![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ge speciaal zijt, is in een zekere zin wel waar. Maar ik betwijfel of uw visie daarover en die van de rest overeenstemmen...
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Alsof DAT mij kan schelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat het naïef zou zijn de kracht van de Islamitische landen te onderschatten. Economie als een alternatieve manier van oorlog voeren, blijft oorlog voeren. Daar pas ik voor: geen mij maar welzijn als norm.
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Nu moet ge eens uitleggen wat u niets kan schelen: de verschillende visies of de verergering van uw toestand. Ik vermoed dat het antwoord beide is
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 27 juni 2006 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ge snapt het plaatje, he. Er zou heel wat minder "zwakte" zijn als al die betutteltrutterij van de overheid zou ophouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Of als die overheid gewoon wegvalt.
En ik vin da tenminste die wet die dat verbied weg zou moeten vallen, of hadde da nog ni door? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Doe dat dan. IPV laf VB te stemmen, veilig vanuit het kieshokje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tegen 1 a 2 is dit al meermaal gebeurd maar dan vertrekken de 'jongeren' met de staart tussen hun benen tegen 6 is nietzozeer laf maar link zie het bus incidentje ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Zie uw post n°31: "Neen, mijn toestand zal daardoor alleen verergeren uiteindelijk. Ik ben speciaal, vergeten?"
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() "DAARDOOR" zei ik. Hetgeen waardoor ik vererger vermijd ik dus, oen.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 27 juni 2006 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burgemeester
|
![]() meer geweld nodig? stap in een ring, liefst in een MMA-setting en doe wat aan wedstrijdjes.
zoals desiderius zei, het is van alle tijden en culturen. het is een leuk slagzinnetje net zoals: "vroeger ja vroeger was alles beter!". geweld en agressie moeten hun plaats hebben, maar in onze maatschappij is dat nu eenmaal niet meer mogelijk: het is dan ook een SAMENleving. wil je macho doen? ga dan naar het franse vreemdelingenlegioen of hang de stoere zak uit in een ring. less bitchin', more boobs |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Zo, myrdjinn heeft me eens mooi op mijn plaats gezet zie.
Maar zal ik het ooit wel leren? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS : niets van wat ik vertel steunt op echte voornemens. Ik ben te druk bezig om belastingen te ontwijken zodat ik niet betaal voor werkonwilligen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 juni 2006 om 00:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() MAW, geen reet beter als mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ontbering versterkt en luxe verzwakt, dat is altijd zo. Strijd versterkt en vrede verzwakt, dat is ook altijd zo. Niet alleen fysiek, de verzwakking is ook karakterieel : men durft minder op fysiek vlak, zoals vechten of doden. Ouderdom verzwakt en jeugd vitaliseert. Tegelijk echter is er een versterking, zowel economsich als intellectueel : de staat verkrijgt meer materiële middelen om een gewenste politiek te voeren en het volk verwerft meer kennis en intellect. Het beschavingsniveau stijgt. Is er een morele aftakeling in Europa, zoals de islamieten graag voorhouden ? Ja, als je de moraliteit van de islam of de kristelijke Europese moraal van een paar eeuwen geleden als norm neemt. Als je nooit verandert, ken je ook geen crises van verandering. Leven is veranderen en ik neem de vegetatieve en middeleeuwse islam niet als het te volgen voorbeeld. De Europese beschaving heeft de hele wereld veranderd en naar haar beeld omgevormd; zelf heeft ze nog de meest ingrijpende veranderingen op alle niveau's doorgemaakt en in dat wordingsproces heeft ze haar tomeloze energie doen uitbarsten in oorlogen zoals de wereld nog nooit voorheen gezien had in meedogenloze en (zelf)vernietigende kracht. Europa heeft slechts één echt probleem en dat is demografisch. Er is (veel) te weinig jeugd. Dat probleem is oplosbaar en zou moeten opgelost worden. De oplossing ligt niet in import van mensen, wat gewoon de moderne economische vorm is van antieke slavenhandel. De oplossing ligt in zélf meer kinderen krijgen en terug inzien en ondervinden dat een gezin met kinderen stichten, aan het leven zijn zinvolste invulling geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ja ok, kinderen krijgen zou een oplossing zijn.
Maar dat is even absurd/realistisch als zeggen "Moesten we nu eens minder vervuilen, dan zou de natuur zijn gang kunnen gaan" Gaan we minder vervuilen? Neen natuurlijk niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dus kan het wel ? Natuurlijk kan het, het toppunt is dat het zelfs niet veel maatregelen noch veel geld vergt om mensen te helpen om te kunnen of willen voldoen aan de diepmenselijke behoefte (van de overgrote meerderheid) om een gezin met kinderen te stichten. Ik weet niet of jij een kind of kinderen hebt (waarvan je het weet, tenminste) maar er is effectief niets zinvollers en zinvullenders dan dat - houwel het zeker niet gemakkelijk of vanzelfsprekend is om kinderen met liefde en met discipline te begeleiden op de weg naar volwassenheid. |
|
![]() |
![]() |