![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn passieve geschiedkundige geest zegt dat we nog minstens 20 jaar helder zullen moeten afwachten om voorzichtige stappen te ondernemen het conflict te overzien. Het huidige is voor journalisten.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De doden die nu elke dag vallen zijn niet de schuld van de amerikanen maar van teroristen die blijkbaar iets tegen kinderen, gewone burgers hebben. Ze blazen alles wat ze kunnen op. Daar kun je niet veel aan doen spijtig genoeg, maar dat is nogmaals niet de schuld van de amerikanen. De vs is de oplossing maar de terroristen houden de verbetering tegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die andere Iraki's, kunnen godsdienstzotten zijn, het kunnen ook geimporteerde godsdienstzotten zijn uit de buurlanden... Die gasten redeneren anders als wij, die volgen de Koran letterlijk, dat is net het probleem, kuis die godsdienst op, of zoek een paar ayatollahs die het voor mekaar krijgen om duidelijk te maken dat ze hun koran anders moeten bekijken en het probleem is deels opgelost. Met hun gat omhoog richting westen kunnen ze geen kwaad, 't is maar als ze dien bulshit uit die madrassas en geschreeuw van hun imaan al dan niet vanaf de minaret, beginnen geloven, dat ze tijdbommen worden. Dat zou nu toch wel al duidelijk moeten geworden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Wat ben jij toch zielig bezig, met je kruidenierssommetjes. Het zijn niet Amerikanen die die mensen doden, ok? Ze doen dat grotendeels zichzelf aan, net zoals in de tijd van Saddam trouwens.
O ja en in je rekensommetjes vergeet je er natuurlijk bij te zeggen dat saddam helemaal op zijn eentje twee oorlogen heeft ontketend, waarbij miljoenen zijn omgekomen. Je som klopt dus niet. Maar wat mij het meest ergert in dergelijke postings is dat ik zo weet dat je die sommetjes niet zou gemaakt hebben onder Saddam. Toen had je totaal geen interese voor Irak. Jouw rekenmachine komt enkel tevoorschijn als je een link kan maken met Amerika. Die doden moeten enkel dienen om het grote gelijk over Irak te bevestigen. Ook indien er geen enkele dode zou vallen in Irak en de GIs met bloemenkransen zouden rondlopen tussen juichende irakezen, dan nog zou je precies hetzelfde zeggen als nu, nl. dat het een bezetting is en dat het schandalig, immoreel, duivels, noem-maar-op, is. Dat de irakezen zelf misschien een meer genuanceerd beeld hebben over de Amerikanen zal je worst wezen. Jouw conclusie staat al jaren lang vast : het is altijd de schuld van Amerika. Ik vraag mij soms af wat jullie zouden doen als dat land ineens naar een nieuwe dimensie zou verdwijnen en jullie moeten vaststellen dat er niets veranderd in de wereld? Mensen zoals jij motiveren mij altijd om Amerika te steunen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Kaal : 8 juni 2006 om 07:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Dat is gewoon de obligate disclaimer die VS-haters gauw gauw op hun posts plakken voor dat ze op de "Send" toets klikken. Het is een beetje als de dooddoener "Ik ben geen racist, maar ....".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, wachten tot het conflict voorbij is en dan de geschiedenis schrijven. Inderdaad, in het verleden heeft dat vaak geleid tot het schrijven van de geschiedenis van de overwinnaar - maar daar zijn we boven aan het groeien.
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er wordt veel vergeven aan mensen die success oogsten, ook al hebben zij veel risico's genomen. Wie faalt krijgt echter *altijd* bakklen kritiek over zich heen, ook al is hij objectief gezien heel voorzichtig geweest. De strijd in Irak is nog niet gestreden, maar het gaat nu reeds een beetje beter (militair gezien) dan één jaar geleden. Er is nog altijd veel geweld, maar er wordt vooruitgang geboekt (verkizingen, parlement, regering) en het verzet is niet in staat om een greep naar de macht te doen of om de Amerikanen te verplichten het land te verlaten. En wat is het gevolg van die vooruitgang? De kritiek op Amerika is al fel afgezwakt, in die mate zelfs dat nieuws over Haditha eigenaardig genioeg minder reactie uitlokt dan het nieuws over Abu Ghraibb, dit terwijl Haditha objectief veel erger is. Wat vriend en vijand ook mogen zeggen, succes is *de* factor. Het verzet neerslaan, het land kunnen verlaten zonder een puinhoop achter te laten, dat is hetgene dat echt bepalend zal zijn. Niet Guantanamo, niet Haditha en niet de argumenten over unilateralisme of arrogantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De dictators die de VS geen strobreed in de weg legde, wel integendeel:
http://www.omnicenter.org/warpeaceco.../dictators.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Flauwe reactie, als je't mij vraagt.
De realiteit leert ons dat geen enkel land ter wereld in staat is om de VS op te dringen wat ze moeten doen. En aangezien de VS in Irak zitten, zullen het ook de VS zijn die bij de Iraakse oplossing moeten betrokken worden. Voor de rest "denk" ik daar niets over: zoals de situatie nu ligt, heb ik geen mirakeloplossing in mijn hoofd. En om eerlijk te zijn: ook de ideologisch verblinden (u weet wie wij bedoelen) hebben er blijkbaar geen.
![]() |
#51 |
|
![]() Ik heb alleszins geen oplossing maar ik vind dat alle vreemde troepen (en hun materiaal en pionnen (Irakezen die hen iets te loyaal zijn wegens betaald door)) Irak onmiddelijk moeten verlaten en als er een nieuwe overheid komt, de overheden van de landen die Irak binnenvielen in 2003 deze geldelijke steun verschuldigd zijn omwille van de aangerichte schade aan de binnenlandse infrastructuur en het leed dat de burgerbevolking is aangedaan ten gevolge van de inval.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 juni 2006 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De strontvliegen vallen 1 voor 1. Allemaal naar hun maagden, en zo snel als het kan liefst. Dat ze zichzelf daar maar wat opblazen. Zarkawi is in stukjes geblazen net zoals zijn slachtoffers. Boontje komt zijn loontje!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft goed gewerkt in WOII, niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hahahaaaa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik weet echt niet over wie u het heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel. Mag ik het influisteren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |