Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2006, 16:50   #41
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Iedereen is met dezelfde middelen begonnen. Maar de boodschap van Vlaams Belang is blijkbaar blijven kleven en is gaan groeien, samen met de financiële middelen. Zo begint het rad te draaien.

BTW: zelfs die grote middelen zijn geen zekerheid. Want grotere partijen met grotere middelen gaan ook slinken.
Inderdaad, dat ga ik niet ontkennen. Maar het doet veel, ontzettend veel. En het VB heeft al een duwtje in de rug gekregen van bij het begin. Het is ontstaan uit een andere partij meen ik mij te herinneren
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 16:52   #42
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samaey Bekijk bericht
Nee, dat is niet hetzelfde. Iemand die om asociale redenen op het VB stemt doet dat niet omdat hij het zo geleerd heeft.

Maar dat is niet waarom foertstemmers voor het VB kiezen terwijl ze vroeger voor andere partijen stemden. Integendeel zelfs.
Dus het Vlaams belang bestaat volgens u bijna volledig uit foertstemmers, dat geloof ik niet, dat het uit mensen bestaat die zich niet meer kunnen vinden in andere partijen daar geloof ik wel in, foertstemmers zitten er overal, maar bijna 1 milj. foertstemmers, neen dat denk ik niet.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 16:53   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Inderdaad, dat ga ik niet ontkennen. Maar het doet veel, ontzettend veel. En het VB heeft al een duwtje in de rug gekregen van bij het begin. Het is ontstaan uit een andere partij meen ik mij te herinneren
Is allemaal niet zo belangrijk. Punt is dat iedereen zijn kans krijgt.

Kijk naar NV-A en Spirit, die hebben amper kiezers en mogen ministers leveren. Ok, ze hebben er hun ziel voor moeten verkopen, maar toch....

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 juni 2006 om 16:54.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 16:53   #44
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoezo ? Extreem rechts moeten stemmen ??

Wie of wat dwingt je daartoe ?
Dat zeg ik toch niet. Als je uit die zin afleidt dat ik zeg dat mensen ervoor moeten stemmen dan heb je mij verkeerd begrepen. Ik bedoel gewoon dat we het niet zo slecht hebben om massaal voor extreem-rechts te stemmen.

Citaat:
Waar slaat dit nu op ? Leg eens uit wat je geleerd hebt toen je in Congo (of zo) woonde - of lul je uit je slechtgeïnformeerde nek ? Ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt.
Ik bedoel dat de levenskwaliteit daar veel lager ligt. Ik heb zelf nog in Zuid-oos azie gestudeerd met name Thailand. Daar hoor je de mensen ook niet klagen over banale dingen.

En overigens ik vind dat je iets beleefder mag zijn in je taalgebruik. Ik respecteer jouw mening, jij die van mij ook dan maar.
Ik heb het net nog opgenomen voor de VB-kiezer meen ik mij te herinneren. Waarom zeg je daar niets over, maar o wee als men iets negatief over het VB durft te zeggen. Dan ben je er blijkbaar als de kippen bij met je ongehoord taalgebruik en te snel getrokken conclusies. Heb wat respect aub!

Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 juni 2006 om 16:55.
Oud 19 juni 2006, 16:56   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dat de levenskwaliteit daar veel lager ligt. Ik heb zelf nog in Zuid-oos azie gestudeerd met name Thailand. Daar hoor je de mensen ook niet klagen over banale dingen.
Dat is precies wat de VB'ers willen vermijden, dat men vanwege de ongecontroleerde en massale binnenstroom van vreemdelingen uit Zwart en Noord-Afrika in een minder voorspoedige en minder vrije maatschappij belanden.

Citaat:
En overigens ik vind dat je iets beleefder mag zijn in je taalgebruik. Ik respecteer jouw mening, jij die van mij ook dan maar.
Ik heb het net nog opgenomen voor de VB-kiezer meen ik mij te herinneren. Waarom zeg je daar niets over, maar o wee als men iets negatief over het VB durft te zeggen. Dan ben je er blijkbaar als de kippen bij met je ongehoord taalgebruik en te snel getrokken conclusies. Heb wat respect aub!
You got my vote on this one.

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 juni 2006 om 16:57.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 16:56   #46
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is allemaal niet zo belangrijk. Punt is dat iedereen zijn kans krijgt.

Kijk naar NV-A en Spirit, die hebben amper kiezers en mogen ministers leveren. Ok, ze hebben er hun ziel voor moeten verkopen, maar toch....
Ach ziel verkopen is een groot woord, maar je hebt gelijk het is erg moeilijk om nu nog als kleine partij te beginnen en je omhoog te werken. Je wordt bijna gedwongen om je bij anderen aan te sluiten
Oud 19 juni 2006, 16:57   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect, de LSP is decennia lang nooit verder geraakt dan een handvol leden, laat staan genoeg stemmen om ook maar zelf te weten dat ze ooit heeft meegedaan aan verkiezingen. Is dat geen reden genoeg om heel die partij/organisatie/beweging in vraag te stellen?

We zijn de laatste 10 jaar met bijna 1000% gegroeid. Ik ben behoorlijk tevreden over de evolutie van de organisatie. Ik geef toe dat er nog wat marge is om te groeien.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 juni 2006 om 16:57.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 16:57   #48
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Mocht ik Dewinter zijn gaf ik een abonnement van De Morgen aan al mijn leden en zette ik die column op een A5'ke op één miljoen exemplaren.
Kijk eens op http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=2024
Oud 19 juni 2006, 16:57   #49
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ziel verkopen is een groot woord, maar je hebt gelijk het is erg moeilijk om nu nog als kleine partij te beginnen en je omhoog te werken. Je wordt bijna gedwongen om je bij anderen aan te sluiten
remember BHV
Oud 19 juni 2006, 16:59   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
We zijn de laatste 10 jaar met bijna 1000% gegroeid. Ik ben behoorlijk tevreden over de evolutie van de organisatie. Ik geef toe dat er nog wat marge is om te groeien.
Je doet me denken aan Kris Merckx zo'n 35 jaar geleden, en zo'n 25 jaar geleden, en zo'n 15 jaar geleden, en .....
Oud 19 juni 2006, 17:00   #51
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De vader van een vriend van me stemde vorige keer op het VB omdat hij weeral moest gaan stemmen en daar geen zin in had. Gewoon om "de politici" te kloten.
Onzin. Zoals eminente politicologen onderzocht hebben, stemmen mensen enkel en alleen VB omwille van losliggende stoeptegels!
Oud 19 juni 2006, 17:02   #52
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is precies wat de VB'ers willen vermijden, dat men vanwege de ongecontroleerde en massale binnenstroom van vreemdelingen uit Zwart en Noord-Afrika in een minder voorspoedige en minder vrije maatschappij belanden.
Ik denk niet dat het zo een loop zal nemen. De wereld is aan een grote globalisering bezig dus zulke dingen kan je niet tegenhouden. Naar mijn mening toe is echter de echt oplossing om de levenstandaarden in Afrika te verbeteren zodat ze niet eens naar hier moeten komen voor een beter leven omdat ze het daar al hebben.
Oud 19 juni 2006, 17:03   #53
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die 'sommigen' weten niet waar ze het over hebben. Volgens mij lezen juist heel veel mensen die brochurekes. Al willen ze het niet altijd toegeven.
Omwille van de goede interviews.
Oud 19 juni 2006, 17:03   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Twee zeer rake passages in dat artikel:

Citaat:
Elke ouder of leerkracht weet dat je een verwend kind vooral niet steeds meer snoepjes moet toesteken. Dat helpt niet. Integendeel, je maakt het alleen maar erger.” Dat zeggen wij ook over allochtone probleemjongeren en de integratiesector, maar dat zal Pauli wel niet bedoelen…
Citaat:
Vraagje aan Walter Pauli: als al die Vlaams Belang-kiezers geen krantencommentaar meer waard zijn, waar gaan jullie dan morgen De Morgen mee vullen?
En of die zitten....
Oud 19 juni 2006, 17:06   #55
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Samaey denkt dat je een VB-kiezer bent, en behandelt je zoals zijn soort mensen VB-kiezers behandelt. Dat is heel normaal!
Oud 19 juni 2006, 17:07   #56
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Hoe cynisch kan een publieke opinie zijn? Uit de opiniepeiling in opdracht van La Libre Belgique, De Morgen en co. blijkt dat de regering-Verhofstadt flink aan vertrouwen wint. Goed regeringswerk, maar de PS en de VLD, de twee belangrijkste partijen van die regeringen, krijgen forse klappen. Dat de PS naar 30 procent zakt, is natuurlijk de fout van Van Cauwenberghe en co. En er zijn wellicht ook wel redenen waarom de VLD slechte cijfers haalt. Alleen zijn er net zo gemakkelijk redenen op te sommen waarom de liberalen beloond zouden moeten worden. Het is niet echt logisch dat de kiezer zegt dat de federale regering het vrij goed doet, dat die kiezer Verhofstadt ook de beste politicus van het land vindt, maar dat diezelfde kiezer niet meer geneigd is om op de VLD te stemmen.
Ook CD&V wordt niet beloond, al geniet de regering-Leterme het vertrouwen en is Leterme even populair als Verhofstadt.
Neen, de winnaar is het Vlaams Belang. Met bijna 27 procent is Dewinter op weg naar een Antwerpse score, in heel Vlaanderen.
Sommige analisten zullen zeggen dat dit komt door de reacties op de moorden te Antwerpen. Maar is dat niet te eenvoudig? Er waren alle soorten reacties, van het bashen van de Belangkiezer door De Gucht tot Vande Lanotte die vanaf de eerste minuut het Belang met rust liet. Specifieke Antwerpse peilingen, kort na de moord afgenomen, leerden overigens dat Patrick Janssens zijn positie verstevigde.
Het is nu eenmaal zo dat het Vlaams Belang altijd vooruit gaat, met nu en dan een kleine schommeling. Sinds 1985 kan daar geen politicus of regering tegenop. Of de premier Martens was, of Dehaene, of Verhofstadt, of het economisch klimaat moeilijk was, of voorspoedig, of de regering vlot werkte of ruzie maakte: het Vlaams Belang wint altijd.
Van Gary Lineker is de beroemde boutade: 'Football is a simple game: 22 people chase a ball for 90 minutes and in the end the Germans always win.' Die gaat ook op voor de politiek in dit land: 'Er zijn een stuk of vijf partijen die vier jaar hun best doen, en uiteindelijk wint het Vlaams Blok/Belang.'
Het is cynisme zonder einde of maat. Ministers mogen gratis dit of dat geven, een dertiende zus of zo, en een groeiend deel aanvaardt met de ene hand die cadeaus en steekt met de andere de middenvinger omhoog. Ze stemmen toch Belang. Want u denkt toch niet dat als de moorden in Antwerpen er niet waren geweest, of de oliefactuur soepeler was opgelost, dat Dewinter in de peilingen verloren had?
Wel: als er toch niets aan te doen is, laat het dan zo. Waarom zou 'de politiek' zich te pletter moeten werken om het zogenaamde 'maatschappelijk ongenoegen' op te lossen, als een deel van de publieke opinie hen telkens opnieuw tussen de benen trapt? Elke ouder of leerkracht weet dat je een verwend kind vooral niet steeds meer snoepjes moet toesteken. Dat helpt niet. integendeel, je maakt het alleen maar erger.
Dus laat die Belangkiezers links liggen. Werk intussen gewoon door, luister naar de dik 70 procent waar wel mee te praten valt. En die cynische minderheid is onze slaap niet meer waard, onze krantenkolommen, onze bezorgdheid. Of er nu 22 of 26 procent voor het Belang stemt, hen zeggen we met zanger Flip Kowlier in ons schoonste Vlaams: ne welgemeende fuck you

Met een lach en een traan komen we de dag door
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:08   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch sinds de kieswet toch die paars-groen invoerde.

Dat zal toch niet het opzet geweest zijn, zeker?
Oud 19 juni 2006, 17:09   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Samaey denkt dat je een VB-kiezer bent, en behandelt je zoals zijn soort mensen VB-kiezers behandelt. Dat is heel normaal!
Precies!
Oud 19 juni 2006, 17:12   #59
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ach ik heb zowel de soort als samaey als een aantal VB'ers hier zien schelden hoor.
Voor mij allemaal hetzelfde, er zijn gewoon mensen die met je meepraten zolang ze het met je akkoord zijn en dan als je op één punt verschilt. Pats! Krijg je het deksel op de neus, en soms komt dat deksel van links maar soms ook van rechts
Oud 19 juni 2006, 17:14   #60
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toch sinds de kieswet toch die paars-groen invoerde.

Dat zal toch niet het opzet geweest zijn, zeker?
Dat zou idd kunnen ja
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be