Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2006, 12:36   #41
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
werkgevers hebben niet de verplichting mensen in dienst te houden wanneer ze erachter komen dat die er racistische/fascistische ideen op nahouden, dat is alles wat ik zei, de logica zelve
U bent zelf een racist wanneer u dit zegt!!!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:48   #42
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
U bent zelf een racist wanneer u dit zegt!!!
www.vandale.nl

veel leesplezier
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:51   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar heb ik gezegd dat dat verboden is? beter lezen, uw historische kennis is trouwens overweldigend

werkgevers hebben niet de verplichting mensen in dienst te houden wanneer ze erachter komen dat die er racistische/fascistische ideen op nahouden, dat is alles wat ik zei, de logica zelve, tenzij je er zelf zulke wansmakelijke ideetjes op nahoudt uiteraard

Vrijheid van meningsuiting, politieke pluraliteit, etc... het is ver gekomen met onze would-be democraten, ... ik denk dat de Pinochet, dringend eens bij jullie op cursus moet komen...

Stel u eens voor dat wij iedereen mogen buitengooien op basis van lidmaatschap van rooie, groene of blauwe vakbonden, ...

't kot zou te klein zijn zeker....

Nochtans heb ik ook dat recht, als ik uw redenering voortzet, als ik mijn bedrijf niet met politiek wens te asocheren, bv, ...

K zou het wel eens willen zien eigenlijk, ne VB werkgever die een paar sossen buitengooit omdat ze sos zijn...

Spijtig dat ik geen werkgever ben en geen sossen onder mijn personeel ken, anders vlogen ze, gewoon om eens uit te proberen wat dat zou geven...

kzou daar eigenlijk wel wat boete voor overhebben, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:20   #44
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
www.vandale.nl

veel leesplezier
U bent te simpel om los te lopen. Jullie noemen iedereen racist wanneer het jullie uitkomt. Zelfs iemand die een hoofddoek draagt, en daardoor wordt ontslagen, terwijl er in het arbeidsreglement staat dat hoofddeksels verboden zijn, is volgens jullie een racist!!!

In die redenering (discrimineren naar goeddunken en het zelf invullen wat discrimineren is) zijn jullie ook racisten! Van Daele of niet. Jullie hebben dat woord al lang een andere betekenis gegeven.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:24   #45
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
K zou het wel eens willen zien eigenlijk, ne VB werkgever die een paar sossen buitengooit omdat ze sos zijn...

Spijtig dat ik geen werkgever ben en geen sossen onder mijn personeel ken, anders vlogen ze, gewoon om eens uit te proberen wat dat zou geven...

kzou daar eigenlijk wel wat boete voor overhebben, ...
Herr Flick,
idem!

Binnen een paar jaar, als ik mijn eigen bedrijf heb, dan probeer ik het en ik zal je wel weten te zeggen wat het geeft. Als daartegen de politiek correcte pers-meute nog steeds zo talrijk is dan zal ik dagenlang voorpagina-nieuws zijn.

Oud 3 juli 2006, 13:55   #46
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Toen ik dat las over Aisha,heb ik besloten telkens ik een eetgelegenheid binnenkom en ga bestellen om te zeggen dat ik lid ben van het Vlaams Belang en of ze me wel of niet willen bestellen,maar eigenaardig genoeg heb ik nog geen enkele afwijzende reactie gekregen,denk je dan ook niet dat die persoon in het geval van Aisha ietwat paniekerig gereageerd heeft,misschien heeft hij er niet aan gedacht dat hijzelf racistisch bezig was.

Laatst gewijzigd door joske : 3 juli 2006 om 14:18.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 20:24   #47
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
waar heb ik gezegd dat dat verboden is? beter lezen, uw historische kennis is trouwens overweldigend

werkgevers hebben niet de verplichting mensen in dienst te houden wanneer ze erachter komen dat die er racistische/fascistische ideen op nahouden, dat is alles wat ik zei, de logica zelve, tenzij je er zelf zulke wansmakelijke ideetjes op nahoudt uiteraard
Aisha Van Zele is niet ontslagen omwille van racistische en/of fascistische ideeën.
Racistische en fascistische ideeën zijn bovendien niet verboden. Het zijn dus zeker geen aanvaardbare gronden voor ontslag.

Dergelijke wansmakelijke gedachten kunnen alleen in een fascistisch brein opkomen. Daarmee bevestig je de uitspraak dat als het fascisme terugkomt dit onder de naam antifascisme zal zijn.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 20:26   #48
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik heb het nergens over site's gehad. beter lezen
Het is niet omdat jij het niet over site's had dat iemand anders dat niet mag doen. Fascistisch trekje?

mvg

Harald.
Oud 3 juli 2006, 20:34   #49
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
www.vandale.nl

veel leesplezier
Interessante lectuur :
Citaat:
ra·cis·me (het ~)1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat2 rassentheorie
De veroordeling van het Vlaams Blok gebeurde niet op basis van deze algemeen aanvaarde definitie van racisme. Het Vlaams Belang kan dan ook niet racistisch genoemd worden.
Bedankt voor de tip.

mvg

Harald
Oud 3 juli 2006, 21:11   #50
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan men een ontslag op grond van politieke overtuiging goedpraten als de Belgische staat zelf, de zogenaamde racistische partij en haar verkozenen financiert en een loon uitbetaalt?

Als lid zijn van het Vlaams Belang, of wanneer je op een lijst van het Vlaams Belang wenst op te komen bij de verkiezingen, een reden mag zijn om iemand te ontslaan in dit land, laten ze dan beginnen met Dewinter en Annemans.

Maar zo consequent zijn ze niet.
Zo hypocriet wel.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juli 2006 om 21:13.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 00:37   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Herr Flick,
idem!

Binnen een paar jaar, als ik mijn eigen bedrijf heb, dan probeer ik het en ik zal je wel weten te zeggen wat het geeft. Als daartegen de politiek correcte pers-meute nog steeds zo talrijk is dan zal ik dagenlang voorpagina-nieuws zijn.

Start je bedrijf zeker niet in Belgique. Ik zou het ook niet doen. Ik ben momenteel een startup bezig maar als dat lukt en ik heb meer mensen nodig, dan zal het buiten belgië zijn. Tenzij de politiek hier een tabula rasa krijgt en ondernemers niet langer gaat vervolgen.

Met wat hier in dit land gebeurt, vind ik het absoluut geen wonder dat er hier amper jobs worden bijgemaakt. De papierberg is niet te overzien en bovendien krijg je nog ideologische geheime politie op je dak om te zien of je niet verkeerd denkt. Viva el belgica!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 juli 2006 om 00:39.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:12   #52
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Juan das pleiten voor Berufsverbot.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:53   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Start je bedrijf zeker niet in Belgique. Ik zou het ook niet doen. Ik ben momenteel een startup bezig maar als dat lukt en ik heb meer mensen nodig, dan zal het buiten belgië zijn. Tenzij de politiek hier een tabula rasa krijgt en ondernemers niet langer gaat vervolgen.

Met wat hier in dit land gebeurt, vind ik het absoluut geen wonder dat er hier amper jobs worden bijgemaakt. De papierberg is niet te overzien en bovendien krijg je nog ideologische geheime politie op je dak om te zien of je niet verkeerd denkt. Viva el belgica!
Je bent lang niet de enige die er zo over denkt.
Oud 4 juli 2006, 10:57   #54
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard Berufsverbot ? Racisme ? Vakbondsgangsterisme ?

Guy Dirckx, vakbondsafgevaardigde CCOD.

René Frederickx, voorzitter ACV-Deurne.

Chris Devrieze, ACOD-spoor.

Deze drie vakbondsafgevaardigden stellen zich kandidaat voor de gemeen-teraadsverkiezingen op de lijst VB-Vlott.

Buiten !

bron : HLN, blz. 2, linkse kolom.

OOOHHHH de vrije meningsuiting in deze dOmocratie !

Dju : én IK mag blijven ... bij "den ACOD" ... dju : ik moet toch nogal wat weten over die mannen ...
Oud 4 juli 2006, 12:41   #55
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Juan das pleiten voor Berufsverbot.....
De samenleving moet een signaal kunnen geven dat extreemrechts niet getollereerd wordt. Vroeger niet, nu niet, nooit.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 14:42   #56
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De samenleving moet een signaal kunnen geven dat extreemrechts niet getollereerd wordt. Vroeger niet, nu niet, nooit.
welaan welaan....
kom dat zien ....
kom dat zien...

we hebben hier ene... ene die er openlijk voor uitkomt dat hij het ondergeschoven geesteskind is van Stalin, Mao, Pol Pot en Hitler..

Hoe voelt het eigenlijk om zo dictatoriale neigingen te hebben... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:43   #57
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee je zo maar eventjes ingaat tegen een handje vol regelgevingen uit de grondwet en uit de verklaring van de rechten van de mens. Voelt dat goed?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 16:29   #58
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Guy Dirckx, vakbondsafgevaardigde CCOD.

René Frederickx, voorzitter ACV-Deurne.

Chris Devrieze, ACOD-spoor.

Deze drie vakbondsafgevaardigden stellen zich kandidaat voor de gemeen-teraadsverkiezingen op de lijst VB-Vlott.

Buiten !

bron : HLN, blz. 2, linkse kolom.

OOOHHHH de vrije meningsuiting in deze dOmocratie !

Dju : én IK mag blijven ... bij "den ACOD" ... dju : ik moet toch nogal wat weten over die mannen ...
Klacht indienen wegens discriminatie op grond van politieke overtuiging zou ik zeggen...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 16:41   #59
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
heb ik even chance dat mijnen baas ne VB'er is.
gatlikker
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 17:41   #60
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is een verschil tussen mensen die op een partij stemmen die haat verspreid (eigen keuze) en iemands huidskleur (niet eigen keuze)
Waar in de wet wordt gesteld dat mensen die op de lijst van een toegelaten politieke partij staat, wiens verkozenen zelfs betaald worden door de staat die de wetten maakt, die volgens ene Juan haat verspreidt, mogen ontslagen worden?

U bent knettergek!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juli 2006 om 17:42.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be