Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2006, 15:50   #41
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Kattenrassen, hondenrassen, kippenrassen, mensenrassen.

De natuur maakt er geen taboe van: er bestaan effectief rassen in het dierenrijk. Zo zijn er rustige volgzame honden, jachthonden, loophonden en agressieve honden.

Bij mijn weten maken we allen deel uit van en komen we voort uit de natuur. Wat ik wil zeggen dat het verbieden van onderscheid op het niveau van rassen een utopie is die tegen de natuur ingaat.
Het is geweten dat de zwart Afrikanen eerder een tam ras is, eerder lui, open qua karakter, laisser passer.... De Aziaten zijn slim, snugger, harde werker, vooral dan het Chinese en Japanse ras.

Ben je akkoord met de bovenstaande stelling, of denk je dat de mensen buiten natuurlijk zijn?

Hoe zou je het Noord Afrikaanse ras omschrijven?
Hoe zou je het ons ras omschrijven?
Zelfs twee kinderen van dezelfde ouders kunnen hemelsbreed verschillen...
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 15:52   #42
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Is dat dan weer niet te 'bekrompen' ? Ik bedoel, hetgeen waar lomeanor op wijst, is dat niet vrij 'grootschalig' (mbt het aantal 'te onderscheiden groepen' en hun 'leden') en heeft etnie daarentegen niet een vrij beladen betekenis die eerder wijst op clashes op vrij kleine schaal?
Niet helemaal. Ethnie beroept zich op de ethnische, genetische herkomst, terwijl rassen eerder iets met fysieke kenmerken te maken hebben. [SIZE=1]Denk ik... [/SIZE]
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 16:50   #43
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Niet helemaal. Ethnie beroept zich op de ethnische, genetische herkomst, terwijl rassen eerder iets met fysieke kenmerken te maken hebben. [SIZE=1]Denk ik... [/SIZE]
't Is juist omgekeerd.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 18:48   #44
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Zelfs twee kinderen van dezelfde ouders kunnen hemelsbreed verschillen...
Dat is het beste non-argument dat ik in weken gehoord heb.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 18:58   #45
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat is het beste non-argument dat ik in weken gehoord heb.
Hoe ga je gemeenschappelijke eigenschappen vaststellen als er verschillen zijn tussen steden, wijken, families, gezinnen en kinderen van gezinnen?
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 19:03   #46
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Hoe ga je gemeenschappelijke eigenschappen vaststellen als er verschillen zijn tussen steden, wijken, families, gezinnen en kinderen van gezinnen?
Op basis van gemeenschappelijke polymorfismen in databanken.
Bepaalde polymorfismen komen enkel bij bepaalde rassen voor.

Natuurlijk is er ook inter-individuele variabiliteit, maar die is op heel andere genetische mechanismen gebaseerd (namelijk op recombinatie). De verschillen tussen de rassen berusten op evolutie en geografische isolatie.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 22:23   #47
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Of er al dan niet rassen bestaan is gewoon een semantische discussie. Er bestaan honderden definities van wat een ras nu is of wat er onder moet verstaan worden. Sommigen leggen accenten op de culturele verschillen die een perceptie van ongelijkheid zouden geven en doen de classificatie af als een constructie. Een van de bekenste stelling is die van populatie geneticus Richard Lewontin, namelijk dat 85% van de genetische variatie intra-raciaal is en slechts 15% tussen de rassen onderling. Zijn conclusie was hieruit dat ras een overbodige constructie was.
Maar als je kijkt naar de mate van genetische variatie en variantie van de homo sapiens en de beperkte classificatie dan moet je wel besluiten dat er politieke motivaties hebben meegespeeld. Er zijn weinig andere diersoorten die zo verschillend zijn als de mens, maar die toch als één soort worden geclassificeerd. Ik zeg dit echt zonder een waarde-oordeel te vellen, maar in de taxonomie van de diersoorten gelden er duidelijk andere regels voor de mens.
Hoedanook aanvaarden de meeste biologen de realiteit van het bestaan van rassen. En de indeling is inderdaad meestal die van Negroïde-Caucasoïde-Mongoloïde. Soms worden ook de Aboriginals als apart ras beschouwd.

Dit is een duidelijke weergeve van wat nu min of meer de genetische verwantschap is tussen verschillende populaties.
Van de bekende genetici Carvalli-Sforza

Laatst gewijzigd door MURRAY : 30 juni 2006 om 22:24.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be