![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb het over diegenen die hier geboren zijn of op jonge leeftijd zijn toegekomen. Die vreemdelingen hebben natuurlijk een PERMANENTE verblijfsvergunning, en kunnen dus hun straf in België blijven uitvoeren. btw: de vreemdelingenwet is in die zin aangepast dat je die mensen NIET MEER kunt uitwijzen. btwbis: die uitwijzingen zijn eigenlijk larrie. Nu al worden de veroordeelden die geen recht hebben op verblijf na hun straf uitgewezen. Er bestaat hier zelfs een systeem voor: de voorlopige invrijheidstelling met het oog op verwijdering van het grondgebied.
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ach dat deporteren of repatrieren van buitenlands krapuul is en zal altijd wel een natte droom zijn voor de zogenaamde vb'ers en soortgenoten.
Het merendeel heeft gewoon schrik om zijn mond open te doen en zeker nog meer om over te gaan tot daden waardoor er heibel zou ontstaan.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die hier geboren zijn hebben gewoonlijk de Belgische nationaliteit: deze worden niet meegerekend in die 1100 Marokkanen zonder Belgische nationaliteit. De Marokkanen met dubbele nationaliteit worden meegerekend als "belgen". Dat je mensen met een permanente verblijfsvergunning niet kan uitwijzen begrijp ik volkomen. Dat ze echter niet kunnen worden uitgewezen na het plegen van criminele feiten lijkt me een fabeltje van de bovenste plank. De bedoeling is om plaats vrij te maken in onze gevangenissen welker capaciteit niet voorzien is op de multiculturele verrijking! (bij de 5000 belgen zit er ook nog eens een veelvoud aan Marokkaanse belgen) Ik vraag me af hoeveel Lauretje bereid is om aan marokko te betalen om hun eigen crapuul terug te nemen! Dat bedrag zullen we wel nooit te weten komen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om het uitwijzen van crimininele vreemdelingen. Ik heb daar op zich geen enkel probleem mee, hoewel het uiteraard weinig zou veranderen aan de huidige situatie. De amokmakertjes in Antwerpen zijn namelijk geen vreemdelingen, beste Baarle, neen, 't zijn Belgen, zeer waarschijnlijk zelfs hier geboren en getogen. Maar om nu direct over de uitvoering van het zeventigpuntenplan te praten? Alsjeblieft zeg. Het zeventigpuntenplan, dat pleitte onomwonden voor:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat dit een (mislukte) maatregel was om een Burgeroorlog in 2012 te vermijden , verdiep je eens in de astrologie , Nostradamus en die zooi ... dat jaartal staat garant voor algemene chaos ... in onze leefwereld. klinkt zot ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In België zijn de mensen met dubbele nationaliteit Belg. Citaat:
![]() Artikel 21, §1 van de vreemdelingenwet: Mag nooit worden teruggewezen, noch uitgezet uit het Rijk : 1° de vreemdeling die geboren werd in het Rijk of aangekomen is voor hij de leeftijd van twaalf jaar bereikte en die er sindsdien voornamelijk en op regelmatige wijze verblijft; bron Citaat:
btw: kunnen de cijfergoochelaars mij de statistieken bezorgen voor alle soorten straffen, dus niet alleen voor de gevangenisstraf? Ik ben benieuwd ... Citaat:
(het is misschien zelfs goedkoper dan ze hiet in België te houden). ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor om artikel 21 § 1 met spoed te wijzigen.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen van twaalf jaar zitten volgens mij niet inbegrepen in die 1100 Marokkaanse criminelen die in de gevangenis zitten. Corrigeer me als ook deze hersencel het liet afweten? ------------------ Citaat:
De Marokkaanse Belgen die in het gevang zitten behoren tot die 5000 Belgen. De onderverdeling tussen allochtone belgen en autochtone belgen kunnen ze echter niet publiceren. Probeer echter even met wat hypotheses te maken. Ik kwam op een totaal van 40% marokkanen in de belgische gevangenissen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat uw hersencel met verlof is, of misschien naar het WK aan het kijken is. Onder die 1100 Marokkaanse gedetineerden (waaronder, ter info, de verdachten nog altijd van het vermoeden van onschuld genieten), zal er wel een groot aantal zitten die hier als kind van minder dan 12 jaar zijn toegekomen, of hier geboren zijn. Citaat:
Want dat is juist de bedoeling van die wet op de overbrenging van veroordeelden : de vreemdelingen die geen banden hebben met België hun straf laten uitzitten in hun land van oorsprong. Da's iets totaal anders dan wat een De Ruyver gaat vertellen, of wat in het programma van het VB staat. ![]() Citaat:
Op basis van de naam, voornaam, achternaam? Is Mohammed Vanpieperzele een Marokaan? Is Luc Elazziz een Marokkaan? Is Karim Van Overmeire een Marokkaan ( ![]() Op basis van de nationaliteit van de ouders? Van de grootouders? Op basis van de Godsdienst? Op basis van het diploma? Neen, die cijfers zijn inderdaad niet beschikbaar, niet omdat men "bang" zou zijn ze te publiceren, wel omdat het technisch véél te ingewikkeld zou zijn om ze te verkrijgen (en ik weet dat men mij niet zal geloven, da's geen erg, ik wordt dat gewoon ... ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() Actief opsporen en het land uitzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, uitwijzen en zo snel als mogelijk. Terug naar naar vanwaar ze gekomen zijn, hier geboren of niet maakt niets uit. Dit tuig kunnen we missen als de pest!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of kletst hij of zij zo maar iets uit zijn mond! voor de grap? Ik weet precies wat hij aanklaagt, dit taaltje is afkomstig van een rooie! of niet soms? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF26052006_101 Citaat:
http://users.telenet.be/supportfiles/70-puntenplan.html Het terugsturen van criminele vreemdelingen is een onderdeel van punt 68 : Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51535 Over de (lange) lijst met de punten die hier of elders in Europa zijn gerealiseerd is ook al gepost. Ik vind de draad evenwel niet terug. Hopelijk plannen Verhofstadt en De Gucht niets meer. Het resultaat is toch steeds belabberd. mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Whisfull thinking van uwentwege...Sweet dreams!
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heibel is hetgeen de meeste mensen willen vermijden... v.b. betogingen van krapuul dat dan brave mensjes bang maakt en de valse algemene orde verstoord... of last met gans de familie en vriendenkring van dat stuk krapuul... dus als ze uwen cd, dvd, willen afpakken... vandalisme... meisjes lastig vallen e.d. kijk dan gewoon zoals 99% van alle andere brave mensjes de andere richting uit, geef ze gewoon hun goesting en uw cd... anders kom je terecht bij die 1%..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Turkje een vreemdeling en een rooie. ![]() ![]() ![]() Thx, you made my day!
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitspraken van Verhofstadt en Vandelanotte zijn een perfect voorbeeld van de manier waarop men momenteel aan politiek doet: de "wet Lejeune" is zopas volledig aangepast. Het is nog geen twee weken in het Staatsblad verschenen, na wekenlange discussies in het Parlement. En waarmee komen die heren mee af? Met de nood om die wet toch wel grondig aan te passen en om hierover een debat te houden. Waar waren onze heren dan tijdens de debatten in het parlement? Waarschijnlijk naar wieler- of basketbalwedstrijden gaan kijken ... ![]() En dan maar gaan stoeffen met "ik zal de electorale scores van het VB wel naar beneden krijgen". Behalve hun eigen score heb ik hiervan nog niet veel gezien. ![]()
![]() |