![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Even iets over die adoptiekwestie...
In Vlaanderen is een nijpend tekort aan pleegouders. Eén op de 3 kinderen vindt geen pleeggezin. De erkende dienst voor pleegzorg 'Jeugdzorg in Gezin' trekt aan de alarmbel. Vooral omdat het tekort aan pleeggezinnen elk jaar groter wordt. Toch moeten de kandidaat-pleegouders niet aan speciale voorwaarden voldoen. Iedereen die liefdevol voor een kind kan zorgen en een stabiele gezinsrelatie heeft, komt in aanmerking. Ook alleenstaanden of holebi-koppels. Wij holebi koppels mogen nog steeds niet trouwen, laat staan kinderen adopteren. De Raad van State en een aanzienlijk deel van de politici staan huiverachtig tegen over twee homomannen die een eigen kind liefdevol willen opvoeden. Homohuwelijken met beperkingen, speciale clausules, contradictorische juridische constructies, halfslachtige partneriaat voorstellen, het federale cirkus draait zoals steeds op volle toeren. Maar ondertussen zijn wij lieve homojongetjes en stoere lesbiennetjes wel goed genoeg om in de bres te springen voor het algemeen belang van het verwaarloosde of verweesde kind. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() OH MY GOD
ik heb deze 3 bladzijden aandachtig gelezen en ik concludeer dat meneer van den Berghe homofoob is wat ik nergens gelezen heb is zijn mening over het trouwen (misschien heb ik het over het hoofd gezien) maar wat kinderen betreft, dus een homo-koppel mag ook geen kind adopteren? want als we de lijn gaan doortrekken naar mensen die geen kinderen kunnen krijgen, doordat ze als minderwaardig worden beschouwd door de natuur, want daar komt het toch op neer hé meneer van den Berghe, zo zegt u het toch, de natuur heeft hen uitgesloten, zij het door een ongeval of een aangeboren ziekte of een pas later verworven ziekte, feit is ze kunnen geen kinderen krijgen, en mogen er nts aan doen volgens u, ik spreek nog nt van IVF e.d; mr gewoon over adoptie dus een homo-koppel mag geen kind adopteren, want de natuur heeft hen niet bedeeld met de wonderlijke kracht om samen een kind te verwekken maar een hetero-koppel mag dat dus ook niet jij gaat uit van de stelling "omdat de natuur het zo gewild heeft, mogen wij er niets aan veranderen" draagt u een bril? maakt u gebruik van een auto? (die maakt de natuur stuk hé) neemt u geneesmiddelen als u ziek bent? laat u zich opereren? dat mag u dan ook allemaal niet meer doen, want de"natuur" heeft beslist dat u de zwakke bent als u ziek bent en u gaat uit van the survival of the fittest ach ja ik vrees ervoor dat deze meneer in zijn eigen koppigheid het niet wil inzien maar ach ja binnen een paar generaties, zijn we hem kwijt en hopelijk ook meningen zoals de zijne |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij een normaal koppel is een aanvulling op de natuurlijk defectuositeit geen tegenstelling, maar werkt aanvullend. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig hebben de wijzen van de Raad van State een waardig oordeel uitgesproken en onze jeugd behoedt voor dergelijke tegennatuurlijke "gezinnen". Als u zich homoseksueel voetl, dan is dat uw zaak, louter een zaak van uw eigen privaat leven. Het is dan ook niet meer dan normaal dat ze zo'n gedrag in de marge van de maatschappij toleren en dergelijke afwijkingen nooit een gelijke status toekennen. Dit is helemaal geen discriminatie, daar discrimineren slechts mogelijk is tussen gelijkwaardige vormen. Een homoseksueel samenleven is in niets gelijkwaardig aan een normale man-vrouwrelatie (welke wettelijke bevestiging die ook krijgt: huwelijk, samenlevingscontract of samenleven). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
ach ja u gaat ervan uit dat enkel mensen die kinderen kunnen krijgen via de "natuurlijke" manier moeten trouwen, en als ik zeg dat mensen die geen kinderen willen dan ook maar niet moeten trouwen zegt u "ja maar ze zijn wel in staat om kinderen te krijgen" wel homokoppels ook met wat hulp, die er volgens u dan weer nt mag komen Citaat:
Citaat:
want uiteindelijk zullen de inderen van de toekomst wel zien, dat liefde niet alleen kan tussen mensen van het tegengestelde geslacht, ze zullen er zelfs les over krijgen en hopelijk zo voreg mogelijk zodat ze inzien dat er neits verkeerd mee is, en dan kunnen zij het aan hun "conservatieve" grootouders zoals u kunnen gaan vertellen meneer de homoseksuelen gaan zoals elke groep in de maatschappij een evolutie door en wel degelijk in positieve zin heteroseksuelen zijn net zoals ons en wij zijn net zoals heteroseksuelen bij beiden heb je conservatieve mensen maar ook progressieve ik verheug mij al op de toekomst ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() Via via ben ik verwezen naar dit forum. Voor de mensen die &of niet moesten kennen: &of is de holebi jongeren vereniging van Leuven. Omdat deze thematiek mij ook wel aangaat wil ik me graag in het wisselen van elkaars meningen mengen.
Ik zou zoveel replieken kunnen geven op vele dingen die hier al gezegd zijn, maar ik zal me houden aan wat nu in mijn geest opkomt. Als u mij en mijn geaardheid als onnatuurlijk beschouwt ... Als natuurlijk wordt geïnterpreteerd als "gericht op de voortplanting", dan kan ik daar weinig tegen inbrengen logischgezien. Maar als je in elke context de term "natuurlijk" zo invult, dan kom je ook tot grote eigenaardigheden. Ik zou "natuurlijk" graag interpreteren als: zo is de natuur, zo heeft de natuur het/hem/haar/mij gemaakt. En als de natuur mij homoseksuele gevoelens en voorkeuren geeft, dan is dat de natuur haar beslissing. Wat duidelijk dient gesteld te worden is dat homoseksualiteit (of holebiseksualiteit zoals meestal wordt geprefereerd) geen keuze is voor de bewuste persoon en personen. Je zit ermee of je zit er niet mee. En ik kan u verzekeren dat ongeveer iedereen in het begin niets liever zou hebben dan hetero te zijn ... begrijpelijk natuurlijk, want dit feit maakt het toekomstige leven er allesbehalve makkelijker op in deze maatschappij. Ik herinner mij dat er geopperd werd dat homo's weer in de donkere hoekjes gingen verdwijnen en uitsterven. Mag ik er dan wel op wijzen dat homoseksuelen er al duizenden jaren zijn? In het oude Griekenland (en dit waren nu niet bepaald de domste of meest primitieve mensen) was homoseksualiteit doodnormaal, net als in het oude Egypte. Het is mij zeker bekend dat homoseksualiteit in het oude testament wordt voorgedragen als een doodszonde. Hierbij moet u rekening houden met het feit dat de Bijbel vertaald en geïnterpreteerd is door weet ik wie en hoeveel personen. En dan nog, als u zich naar deze quote wilt schikken, dan moet u logischerwijze ook consequent alle andere aanwijzingen in de Bijbel zonder enige nuance volgen. Als u dan weer aan het oude testament begint zal uw gezicht al vlug bleek worden en ziet u het onzinnige van die redenering in. En neen, ik ben geen atheïst of anti-katholiek, integendeel, ik noem mezelf christelijk en rooms-katholiek. Dus wanneer het over de Bijbel en het geloof gaat weet ik ook waarover ik spreek. Maar het eigenlijke punt ... het homohuwelijk. U kan me best aanwrijven dat ik bevoordeeld ben in deze situatie en enkel kan kiezen voor m'n eigenbelang. Zelf ben ik echter een andere mening toegedaan. Als actief lid van &of ben ik verantwoordelijke van de scholenwerking. Dit is gaan spreken in het secundair onderwijs over holebiseksualiteit en over onszelf, ons eigen leven. Wat mij dat leert zijn twee dingen: - de meeste jongeren kunnen er tegenwoordig best mee leven en vinden het zelf belachelijk dat er nog discriminatie bestaat; ze geloven dit zelfs soms gewoon niet. - de heteromaatschappij geen beeld heeft over de holebi's. U mag me steeds zeggen wat u er over weet uit eerste hand. Ik kan er best inkomen dat dat ongeveer niets is. Het beeld dat bij mensen heerst is dat van de media. En ik vermoed niet dat u in alles klakkeloos het beeld van de media overneemt tot uw eigen beeld. Waarom bij homo's dan wel? Ik zeg dus: herleid de discriminatie tot NUL. Stel het burgerlijk huwelijk open voor gelijkslachtige personen, laat twee holebi's een kind adopteren. Mijn bedenkingen daarbij ... - Ik geloof er rotsvast in dat twee mannen of twee vrouwen perfect een kind kunnen opvoeden. Zelf zou ik nu samen met mijn vriend niet meteen een kind nemen. Niet omdat ik aan mijn capaciteiten van opvoeder twijfel, maar wel in functie van het kind. Dit klinkt misschien raar, maar het probleem ligt niet bij mijn gezin maar bij de maatschappij. Als mijn kind overal de pesterijen moet aanhoren, dan maak ik het leven van mijn kind er ook niet makkelijker op. Moest echter holebiseksualiteit normaal aanvaard worden dan begin ik met plezier aan de taak om kinderen op te voeden. - Ik ben ervan overtuigd dat moest het homohuwelijk er komen, er echt niet zo veel homokoppels in het huwelijksbootje stappen. Zelf zou ik het al niet doen. Iedereen heeft daar zijn eigen redenen voor, en ook heterokoppels nemen dikwijls de stap om te trouwen niet meer en blijven gewoon samenwonenden. Die gedachte leeft ook bij veel holebi's. Zij willen niet trouwen, maar wel dezelfde rechten hebben. En daar kan ik alleen maar voor vechten. Het Internationaal Verdrag voor de Rechten van de Mens verklaart dat er geen discriminatie mag bestaan. Toch bestaat die in alles en overal. Een opmerking waar ik ook aan denk ... mensen die holebi's zomaar discrimineren, de hel toewensen, weg willen zien ... zij kunnen zich naar mijn mening totaal niet inleven in het leven en de gevoelens van een holebi. De logische vraag is dan: waar haalt men dan eigenlijk de pretentie om over iets of iemand te gaan oordelen en veroordelen als men er bijna of zelfs helemaal geen info over heeft? In andere situaties mag dat niet en hier kan dat blijkbaar wel ... Mensen die nooit echt een persoonlijke band hebben (gehad) met een homo, hoe kunnen zij nu een gefundeerde uitspraak doen over holebi's? Voor mensen die geïnteresseerd moesten zijn om zelf eens vragen te stellen, om zich eens wat beter te informeren, beter te weten over wat het gaat, ... zij zijn steeds welkom bij mij, bij &of, bij eender welke organisatie. Het lijkt me echter laf om zonder veel kennis van zaken een persoonlijke mening te gaan verdedigen waar geen fundamenten onderzitten, tenzij de gangbare mening in uw intellectuele kringen en uitspraken die u wel leuk vindt. Zoals gezegd, iedereen steeds welkom als u een intellectueel verantwoorde meningswisseling wil voeren en er ook in geïnteresseerd bent. Mensen die enkel contra zijn en gewoon vasthouden aan hun eigen smalle visie en pochen de waarheid in pacht te hebben ... aan hen stel ik voor hun grieven niet op dit forum te uiten. Bedankt voor de aandacht ![]()
![]() |
#49 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In die zin wordt er ruimte voor die mensen geschapen (en dus is de door u gebruikte woordenschat "oprotten", "verdomhoekje" volledig onterecht), en wordt hun beleving niet bestraft of vervolgd. Dat is de grens, en een stap verder moeten ze niet proberen te zetten. Van gelijkberechtiging kan geen sprake zijn. Trouwens, interessant is te weten dat heel wat homoseksuelen dat ook niet wensen. Iedereen herinnert zich nog wel dat openhartig interview van Luc Appermont enkele jaren geleden waar iets gelijkaardigs zei en benadrukte dat hij helemaal geen behoefte had enige rechten voor zijn levensstijl te eisen. Dat was de taal van iemand die de dingen aanvoelt zoals ze zijn, en beseft dat hij een uitzondering in de maatschappij vormt. Juist dergelijke mensen beseffen tenvolle dat een samenleving dergelijke beleefde afwijkende vormen gemakkelijk tolereert en hen geen strobreed in de weg zal leggen. Agressieve drang naar bevestiging en naar ongepaste gelijkberechtiging doet juist negatieve houdingen ontstaan, met alle gevolgen van dien. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() Een huwelijk is een manier van samenleven tussen twee personen die elkaar graag zien, voor altijd bij elkaar willen leven en hun leven in een getrouwde status willen voortzetten. Mensen die dus scheiden overtreden ook de bedoeling van het huwelijk, maar ik betwijfel of zij ook een soort zijn die ver weg moet gebracht worden en geen rechten meer mag hebben.
U (samen met de wet) pretendeert dat enkel een vrouw en een man een duurzame relatie kunnen hebben die de naam "huwelijk" mag krijgen. Als trouwen enkel op de voortplanting is gericht ... Maar daar ging het vroeger al over en dan vervallen we weer in die discussie wat vrij onnodig is.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is duidelijke taal en het wijsje bovenhalen over "vertalingen" en "interpretaties" heeft geen zin. Ook alle oude christelijke geschriften die onmiddellijk na het Nieuwe Testament werden geschreven en waarvan de schrijvers niet zelden de apostelen nog hadden gekend en zelfs op hun aandringen schreven, hebben dezelfde boodschap: homoseksualiteit is een belediging Gods, een zware zonde. Ik verwijs hiervoor naar http://www.catholic.com/library/Earl...osexuality.asp En als u dan zo graag voor rooms-katholiek uitgeeft, dan doet u er goed aan eens te kijken wat uw Kerk juist leert over uw afwijkende levensstijl. Zie daarvoor paragrafen 2357, 2358, 2359 en 2396 van de nieuwe KKK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag dus niet aan een samenleving uw afwijkende belevingsvormen te bevestigingen. U bent en blijft een uitzondering, en het lijkt me dan ook beter dat u dit beseft en diengevolg handelt. Wie zich in deze discreet opstelt, zal van onze maatschappij niets te vrezen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u schrijft over Griekenland, is helemaal niet correct. U toont er slechts door dat geschiedenis niet uw sterkste punt is. In het oude Griekenland werd homoseksualiteit helemaal niet als normaal beschouwd. Daar werd de verwijfde man wel als iets gewoon gezien, alsook het bijhorende gezelschap van jongetjes. In de klassieke Oudheid (lees Homerus er maar op na) was een homoseksueel een "kinaithos", wat zoveel betekent als de "drager van schaamte". In de stadstaat Athene werd hij trouwens uitgesloten uit de stadsvergadering. Homoseksualiteit in het oude Egypte??? Slechts onder Romeinse invloed (en dan zijn wel al flink over de bloeitijd over de Egyptische beschaving) werd het beschouwd als een levensfase, geen definitieve levenskeuze. Daarvoor werd het niet getolereerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() Zoals al gezegd, als u elke quote uit de Bijbel even ongenuanceerd en direct overneemt dan hebt u meer problemen dan u denkt. En Christus heeft trouwens nooit iemand veroordeeld. Gaat u dat nu wel doen? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Ik veroordeel u ook niet, laten we daar dan tenminste overeen komen.
En ik ben een uitzondering (alhoewel er op deze wereld wel een klein miljard uitzonderingen rondlopen dan (is dat dan nog een uitzondering????)) en ik ben wie ik ben en ik vecht voor mezelf en de hele holebigemeenschap en ik zal blijven vechten tot we eindelijk dezelfde rechten en plichten hebben. Sic!
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() even repliceren dat ik student oude geschiedenis ben, en tenzij u gedoctoreerd bent in alle mogelijke richtingen, zou ik uw mening een beetje gereserveerder verkondigen ... Want ik het oude Griekenland was het wel degelijk normaal. En over Egypte kan ik u een forum aanwijzen op de site van wel jong niet hetero (www.weljongniethetero.be)
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() Het is niet dat ik alles perfect weet, maar dat doet u ook niet. En even totaal naast het toppic: ik hou totaal geen rekening met uw visie, maar dat doet u ook niet met die 600 miljoen holebi's.
Ik kan alleen maar teleurgesteld zijn in u, dat is alles. Uiteindelijk doe ik hetgene waar ik van overtuigd ben dat het goed is, en ik veroordeel u ook niet om uw opvattingen. Niemand heeft het recht om een andere te veroordelen.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij zullen blijven ageren opdat er nooit een gelijkberechtiging komt. |
|
![]() |
![]() |