![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien vertrekken heel binnenkort de eerste bemande vluchten naar de planeet: http://spaceflight.nasa.gov/mars/ Denk je dat we daar naartoe gaan om daarna nooit meer terug te keren? Dat zou absurd zijn. Dit zijn geen voorspellingen, dit zijn feiten: er staan vandaag door mensen vervaardigde robotten op een andere planeet, en tientallen mensen hebben al op de Maan gelopen of erom heen gecirkeld. Niks glazen bol. Gewoon gedaan. Zelf gewild. Op de menselijke tijdschaal staan we echt op het punt andere planeten te koloniseren. We hebben hier een paar *miljoen* jaar rondgelopen en de zaak gekoloniseerd. Dat is heel lang hé, miljoenen jaren. Nu, in de laatste honderd jaar hebben we zoveel kennis en kunde vergaard dat het een makkie is om het mensenras naar andere planeten te sturen en ze daar te laten gedijen. Echt, op de tijdsschaal van het ras van de hominidae, en gegeven onze lange voorgeschiedenis op de Aarde, moet je onze huidige activiteiten zien in het teken van de kolonisering van Mars and beyond. We zijn eigenlijk vertrekkensklaar. Laatst gewijzigd door oliepiek : 3 juni 2006 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Als we als soort willen overleven hebben we geen andere keuze lijkt me dan de weg op te gaan die je schetst.
Als de zon dooft, dooft ook alle leven in ons zonnestelsel. Zaak om tegen dan weg te zijn. Zelfs naar planeten rond andere sterren, daar onze eigen ster (zon) tegen dan dood is. Denk dus niet dat ik niet akkoord zou zijn om de weg te bewandelen die je schetst, het is zelfs pure noodzaak. Alleen voor onze avonturen in de ruimte hebben we nog een zee van tijd. Als tussenstap lijkt het me vanzelfsprekend om eerst de zaken hier voor mekaar te krijgen. Mochten we nu reeds technologisch in staat zijn deze ruimtereizen te ondernemen zou het gewoon te vroeg zijn. We zijn hiervoor op vlak van moraliteit niet ver genoeg gevorderd. Mochten we vandaag een planeet ontdekken die geschikt is voor ons, zou het in praktisch alle opzichten een zeer vuile bedoening worden. Laten we eerst maar eens bewijzen dat we het hier voor mekaar krijgen om wat menselijkheid (in de goede zin van het woord) te tonen. Je zou het als toegangsexamen kunnen zien om verder te mogen. Laatst gewijzigd door satiper : 3 juni 2006 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet realizeerbaar.
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Kun je ook zeggen waarom het niet realiseerbaar is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Daarvoor zal je het vorige antwoord nog eens opnieuw moeten lezen. Je kan bevolking niet inperken zonder knoerharde repressie cfr. China.
Ik wil 10 kinderen, en daar heb jij niets over te zeggen.
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Net dat wil ik graag wat terugschroeven. Terugschroeven is wat sterk uitgedrukt. Ik zou het laten ontmoedigen ipv laten aanmoedigen (zoals nu gebeurd) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En zelfs indien men wereldwijd vanuit de overheid drastische maatregelen zou nemen om aan geboortebeperking te doen, dan zou het nog een hele tijd duren voor de wereldbevolking van 6,5 naar 1 miljard mensen terugvalt. Zonder het plaatsvinden van een wereldwijde catastrofe, zal die terugval in ieder geval niet in deze eeuw plaatsvinden. Het is zinloos om te speculeren over een dergelijk lange tijdsperiode.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door satiper : 4 juni 2006 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
wat je daar aan hebt ? en dat vraag je af in een topic met als rode draad : wereldpopulatie en zijn we dan beter of slechter af Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In Europa is het alleszins niet nodig om op een actieve manier een status quo/lichte daling van de bevolking na te streven. Volgens voorspellingen van de Verenigde Naties zal het Europese bevolkscijfer tegen 2025 dalen met ongeveer 20 miljoen.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Even je uitspraak er terug bijhalen. Citaat:
Het verschil tss jouw en mijn post is dat ik een heel duidelijke richting aangeef. Ik meen dat het een goede zaak zou zijn voor mens en milieu mochten er minder mensen zijn. Ik zeg erbij waarom ik denk dat dit zo zou zijn. Jij zegt Citaat:
Mss zie jij het verschil niet, is mogelijk ![]() Laatst gewijzigd door satiper : 4 juni 2006 om 19:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat we het toch doen zou een sterk signaal voor de rest vd wereld kunnen zijn. Als je wil dat kinderen op de speelplaats niet roken komt een verbod van een niet rokende leerkracht net iets geloofwaardiger over ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Wie gaat in Europa vatbaar zijn voor het argument dat minder kinderen krijgen goed is voor een betere wereld? Tip: het zullen de moslims noch de zwarten zijn...
Zo stevenen we nog sneller af op de vernietiging van Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het zwarten en moslims zijn die daar meer door getroffen worden is het omdat zij mss iets meer hun gedrag moeten aanpassen op dit punt, al kan je dit natuurlijk niet veralgemenen. Ik begrijp niet goed je koppeling tss de vernietiging van europa en de invoering van een dergelijke maatregel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je wilt een duidelijke visie ? van een toekomst die misschien nog moet komen in een technologisch tijdperk dat ook niet volledig overzienbaar is ? je wilt wel veel he ![]() bovendien zeg je dat dat een 'goede zaak' is voor 't milieu .... welk milieu ? vraag ik me dan af... milieu is leefomgeving ... hoe artificieel die ook moge zijn ipv hier een heel scenario neer te typen is het misschien net iets eenvoudiger te vragen wat precies het probleem zou kunnen zijn die bovengrens van 8.5 , die tenslotte rekening hield met een gekende westerse norm, van oliepiek te overstijgen... Laatst gewijzigd door praha : 4 juni 2006 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(eenvoudige rekenkunde) Hoe meer mensen hoe zwaarder de belasting voor het milieu. Ik hoor je al aankomen met vbn dat dit niet noodzakelijkerwijze zo hoeft te zijn. Als je genoeg energie hebt kan je idd. een heleboel oplossen (vb waterzuivering). Maar ook energie wordt een probleem (olie raakt op). MISSCHIEN komt er een alternatief hiervoor. (Ik denk dat jij en oliepiek in bovenstaande zin die misschien zouden weglaten). Als dit alternatief er niet tijdig komt (voor zover ik kan zien heeft het daar alle schijn van) is er geen energie meer om onze kunstmatige draagstructuur in stand te houden. Dat we met 7 miljard zijn is grotendeels te danken aan steenkool en aardolie. Het is dus zelf tijdig terugkrabbelen of teruggesmeten worden. Het eerste gaat minder pijn doen ![]() ALS er natuurlijk iets als kernfusie of gelijkaardig komt dat voor een masale energieproductie kan zorgen hoeft het effectief zo'n vaart niet te lopen. Toch blijft het voor de natuur (olifant, tijger ....) enz ook in dit scenario maar de vraag of ze gaan kunnen overleven. Het blijft ook de vraag of het wel zo prettig is te leven met zo' n grote aantallen (privacy), woongelegenheid, grondstoffen, enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja blijkbaar kan dat soms een probleem zijn he
![]() Citaat:
![]() de problematiek 'vervuiling' zoals jij dat beschouwt dankt nu net zijn bestaan aan : - dat men zich fixeert aan een huidig beeld van hoe de wereld met behoud van natuur etc er zou moeten blijven uitzien... geschiedenis bewijst net dat we dat beeld steeds heel flexibel hebben weten aanpassen aan onze noden - dat men anderszijds vaststelt dat wat men vandaag de dag allemaal rotzooit teneinde een bepaalde levenstandaard te bereiken er nefast voor is het is de evidentie zelve als we straks met een ruime marge over die 8,5 miljard ( of was het 15 miljard ) dat het begrip 'vervuiling' aleen nog maar bekend zal zijn van uit de geschiedenisboekskes je moet je eens bedenken wat een mens 'vervuilt' in het best denkbare scenario - energie 0,0 : moet ook zo anders krijg je vroeg of laat last met de warmtebalans - allerhande materialen en producten tijdens hun verblijf :dat dient allemaal hernieuwbaar te zijn of tot een minimum beperkt te worden - stront : geen problemo -> puur energie en in balans menselijk overschot : extra voedsel en/of puur energie -> weerom in balans - etc etc Citaat:
ik heb je hierboven al proberen uit te leggen dat ik het niet meteen zoek in zulke energiebronnen Citaat:
![]() deels waar...dat heeft een mooie bijgedrage geleverd aan de acceleratie ervan ik zie vooral de kennis, geneeskunde, geïndustraliseerde landbouwtechnieken, etc zie ik als belangrijkste redenen... natuurlijk zijn deze twee hand in hand gegaan... maar 't had ook anders kunnen lopen Citaat:
als rariteit in een plaatselijke zoo misschien : zie je nu wel dat je je vastpint aan het huidige natuurbeeld en of het prettig is of niet in die nieuwe totaal verschillende wereld ? : ook dat is zo relatief als de pest ....zou jij dan liever 200 jaar eerder geleefd hebben met wat méér natuur en wat méér tijgers en olifanten ? Laatst gewijzigd door praha : 5 juni 2006 om 00:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Nog wat gevonden in een buur draad ( gokken op olieprijs) (aangebracht door Alcazar) dat hier ook wel past.
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=40687 Laatst gewijzigd door satiper : 5 juni 2006 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |