochte personen kunnen geven, waardoor uw bewegering gestaafd wordt. Ik merk niets van dat alles.

Dergelijke cijfermateriaal en bevindingen van studie kunnen inderdaad ook op een webstek staan. Maar als dat zo is, waarom geeft u het hier gewoon niet?

Geen theoretische modellen worden gevraagd (zoals al de teksten waarnaar u verwees), maar empirische onderzoeken van sociologen. Dat is alles. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Zolang u dus uw stelling niet weet te onderbouwen, kletst u wat mij betreft gewoon uit uw nek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2002, 20:09   #43
Swakke
Burger

Swakke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Als er geen stemplicht zou zijn, haalde het VB de volstrekte meerderheid in Vlaanderen.
Ik ben ten zeerste verwonderd dat er nog geen reactie is gekomen op wat Godfried in zijn glazen bol gezien heeft.
Volgens de zeer recente enquete van Le Soir zou het VB 4% verliezen.
Dat is helemaal wat anders dan de absolute meerderheid.
De spuitwaterpartij zou 3% verliezen en Agalev zou 1% winnen. Nu weet ge meteen ook waarom de stemplicht behouden blijft.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2002, 08:22   #44
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Wanneer ik U dat mailadres gaf, dan was dat niet uit intelectuele zwakte. Neen, dat was uit puur medelijden, van de zuiverste soort. U kijkt volgens mij rond U en al wat U ziet is ideologie, leugens, leugens en ideologie. Als er ergens staat: 'sociologen weten dat', dan weet U onmiddellijk dat dat zever is. Mijn geloof in de menselijke goedheid, verplicht mij toch om U de waarheid te tonen. Ja, ik geloof dat ook U de waarheid kan zien.
Ik wist dat U mij of een webpagina niet zou geloven. Daarom gaf ik U het mailadres. Professor Billiet is een zeer aimabel man, die zelfs een persoon die voor 95% uit wantrouwen bestaat, moet geloven. U gelooft dit uiteraard niet, maar ik heb er les van gehad. En daar heeft hij het ook over dit onderwerp gehad. Maar ja, ik klets voor U uiteraard weer uit mijn nek.
Woorden, woorden, woorden. Misschien ontgaat het u, maar wat ik vraag is vrij eenvoudig: geef ons één sociologische studie waarin de sociale achtergrond van VB-kiezers grondig werd onderzocht. Dit lijkt me toch niet zo moeilijk te zijn, vooral daar u beweert zelfs aan zo'n boek te hebben meegewerkt (maar geeft de titel niet op...). Ook zou u ons onmiddellijk cijfermateriaal over de onderzochte personen kunnen geven, waardoor uw bewegering gestaafd wordt. Ik merk niets van dat alles.

Dergelijke cijfermateriaal en bevindingen van studie kunnen inderdaad ook op een webstek staan. Maar als dat zo is, waarom geeft u het hier gewoon niet?

Geen theoretische modellen worden gevraagd (zoals al de teksten waarnaar u verwees), maar empirische onderzoeken van sociologen. Dat is alles. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Zolang u dus uw stelling niet weet te onderbouwen, kletst u wat mij betreft gewoon uit uw nek.
Ik reageer niet op rechtstreeks op uw stellingen, daar het m.i. voor iedereen duidelijk is dat U er Uzelve probeert uit te praten.

Maar op http://www.kuleuven.ac.be/sociologie...spo/stem99.pdf vindt U:

"Vanzelfsprekend zijn sommige partijen zoals het Vlaams Blok in het databestand ondervertegenwoordigd. Dit hangt gedeeltelijk samen met de ondervertegenwoordiging van lager geschoolden in alle surveys"

"Ook opleiding heeft een sterk effect op het al dan niet Vlaams Blok stemmen. Kiezers met enkel een diploma van lager onderwijs maken
een kans van 21% om voor het Vlaams Blok te stemmen. Bij diegenen met een diploma van hoger secundair onderwijs bedraagt die kans netto slechts 10,9% en bij de hoogst opgeleiden 11,4%. Ook de beroepssituatie speelt een aanzienlijke rol, hogere kaders en professionals stemmen beduidend minder voor het Vlaams Blok (-6,1), net zoals de zelfstandigen (-4,1). Arbeiders stemmen dan weer beduidend meer voor het Vlaams Blok (geschoolde arbeiders +4,9; ongeschoolde arbeiders +3,6)."

Ik hoop dat U balls genoeg heeft om nu uw ongelijk toe te geven. Of zwijgt U zoals andere VB-ers op dit forum doen als ze geen gelijk krijgen?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2002, 15:21   #45
Zephyron
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Is dit een bug? Ik heb het in mijn bericht hierboven nog eens geprobeerd: indien je eerst een acht '8' intikt, en direct aansluitend een rond sluitend haakje ')', dan verschijnt er een gezonnebrilde smiley! Nog eens 8)

Een bug? Hehe. Gewoon een product van het alomtegenwoordige smiley-dogma zou ik zo stellen.

: ) =
; ) =
: D =
: P =
: ( =
8 ) = 8)
Zephyron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2002, 17:24   #46
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Is het dan onmogelijk om in een tekst een 8 direct door een haakje te laten volgen, zonder die verdomde smiley geserveerd te krijgen?
8)
Oud 23 september 2002, 19:43   #47
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Waarde S., ik vind u een moedig man om zo diep in een discusie te wagen met voorstanders van extreem rechts. Maar zoals ik eerder poste blijkt het voor mijn Don Quichote werk. Ze zijn sterk in het manipuleren van woorden en daden. Dat men beweerd dat VB kiezers dom en nog zoveel meer zijn is een beetje overdreven. Maar het is duidelijk genoeg dat een bepaalde klasse van personen steeds voor het VB stemmen.
Uit een van de posting las ik dat het steeds opdringen van het kwade van het nazisme en faschisme een omgekeerd effect teweeg bracht.Schuilt dan het gevaar niet dat men met cordon sanitaire dezelfde weg opgaat?
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2002, 15:19   #48
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat U balls genoeg heeft om nu uw ongelijk toe te geven. Of zwijgt U zoals andere VB-ers op dit forum doen als ze geen gelijk krijgen?
De gemakkelijkste oplossing is de beste, nietwaar?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 25 september 2002, 15:42   #49
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de moralist
Schuilt dan het gevaar niet dat men met cordon sanitaire dezelfde weg opgaat?
Persoonlijk vind ik dat het cordon sanitaire veel te ideologisch wordt bekeken. Als mijn standpunten te ver van de uwe liggen, dan ga ik gewoon niet met U samenwerken, zo simpel is dat. Ikzelf ben bijvoorbeeld redelijk links, maar bepaalde Blokkers zullen mij ongetwijfeld communistisch vinden, hoewel ik dat absoluut niet ben. En het is redelijk duidelijk dat het Blok nooit met een 'communistische' partij wilt samenwerken. En omgekeerd!
Het is tekenend voor de extreemheid van het Blok dat ook iets rechtsere partijen samenwerking met haar afwijzen. Ook hun programma ligt mijlenver van dat van het Blok. Blokkers zullen dat beamen. Voor hun zijn de VLD en de CD&V immers 'linkse' partijen. En links is slecht. Wat rest er dan nog? Niets! Het Blok staat helemaal alleen met zijn programma!
Oud 26 september 2002, 13:57   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

vandaar waarschijnlijk dat cordon sanitaire voorziening.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be