Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2006, 14:24   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden ook gewoon al eens NEE kunnen zeggen tegen de transfers.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:25   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar de Walen zijn voorstander van het status quo. Als Wallonië niets wil veranderen, kan Vlaanderen dus ook geen "nee" zeggen.

Het enige waar de Vlamingen "nee" kunnen op zeggen, is de vorming van een federale regering. Maar eens ze ingestemd hebben met de regeringsvorming kunnen ze weer gedurende 4 jaar geen enkele eis stellen (of ze zouden de regering moeten laten vallen).
Nee aan regering inderdaad, maar ook :

Waaltje pesten, in de rand kunt ge u dagen amuzeren met maatregelen te nemen tot hun strot uitkomt, (ze hebben blijkbaar sjans dat ik geen minister president ben... )

Gewoon nog maar het doordrukken van vorige omzendbrieven.

Gewoon nog maar toepassen van de wet,

Pak de vliegers weg van boven Brussel en Walonie, en laat die gene uit het zuiden een walentax betalen op hun vliegticket, (ik zeg maar wat... ) (luchthaven is Vlaams, dus wie niet in Vlaanderen woont, betaald extra luhthaventax. vwoilla ! )

zet nen bareel op de ring, vanaf 't punt waar 't vlaams word, dokken jongens, en ga zo maar verder.

Kanaal Brussel Charleroi, 't zelfde snij hun toegang naar de zee af, al wat naar Brussel of wallonie, moet, kom jongens, dokken om ons kanaal te mogen bezigen, niet akkoord, goe vanaf vilvoorde storten we ons baggerslib.

Pijleiding uit Zeebrugge gebruiken voor Gas goe, dokken, ...

En al de poen die bij ons geint wordt, gaat niet meer naar de walonie, die blijft gewoon op de rekening staan.

3 maand duurt dat, en geen dag langer, als het al zolang duurt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:33   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Ik vrees dat veel mensen hier bereid zijn met een glimlach op het gezicht die prijs te (laten) betalen...

Soms schaam ik me toch om Vlaming te zijn

Ik schaam me daar ook voor, omdat we politiekers hebben zonder kloten die ons voor het wanbeleid in de walen dat ze zelf door deze sponsor menthaliteit creëren laten opdraaien.

Dat ge mensen helpt is normaal, moest er een ramp gebeuren in de walonie, of er is tijdelijk een economisch probleem zou ik de eerste zijn om te zeggen help die mensen en dan mag het ne euro kosten ook.

Maar weet gij al hoelang wij maar geld storten in een bodemloos vat, en wij storten niet alleen gans europa stort miljarden elk jaar alleen.

Weet jij dat Walonië bijna de status heeft van een ontwikkelingsland ? Zelf Ierland, dat jaren achterop hinkte heeft hen voorbijgestoken

En dat heeft maar met een ding te maken, :

De menthaliteit, van het geld opstrijken zonder er ook maar iets voor te doen.

En het feit dat dat in stand wordt gehouden door de Sossen en het koningshuis omdat anders den belgiek zou exploderen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:47   #44
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ze hebben blijkbaar sjans dat ik geen minister president ben...

Pak de vliegers weg van boven Brussel en Walonie, en laat die gene uit het zuiden een walentax betalen op hun vliegticket, (ik zeg maar wat... ) (luchthaven is Vlaams, dus wie niet in Vlaanderen woont, betaald extra luhthaventax. vwoilla ! )

zet nen bareel op de ring, vanaf 't punt waar 't vlaams word, dokken jongens, en ga zo maar verder.

[enz...]

Ge zult rap bericht krijgen uit Laken dat ge uw valies moogt pakken. Ministers benoemen en ontslaan is in België nog altijd de bevoegdheid van de koning.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:56   #45
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee aan regering inderdaad, maar ook :

Waaltje pesten, in de rand kunt ge u dagen amuzeren met maatregelen te nemen tot hun strot uitkomt, (ze hebben blijkbaar sjans dat ik geen minister president ben... )

Kanaal Brussel Charleroi, 't zelfde snij hun toegang naar de zee af, al wat naar Brussel of wallonie, moet, kom jongens, dokken om ons kanaal te mogen bezigen, niet akkoord, goe vanaf vilvoorde storten we ons baggerslib.

Pijleiding uit Zeebrugge gebruiken voor Gas goe, dokken, ...

En al de poen die bij ons geint wordt, gaat niet meer naar de walonie, die blijft gewoon op de rekening staan.

Waaltje pesten, nou ja ieder diertje zijn pleziertje, maar brengt weinig zoden aan de dijk, alleen een verharding van het standpunt van de tegenpartij.

Zaventem, tijdelijk ongemak, charleroi en luik nemen wel over. Daarentegen de hoofdzakelijk vlaamse tewerkstelling in en rond zaventem ??

Waterlopen ? zij kunnen het albertkanaal sluiten, wat in het vlees van de antwerpse haven snijdt. Zij kunnen hun slib in de schelde storten aan de grens met vlaanderen ?
en alle drinkwaterleidingen. Dorstig hé we zullen ook rap iets moeten verzinnen, of massaal importeren uit het buitenland

en als al die poen op de rekening blijft is er hier een economische catastrofe.

blijf rustig verder dromen van een confrontatie, die ons meer pijn zal doen dan de walen, goe bezig.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 15:00   #46
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
op zijn weblog:
"De groep rond Di Rupo kan maar slagen in haar missie indien ze vanuit alle windstreken, ook en vooral vanuit het Noorden, een nooit geziene financiële steun krijgen. Een écht Marschallplan. Bovenop de huidige financieringsstromen. Vlaanderen heeft alle baat bij een goed draaiend Wallonië. Laat ons daarom in Wallonië, afgebakend in de tijd, een decennia lang massaal investeren. Het zal meer opleveren voor ons allen dan die zovele reisjes naar China. Binnen een dergelijk kader kunnen deugddoende afspraken gemaakt worden, óók over noodzakelijke verdere stappen in de staatshervorming uiteraard. "

Nochtans geen gek idee van Anciaux. Waarom wil Wallonië België behouden? Omdat het profijt trekt uit de unie. Dat profijt gebeurt op allerlei slinkse wijzes, de geldstromen lopen via de SZ etc etc... Je hoeft geen economisch genie te zijn om te zien dat die geldstromen geen wezenlijke bijdrage leveren aan de Waalse economie.

Als je die geldstromen nu laat lopen via andere kanalen en echt investeert in die Waalse economie opdat die gezond wordt, zal Wallonië snel een rijk gebied worden. Dan zal de boedelscheiding des te sneller komen en hebben we een sterke bondgenoot tegen het Belgische regime: Wallonië. Nu kiest die toekomstige bondgenoot nog juist de kant van dat Belgische regime.

Als je dan nog eens de hinderlijke Belgische toestanden wegdenkt voor Wallonië, zoals de loonnormen etc, dan weet je dat Wallonië potentieel kan hebben, maar dan enkel buiten België.

Het is wel duidelijk waar Anciaux de mosterd heeft gehaald: bij Antoon Roosens. Alleszins is het al wel het meest verstandige dat ik ooit uit zijn mond heb horen komen (op een pleidooi voor Groot- en Heel-Nederland na dan).
Oud 1 juni 2006, 15:04   #47
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schaam me daar ook voor, omdat we politiekers hebben zonder kloten die ons voor het wanbeleid in de walen dat ze zelf door deze sponsor menthaliteit creëren laten opdraaien.

Dat ge mensen helpt is normaal, moest er een ramp gebeuren in de walonie, of er is tijdelijk een economisch probleem zou ik de eerste zijn om te zeggen help die mensen en dan mag het ne euro kosten ook.

Maar weet gij al hoelang wij maar geld storten in een bodemloos vat, en wij storten niet alleen gans europa stort miljarden elk jaar alleen.

Weet jij dat Walonië bijna de status heeft van een ontwikkelingsland ? Zelf Ierland, dat jaren achterop hinkte heeft hen voorbijgestoken

En dat heeft maar met een ding te maken, :

De menthaliteit, van het geld opstrijken zonder er ook maar iets voor te doen.

En het feit dat dat in stand wordt gehouden door de Sossen en het koningshuis omdat anders den belgiek zou exploderen.
De ramp in wallonie is er hoor, ge zegt het zelf, ontwkkelingsland (naar europese norman dan).

En die transferts is toch niet meer als solidariteit. Sociale zekerheid transferts (werkloosheid en ziekteverzekering) gaan naar de mensen, niet naar de politiekers om een ander beleid te voeren. Wie er verantwoordelijk is voor de achteruitgang van wallonie is een andere zaak, daar gaan de lokale politici maar ook de belgische niet vrijuit. Maar de transferts afdoen als weggegooid geld is absoluut fout. Het bezorgt de walen oa een vervangingsinkomen en medische zorg, dus een "leven". En ik weet ook dat er misbruiken zijn, en dat de controle lakser is en dat ........Maar ik weet ook dat er nog minder werk is dan in vlaanderen.
Daarvoor DE gewone waal verantwoordelijk stellen lijkt mij wat overdreven

Laatst gewijzigd door spherelike : 1 juni 2006 om 15:07.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:10   #48
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

De geldstromen moeten gewoonweg herbekenen worden. Vergeet die bedriegelijke wegen om Vlaanderen geld af te troggelen, en zet een serieuze ontwikkelingshulp op poten!
Wanneer we Wallonië er eenmaal bovenop hebben geholpen (wat in feite onze taak niet is, maar soit), kunnen we in alle vriendschap uit elkaar gaan.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:29   #49
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner me iets als het Marshallplan voor Wallonië, en dat was toch een eigen iniatief vanuit Wallonië.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:34   #50
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner me iets als het Marshallplan voor Wallonië, en dat was toch een eigen iniatief vanuit Wallonië.
Er was ook een voorstel van Antoon Roosens in 1998 voor "een Vlaams marshallplan voor Wallonië".
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 20:27   #51
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De geldstromen moeten gewoonweg herbekenen worden. Vergeet die bedriegelijke wegen om Vlaanderen geld af te troggelen, en zet een serieuze ontwikkelingshulp op poten!
Wanneer we Wallonië er eenmaal bovenop hebben geholpen (wat in feite onze taak niet is, maar soit), kunnen we in alle vriendschap uit elkaar gaan.
Amen
Oud 1 juni 2006, 20:28   #52
Tantist

Standaard

Citaat:
Di Rupo haalde toen ook de mosterd bij Antoon Roosens, maar verdunde die zo dat het geheel niet meer smakelijk was.
Oud 2 juni 2006, 11:29   #53
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

So i was informed...

apologies
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 19:22   #54
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Juich niet te hard. Die geert van toen wil ik nu niet meer kennen.
je nam me gewoon de woorden uit de mond, ik wacht nog af wat de nv-a nog voor toeren uit gaat halen. Ik ben BHV en de 5min politieke moed als nv-a'er nog niet vergeten.!!!
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 21:40   #55
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Pfff, de N-VA aanvallen, het is plezanter dan politieke tegenstanders aanvallen, zeker?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be