Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2003, 23:05   #41
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Het is niet omdat iets eventueel nuttig kan zijn , dat het ook zal geaccepteerd worden, en als normaal worden beschouwd.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 07:09   #42
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oh maar dan zijn pedofilie sadisme lustmoorden en verkrachtingen ook ok want de natuur laat dat allemaal toe.
Zoenende mannen op straat...bah, borstgevende vrouwen, waarom dan ook ineens geen coitus(vaginaal of anaal)gewoon in de tram of op het trottoir?!
Houdt toch eens wat fatsoen! Zijn wij gecultiveerde mensen of een bende bavianen die zomaar op en in elkaar kruipen?
Nog een het bewijs dat 'on-, tegen of supernatuurlijk' niets ter zake doet.
Wat is er immers natuurlijker dan bvb een borstgevende vrouw, of een coitus (vaginaal dan wel ) ? En toch bijkt dat meer dan choquerend te zijn ? Plots blijkt dan cultuur belangrijk te zijn ?
Jongens toch ! Het wordt echt tijd dat jullie zich gaan bezig houden met jullie eigen zelf, en daar eens schoon schip maken, in plaats van anderen te be- en veroordelen. Je zal zien, er is meer dan veel werk aan de winkel !
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 19:27   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Vandaag, donderdag 21 augustus 2003 in Het Laatste Nieuws verscheen de volgende lezersbrief van Tommy Goossens uit Rotselaar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Gossens
[size=6]Homo's zijn nog steeds "vies" en "smerig" voor treinconducteur.[/size]

Deze week werd ik als 24-jarige homo nog maar eens met mijn neus op het feit gedrukt dat zelfs in 2003, wij nog steeds als "vies" en "smerig" beschouwd worden. Met twee vrienden nam ik op dinsdag 19 augustus de trein naar Blankenberge voor de opnames van de allerlaatste Tien Om Te Zien van het seizoen. Aangezien de rit vrij lang is en ik een beetje moe was van de drukke werkdag, wilde ik een beetje slapen. Ik nestelde mij in de armen van één van mijn vrienden - niets aan de hand zou je denken, tot de conducteur voorbij kwam...

Nog nooit in heel mijn leven ben ik zo vernederd geweest! Of we onmiddellijk met die vunzige praktijken wilden ophouden of we zouden van de trein gezet worden... en dat terwijl een hetero-koppel enkele banken verder rustig zat te tongzoenen en gezellig mocht verder doen, zonder enige opmerking. Onze vraag wat we dan wel deden dat niet door de beugel kon - in lag enkel in de armen van een andere man - werd gewoon genegeerd. We hebben er even aan gedacht om klacht in te dienen wegens discriminatie, maar onze brief zou waarschijnlijk toch in de prullenmand terecht gekomen zijn. Ik vind dat ronduit schandalig dat een overheidsbedrijf, dat nota bene gefinancierd wordt met mijn belastingsgeld , zich zulke homofobe praktijken durft permiteren.
Tommy is een brave jongen. Dat krapuleus stukske conducteur mag van geluk spreken dat hij MIJ niet tegengekomen is op zijn trein, want het zou verdorie zijn beste dag niet geweest zijn. En hij mocht er gerust van zijn dat ik in dit geval wel degelijk klacht had neergelegd; voor mij mag die kerel op staande voet ontslagen worden! Voor dit soort mensen is er geen plaats bij een overheidsbedrijf!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 23:25   #44
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Vandaag, donderdag 21 augustus 2003 in Het Laatste Nieuws verscheen de volgende lezersbrief van Tommy Goossens uit Rotselaar:

[Voor dit soort mensen is er geen plaats bij een overheidsbedrijf!
Hoedat zo als linkse alternatieve homo lees jij een rechts snertblad als het Laatste Nieuws!?

Daar ga je dus wat discrimineren! Mensen met een homo-aversie moeten dus volgens uw soort berufsverbot krijgen. Fraai!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 23:29   #45
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tommy is een brave jongen. Dat krapuleus stukske conducteur mag van geluk spreken dat hij MIJ niet tegengekomen is op zijn trein, want het zou verdorie zijn beste dag niet geweest zijn
De mannen met het slappe handje dreigen met geweld! Jeanetterij op openbare plaatsen is een aantasting van het algemeen aanvaard fatsoen, besef je dat dan niet? Ge gaat toch ook niet staan masturberen in een treincoupé? ja volgens culturele homoo-goeroe Tom Lanoye moet dat wel kunnen natuurlijk.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 23:35   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:

Hoedat zo als linkse alternatieve homo lees jij een rechts snertblad als het Laatste Nieuws!?

Daar ga je dus wat discrimineren! Mensen met een homo-aversie moeten dus volgens uw soort berufsverbot krijgen. Fraai!
"Michr.oscoop",
Ik wist niet dat homo-aversie iets anders dan een aggressieve houding was.
Nu doe jij ineens alsof het een genetische eigenschap is...
Tijd om je psychologie wat bij te lezen...(Lees het Hite report eens... of Masters and Johnson..)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2003, 00:27   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Homosexualiteit blijft een ernstige afwijking van de norm. Je kunt het "natuurlijk" noemen zoveel als je wilt maar het blijft een afwijking die tegen de ontwikkeling van de mens is.
Homosexualiteit bij dieren is een communicatiemiddel om dominantie uit te oefenen en op te leggen. Dat kan niemand ontkennen. En als Communicatiewetenschapper zou ik daar toch iets vanaf moeten weten dunkt me... bioloog Georg.
En uiteindelijk gaat het me niet om rechten voor holebi's maar over het "maatschappelijk aanvaard" worden. Het zal gewoon niet aanvaard worden, het kan hoogstens op den duur getolereerd worden en dan nog. Het is geen wonder dat homosexualiteit in de meeste volkeren en door de tijd heen altijd werd afgekeurd. Dat heeft niets met discriminatie te maken, maar alles met het feit dat er in een samenleving geen tolerantie is voor afwijkend gedrag. Zeker als dat biologische gevolgen heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Homosexualiteit blijft een ernstige afwijking van de norm. Homosexualiteit bij dieren is een communicatiemiddel om dominantie uit te oefenen en op te leggen. Dat kan niemand ontkennen.".
Babeth,
Ongelovig zijn is ook normafwijkend gedrag, maar homosexualiteit als dominantiemiddel? imho is èlke vorm van sexualiteit daarvoor door iederéén bruikbaar!!...

Moet voor jou nu echt iedereen in een standaardvormpje gegoten worden om maatschappellijk aanvaard te worden?
Wat doen we dan met mensen die te
ongelovig/groot/klein/mager/dik/bruin/wit/linkshandig/bijziend/kleurenblind zijn in jouw wereldvisie?
Doen als Prokustes? (zoek die maar eens op! )
Zo er in een samenleving geen tolerantie is voor afwijkend gedrag, heeft dat veel met mensen als jij te maken... (Was jij het juist niet die je zo hevig bekloeg over "onverdraagzaaamheid vanwege vrijzinnigen", omdat je VB-taal niet aanvaard werd in een vrijzinnige studentenkring?

Babeth schreef ook (07/08/03):
"Heu , ik ben wel geen militant van het Vlaams Blok hoor. Ik ben er ooit eens een jaartje of twee lid van geweest, maar nooit militant van geworden.
En die partij is voor mij een politieke partij zoals de anderen: evenveel gesjoemel, evenveel vriendjespolitiek, etcetera..."
Al positief dat je het niet tot militant gebracht hebt d�*�*r!
die Babeth toch....

Goede raad, Babeth, lees het Hite-report en Masters & Johnson eens, waar het over homoseksualiteit gaat, ttz verruim je horizon!!
Oud 22 augustus 2003, 07:26   #48
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Gossens
[size=6]Homo's zijn nog steeds "vies" en "smerig" voor treinconducteur.[/size]

Deze week werd ik als 24-jarige homo nog maar eens met mijn neus op het feit gedrukt dat zelfs in 2003, wij nog steeds als "vies" en "smerig" beschouwd worden. Met twee vrienden nam ik op dinsdag 19 augustus de trein naar Blankenberge voor de opnames van de allerlaatste Tien Om Te Zien van het seizoen. Aangezien de rit vrij lang is en ik een beetje moe was van de drukke werkdag, wilde ik een beetje slapen. Ik nestelde mij in de armen van één van mijn vrienden - niets aan de hand zou je denken, tot de conducteur voorbij kwam...

Nog nooit in heel mijn leven ben ik zo vernederd geweest! Of we onmiddellijk met die vunzige praktijken wilden ophouden of we zouden van de trein gezet worden... en dat terwijl een hetero-koppel enkele banken verder rustig zat te tongzoenen en gezellig mocht verder doen, zonder enige opmerking. Onze vraag wat we dan wel deden dat niet door de beugel kon - in lag enkel in de armen van een andere man - werd gewoon genegeerd. We hebben er even aan gedacht om klacht in te dienen wegens discriminatie, maar onze brief zou waarschijnlijk toch in de prullenmand terecht gekomen zijn. Ik vind dat ronduit schandalig dat een overheidsbedrijf, dat nota bene gefinancierd wordt met mijn belastingsgeld , zich zulke homofobe praktijken durft permiteren.
Tommy is een brave jongen. Dat krapuleus stukske conducteur mag van geluk spreken dat hij MIJ niet tegengekomen is op zijn trein, want het zou verdorie zijn beste dag niet geweest zijn. En hij mocht er gerust van zijn dat ik in dit geval wel degelijk klacht had neergelegd; voor mij mag die kerel op staande voet ontslagen worden! Voor dit soort mensen is er geen plaats bij een overheidsbedrijf!
Tommy moet gewoon klacht neerleggen. Het gaat over het gedrag van een van de werknemers van de NMBS. Hoe kan je verwachten dat een bedrijf er iets tegen onderneemt als ze er niet van op de hoogte gebracht wordt. Ik vind dan ook dat, als je geen klacht wenst neer te leggen omdat het toch niets uithaalt, je ook niet moet klagen. En er zal zeker niets veranderen. Anderzijds zou ik niet stellen dat 'voor dit soort mensen' geen plaats is, er mag voor 'dit soort gedrag' geen plaats zijn.
Oud 22 augustus 2003, 07:30   #49
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tommy is een brave jongen. Dat krapuleus stukske conducteur mag van geluk spreken dat hij MIJ niet tegengekomen is op zijn trein, want het zou verdorie zijn beste dag niet geweest zijn
De mannen met het slappe handje dreigen met geweld! Jeanetterij op openbare plaatsen is een aantasting van het algemeen aanvaard fatsoen, besef je dat dan niet? Ge gaat toch ook niet staan masturberen in een treincoupé? ja volgens culturele homoo-goeroe Tom Lanoye moet dat wel kunnen natuurlijk.
Dat 'jeanetterij het 'fatsoen' aantast, nee dat besef ik niet, nee. Wat heeft masturbatie trouwens met 'Jeanetterij' te maken ? Ben jij er ook zo één die denkt omdat hij een 'vuil' woord durft te typen, interessant is ?
Oud 22 augustus 2003, 07:52   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik lees vanalles, mijn beste, tot zelfs de regelrechte pulp die door het Vlaams Blok in mijn brievenbus gedeponeerd wordt. En ja, af en toe lees ik ook wel eens Het Laatste Nieuws.

Citaat:
Mensen met een homo-aversie mogen voor mijn part doen wat ze niet laten kunnen, maar niet in de uitoefening van hun functie. Als die achterlijke conducteur zijn homofobie niet onder controle kan houden, moet hij daar maar zijn conclusies uit trekken en zich een job zoeken waar hij niet met homoseksualiteit kan geconfronteerd worden, in één of andere zoutmijn of zo bijvoorbeeld...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 augustus 2003, 08:08   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik dreig helemaal niet met geweld, hoe kom je DAAR bij???

Ik neem aan dat je met "jeanetterij" eigenlijk openbare zedenschennis bedoelt en daar is in dit geval duidelijk geen sprake van. Tommy lag gewoon in de armen van zijn vriend. Waar je dat masturberen ineens vandaan haalt, is me een volkomen raadsel...

Citaat:
Oud 22 augustus 2003, 08:25   #52
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tommy is een brave jongen.
Tommy zijn gedrag is gewoon DEGOUTANT, PERVERS en WANSMAKELIJK! Naar tien-om-te-zien gaan kijken!!! BAH!!!
Oud 22 augustus 2003, 08:44   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Tommy is een brave jongen.
Tommy zijn gedrag is gewoon DEGOUTANT, PERVERS en WANSMAKELIJK! Naar tien-om-te-zien gaan kijken!!! BAH!!!
Tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar DAAROVER heeft die idiote conducteur dan weer niks gezegd...

Citaat:
Oud 22 augustus 2003, 12:14   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

"Michr.oscoop",
Tijd om je psychologie wat bij te lezen...(Lees het Hite report eens... of Masters and Johnson..)
Homo-aversie is duidelijk niet hetzelfde als een agressieve houding.
Homo-aversie is inwendig. Een agressieve houding is uitwendig.
Men kan zonder homo-aversie toch agressief zijn tegenover homo's.
Een aggressieve houding is altijd af te keuren, tegenover gelijk wie
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2003, 14:25   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

"Michr.oscoop",
Homo-aversie is duidelijk niet hetzelfde als een agressieve houding.
Homo-aversie is inwendig. Een agressieve houding is uitwendig.
Men kan zonder homo-aversie toch agressief zijn tegenover homo's.
Een aggressieve houding is altijd af te keuren, tegenover gelijk wie
Luc,
Michr.oscoop,
Hou dan jullie aversies voor je privégebruik...
Ik heb als hetero ook aversies, maar ik hou die voor mezelf... en voel me niet gerechtigd iemand op grond d�*�*rvan anders te behandelen, tot die andere mijn vrijheid aantast. Ik moet niet veel van een vrouw met... en met.... ( noem het maar een aversie)Ik moet ook niet veel hebben van een drumstel in een kamer naast mijn slaapkamer(noem dat ook maar een aversie). Als dus iemand drums begint te spelen in die kamer, dan laat ik zeer duidelijk merken dat ik het daar niet mee op heb... Als ik aan tafel terechtkom met een vrouw met... en met..., dan hou ik mijn aversie voor mezelf.
Oud 22 augustus 2003, 15:08   #56
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

mensen, weer een forum over homo's
Oud 22 augustus 2003, 15:08   #57
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ik stel voor dat we een forum oprichten over homo's. Die punten zijn hier toch zo populair.
Oud 22 augustus 2003, 18:31   #58
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Ik stel voor dat we een forum oprichten over homo's. Die punten zijn hier toch zo populair.
Die homo-topics zijn toch ook bij jou populair, want op één of andere manier kom je er altijd weer in terecht

Citaat:
Oud 22 augustus 2003, 22:39   #59
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

en met al die homofoben en andere middeleeuwse gevallen krijg je alleen maar zin om de puntjes op de i te zetten...
Oud 22 augustus 2003, 22:57   #60
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
en met al die homofoben en andere middeleeuwse gevallen krijg je alleen maar zin om de puntjes op de i te zetten...
Het heeft met homofobie niks te maken. Sommige dingen worden aanvaard om openlijk getoond te worden in een maatschappij, en andere niet of nog niet.
Openlijk aan je kruis krabben, in de neus peuteren of winden laten worden niet echt op een welgemeend applaus onthaalt. Het is dus niet omdat homo's nu plotseling op de werkvloer niet meer gediscrimineerd mogen worden, dat iedereen hun gestoei nu ploseling ook zal accepteren. Dat is een kwestie van smaak. Waarschijnlijk ging deze ambtenaar wel in de fout, maar om daarom iedereen die "van iets niet houdt" onmiddellijk in het rijtje van de foben te plaatsen, lijkt me al even "fobistisch". Hoe meer ik Raf hier bezig zie op het forum, des te meer kom ik tot de conclusie dat zijn leven bestaat uit een kruistocht voor de "homo-rechten", wat eigenlijk erop neer komt dat iedereen die homo's niet onmiddellijk een warm hart toedraagt, een homo-foob is, m.a.w. iemand met één of andere afwijking. Je stigmatiseert mensen, zoals men jarelang met jouw "soort" gedaan heeft. Kom je echt niet verder ?? Sommige zaken worden door een maatschappij ( die nog altijd uit mensen bestaat ) nu even gewoon niet gemakkelijk aanvaard, misschien zelfs nooit. Waarschijnlijk zal geurloze luidruchtige winden laten op de bus, nooit aanvaard worden. Zijn de afwijzers allemaal "foben". De mens is nu eenmaal een wezen met smaken, al dan niet door "vooroordelen" gestuurde smaken. Denk maar even over de "vooroordelelen" ivm "domme" blondjes. Denk je dat je de mensen gaat veranderen door een campagne om te bewijzen dat er geen causale link bestaat tussen dom en blond ?? Vooroordelen en smaken zullen er altijd zijn. Als iedereen die om een bepaald lichamelijk of ander kenmerk een belediging kreeg, zich daarover zou moeten opwinden, ja, wat dan. De éne wordt eens uitgescholden voor "vuurtoren" omdat hij ros is, moet hij nu klacht neerleggen. Ik vind het ronduit absurd dat men zulke "anti-discriminatie" wetten blijft gebruiken tot in het absurde.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be