![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het liever wat diepgravender zien, en ook gericht op lange termijn oplossingen.
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp daar niets van, Nynorsk. Laatst gewijzigd door baarle : 22 juni 2006 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat staat een beetje kinderachtig.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geweer staat voor 'afmaken'?
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat onderzoek neemt eerder een neutrale positie in. Citaat uit conclusie vh onderzoek: [FONT=Times New Roman] [SIZE=1]Advocates and critics of boot camps are likely to be disappointed by this review.[/SIZE] [SIZE=1]Advocates of the program expect the programs to successfully reduce the future[/SIZE] [SIZE=1]criminal activities of adults and juveniles. Critics argue that boot camps are poorly[/SIZE] [SIZE=1]conceived as therapeutic programs and they will not reduce recidivism and may[/SIZE] [SIZE=1]actually have the opposite effect by increasing criminal activities. Our results do[/SIZE] [SIZE=1]not support either side of this argument. Correctional boot camps are neither as[/SIZE] [SIZE=1]good as the advocates expect nor as bad as the critics hypothesize.[/SIZE] Maar u hebt wel gelijk in't feit dat vroeg ingrijpen veel miserie kan voorkomen. Intussen zitten we wel met een schijnbaar verloren generatie, wat jammer is. En waar we hard tegen moeten optreden!....alleen al omdat 't (op die té late leeftijd) de enige optie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Nee, er zijn geen problemen met allochtonen, of met allochtonen jongeren in het bijzonder. En iedereen die het tegendeel beweert, is een racist. En ALS er al ERGENS een "probleem" voordoet, zal het wel niet de fout van de allochtoon zijn. Nee, het is de fout van iedereen! Al die onverdraagzaamheid en stigmatisering. En iedereen die op het VB stemt is even erg als Hitler. </sarcasme>
Ik word misselijk van mensen die dit keer op keer trachten goed te praten of te minimaliseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, direct ingrijpen tegen amok makende "jongeren" is niet netjes, en trouwens het haalt toch niets uit. Wat stel je voor op korte termijn?
Laatst gewijzigd door baarle : 22 juni 2006 om 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben 29 studies opgenomen in hun meta-analyse 9 daarvan toonden positieve resultaten voor bootcamps, 8 leidden tot meer recidivisme dan aanwezig in een controlegroep, de rest had geen meerwaarde tav een controlegroep Wat je kunt concluderen uit de literatuur is dat boot camps in de meerderheid van de gevallen niet de beste optie zijn. Als je kijkt naar de studies die positieve resultaten tonen, dan zie je trouwens dat heel wat van die boot camps vrijwillig waren. Gedwongen boot camps doen het helemaal niet goed. Zeker niet voor de 'jonge starters' (jongeren die al voor hun 12e gedragsproblemen vertoonden), voor wie de meeste bestaande therapieën (of heropvoedingsinitiatieven, noem het zoals je wil) niet bepaald effectief zijn. De 'late starters' kunnen meestal wel geholpen worden. Maar de 'late starters' plegen minder ernstige feiten - de meeste zware feiten worden gepleegd door de 'jonge starters'. Bij de 'late starters' gaan de gedragsproblemen meestal vanzelf voorbij en escaleren ze ook niet. Als je dan ook nog eens vaststelt dat het vooral late starters zijn die vrijwillig in therapie gaan, is het niet zo gek dat je dan wél positieve effecten bekomt voor die therapievormen, tenminste op het niveau van het gedrag. Als je jongeren aan het woord laat over hun ervaringen in boot camps, dan zie je twee dingen: - de jonge starters zijn maar weinig veranderd, zowel gedragsmatig als emotioneel -de late starters gedragen zich wel netjes (maar dat hadden ze sowieso gedaan), of ze zijn verder afgegleden in criminaliteit (beetje teveel vriendjes geworden met jonge starters), of ze blijven getraumatiseerd achter na die boot camps. Boot camps zijn namelijk gewoon een overdreven aanpak voor hen, zijn emotioneel zeer zwaar. Als je late starters dezelfde behandeling geeft als adolescente psychopaten, dan schiet er meestal niet erg veel meer over van die late starters. De beste oplossing is uiteindelijk een oplossing die inspeelt op de manier waarop probleemgedrag zich ontwikkeld. Bij de jonge starters zul je meer moeten ingrijpen voor de leeftijd van 10, maximum 12 jaar. Maar dat gaat niet als je eerst anderhalf jaar op eenwachtlijst gezet wordt, en dan nog doorverwezen wordt naar de privé waar je geen geld voor hebt. De late starters moet je niet dezelfde behandeling geven als jonge starters, en langdurige plaatsing is hier meestal niet aangewezen aangezien deze gezinnen vaak bronnen genoeg hebben om hun problemen zelf, mits wat hulp, aan te pakken. Sancties waarbij de jongere niet uit huis wordt geplaatst, zijn meestal het effectiefst. Als je ze gaat plaatsen, weet dan dat je mensen die zich op de rand van ernstige gedragsproblemen bevinden, samenzet met mensen die die grens al lang zijn overschreden. Meestal staan die trouwens een stuk zwakker in de groep. Dat leidt tot vrij vervelende neveneffecten: pesten, maar ook fysiek en seksueel misbruik. Of ze nu iets misdaan hebben of niet, eigenlijk is het not done om jongeren op die manier verder om zeep te hebben. Niet goed voor de jongere, en dus ook niet voor de maatschappij. In de instelling waar ik nog stage gelopen heb hebben we een late starter terug naar huis gestuurd omdat hij te fel verslechterde daar. Het dagelijkse leven met zware delinquenten (verkrachting, roofoverval) deed hem niet bepaald deugd. Hij was er toen nog vrijwillig, maar als je jongeren verplicht daarbij te gaan zitten, kan dat niet. Probleem was dat de jeugdrechter er niet mee akkoord was dat hij z'n vrijwillige opname staakte, de jeugdrechter heeft 'm dan maar verplicht teruggestuurd. Als het VB aan de macht komt, die zowat iedere jongere die iets misdoet wil opsluiten in plaats van meer gepaste maatregelen te gebruiken, kunnen we nog veel meer van die toestanden verwachten. Het VB ziet het jeugdsanctierecht immers als een middel om meer opsluitingsmogelijkheden te geven. Alternatieve maatregelen, daar wordt lacherig over gedaan. Heel jammer, en ik hoop dat ze hun plan niet ten uitvoer zullen kunnen brengen, want dat gaat slecht aflopen. Moesten ze nu eens alle jongeren uit de instellingen halen die er eigenlijk gewoon voor de formaliteit zitten (i.e. voor wie het niet gepast is), dan komt er meteen heel wat plaats vrij voor jongeren die daar beter wél zitten. Citaat:
Ook moet je het probleem niet wijder voorstellen dan het is. Zoals je het voorstelt, is het alsof er een hele generatie gedragsproblemen vertoont. Dat klopt natuurlijk niet: de overgrote meerderheid gedraagt zich prima, ook de allochtonen. De meederheid van de geweldmisdrijven wordt bovendien gepleegd door recidivisten.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Schandalig dat er tegenwoordig al politie nodig is om in en aan de buurt van recreatieoorden zoals De Warande de veiligheid te kunnen garanderen. Niet dat ik iets tegen de politie heb. Ik heb liever dat die mensen zich met zo'n dingen bezig houden dan met parkeerbonnetjes uitschrijven.
Citaat:
Het is al lang geleden dat ik Kwik en Flupke gelezen heb maar ik meen me te herinneren dat deze twee kwajongens geregeld flinke billeklets kregen van authoritaire personen.. Vandaag heb ik bijvoorbeeld twee Turken gezien van ik schat 7-8 jaar. Die zaten zomaar voor hun plezier met stenen te smijten naar een schoolgebouw. Voorlopig nog kattekwaad maar ik durf te wedden dat wanneer die gastjes enkele jaren ouder zijn dat gaat verergeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() En ik vroeg of u misdaad normaal vind?
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() quote bittersweet
vind jij misdaad dan normaal? Oorspronkelijk bericht door drosophila ![]() Ach, die schobbejakskes toch. Vroeger heetten ze Kwik, Flupke of Ciske de Rat. Vandaag zitten die schaamteloos rijke bleekscheetjes met hun zakskes chips voor de tv of de game-console. En nog vervelen ze zich. De gezonde (doch niet zo rijke) kereltjes heten tegenwoordig Ali of Rachid en vertonen een normaal (soms baldadig) pubergedrag. Dat de bange blanke verkaveling-en-SUV-Vlaam daar niet mee omkan, dat is pas abnormaal. Pubergedrag waarbij misdadig gedrag voorkomt en politiebewaking noodzakelijk is was niks voor Flupke of Kwik of ge moest bellekentrek en bij den boer appelen gaan pikken al gaan vergelijken met overvallen,steaming,en dergelijke. De waarheid heeft nu eenmaal zijn rechten,pak dat aan en minimaliseer dat niet steeds. Als je 90% van de allochtonen hebt die hier in vrede leven,zie ik niet in waarom je die overige 10 % onaangepasten steeds wil verdedigen.