Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2003, 12:47   #41
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Dat er daar ongetwijfeld weer gesproken gaat worden uit naam van alle Vlamingen, terwijl de aanwezigen slechts een zeer marginale groep vormen van een minderheid Vlamingen. Met name het deel van het Blok (kiezers en militanten) dat het Blok (mede) volgt omwille van zijn standpunten i.v.m. Vlaamse onafhankelijkheid.
Tja, wat is dan uw probleem? Als het toch maar een marginale bedoening volgens u is?

In ieder geval staat, in tegenstelling tot uw bewering, de plechtigheid te Steenstrate open voor alle Vlamingen van welke gezindheid dan ook. Wie de lijst ondertekenaars eens van naderbij heeft bekeken, heeft ook kunnen vaststellen dat er ook N-VA'ers tussen zitten, en heus niet alleen een groepje uit Nijlen zoals "Piano" onterecht beweert. Ook hebben partijongebonden mensen uit de VVB mee het IJzermanifest ondertekend, priesters, voormalige leden van het IJzerbedevaartcomité (die nooit iets te maken hebben gehad met het Vlaams Blok - een ervan is zelfs te catalogeren als een tegenstander van het VB). Al deze mensen zouden niet ondertekend hebben, mocht duidelijk worden dat het Vlaams Blok deze plechtigheid als haar partijbijeenkomst zou beschouwen en ook als dusdanig tonen. Het eerst noch het tweede is waar.

Maar stel nu eens dat er enkel in naam van het Vlaams Blok wordt gesproken (wat dus niet het geval is), wat zou er dan verkeerd zijn om namens 700.000 mensen te spreken die het Vlaams Blok hun vertrouwen hebben geschonken?
Punt is dat de IJzerwake uitgaat van een beperkt aantal extremisten gesitueerd in of rond het Blok. Spreken voor 700.000 mensen is uiteraard totaal belachelijk. Slechts een fractie daarvan stemt op het Blok om Vlaams-nationale redenen. De groep rond de IJzerwake vertegenwoordigt slechts een kleine deeltje van de groep die zij wil vertegenwoordigen. Da's mijn punt.
Leugens, ik zelf ben geen lid van een partij, maar heb wel het manifest van de IJzerwake ondertekend. Ik ontving vandaag hun bladje met al de namen. Veel N-VA'ers, VVB'ers, KVHV'ers ed. dus zeker is de IJzerwake GEEN organisatie vaan mensen van het Vlaams Blok of daar rond!
Als U ook exact zou willen aanduiden in welke zin ik gelogen heb. Ik zal dat al voor U doen. De leugen staat in: 'dus zeker is de IJzerwake GEEN organisatie vaan mensen van het Vlaams Blok of daar rond!'. Leest U even rustig het eerste berichtje van thePiano op http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5543 waaraan ik enkel nog wil toevoegen dat er ook talloze links zijn tussen Voorpost en het Blok.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 12:47   #42
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugens, ik zelf ben geen lid van een partij, maar heb wel het manifest van de IJzerwake ondertekend. Ik ontving vandaag hun bladje met al de namen. Veel N-VA'ers, VVB'ers, KVHV'ers ed. dus zeker is de IJzerwake GEEN organisatie vaan mensen van het Vlaams Blok of daar rond!
Het lijstje namen dat ik in de begintopic meegeef van het inrichtend comiteit bewijst nochtans het tegendeel. Wie zit hier te liegen?

Trouwens, tover jouw lijstje eens tevoorschijn op dit forum, dan kunnen we daar zelf over oordelen.
Oud 19 augustus 2003, 12:50   #43
thePiano

Standaard

Citaat:
Als U ook exact zou willen aanduiden in welke zin ik gelogen heb. Ik zal dat al voor U doen. De leugen staat in: 'dus zeker is de IJzerwake GEEN organisatie vaan mensen van het Vlaams Blok of daar rond!'. Leest U even rustig het eerste berichtje van thePiano op http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5543 waaraan ik enkel nog wil toevoegen dat er ook talloze links zijn tussen Voorpost en het Blok.
Jawadde, en straks gaan ze nog beweren dat Voorpost niks te maken heeft met het Vlaams Blok
Oud 19 augustus 2003, 12:56   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het is in deze tijd hoe dan ook moeilijk om, terwille van welke reden dan ook, nog mensen de straat op te krijgen. Kijk maar naar het magere percentage van de 90% stilzwijgende, maar desalniettemin 'overtuigde' Belgen, die opdaagden na de oproep van de BUB en andere belgicistische belangengroepen.

Het zou jullie dus sieren mochten jullie zo eerlijk te zijn toe te geven dat er meer Vlaamsgezindheid dan belgicisme bestaat indien er meer Vlamingen in een uithoek van Vlaanderen samenstromen dan belgicisten van heel België in het hart van Brussel.
Geef toe Knuppel, dat de nieuwe generatie helemaal geen lap geeft om dat soort oubollige evenementen als IJzerbedevaart en Zangfeest. Het slinkend gebrek aan deelnemers is ook mee te wijten aan het feit dat het ras van nostalgisten aan het uitsterven is. Simpel een natuurlijk gegeven dus en het feit dat nagenoeg alle belangrijkste vlaams-nationale eisen werden gerealiseerd.

Wat blijft is een racistische doctrine en daar wensen niet teveel mensen openlijke landdagen voor te organiseren, dat gebeurt liever stiekem, in het stemhokje bv.

En als je echt wat volk bij mekaar wilt krijgen, organiseer dan een concert zoals Rimpelrock enz... daar is wel veel volk voor te vinden!
Oud 19 augustus 2003, 12:59   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mij maakt het totaal niks uit dat vooral het Vlaams Blok het voortouw zou nemen voor de ijzerwake!
Wat mij WEL wat uitmaakt is dat de ijzerbedevaartuitverkopers vandaag in de SP-A zitten!
Goed hé?

Vooral doorgaan gaan met je persoonlijke Blok-kruistocht, Piano!
Mij heb je al overtuigd om net het tegenovergestelde te doen van wat je beoogde.
Oud 19 augustus 2003, 13:07   #46
thePiano

Standaard

Citaat:
Vooral doorgaan gaan met je persoonlijke Blok-kruistocht, Piano!
Mij heb je al overtuigd om net het tegenovergestelde te doen van wat je beoogde.
Jouw politieke voorkeur was al langer bekend dan vandaag, niet zo Miss Knuppel?
Oud 19 augustus 2003, 13:11   #47
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Het lijstje namen dat ik in de begintopic meegeef van het inrichtend comiteit bewijst nochtans het tegendeel. Wie zit hier te liegen?

Trouwens, tover jouw lijstje eens tevoorschijn op dit forum, dan kunnen we daar zelf over oordelen.
Je moet niet vragen hoe je eerst alles hebt nagekeken voor je je gal kwam spuwen.

http://www.ijzerwake.org/IjzerwakeMagazine-3-web.pdf pagina 4 en 5!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 13:22   #48
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Je moet niet vragen hoe je eerst alles hebt nagekeken voor je je gal kwam spuwen.

Jij verwijst naar de [size=5]Lijst van ondertekenaars van het IJzerwakemanifest [/size] (die toestemden met de publicatie van hun naam. Vanzelfsprekend bindt hun ondertekening geenszins de organisatie(s) waarin zij actief zijn, maar wordt hun functie louter ter illustratie vermeld. Lijst afgesloten op 30 juli 2003.)

Ik had het over het de inrichters. 't Is nie moeilijk 't is gemakkelijk.
Oud 19 augustus 2003, 13:25   #49
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Jij verwijst naar de [size=5]Lijst van ondertekenaars van het IJzerwakemanifest [/size] (die toestemden met de publicatie van hun naam. Vanzelfsprekend bindt hun ondertekening geenszins de organisatie(s) waarin zij actief zijn, maar wordt hun functie louter ter illustratie vermeld. Lijst afgesloten op 30 juli 2003.)

Hugo beste jongen, mijn antwoord was aan S. was een antwoord op zijn mededeling! Punt is dat de IJzerwake uitgaat van een beperkt aantal extremisten gesitueerd in of rond het Blok.

Al de mensen die het manifest hebben ondertekend steunen de IJzerwake, zonder deze steun was de organisatie geen feit!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 13:42   #50
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Hugo beste jongen, mijn antwoord was aan S. was een antwoord op zijn mededeling! Punt is dat de IJzerwake uitgaat van een beperkt aantal extremisten gesitueerd in of rond het Blok.

Al de mensen die het manifest hebben ondertekend steunen de IJzerwake, zonder deze steun was de organisatie geen feit!
Flauwe kul. Zonder organisatie en propaganda heb je niks waar mensen steun aan kunnen verlenen. Ik ben zelf ook een organisator en als ik niks doe gebeurt er ook niks, zo simpel is dat.

Ten andere, het VB maakt gewag van 1500 handtekeningen, maar daar hebben ze wel een loopje mee genomen Jammer dat er bij al die personen die getekend hebben, niet bij staat of ze VB'r zijn of niet. Het zou veel verduidelijken en ik heb niet veel zin om die lijst namen na te checken. Geef toe 'ex-dit' en 'ex-dat' daar hebben we allemaal niet zoveel aan
Oud 19 augustus 2003, 14:05   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Citaat:
Het is in deze tijd hoe dan ook moeilijk om, terwille van welke reden dan ook, nog mensen de straat op te krijgen. Kijk maar naar het magere percentage van de 90% stilzwijgende, maar desalniettemin 'overtuigde' Belgen, die opdaagden na de oproep van de BUB en andere belgicistische belangengroepen.

Het zou jullie dus sieren mochten jullie zo eerlijk te zijn toe te geven dat er meer Vlaamsgezindheid dan belgicisme bestaat indien er meer Vlamingen in een uithoek van Vlaanderen samenstromen dan belgicisten van heel België in het hart van Brussel.
Geef toe Knuppel, dat de nieuwe generatie helemaal geen lap geeft om dat soort oubollige evenementen als IJzerbedevaart en Zangfeest.
Zoals ik al zei: zelfs voor het behoud van België dagen er nog nauwelijks geïnteresseerden op. Of bedoel je dat het belgicisme nog oubolliger is dan het Vlaams-nationalisme?
Het waren dus nostalgisten van de SP-A , B-plus en BUB die daar in grote non-massa samenstroomden.

Citaat:
Het slinkend gebrek aan deelnemers is ook mee te wijten aan het feit dat het ras van nostalgisten aan het uitsterven is. Simpel een natuurlijk gegeven dus
Je doet aan rassendiscriminatie, Piano en je discrimineert op de koop toe een minderheid, dat besef je toch?
Al eens de nostalgie van de 'vaderlandslievende' patriotten in de gaten gehouden?
Waarom benoem jij dan enkel de Vlaamse 'nostalgie' als die van het uitstervende RAS?

Citaat:
en het feit dat nagenoeg alle belangrijkste vlaams-nationale eisen werden gerealiseerd.
Gelukkig zeg je 'nagenoeg'. De allerbelangrijkste zit echter nog in de pijplijn...

Citaat:
Wat blijft is een racistische doctrine en daar wensen niet teveel mensen openlijke landdagen voor te organiseren,
Die 'racistische doctrine' is voor de rekening van ene Piano.
Wat blijft is eerder de belangrijkste en nog niet vervulde eis: Vlaamse onafhankelijkheid. Wat heeft die eigenlijk met racisme en doctrine te maken als ik vragen mag?

Na al de moeite die België zich getrooste om alles wat maar Vlaams ruikt in de verdomhoek of vergeetput te krijgen is het een wonder dat er nog iemand overblijft die zich 'Vlaming' durft noemen. Zwijg stil om iets te organiseren waar 'Vlaams' voor of achter staat! Om 'wat Vlaemsch is valsch is' te publiceren in een 'Vlaamse' kwaliteitskrant krijg je in dit land zelfs een adelijke titel! Ene 'Vlaamse' minister van cultuur, vandaag zijn kazak richting SP-A draaiende, schafte met groot genoegen de subsidies af waarmee een deel van de Vlaamse zangcultuur werd in stand gehouden. Wat was er eigenlijk mis met de puperen hei in de stille Kempen, het lied van Zuid-Afrika en het Wilhelmus? De organisator van Pukkelpop liep intussen niet vruchteloos de deur plat van het kabinet van deze 'Vlaams-nationalist'. Die wist ook maar al te goed w�*�*r de stemmen te ronselen vallen waarvoor de populistische minister-van-de chirobroekjes stemrecht vanaf 16 jaar wenste. De Pukkelpop-organisator werd er trouwens intussen zelf ook voor beloond door zijn jong publiek! En daar wil jij mij naartoe???

De Staatsveiligheid is intussen wél nog altijd aanwezig op alles wat door Vlaamse en Vlaamsgezinde verenigingen wordt ingericht. Laat het toch d�*�*r niet zijn dat je Knuppel al eens terugvindt!

Citaat:
dat gebeurt liever stiekem, in het stemhokje bv
Hiermee geef je dus in één en dezelfde regel toe...
dat nog lang niet alle Vlaamse verzet werd gebroken! Het gebeurt alleen niet meer publiekelijk omdat daar welbepaalde straffen op staan.

Citaat:
En als je echt wat volk bij mekaar wilt krijgen, organiseer dan een concert zoals Rimpelrock enz... daar is wel veel volk voor te vinden
Ik had al door dat je mij iets wilde opdringen waar veel 'jong volk' naartoe wordt gelokt maar waar zoveel lawaai wordt gemaakt dat er nergens nog over hoeft nagedacht of gesproken te worden. Dat zou jou en jouw soortgenoten idd goed uitkomen maar ik beslis wel zelf wat ik wil horen, zien, onthouden en verder vertellen.
Oud 19 augustus 2003, 14:20   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer dat er bij al die personen die getekend hebben, niet bij staat of ze VB'r zijn of niet. Het zou veel verduidelijken
Denk je?

Mijn naam staat er sinds gisteravond bij al had ik toen nog niet beslist om mee te doen aan de ijzerwake. Ik belde pas een uurtje geleden om met de bus mee te gaan.

Wie er al eerder bij stond is mijn buurvrouw Marian, die voor het Vlaams Blok stemt maar nooit een partijkaart had alsook een vriend van mij, Ludovicus. Een Nederlander die nooit in Nederland woonde omdat hij uit een Vlaamse moeder en vader van net over de grens ontsproot. Hij had niet eens stemrecht en kon dus zelfs niet op het Blok stemmen. Vlaamsgezind is hij echter duidelijk en meer nog een Groot-Nederlander.

Het enige dat dit zou kunnen aanwijzen is dat het 'racistisch discours' waar jij je zo abnormaal graag aan verlekkert maar beter met een flinke korrel zout genomen kan worden.
Oud 19 augustus 2003, 14:48   #53
Luddo
Minister

Standaard

Heel wat lokale N-VA-ers hebben zich ingeschreven op één van de bussen die naar de IJzerwake rijden. Zij vegen hun gat aan de richtlijnen van de N-VA-top. Ik zal er ook zijn omdat ik onder andere met EIGEN ogen wil zien wat er zondag gebeurt! Zo ben ik vorig naar nog naar de IJzerbrugbedevaart geweest en heb gezien dat de IJzerbedevaartweidespoeling héééél dun was!
Oud 19 augustus 2003, 20:03   #54
Johan C.
Provinciaal Gedeputeerde

Johan C.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Johan C.
Standaard

Citaat:
ijzerbedevaartuitverkopers
Yep, daar gaan we weer.... de favoriete bezigheid der Vlaams Nationalisten. Iedereen wil de zuivere spelen en de rest zijn verraders. Hoe doorzichtig toch allemaal. Zelfs binnen de N-VA begint dat spelletje al. Peumans noemt Bourgeois en co gebiologeerd door een mandaat. Van Horenbeke is plots een gek enz enz enz

Vandenberghe heeft er toch maar voor gezorgd dat de IJzertoren nu een vredesmonument is dat door de VN is erkend. Het is nu eindelijk een symbool voor iedereen!

Elle était socialiste
Protestante et féministe

Laatste aanpassing van mijn webstek: 17/05/2003, klik HIER
Johan C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 20:24   #55
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

Hallo Johan C. , waar heeft Vandenberghe voor gezorgd ? Vandenberghe
heeft de IJzertoren verkocht, de winst van deze verkoop werd omgezet in een zetel voor zijn eigen profeit.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 20:26   #56
Johan C.
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Hallo Johan C. , waar heeft Vandenberghe voor gezorgd ? Vandenberghe
heeft de IJzertoren verkocht, de winst van deze verkoop werd omgezet in een zetel voor zijn eigen profeit.
Moet ik dit nu ernstig nemen?

Elle était socialiste
Protestante et féministe

Oud 19 augustus 2003, 20:37   #57
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

neem het maar gerust ernstig, ik zit er niet naast !
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 20:43   #58
Johan C.
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
neem het maar gerust ernstig, ik zit er niet naast !
ja ja allemaal postjespakkers

Blijkbaar leven jullie van dat soort beschuldigingen........

Elle était socialiste
Protestante et féministe

Oud 19 augustus 2003, 21:28   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De ene leeft van beschuldigingen en de ander houdt zich in leven door uitverkopen en overloperij.
Jij kiest maar wat het beste bij je past.
Oud 19 augustus 2003, 21:32   #60
Johan C.
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De ene leeft van beschuldigingen en de ander houdt zich in leven door uitverkopen en overloperij.
Jij kiest maar wat het beste bij je past.
Het probleem is nu net dat op den duur iedereen door de Vlaamse Beweging overloper wordt genoemd.... Enkel het kleine selecte clubje blijft over....en die komen dan samen op de IJzerwake. Blijkbaar zuiveren de klassiek flaminganten zich zo uit dat er niet meer van overblijft

Elle était socialiste
Protestante et féministe

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be