Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2006, 22:35   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand heeft dus zijn voorzitterlijk paleis moeten ontruimen... Van een ware paleisrevolutie gesproken!

Dat behoort allemaal tot het plan er sterker uit te komen en zo de flaminganten terug te dringen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 22:36   #42
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat behoort allemaal tot het plan er sterker uit te komen en zo de flaminganten terug te dringen.
Straks bestormen ze de Leeuw van Vlaanderen in Antwerpen en maken er hun nieuwe belgische vestiging van!
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 22:45   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Juist, dat alles zal ongetwijfeld passen in de Grote Sprong voorwaarts die de BUB bij de komende gemeenteraadsverkiezingen zal maken. Als je de retoriek van de Doorluchtige Voorzitter-Leider leest, denk je zo aan Mao. Hans I le Grand en zijn Blauwe Boekje getiteld "Unitarisme NU".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 22:47   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Straks bestormen ze de Leeuw van Vlaanderen in Antwerpen en maken er hun nieuwe belgische vestiging van!
Ongetwijfeld breken ze eerst het flamingantisch monument van Breydel en De Coninck op de Brugse Markt af, en richten op die plaats een groot belgicistisch gedenkteken ter ere van Hans I le Grand, Redder van het Vaderland.
Oud 4 juni 2006, 23:01   #45
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld breken ze eerst het flamingantisch monument van Breydel en De Coninck op de Brugse Markt af, en richten op die plaats een groot belgicistisch gedenkteken ter ere van Hans I le Grand, Redder van het Vaderland.
Een gedenkteken? Een standbeeld verdorie. En uiteraard één waar het vrijheidsbeed bij verbleekt. Hans I le grand die in zijn linkerhand een brandende fakkel vasthoudt, geschilderd in de tricolore terwijl hij met zijn rechterhand met een groot tricolore zwaard de VlaemSSch-nationaliste in stukken hakt. Uiteraard liggen onder zijn voeten de lijken van de laatste VlaemSSch-nationalisten die reeds in stukken zijn gekapt!
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 09:56   #46
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Inderdaad, belachelijk. Het staat er zelfs alleen maar in het Frans.

Over de vele taalfouten maar gezwegen.
Ik zeg normaal niets van taalfouten maar hun 'statuten' (van de Belgische Unie, Union Belge zoals er boven staat ) krioelen inderdaad van de dt-fouten! Vrienden van de CBU/PCUB, beschouw dit als constructieve kritiek: doe hier iets aan want het komt vrij amateuristisch over. Toch bijzonder veel succes toegewenst in het herstellen van de Belgische eenheid!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 10:04   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Een gedenkteken? Een standbeeld verdorie. En uiteraard één waar het vrijheidsbeed bij verbleekt. Hans I le grand die in zijn linkerhand een brandende fakkel vasthoudt, geschilderd in de tricolore terwijl hij met zijn rechterhand met een groot tricolore zwaard de VlaemSSch-nationaliste in stukken hakt. Uiteraard liggen onder zijn voeten de lijken van de laatste VlaemSSch-nationalisten die reeds in stukken zijn gekapt!
Ge kunt er misschien mee lachen, maar ik acht die mensen van de BuB tot grootse heldendaden capabel.
Oud 5 juni 2006, 10:18   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ge kunt er misschien mee lachen, maar ik acht die mensen van de BuB tot grootse heldendaden capabel.
Aan welke heldendaden had u zo gedacht? Ballonnetjes uitdelen op de Brusselse Markt? Enquêteren aan het station van Leuven? Decreteren dat de flaminganten op sterven na dood zijn? Nog iets anders?
Oud 5 juni 2006, 10:20   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan welke heldendaden had u zo gedacht? Ballonnetjes uitdelen op de Brusselse Markt? Enquêteren aan het station van Leuven? Decreteren dat de flaminganten op sterven na dood zijn? Nog iets anders?
Ja, het schijnt dat ze de populairste partij zijn bij kleuters, want het is die bevolkingsgroep die altijd moet komen opdagen als de koning langskomt.
Oud 5 juni 2006, 10:25   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja, het schijnt dat ze de populairste partij zijn bij kleuters, want het is die bevolkingsgroep die altijd moet komen opdagen als de koning langskomt.
Toevallig heeft deze bevolkingsgroep geen stemrecht Alle middelen zijn blijkbaar goed om ons te muilkorven!
Oud 5 juni 2006, 10:25   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Toevallig heeft deze bevolkingsgroep geen stemrecht Alle middelen zijn blijkbaar goed om ons te muilkorven!
lol
Oud 5 juni 2006, 10:38   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig is er nog geen sprake van een "vlaemSSch-nationalisch complot" in de kleutermedia! De sprookjes van Fafa worden er nog voorgelezen! De kleutermedia zijn nog duidelijk belgicistisch! Leve het unitaristisch kleuteronderwijs!
Oud 5 juni 2006, 10:50   #53
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Neem nu mij , 15 jaar en Uberpwner !

Even terug naar topic , het zint me inderdaad niet, dat er verdeeldheid bestaat onder ons , die juist zo naar eenheid streven , doch acht ik deze partij tot niet veel capabel , als ik zie dat iemand als Cedric Vloemans , die niet met een onbesproken reputatie hier op het forum berucht is, blijkbaar lid is van deze partij.
Ik ben Belgicist , Ik voel me dan ook Belg , maar nooit zou mijn passie er toe drijven dat ik om die reden me zou afkeren tegen mensen met een andere mening, hoe tegenovergesteld deze ook mogen zijn, zelfs een Flamigant blijft voor mij een Belg.
Belgicistisch betekent niet anti-Vlaams ! Ik vind het persoonlijk heel belangerijk dat de diversiteit in België en de onderlinge solidariteit daartussen niet mag vergaan in te vergedreven eenheidsquatsch , voor eenheid te hebben moet je eerst verschil hebben.

Doch hoop ik dat er na een bezinning , BUB en UNIE toch zich tesamen kunnen inspannen om in eenheid voor eenheid te ijveren. Want het is tenslotte toch dom dat partijen die achter de zelfde idee staan dat niet tesamen zouden doen en de drang van alleenspelerij op zij te zetten.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 12:01   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoop dat deze mensen beter weten dan de uitbreiding van het Brussels gewest over heel Brabant te blijven eisen. Het belgicisme kan met zo'n belachelijke denkbeelden best niet geassocieerd worden.
Oud 5 juni 2006, 12:45   #55
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooi, ik zie dat het gewraakte artikel al van de site gehaald is! Of dit allemaal gestemd is door de leden enz weet ik niet, maar ik vind het alvast getuigen van een democratische attitude dat ze luisteren naar het volk (van politics)!
Oud 5 juni 2006, 12:46   #56
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bratskos Di Mola Bekijk bericht
Neem nu mij , 15 jaar en Uberpwner !

Even terug naar topic , het zint me inderdaad niet, dat er verdeeldheid bestaat onder ons , die juist zo naar eenheid streven , doch acht ik deze partij tot niet veel capabel , als ik zie dat iemand als Cedric Vloemans , die niet met een onbesproken reputatie hier op het forum berucht is, blijkbaar lid is van deze partij.
Ik ben Belgicist , Ik voel me dan ook Belg , maar nooit zou mijn passie er toe drijven dat ik om die reden me zou afkeren tegen mensen met een andere mening, hoe tegenovergesteld deze ook mogen zijn, zelfs een Flamigant blijft voor mij een Belg.
Belgicistisch betekent niet anti-Vlaams ! Ik vind het persoonlijk heel belangerijk dat de diversiteit in België en de onderlinge solidariteit daartussen niet mag vergaan in te vergedreven eenheidsquatsch , voor eenheid te hebben moet je eerst verschil hebben.

Doch hoop ik dat er na een bezinning , BUB en UNIE toch zich tesamen kunnen inspannen om in eenheid voor eenheid te ijveren. Want het is tenslotte toch dom dat partijen die achter de zelfde idee staan dat niet tesamen zouden doen en de drang van alleenspelerij op zij te zetten.
Wat vreemd is, Bratskos, is dat BUB geen enkele keer aanstoot nam aan deze uitspraak, toen ik nog niet vertrokken was uit die partij.

Nu, je beweert vijftien jaar te zijn, op die leeftijd is de virtuele wereld misschien de echte, maar over enkele jaren, als je uit het babyvet gegroeid bent, merk je dat de wereld groter is als een azerty-keyboard. Dan merk je dat dit forum niet de realiteit is, en dat eenieder hier uitspraken doet die misschien niet door de beugel kunnen, en dus ook niet gemeend zijn. Stel je anders de vraag waarom ik nog nooit een ban heb opgelopen op dit forum?

Anderzijds kun je niet beweren dat ik in BUB geen goed werk leverde, ik denk dat zelfs Hans1 dat moet toegeven. Dus mijn aanwezigheid in UNIE is geen indicatie dat er geen mogelijkheden bestaan voor UNIE, in tegendeel zou ik zeggen...

Nu, via deze post wens ik toch nog enkele zaken recht te zetten die hier gezegd zijn.

Allereerst wil ik het hebben over de website, die een copie van de BUBsite wordt genoemd. Dit is uiteraard niet het geval, deze website is full php-mySQL, terwijl de BUBsite een php-htmlsite is. Een wereld van verschil. Ten tweede is de UNIE-site WYSIWYG. Voor mensen die iets van computers kennen: dit is absoluut niet het BUBsysteem waarmee men een ftp-manager van doen heeft.

Wat het forum betreft: tja, het staat op mijn persoonlijke server, BUB heeft mij hiervoor nooit betaald (wat ook geldt voor de andere BUB-sites unitair.be, de provinciale sites..., én voor de nationale site www.b-u-b.be, die nu ook offline staat). Ik zie niet in waarom ik een nieuw forum zou aanmaken, als er nog een forum actief is, toch?

Dan het programma. BUB kan hier onmogelijk kritiek op geven. Het is het programma dat op 3 oktober werd voorgesteld aan de Raad van Bestuur, toevallig door die mensen die later door Hans uit hun functie werden gezet. Dit is een maand later, enigszins gewijzigd, aanvaard door deze raad van bestuur.
De wijzigingen die werden aangebracht zijn van dien aard, dat het programma al haar kracht verloor. UNIE neemt het origineel voor zich, zoals normaal is.

Hetzelfde geldt voor de statuten, wat de fout 'Belgische Unie - Union belge' verklaart in die titel. Deze statuten werden door een werkgroep in de BUB voorgesteld, maar Hans had er geen oren naar, en heeft toen een deel van de Raad van Bestuur ontslagen of geschorst.

Het gevolg is deze topic.

Wat betreft spellingsfouten, we erkennen dat het nog niet perfect is, maar alles is nog in correctie. Dit staat ook te lezen op http://www.unie-partij.be/nl/node/14

We houden jullie op de hoogte dra alles in orde is.

Ik denk bij deze op ieder van jullie commentaren geantwoord te hebben, en ik onthoud mij van verdere discussie hieromtrent.

Laatst gewijzigd door Nello : 5 juni 2006 om 13:11.
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 12:48   #57
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Mooi, ik zie dat het gewraakte artikel al van de site gehaald is! Of dit allemaal gestemd is door de leden enz weet ik niet, maar ik vind het alvast getuigen van een democratische attitude dat ze luisteren naar het volk (van politics)!
Tuurlijk is dit met volledige goedkeuring van de leden. We zijn BUB niet, hé :d
Oud 5 juni 2006, 13:22   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat deze mensen beter weten dan de uitbreiding van het Brussels gewest over heel Brabant te blijven eisen. Het belgicisme kan met zo'n belachelijke denkbeelden best niet geassocieerd worden.
Nochtans pleitte uw eigenste Voorzitter-Leider hier op dit forum in het verleden meermaals voor de uitbreiding van de Brusselse agglomeratie en de verschuiving van de taalgrens richting Nederlands taalgebied.

Mag ik dan ook concluderen dat u de denkbeelden van Hans van de Cauter hierover niet deelt?
Oud 5 juni 2006, 13:29   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello Bekijk bericht
Nu, je beweert vijftien jaar te zijn, op die leeftijd is de virtuele wereld misschien de echte ...
Als dat geen pure bloedarmoede is: de bubbelsmurfen moeten al 15-jarige aantrekken om hun partijkader op te vullen... Ik vermoed natuurlijk dat Hans I le Grand dat juist wil. Dergelijke jonge snullen kan hij immers van alles wijs maken en gemakkelijk onder de knoet houden. Ouderen die wel eens kritisch durven zijn, worden er uitgezet, verbannen of ontslagen...
Oud 5 juni 2006, 13:39   #60
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Nu we weten dat er een scheuring is ontstaan binnen de BUB, had ik wel graag eens geweten waarin het verschil zit tussen UNIE en BUB?
Cedric, kan je me even het verschil uitleggen AUB?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be