Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2006, 15:34   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het voorstel om de VREEMDE gedetineerden hun straf in het land van herkomst te laten uitzitten is niet nieuw. Zelfs hier op het forum werd er al een draad over geopend ergens in mei meen ik.

Met alle Europese landen heeft Belgie een uitwisselingsverdrag, met Marokko ligt dat natuurlijk wat moeilijker, want dat zijn gewone brave achtergestelde arme menskes die nooit iemand kwaad doen.
Ter info, zo'n verdrag bestaat sinds 7 juli 1997 (BS, 6 juli 1999).

Citaat:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand met een tijdelijke verblijfsvergunning verplicht hier moet gehouden worden, zelfs al zijn ze veroordeeld Attilla. Wat doe je met iemand met een tweejarige verblijfsvergunning en een twintigjarige straf? Wachten tot hun vergunning verlopen is? My ass!
(maar allez, ik verschiet van niks meer in feite).
Wie spreekt er over een tijdelijke vergunning?
Ik heb het over diegenen die hier geboren zijn of op jonge leeftijd zijn toegekomen. Die vreemdelingen hebben natuurlijk een PERMANENTE verblijfsvergunning, en kunnen dus hun straf in België blijven uitvoeren.
btw: de vreemdelingenwet is in die zin aangepast dat je die mensen NIET MEER kunt uitwijzen.
btwbis: die uitwijzingen zijn eigenlijk larrie. Nu al worden de veroordeelden die geen recht hebben op verblijf na hun straf uitgewezen. Er bestaat hier zelfs een systeem voor: de voorlopige invrijheidstelling met het oog op verwijdering van het grondgebied.
Oud 27 juni 2006, 15:37   #42
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De deportatie van criminele allochtonen. Het zal bij u waarschijnlijk een belletje doen rinkelen, een belletje waarbij de slagen *bang* "Vlaams" *bang* "Blok" lijken te zingen. Een belletje waarbij bijvoeglijke naamwoorden als racistisch, facistisch, nazistisch niet ver achter de hoek verscholen liggen als scherpschutters. Ik citeer Filip Dewinter: "’Nee, wij deporteren niemand. De enigen die ik wil repatriëren, zijn illegalen en criminele vreemdelingen." Dat belletje dus, daar gaat het effe om.

Want sinds gisteren, mag u de klepel van dit belletje vervangen, en dringend. Op Terzake deed Bryce Deruyver, veiligheidsadviseur van Verhofstadt maar door Siegfried Bracke ook zeer consequent voorgesteld als "objectief academicus", gisteren immers een uitspraak waar de klokken van Rome nog van liggen na te galmen: paars II is bezig om criminele allochtonen het land uit te zetten en te deporteren naar gevangenissen in het land van herkomst.

"Excuseer?", zegt u, "heb ik dat goed gehoord?". Jawel, daarom herhaal ik het nog eens: Verhofstadt is aan het proberen om criminele allochtonen, met name Marokkanen, te deporteren naar het land van herkomst. Voor de linkse medemensen onder ons: de grijsgrauw-groenige kleur op dit moment in uw gelaat betreft geen allergische reactie: zelfs Stoere Siegfried moest een aantal keer slikken toen hij Deruyver stoïcijns deze verklaring hoorde afleggen (overigens het enige ophefmakende wat Deruyver wist te vertellen gedurende het lange interview).

Wordt de kloof nu smaller of groter ??? En mogen we Verhofstadt nu eindelijk beschouwen als een kloon van Karel Dillen ???

Uw commentaar is altijd welkom 8)
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 15:43   #43
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ach dat deporteren of repatrieren van buitenlands krapuul is en zal altijd wel een natte droom zijn voor de zogenaamde vb'ers en soortgenoten.
Het merendeel heeft gewoon schrik om zijn mond open te doen en zeker nog meer om over te gaan tot daden waardoor er heibel zou ontstaan....
Oud 27 juni 2006, 16:01   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
Ach dat deporteren of repatrieren van buitenlands krapuul is en zal altijd wel een natte droom zijn voor de zogenaamde vb'ers en soortgenoten.
Het merendeel heeft gewoon schrik om zijn mond open te doen en zeker nog meer om over te gaan tot daden waardoor er heibel zou ontstaan....
Heibel? Is dat de nieuwe benaming om ineengeschopt te worden tot de dood erop volgt? <heibel>! ok genoteerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 16:06   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ter info, zo'n verdrag bestaat sinds 7 juli 1997 (BS, 6 juli 1999).

Wie spreekt er over een tijdelijke vergunning?
Ik heb het over diegenen die hier geboren zijn of op jonge leeftijd zijn toegekomen. Die vreemdelingen hebben natuurlijk een PERMANENTE verblijfsvergunning, en kunnen dus hun straf in België blijven uitvoeren.
btw: de vreemdelingenwet is in die zin aangepast dat je die mensen NIET MEER kunt uitwijzen.
btwbis: die uitwijzingen zijn eigenlijk larrie. Nu al worden de veroordeelden die geen recht hebben op verblijf na hun straf uitgewezen. Er bestaat hier zelfs een systeem voor: de voorlopige invrijheidstelling met het oog op verwijdering van het grondgebied.
Ik las nochtans dat ons aller minister van Justitie NU in Marokko zit om zulk verdrag te gaan bespreken ! (Naar het schijnt is ze zich echter aan het inleven in de Schaarbeekse cultuur).

Mensen die hier geboren zijn hebben gewoonlijk de Belgische nationaliteit: deze worden niet meegerekend in die 1100 Marokkanen zonder Belgische nationaliteit. De Marokkanen met dubbele nationaliteit worden meegerekend als "belgen".
Dat je mensen met een permanente verblijfsvergunning niet kan uitwijzen begrijp ik volkomen. Dat ze echter niet kunnen worden uitgewezen na het plegen van criminele feiten lijkt me een fabeltje van de bovenste plank.

De bedoeling is om plaats vrij te maken in onze gevangenissen welker capaciteit niet voorzien is op de multiculturele verrijking! (bij de 5000 belgen zit er ook nog eens een veelvoud aan Marokkaanse belgen)

Ik vraag me af hoeveel Lauretje bereid is om aan marokko te betalen om hun eigen crapuul terug te nemen! Dat bedrag zullen we wel nooit te weten komen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 juni 2006, 16:08   #46
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De meesters van het minimaliseren en het wegmasseren... Heerlijk.
Baarle, waar heb je het in godsnaam over? Ik minimaliseer helemaal niets.

Het gaat hier om het uitwijzen van crimininele vreemdelingen. Ik heb daar op zich geen enkel probleem mee, hoewel het uiteraard weinig zou veranderen aan de huidige situatie. De amokmakertjes in Antwerpen zijn namelijk geen vreemdelingen, beste Baarle, neen, 't zijn Belgen, zeer waarschijnlijk zelfs hier geboren en getogen.

Maar om nu direct over de uitvoering van het zeventigpuntenplan te praten? Alsjeblieft zeg. Het zeventigpuntenplan, dat pleitte onomwonden voor:
  • een volledige immigratiestop
  • een apart onderwijsnet voor kinderen van allochtone afkomst
  • sociale woningen voor het eigen volk eerst
  • werk voor het eigen volk eerst (in de publieke en de private sector!)
  • de oprichting van een vreemdelingenpolitie
  • een belasting op de tewerkstelling van niet-Europese vreemdelingen
  • de uitwijzing van al wie zich niet volledig assimileert, tot in de 3de generatie
  • een verbod op allochtone propaganda (vrije meningsuiting, weet je wel)
  • etc...
Sta me toe dat straffer te vinden dan het uitwijzen van criminelen. Het is je reinste fascisme.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 16:20   #47
ManWithoutHats
Vreemdeling

ManWithoutHats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Baarle, waar heb je het in godsnaam over? Ik minimaliseer helemaal niets.

Het gaat hier om het uitwijzen van crimininele vreemdelingen. Ik heb daar op zich geen enkel probleem mee, hoewel het uiteraard weinig zou veranderen aan de huidige situatie. De amokmakertjes in Antwerpen zijn namelijk geen vreemdelingen, beste Baarle, neen, 't zijn Belgen, zeer waarschijnlijk zelfs hier geboren en getogen.

Maar om nu direct over de uitvoering van het zeventigpuntenplan te praten? Alsjeblieft zeg. Het zeventigpuntenplan, dat pleitte onomwonden voor:
  • een volledige immigratiestop
  • een apart onderwijsnet voor kinderen van allochtone afkomst
  • sociale woningen voor het eigen volk eerst
  • werk voor het eigen volk eerst (in de publieke en de private sector!)
  • de oprichting van een vreemdelingenpolitie
  • een belasting op de tewerkstelling van niet-Europese vreemdelingen
  • de uitwijzing van al wie zich niet volledig assimileert, tot in de 3de generatie
  • een verbod op allochtone propaganda (vrije meningsuiting, weet je wel)
  • etc...
Sta me toe dat straffer te vinden dan het uitwijzen van criminelen. Het is je reinste fascisme.

Ik denk eerder dat dit een (mislukte) maatregel was om een Burgeroorlog in 2012 te vermijden , verdiep je eens in de astrologie , Nostradamus en die zooi ... dat jaartal staat garant voor algemene chaos ... in onze leefwereld.

klinkt zot ! maar soms zitten bepaalde "andersbegaafden" er nooit naast
ManWithoutHats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 16:23   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik las nochtans dat ons aller minister van Justitie NU in Marokko zit om zulk verdrag te gaan bespreken ! (Naar het schijnt is ze zich echter aan het inleven in de Schaarbeekse cultuur).
8) Ik begin de technieken onder de knie te krijgen. Het verdrag van 1997 geeft de mogelijkheid om Marokkaanse veroordeelden terug naar Marokko te sturen mits hun toestemming (van de veroordeelde, niet van de Marokkaanse autoriteiten). De gesprekken gaan nu over de mogelijkheid om dit te doen zonder de toestemming van de veroordeelde. Iets wat onlangs op Europees niveau is geregeld, via de EU (en Marokko is nu eenmaal geen lid van de EU)

Citaat:
Mensen die hier geboren zijn hebben gewoonlijk de Belgische nationaliteit: deze worden niet meegerekend in die 1100 Marokkanen zonder Belgische nationaliteit. De Marokkanen met dubbele nationaliteit worden meegerekend als "belgen".
Dat je mensen met een permanente verblijfsvergunning niet kan uitwijzen begrijp ik volkomen.
Als je dit begrijpt, wat belang heeft het dan van welke nationaliteit ze zijn?
In België zijn de mensen met dubbele nationaliteit Belg.

Citaat:
Dat ze echter niet kunnen worden uitgewezen na het plegen van criminele feiten lijkt me een fabeltje van de bovenste plank.

Artikel 21, §1 van de vreemdelingenwet: Mag nooit worden teruggewezen, noch uitgezet uit het Rijk :
1° de vreemdeling die geboren werd in het Rijk of aangekomen is voor hij de leeftijd van twaalf jaar bereikte en die er sindsdien voornamelijk en op regelmatige wijze verblijft;

bron

Citaat:
De bedoeling is om plaats vrij te maken in onze gevangenissen welker capaciteit niet voorzien is op de multiculturele verrijking! (bij de 5000 belgen zit er ook nog eens een veelvoud aan Marokkaanse belgen)
Gezien de huidige politiek van elektronisch toezicht, alternatieve straffen, niet-uitvoering van korte straffen, enz. zou de capaciteit van de Belgische gevangenissen zeer waarschijnlijk nog altijd onvoldoende zijn.

btw: kunnen de cijfergoochelaars mij de statistieken bezorgen voor alle soorten straffen, dus niet alleen voor de gevangenisstraf? Ik ben benieuwd ...

Citaat:
Ik vraag me af hoeveel Lauretje bereid is om aan marokko te betalen om hun eigen crapuul terug te nemen! Dat bedrag zullen we wel nooit te weten komen.
ge moet weten weten wat ge wilt, hé? Denk je echt dat Marokko die mensen zomaar gratis en voor niks zal willen opnemen?
(het is misschien zelfs goedkoper dan ze hiet in België te houden).
Oud 27 juni 2006, 16:25   #49
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik stel voor om artikel 21 § 1 met spoed te wijzigen.......
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 16:43   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artikel 21, §1 van de vreemdelingenwet: Mag nooit worden teruggewezen, noch uitgezet uit het Rijk :
1° de vreemdeling die geboren werd in het Rijk of aangekomen is voor hij de leeftijd van twaalf jaar bereikte en die er sindsdien voornamelijk en op regelmatige wijze verblijft;
Laat me even die ene hersencel van me aan het werk zetten:

Kinderen van twaalf jaar zitten volgens mij niet inbegrepen in die 1100 Marokkaanse criminelen die in de gevangenis zitten.

Corrigeer me als ook deze hersencel het liet afweten?
------------------

Citaat:
Als je dit begrijpt, wat belang heeft het dan van welke nationaliteit ze zijn?
In België zijn de mensen met dubbele nationaliteit Belg.
Als je de berekening van mijn éne hersencel begrijpt, dan zie je dat het weldegelijk van belang is om te weten welke nationaliteit de mensen hebben. Mensen met één buitenlandse nationaliteit (in de volksmond VREEMDELINGEN genoemd) kunnen dan in hun thuisland de straf uitzitten!

De Marokkaanse Belgen die in het gevang zitten behoren tot die 5000 Belgen. De onderverdeling tussen allochtone belgen en autochtone belgen kunnen ze echter niet publiceren.

Probeer echter even met wat hypotheses te maken.
Ik kwam op een totaal van 40% marokkanen in de belgische gevangenissen.
Oud 27 juni 2006, 17:33   #51
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat me even die ene hersencel van me aan het werk zetten:

Kinderen van twaalf jaar zitten volgens mij niet inbegrepen in die 1100 Marokkaanse criminelen die in de gevangenis zitten.

Corrigeer me als ook deze hersencel het liet afweten?

Ik vrees dat uw hersencel met verlof is, of misschien naar het WK aan het kijken is.

Onder die 1100 Marokkaanse gedetineerden (waaronder, ter info, de verdachten nog altijd van het vermoeden van onschuld genieten), zal er wel een groot aantal zitten die hier als kind van minder dan 12 jaar zijn toegekomen, of hier geboren zijn.

Citaat:
Als je de berekening van mijn éne hersencel begrijpt, dan zie je dat het weldegelijk van belang is om te weten welke nationaliteit de mensen hebben. Mensen met één buitenlandse nationaliteit (in de volksmond VREEMDELINGEN genoemd) kunnen dan in hun thuisland de straf uitzitten!
Niet als ze hier geboren zijn ...
Want dat is juist de bedoeling van die wet op de overbrenging van veroordeelden : de vreemdelingen die geen banden hebben met België hun straf laten uitzitten in hun land van oorsprong. Da's iets totaal anders dan wat een De Ruyver gaat vertellen, of wat in het programma van het VB staat.

Citaat:
De Marokkaanse Belgen die in het gevang zitten behoren tot die 5000 Belgen. De onderverdeling tussen allochtone belgen en autochtone belgen kunnen ze echter niet publiceren.
Kan je mij eventjes uitleggen hoe men dit verschil kan bepalen?
Op basis van de naam, voornaam, achternaam? Is Mohammed Vanpieperzele een Marokaan? Is Luc Elazziz een Marokkaan? Is Karim Van Overmeire een Marokkaan ( )? Is Abdallah Ben Ahmed nu een Marokkaan, een Algerijn of een Tuneziër?
Op basis van de nationaliteit van de ouders? Van de grootouders?
Op basis van de Godsdienst?
Op basis van het diploma?

Neen, die cijfers zijn inderdaad niet beschikbaar, niet omdat men "bang" zou zijn ze te publiceren, wel omdat het technisch véél te ingewikkeld zou zijn om ze te verkrijgen (en ik weet dat men mij niet zal geloven, da's geen erg, ik wordt dat gewoon ... )

Citaat:
Probeer echter even met wat hypotheses te maken.
Ik kwam op een totaal van 40% marokkanen in de belgische gevangenissen.
De cijfers zijn nochtans duidelijk: er zijn plus minus 10 % Marokkanen in de Belgische gevangenissen.
Oud 27 juni 2006, 17:44   #52
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Actief opsporen en het land uitzetten.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 19:44   #53
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De zes verdachten van het lijnbusdrama zijn allemaal van Marokkaanse afkomst. Hun nationaliteit: 5 Belgen en 1 Spanjaard.

Wat gaan we daarmee doen? Uitwijzen? Naar waar? Die kereltjes zijn zeer waarschijnlijk hier geboren...
Ja, uitwijzen en zo snel als mogelijk. Terug naar naar vanwaar ze gekomen zijn, hier geboren of niet maakt niets uit. Dit tuig kunnen we missen als de pest!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 19:50   #54
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1/ Turkje is bij mijn weten geen Turk, moest dat al relevant zijn.
2/ Je begrijpt blijkbaar zelfs niet wie en wat hij hier aanklaagt.
Tiens jullie zijn broer en zuster zeker, dat u zo zeker bent dat dit geen vreemdeling is. Misschien wel ingeburgerd, maar toch nog altijd streken vertonend van die rare vreemdelingen, zo komt dat bij mij toch over!
Of kletst hij of zij zo maar iets uit zijn mond! voor de grap? Ik weet precies wat hij aanklaagt, dit taaltje is afkomstig van een rooie! of niet soms?
Oud 27 juni 2006, 20:02   #55
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is dat alles wat je te zeggen hebt?

Het is maar één zin in deze hele draad maar daar begrijp ik nu niks van, zie....

[SIZE=3]Als wat je te zeggen hebt, niet mooier is dan de stilte, zwijg dan. [/SIZE]
Oud 27 juni 2006, 21:08   #56
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ge hebt erom gevraagd. Ziehier mijn commentaar.

Ik had graag geweten:
- nummer hoeveel van het 70-puntenplan dit is
- hoeveel punten van dat plan Verhofstadt en De Gucht nu al uitgevoerd hebben
- welke punten de heren tijdens deze legislatuur nog plannen uit te voeren.

Filip laat weten dat het exemplaar dat hij verstopt had voor later gebruik, verdwenen is. Mag ik aan Guy vragen dat hij het stante pede terugbezorgt aan de rechtmatige eigenaar?
Over het terugsturen van criminele vreemdelingen heeft De Standaard reeds bericht op 26 mei :
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF26052006_101
Citaat:
Actieplan tegen overbevolking gevangenissen

document.write('');

BRUSSEL - Premier Guy Verhofstadt heeft een actieplan tegen de overbevolking van de gevangenissen. Dat kondigde hij vrijdagavond aan in de laatste aflevering van het politieke praatprogramma Polspoel & Desmet op VTM. Het plan vertrekt van bijkomende plaatsen, meer elektronisch toezicht en alternatieve straffen. Buitenlandse gevangenen moeten hun straf in het land van oorsprong uitzitten.
In de Belgische gevangenissen zitten 68 procent Belgen en 32 procent buitenlanders. Dertien procent van de populatie heeft de Marokkaanse nationaliteit. Voor premier Verhofstadt vormen zij één van de prioriteiten. Hij wil het dossier binnenkort met zijn Marokkaanse collega bespreken. Verhofstadt wil voorts dat er tegen 2010 1.100 gevangenisplaatsen bijkomen.

Om de overbevolking tegen te gaan, zal het aantal mensen met elektronisch toezicht verhoogd worden tot duizend in 2008. Volgend jaar zou het aantal reeds moeten stijgen van 400 naar 600. Voorts wil de premier het aantal alternatieve straffen optrekken boven de huidige 10.000. Daarvoor is het nodig dat het personeel in de justitiehuizen toeneemt.
Het 70-puntenplan vind je op :
http://users.telenet.be/supportfiles/70-puntenplan.html
Het terugsturen van criminele vreemdelingen is een onderdeel van punt 68 :
Citaat:
68. ONMIDDELLIJKE TERUGKEER VAN ILLEGALEN, CRIMINELEN EN WERKLOZEN

In eerste instantie moet werk gemaakt worden van de onmiddellijke terugkeer van alle illegale, criminele en werkloze vreemdelingen. Dit betekent de onmiddellijke terugkeer van ongeveer 140.000 vreemdelingen (100.000 illegalen, 10.000 werkloze niet-Europese gezinshoofden die samen met hun familieleden ongeveer 40.000 personen vertegenwoordigen en een tweeduizendtal criminelen) naar hun landen van herkomst.
Op dit forum werd er al over bericht einde mei :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51535
Over de (lange) lijst met de punten die hier of elders in Europa zijn gerealiseerd is ook al gepost. Ik vind de draad evenwel niet terug.

Hopelijk plannen Verhofstadt en De Gucht niets meer. Het resultaat is toch steeds belabberd.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 21:11   #57
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Over het terugsturen van criminele vreemdelingen heeft De Standaard reeds bericht op 26 mei :
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF26052006_101

Het 70-puntenplan vind je op :
http://users.telenet.be/supportfiles/70-puntenplan.html
Het terugsturen van criminele vreemdelingen is een onderdeel van punt 68 :
Op dit forum werd er al over bericht einde mei :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51535
Over de (lange) lijst met de punten die hier of elders in Europa zijn gerealiseerd is ook al gepost. Ik vind de draad evenwel niet terug.

Hopelijk plannen Verhofstadt en De Gucht niets meer. Het resultaat is toch steeds belabberd.

mvg

Harald.
Een goede verstaander heeft soms maar een half woord nodig...Deportaties - alleen al het woord!! - komen er niet en zijn niet meer dan een dreig.....

Whisfull thinking van uwentwege...Sweet dreams!
Oud 28 juni 2006, 06:24   #58
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Heibel? Is dat de nieuwe benaming om ineengeschopt te worden tot de dood erop volgt? <heibel>! ok genoteerd.
Heibel is hetgeen de meeste mensen willen vermijden... v.b. betogingen van krapuul dat dan brave mensjes bang maakt en de valse algemene orde verstoord... of last met gans de familie en vriendenkring van dat stuk krapuul... dus als ze uwen cd, dvd, willen afpakken... vandalisme... meisjes lastig vallen e.d. kijk dan gewoon zoals 99% van alle andere brave mensjes de andere richting uit, geef ze gewoon hun goesting en uw cd... anders kom je terecht bij die 1%..
Oud 28 juni 2006, 07:48   #59
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Tiens jullie zijn broer en zuster zeker, dat u zo zeker bent dat dit geen vreemdeling is. Misschien wel ingeburgerd, maar toch nog altijd streken vertonend van die rare vreemdelingen, zo komt dat bij mij toch over!
Of kletst hij of zij zo maar iets uit zijn mond! voor de grap? Ik weet precies wat hij aanklaagt, dit taaltje is afkomstig van een rooie! of niet soms?

Turkje een vreemdeling en een rooie.

Thx, you made my day!
Oud 28 juni 2006, 08:00   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
En dan heb ik nog niets gezegd over de dwaze opmerking van Verhofstadt over de wet Lejeune die ervoor zou zorgen dat criminelen makkelijker zulke gewelddaden zouden plegen Stel u voor hoe we dan tegen elkaar zouden zitten klagen en zagen
Om hier eventjes op terug te komen:

De uitspraken van Verhofstadt en Vandelanotte zijn een perfect voorbeeld van de manier waarop men momenteel aan politiek doet: de "wet Lejeune" is zopas volledig aangepast. Het is nog geen twee weken in het Staatsblad verschenen, na wekenlange discussies in het Parlement. En waarmee komen die heren mee af? Met de nood om die wet toch wel grondig aan te passen en om hierover een debat te houden.
Waar waren onze heren dan tijdens de debatten in het parlement? Waarschijnlijk naar wieler- of basketbalwedstrijden gaan kijken ...

En dan maar gaan stoeffen met "ik zal de electorale scores van het VB wel naar beneden krijgen". Behalve hun eigen score heb ik hiervan nog niet veel gezien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be