![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Feitelijk gewetensvol opgeleukt, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Respect is per definitie niet reciprook, dus éenrichting. Respect is het vergoeilijken van het paternalisme, het is het zoethoudertje waarmee de heer Leterme en CD&Vers zich 's avonds in slaap sussen: Zie 'es hoe goed wij het wel menen, waarom willen 'ze' dan niet van ons? Puberaal gesteld, mocht mijn lief mij 'respecteren', dan maakte ik mij pas zorgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() Defineer mij de begrippen "haatcampagne" en het "aankaarten van het probleem'. Leg het verschil uit tussen beide. Bewijs met uw theorie dat het voorbeeld van de rol WC papier 'heel anders' is (wat dat ook moge betekenen...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn lief respecteert me wel. Moet ik me nu zorgen maken?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In de Van Dale staat er een lullige uitleg: res•pect (het ~) 1 eerbied uit hoogachting of angst (Van Dale online) Met die uitleg komt ge zeker niet ver. The Webster dictionary en The Cambridge dictionary geven uitvoerig info online. De Webster dictionary gebruikt volgende verklaring: re•spect noun Pronunciation: ri-'spekt Etymology: Middle English, from Latin respectus, literally, act of looking back, from respicere to look back, regard, from re- + specere to look -- more at SPY 1 : a relation or reference to a particular thing or situation <remarks having respect to an earlier plan> 2 : an act of giving particular attention : CONSIDERATION 3 a : high or special regard : ESTEEM b : the quality or state of being esteemed c plural : expressions of respect or deference <paid our respects> The Cambridge dictionary respect (HONOUR) noun [u] 1 politeness, honour and care shown towards someone or something that is considered important: You really should treat your parents with more respect. She has no respect for other people's property (= She does not treat it carefully). 2 when you accept that something which is established or formally agreed is right or important and do not attempt to change it or harm it: In their senseless killing of innocent people, the terrorists have shown their lack of respect for human life. She grumbled that young people today have/show no respect for the law. 3 when you accept that different customs or cultures are different from your own and behave towards them in a way which would not cause offence: She teaches the students to have respect for different races and appreciate the diversity of other cultures. respect verb [T] 1 to treat something or someone with kindness and care: to respect someone's feelings We should respect the environment and not pollute it. 2 to accept the importance of someone's rights or customs and to do nothing that would harm them or cause them offence: The agreement will respect the rights of both nations. I would appreciate it if you would respect my privacy. 3 to accept that something which is established or formally agreed is right or important and not to attempt to change it or harm it: The president pledged to respect the existing frontiers between the two countries. 4 to think that it is important to obey a law or rule: I was always taught to respect the law. ...en dat gewoon om te zeggen dat respect een (h)erkenning is van mekaars rechten. Men moet dit begrip zetten tegenover 'tolerant', dan pas ziet men waar de verschillen liggen. (tolerantie gaat uit van een gunst van een meerdere ten opzichte van een mindere - hetgeen niet het geval is bij respect) Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 12 juni 2006 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dank voor de info. Gelukkig begrijp ik dat wel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Vrijheid geldt zolang de vrijheid van een ander beperkt wordt. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven
Laatst gewijzigd door Kay_ : 13 juni 2006 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het valt op dat die praktisch dezelfde uitleg geeft als de Webster woordenboek. (ongeveer een 25 regels - te lang om hier over te tijpen). Volgens de online versie zou respect ingegeven worden door hoogachting. (ik behandel niet het begrip angst) De geschreven versie heeft het ook over eerbied, bewondering, ontzag, prestatie, waardering... als oorzaken van respect. Waar nog maar eens aangetoond wordt, dat de online versie bijzonder summier is en met de nodige voorzichtigheid moet aangepakt worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Elk zijn meug, maar ik zou mij alvast zorgen beginnen maken (zie de bovenstaande definities).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() we wachten vol spanning op de uitslag van de komende verkiezingen...als ze niet vervalst worden...
|
![]() |
![]() |