Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2006, 09:48   #41
Shadowman
Burger

Standaard

Zou het mogelijk zijn om in het vervolg de volledige zin te parafraseren, en niet dat deel waarin ik zogezegd stel dat kleurlingen slimmer zijn dan blanken. Want dat is niet wat er in die zin staat. Je had ook het deel waar je problemen mee hebt kunnen onderlijnen.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 12:26   #42
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Zit iets van in. Persoonlijk is er in mijn ogen teveel gruwel op de wereld om het in woorden te vatten en de beelden zijn daarom ook zo overvloedig, dat we ze ook niet allemaal meteen aanschouwd krijgen.

Mij doet het er niet toe of het slachtoffer van de gruwel een mens of een dier is. Een wezen dat kan lijden, mag men niet zomaar laten lijden.
Het is in het geval van Irak en de aanslagen en onthoofdingen en stenigingen en publieke ophanging daar wél zo, dat we ergens denken: dat is die mensen hun cultuur, én: het is ver weg en het hoort niet echt bij onze wereld. Dat in sommige culturen openbare wreedheid als politiek middel gebruikt wordt om de mensen eronder te houden, kan alleen maar slecht zijn. Wreedheid als opvoedingssysteem is totaal klote. (Kijk maar naar kinderen die geen andere optie krijgen dan zichzelf te laten ontploffen.)

Zo geloof ik ook dat er bij kinderen die opgroeien met geweld om zich heen, al heel vroeg iets 'knapt' waardoor ze die gevoeligheid, die een normaal mens nog heeft, niet meer bezitten.
Volgens mij zijn het d�*t soort toestanden die een Adam G. gemaakt hebben, of dat Britse schorem. (Adam G. was verstoten door zijn familie, omdat hij een niet-zigeunse vriendin had. Een kind van 16 zou van minder aan de drugs gaan en zich de vernieling instorten)

En ja, ik stel ouders verantwoordelijk voor de opvoeding van hun kinderen, in wélke context ook.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 13:37   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
ja, het hele geval duurde maar een paar seconden, waarvan je natuurlijk al de eerste seconden alleen met stomheid geslagen kunt zijn (helaas letterlijk voor de jongen die 'afgemaakt' werd). Volgens wat ik zag, hadden ze het met de eerste dreun helemaal op niks gemunt, en hebben de lijers rechtsomkeer gemaakt om de gsm te pakken.

Nog één vraagje blijft open:

Onder invloed van welk middel is het mogelijk om op die manier te ontmenselijken?

Of met andere woorden: hadden ze drugs gebruikt, en zoja: welke?

Die gasten wisten maar al te goe waar ze mee bezig waren,

nr 1 slaat die gast compleet paraplu, gaat ondertussen naar zijn auto

nr 2 gaat die gast zijne maat wegjagen,

nr 3 probeerd ondertussen de GSM te pieken, en loopt daarna terug naar het andere slachtoffer om die verder weg te jagen,

nr 2 steekt het eerste slachtoffer neer, waarna nr, 3 nog een klap geeft.

en ze samen wegvluchten naar de ondertussen gereedstaande wagen, de camera kan trouwens op het laatste de actie amper volgen.

Zeg maar dat die krapulen goe wisten wat ze gingen doen.

1 straf mogelijk, executie door publiekelijk radbraken, en de lijken te laten hangen tot ze uit elkaar vallen, kwestie van te laten zien dat hun misdaad, niet door de beugel kan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 15:06   #44
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Op zich is het goed dat VTM een klimaat van angst creëert en mensen een onveiligheidsgevoel geeft. (Dat sterk alleen maar de linkse partijen).

Maar het zou toch ook interessant zijn moest VTM eens een journalist naar Irak sturen, of naar Congo.

Ik vind het vernauwde blikveld van die zender een beetje problematisch.

Neemt natuurlijk niet weg dat een moord in Londen even erg is als een moord in Congo (waar er toevallig 4 miljoen meer gebeurd zijn) of als in Irak (waar er toevallig 100,000 meer gebeurd zijn).
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 16:36   #45
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

u vergeet nog: Darfour, Kasmir, Kenia, Zimbabwe, Haiti, Tsjetsenie, ...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 16:41   #46
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Gisteren op VTM gezien... camera's in (Londen?) filmden de brutale moord op een jongen van 19 die zat te zitten met een vriend en opeens van achteren een dreun kreeg, zich lamschrok, neerviel, waarna hem de gsm werd afgepakt en hij een paar messteken kreeg en stierf.

Ik heb nog nooit zoiets vreselijks gezien.

Die plotse keiharde dreun, die hij niet eens heeft zien aankomen, van dat schorum dat voorbijkwam, even verderliep en dan terugkwam om hem te vermoorden.

Waarom toonde VTM dit? En dan nog wel 2x, tegen middernacht?

Ik vermoed dat de moeder van de jongen de beelden wilde laten zien als een aanklacht tegen al dat messengeweld - want de daders zijn, volgens wat ik begreep uit het bericht, wel gepakt. Of is er nog één op de vlucht? De moord gebeurde verleden jaar en er werd verder weinig stampei over gemaakt.

Misschien is alles met de moord op Joe weer in de aandacht gekomen.

De beelden zijn echt zo schokkend, ik hoop dat jongen kijkers al sliepen.

Wat ik graag zou willen weten is of het hier ook ging om gekken die een pilletje op hadden en dol waren op gewelddadige video spelletjes.

Maar racisten kan natuurlijk ook, ik geloof dat degene die de dreun en de messteken gaf een zwarte was.
Ja het was ne zwarten,maar da mogen wij niet gezien hebben.Trouwens die gast die ze doodstaken dat was toch maar nen blanken,...dus!!!
Oud 1 juni 2006, 17:13   #47
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
BTW, zijn blanken eigenlijk geen minderheid in de wereld? Welke kleur (ras is racistisch) is het best vertegenwoordigd in de wereld?
Ik denk dat elke pigmentkleuring op wereldschaal op zichzelf een minderheid vormt. Er zijn wel bijzonder veel chinezen.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:51   #48
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb medelijden met iedereen. Soms zélfs met de daders.

Ik heb echter géén medelijden met ouders die hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen in de opvoeding, jarenlang rustig gefaald hebben en daarna met de gebroken potten zitten.

Life =karma, en dat moeten ze maar dragen.

Onverantwoordelijke ouders zijn de grootste plaag in deze typhusmaatschappij.
U moet de schuld niet bij de ouders leggen. De overheid is bij deze de grote schuldige. Vraag het eens aan leraars en ouders die hun kinderen correct willen opvoeden. Wanneer er gestraft wordt kan men al vlug als ouder voor de rechter verschijnen. Wanneer Uw kind de weg weet naar de de JAC (jongeren advies centrum) zal U geheid wat minder snel aan "opvoeden" doen. De overheid draagt hier de grote verantwoordelijkheid!
De laksheid waarvan ze zich bedient.
Ga maar eens klagen bij het gerecht over Uw onopvoedbare kleine. Men zal hem een sociaal assisent toewijzen, ene die zelf nog maar uit de luiers is. En deze zal U dan eens voorschrijven hoe u uw kinderen moet bepamperen. Tot wanneer ge zelf slaag krijgt. Dan heeft u gefaald in uw opvoeding!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 21:13   #49
PollyCorrect

Standaard

Whatever, als je de schuld altijd op de overheid steekt en de ouders hun handen in onschuld wassen: mij best. Ik geloof er alleen geen zak van. Als ouder weet ik ook dat het opvoeden van een kind de zwaarste en meest verantwoordelijke taak ter wereld is. Dit is niet voor iedereen weggelegd, en de meeste ouders falen tegenwoordig.

Waarom? Geef maar de schuld aan de maatschappij.

Armoe, werkloosheid, normenvervaging, politiek, kortom: de Ministers en de Overheid en Het Onderwijs? Nog een manier om de ouders van hun verantwoordelijkheid te ontdoen en hun te knuffelen in hun egoisme en kortzichtigheid.

PS: Ik ken genoeg mensen zonder werk, zonder geld, zonder diploma, die fantastische kinderen hebben grootgebracht, door hun menselijke kwaliteiten en hun inzet. Kinderen zijn voor het leven, en daar moet men aan werken. Die geeft men niet af aan de overheid.

Oud 1 juni 2006, 22:11   #50
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whatever, als je de schuld altijd op de overheid steekt en de ouders hun handen in onschuld wassen: mij best. Ik geloof er alleen geen zak van. Als ouder weet ik ook dat het opvoeden van een kind de zwaarste en meest verantwoordelijke taak ter wereld is. Dit is niet voor iedereen weggelegd, en de meeste ouders falen tegenwoordig.

Waarom? Geef maar de schuld aan de maatschappij.

Armoe, werkloosheid, normenvervaging, politiek, kortom: de Ministers en de Overheid en Het Onderwijs? Nog een manier om de ouders van hun verantwoordelijkheid te ontdoen en hun te knuffelen in hun egoisme en kortzichtigheid.

PS: Ik ken genoeg mensen zonder werk, zonder geld, zonder diploma, die fantastische kinderen hebben grootgebracht, door hun menselijke kwaliteiten en hun inzet. Kinderen zijn voor het leven, en daar moet men aan werken. Die geeft men niet af aan de overheid.

Geloven of niet. Maar ik spreek uit ervaring! En heeft u mij horen zegen dat het IK werkloos was, of kansarm, of onbemiddeld? U maakt wel heel gemakkelijk gevolgtrekkingen uit het niets! Tot morgen

Laatst gewijzigd door fernand : 1 juni 2006 om 22:12.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 23:42   #51
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Op zich is het goed dat VTM een klimaat van angst creëert en mensen een onveiligheidsgevoel geeft. (Dat sterk alleen maar de linkse partijen).
Ik dacht dat het de algemne tendens was om te denken dat dit vooral de rechtse partijen sterkt.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 08:50   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar het zou toch ook interessant zijn moest VTM eens een journalist naar Irak sturen, of naar Congo.

Ik vind het vernauwde blikveld van die zender een beetje problematisch.

Neemt natuurlijk niet weg dat een moord in Londen even erg is als een moord in Congo (waar er toevallig 4 miljoen meer gebeurd zijn) of als in Irak (waar er toevallig 100,000 meer gebeurd zijn).

Het grote verschil is natuurlijk dat dat in Congo en Irak "normaal" is, omdat het oorlogszones zijn.

in een beschaaf land is het niet normaal dat ge van een muurtje wordt geramd terwijl je een sms je zit te versturen... Het zou in elk geval nie normaal mogen zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 08:52   #53
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die plotse keiharde dreun, die hij niet eens heeft zien aankomen, van dat schorum dat voorbijkwam, even verderliep en dan terugkwam om hem te vermoorden.
het is niet de jongen in het wit die stierf, maar met het groene t-shirt, hij kreeg een messteek in de hartstreek buiten beeld

http://exodus.interoutemediaservices...elivery=stream

Laatst gewijzigd door Gibson : 2 juni 2006 om 08:54.
Gibson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 08:59   #54
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
het is niet de jongen in het wit die stierf, maar met het groene t-shirt, hij kreeg een messteek in de hartstreek buiten beeld

http://exodus.interoutemediaservices...elivery=stream

My goodness. En de jongen die we zien vallen en die steken in de rug krijgt? Heb je een artikel?oeps, ja artikel maar kan het niet lezen op deze puter...

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 2 juni 2006 om 09:01.
Oud 2 juni 2006, 09:07   #55
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PS: dankje voor de info, Duupje.

Zeno: ik ben er nog steeds verbauwereerd van
Heb mijn zoon - die 19 is, het verhaal verteld, en erbij gezegd dat ik hoop dat hij die beelden voorlopig niet te zien krijgt. Iets 'weten' is nog anders dan het zien...
is dat geen overbescherming, toch zeker voor iemand van 19? de beelden zijn gruwelijk maar er bestaat nog wel wat harder materiaal op het net dan dit

Ik denk dat veel mensen ook geen voeling meer hebben met een steeds groter deel van de maatschappij, de jongeren die deze misdaad begingen stralen dezelfde mentaliteit en manier van gaan uit zoals men tegenwoordig overal kan vinden in grote steden, zelfs in gent kun je die sfeer tegen 10 uur 's avonds rond sintpieters proeven, of in uitgaansbuurten merk je gewoon dat men uit is op confrontatie

dat verminderd niet de grote lafheid van dit soort gedrag, twee van de daders waren niet al te fysiek sterk om het zo uit te drukken, en in normale omstandigheden zouden ze er niet over peinzen om de slachtoffers aan te vallen, maar in een numerieke overmacht, onverwacht en gewapend is het natuurlijk altijd simpel en voelt men zich sterker - behalve bestraffing is de enige hoop dat zulke mensen tegen de verkeerde mensen aanbotsen

Laatst gewijzigd door Gibson : 2 juni 2006 om 09:10.
Gibson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 13:42   #56
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het grote verschil is natuurlijk dat dat in Congo en Irak "normaal" is, omdat het oorlogszones zijn.

in een beschaaf land is het niet normaal dat ge van een muurtje wordt geramd terwijl je een sms je zit te versturen... Het zou in elk geval nie normaal mogen zijn.
Ja maar wij zijn het wel die deze oorlogen voeren. De mensen in Irak en Congo hebben alleen de pech dat ze niet de middelen hebben om hun oorlog uit te breiden naar de Verenigde Staten en België.

Vandaar dat een commerciële zender als VTM, die er alle belang bij heeft om mensen dom te houden, nooit zal laten zien dat België, Europa en de V.S. op dit eigenste moment oorlogen voeren.

Dat zou immers uw idee over "beschaafde" landen een beetje ondergraven. België, Europa en de Verenigde Staten exporteren hun geweld gewoon. Maar dat laat VTM natuurlijk nooit zien.

Laatst gewijzigd door oliepiek : 2 juni 2006 om 13:42.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 17:40   #57
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[foutje]

Laatst gewijzigd door Zeno! : 2 juni 2006 om 17:41.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 22:34   #58
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar wij zijn het wel die deze oorlogen voeren. De mensen in Irak en Congo hebben alleen de pech dat ze niet de middelen hebben om hun oorlog uit te breiden naar de Verenigde Staten en België.

Vandaar dat een commerciële zender als VTM, die er alle belang bij heeft om mensen dom te houden, nooit zal laten zien dat België, Europa en de V.S. op dit eigenste moment oorlogen voeren.

Dat zou immers uw idee over "beschaafde" landen een beetje ondergraven. België, Europa en de Verenigde Staten exporteren hun geweld gewoon. Maar dat laat VTM natuurlijk nooit zien.
Voer jij oorlog? Ik niet.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 23:12   #59
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Nog een 'stoere'

http://zanyvideos.com/content/view/1529/839/

Dacht waarschijnlijk dat hij Mike Tyson was.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 00:12   #60
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
De moord gebeurde verleden jaar
Nieuwswaarde dus nihil..
eens raden: sensatiezucht of stemmingmakerij?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be