Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2006, 16:34   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Je probeert je eruit te kronkelen als een slang maar hebt daarmee niks weerlegt - mijn stelling is dat misdaad en repressie mekaar veroorzaken. ze versterken mekaar. Uit repressie volgt misdaad, uit misdaad volgt meer repressie en uit meer repressie volgt weer meer misdaad. zoiets noemt men een vicieuze cirkel.

wat weet u bovendien van horion ? Bij horion was er daarvoor wel degelijk al repressie, (kans) armoede namelijk en dat is repressie, repressie die begonnen is van in zijn wieg of zelfs nog voordat hij geboren werd. hij is wss begonnen met een brood te stelen.

ik weet dat je het niet graag hoort maar laat het maar lekker bijten

dergelijke monsters zijn nu eenmaal het product van jullie eigen kapitalistische maatschappij - iedereen die medeplichtig is aan dat kapitalisme door eraan deel te nemen is dus medeplichtig aan het ontstaan van dergelijk monsters.

dit is een maatschappij bestaande uit impliciete kindermoordenaars.

moest het niet om kinderen gaan - ik zou jullie nog uitlachen ook
ocharme de sukkelaar; Hij had ook eens kunnen beginnen met te WERKEN voor een brood. Maar dat

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 16:34   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je probeert je eruit te kronkelen als een slang maar hebt daarmee niks weerlegt - mijn stelling is dat misdaad en repressie mekaar veroorzaken. ze versterken mekaar. Uit repressie volgt misdaad, uit misdaad volgt meer repressie en uit meer repressie volgt weer meer misdaad. zoiets noemt men een vicieuze cirkel.

wat weet u bovendien van horion ? Bij horion was er daarvoor wel degelijk al repressie, (kans) armoede namelijk en dat is repressie, repressie die begonnen is van in zijn wieg of zelfs nog voordat hij geboren werd. hij is wss begonnen met een brood te stelen.

dergelijke monsters zijn nu eenmaal het product van jullie eigen kapitalistische maatschappij - iedereen die medeplichtig is aan dat kapitalisme door eraan deel te nemen is dus medeplichtig aan het ontstaan van dergelijk monsters.

ocharme de sukkelaar; Hij had ook eens kunnen beginnen met te WERKEN voor een brood. Maar

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 juli 2006, 16:34   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ocharme de sukkelaar; Hij had ook eens kunnen beginnen met te WERKEN voor een brood. Maar dat is iets waar U ook zoveel problemen mee heeft nietwaar?
Niet "werken" voor een brood dus. Zaai dan maar wat tarwe hé.

Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2006 om 16:35.
Oud 1 juli 2006, 16:37   #44
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ocharme de sukkelaar; Hij had ook eens kunnen beginnen met te WERKEN voor een brood.
uw mentaliteit die de mentaliteit is van teveel vlaamse leeuwkes is de oorzaak van het feit dat er zo n beeste rondlopen. Je maakt ze daar zelf mee.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 16:40   #45
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien ik uw redenering moet volgen, dan had Horion beter van in het begin gewoon levenslang uit de maatschappij verbannen moeten worden: geen behoefte meer om "geen getuigen meer achter te laten".
Dat is in elk geval wat met praktiserende pedofielen moet gebeuren. We weten immers dat 95 pct hervalt. Dus nultolerantie: een vraag om mee te komen of exhibtionisme is al genoeg voor een serieuze straf. En vervolgens: three strikes and your out. Bij de derde vastgestelde poging, hoe klein ook => levenslange verbanning uit de maatschappij. Dat hoeft zelfs niet per sé in alle gevallen opsluiting te betekenen: het kan ook levenslange bekendmaking van je misdaden, bv. op internet, zijn.

Laatst gewijzigd door baarle : 1 juli 2006 om 16:42.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 16:41   #46

Standaard

Citaat:
Zaai dan maar wat tarwe hé.
geef mij mijn natuurlijk erfdeel (grond ) terug in plaats van ervoor te zorgen dat het mij kan ontnomen worden door te werken voor de rijken en ik zal tarwe zaaien .

ok doe het niet, geef mij de schuld van de repressie die de rijken tegen mij plegen door wat van iedereen is te monopoliseren, en verwijt mij dat ik niet eens voor ze mag werken ok doe dat maar allemaal

maar wees dan niet verbaast dat ik brood bij u kom stelen

zorg ervoor dat ik daarvoor levenslang in de bak vlieg vervolgens ok

maar zaag dan niet dat ik meteen uw kop eraf knal als u mij betrapt

PS is maar bij wijze v spreken natuurlijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2006 om 16:42.
Oud 1 juli 2006, 16:43   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw mentaliteit die de mentaliteit is van teveel vlaamse leeuwkes is de oorzaak van het feit dat er zo n beeste rondlopen. Je maakt ze daar zelf mee.
ik BAK zelf mijn brood schat, en ik betaal nog voor het meel ook. En jij? handje ophouden om een sneetje te krijgen, dat dan niet groot genoeg is zeker?

Oud 1 juli 2006, 16:49   #48

Standaard

Citaat:
ik BAK zelf mijn brood schat, en ik betaal nog voor het meel ook. En jij? handje ophouden om een sneetje te krijgen, dat dan niet groot genoeg is zeker?
ik zal je eens een geheimpje vertellen schat.

ik zit in onderhandelingen om hier vlakbij een cafe over te nemen. De klanten daar ken ik goed want zijn allemaal dorpsgenoten en ik kom er goed mee overeen.

er is enkel een probleem - het wordt beheerd door een parochiale vzw bestaande uit zg notabelen. En rara zij doen moeilijk natuurlijk. Omtrent laat ik het zo zeggen mijn profiel. Voor de rest is alles in kannen en kruiken, de overname is maar een 2000 euro waarborg en ik heb iemand gevonden die me die wilt lenen. Nu die paternosters nog over de balk krijgen. Btw het zijn die paternosters die anders altijd op de eerste rij staan om te zagen dat ik niet wil werken he. Bovendien zijn er geen andere kandidaten omdat hun voorwaarden gekend zijn. het is hard werken voor relatief weinig geld.

ALs het nu niet doorgaat door deze kleinburgerlijke zogenaamde deftige burgers en door frankske van de kakbroek zijn maatregeltjes wordt ik binnenkort ook nog van de dop gesmeten dan is het idd plausibel dat ik van uw zelfgebakken brood kom meeeten schat. En wees dan maar gerust dat ik het niet eerst zal vragen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2006 om 17:01.
Oud 1 juli 2006, 17:15   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Je hebt er dan ook vast geen enkel probleem mee dat ik zonder betalen een pint bij je kom drinken? Voor wat hoort wat nietwaar?

Je zou toch niet willen dat mensen je GELD gaan geven in ruil voor een drankje in je café! Kapitalist dat je bent!

Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2006 om 17:16.
Oud 1 juli 2006, 17:17   #50
humble
Burgemeester

Standaard

King of beggars ; ben jij één van de vaste dwarsliggers dan geld;
1) Opm. Aan de vaste dwarsliggers onthoud u a u b van u pseudo intelligente opmerkingen over de vraag naar de zekerheid of het bewijs, hou u simpel aan de stelling dat het vast staat dat hij de daders is.
2) Ben je dat niet dan herhaal ik “ het staat 100% vast dat de verdachte de dader is”

Post 34 a kan ik dus als onbestaande beschouwen idem dito voor 36
Post 34 b probeer je weg te wuiven door naast het onderwerp te slijmen, dus hier nogmaals zonder de “ verwijzing naar de ballock “wat wil je dan dat we hem belonen. Dergelijke gedrochten zien iedere belemmering van hun egoïstische eisen als een bestraffing. Het is geweten dat hoe meer aandacht egoïsten krijgen hoe meer ze er nodig hebben; een down waartse spiraal van nooit voldoende aandacht, er is maar een middel tegen egoïsme ze met allemaal laten vallen als een baksteen.
Uit de maatschappij houden, voor mij part noem jij het straffen.
- post 44 Circe haar terecht voorstel is dat hij in plaats van een brood te stelen hij ervoor kon werken. Uw antwoord dat dergelijk voorstel de oorzaak is van het feit dat er monsters rond lopen. U stelt dus dat alleen al de veronderstelling dat mensen gaan werken voor hun inkomen monsters van hen maakt.
- Dit verklaart natuurlijk ook uw uitmate hoogstaande inbreng in post 46 die overigens anders geen zin heeft.

Met dit in je achterhoofd is het onzin wat je schrijft;
Je trekt zaken uit hun verband, antwoord naast de kwestie, vergeet de logica nergens stelde Circe dat men levenslang moet geven voor een brood! Ook wil ik aannemen dat je met je reactie niet bedoeld dat dat een rechtvaardiging voor jou zou zijn om getuigen te vermoorden
Nogmaals
Er is maar één regel, bescherm de maatschappij, in tweede instantie en slechts ondergeschikt is de wraak. Recht op verdediging, eerlijk proces, recht van de pedofielen is ondergeschikt aan regel één en ( presumptie van onschuld is in strijd met de stelling van deze thread).
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 17:21   #51
humble
Burgemeester

Standaard

ik heb destijds een paar ideologische broeders van u gekend;
Hadden niets, werkte niet, gaven af op alles en iederen, op het kapitalisme, maar leefde wel lustig van de OCMW.

echte rolpatronen, we moet 2000 euro hebben voor de waarborg en gaan die aan die lullen vragen.
Nu begrijp ik waarom het zo hard aan komt als men van werken praat.
Verhuis toch ga eens in een communistisch land wonen het is er zoveel beter.

Maar hou op met aan te geven op een maatschappij die jou onderhoud of ben consequent en doe draai zelf voor je onderhoud op.

Laatst gewijzigd door humble : 1 juli 2006 om 17:23.
Oud 1 juli 2006, 17:21   #52
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zal je eens een geheimpje vertellen schat.

ik zit in onderhandelingen om hier vlakbij een cafe over te nemen. De klanten daar ken ik goed want zijn allemaal dorpsgenoten en ik kom er goed mee overeen.

er is enkel een probleem - het wordt beheerd door een parochiale vzw bestaande uit zg notabelen. En rara zij doen moeilijk natuurlijk. Omtrent laat ik het zo zeggen mijn profiel. Voor de rest is alles in kannen en kruiken, de overname is maar een 2000 euro waarborg en ik heb iemand gevonden die me die wilt lenen. Nu die paternosters nog over de balk krijgen. Btw het zijn die paternosters die anders altijd op de eerste rij staan om te zagen dat ik niet wil werken he. Bovendien zijn er geen andere kandidaten omdat hun voorwaarden gekend zijn. het is hard werken voor relatief weinig geld.

ALs het nu niet doorgaat door deze kleinburgerlijke zogenaamde deftige burgers en door frankske van de kakbroek zijn maatregeltjes wordt ik binnenkort ook nog van de dop gesmeten dan is het idd plausibel dat ik van uw zelfgebakken brood kom meeeten schat. En wees dan maar gerust dat ik het niet eerst zal vragen.
Het zullen moedige -volgens sommigen gekke - mensen zijn, die een 'zaak' aan zo'n profiel zouden toevertrouwen...

Moest ik zo'n profiel hebben en ik 'zou' willen werken, ik zou naar oorden trekken waar men mij niet kent...

De meeste mensen zijn niet gek en zoeken geen (wss gegarandeerde) moeilijkheden...

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 juli 2006 om 17:22.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 17:22   #53

Standaard

feit is dat dergelijke monsters het product zijn van de maatschappij die wij allemaal zelf maken

neem nu bvb de biezondere jeugdzorg

nog steeds zitten er kinderen in gesloten instellingen die niks misdeden louter vanwege plaatsgebrek in open instellingen en pleeggezinnen.

repressie dus tegen kinderen die niks of weinig misdaan hebben, kinderen die hulp nodig hebben en de warmte van een gezin ipv straf

op die manier is elk dergelijk beestenverhaal op de een of andere manier begonnen

ga het maar na bij horion, bij dutroux, en ook bij deze dader.

de vraag die we ons moeten stellen is hoe maken we dergelijke beesten

loop twee weken in de schoenen van een kansarme ipv hem te veroordelen ( straffen ) en je zal begrijpen wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2006 om 17:33.
Oud 1 juli 2006, 17:24   #54

Standaard

Citaat:
Je hebt er dan ook vast geen enkel probleem mee dat ik zonder betalen een pint bij je kom drinken? Voor wat hoort wat nietwaar?

Je zou toch niet willen dat mensen je GELD gaan geven in ruil voor een drankje in je café! Kapitalist dat je bent!
ik heb er geen probleem mee om te werken voor mijn eigen geld. Maar wel met werken voor het geld van kapitalisten. In dit geval krijgt de vzw ook nog geld voor mijn werk maar die doen buiten een beetje kleinburgerlijk zijn zeker ook goeie dingen.
Oud 1 juli 2006, 17:26   #55

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het zullen moedige -volgens sommigen gekke - mensen zijn, die een 'zaak' aan zo'n profiel zouden toevertrouwen...

Moest ik zo'n profiel hebben en ik 'zou' willen werken, ik zou naar oorden trekken waar men mij niet kent...

De meeste mensen zijn niet gek en zoeken geen (wss gegarandeerde) moeilijkheden...
met dank voor uw typische anekdotische illustratie van de mentaliteit die van een medemens met wat minder weerstand dan ik een beest maakt .
Oud 1 juli 2006, 17:29   #56
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Het is heel opvallend dat al degenen die hier wat perverse martelingen komen voorstellen, heel doelbewust het volgende hebben genegeerd :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht

je zou dus iemand vermoorden uit wraak, alhoewel er geen directe bewijzen van zijn schuld zijn.

Welke straf verdien je dan moest je je vergist hebben?
Analoog aan jullie redenering mogen jullie bijgevolg ook door de familieleden van de door jullie doodgemartelde persoon worden doodgemarteld...

Van stompzinnig gebral gesproken, zeg...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 juli 2006 om 17:29.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 17:29   #57

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
ik heb destijds een paar ideologische broeders van u gekend;
Hadden niets, werkte niet, gaven af op alles en iederen, op het kapitalisme, maar leefde wel lustig van de OCMW.

echte rolpatronen, we moet 2000 euro hebben voor de waarborg en gaan die aan die lullen vragen.
Nu begrijp ik waarom het zo hard aan komt als men van werken praat.
Verhuis toch ga eens in een communistisch land wonen het is er zoveel beter.

ik ben geen communist, wel een georgist. en ik heb nergens gezegd dat ik 2000 euro moet hebben, dat zijn mensen die me dat willen lenen die mij hebben leren kennen zoals ik echt ben omdat ze hun vooroordelen opzij konden zetten. Wat overigens ook zo is bij het grootste gedeelte van klanten van die zaak. Sociaal kapitaal noemen ze zoiets.
Citaat:
Maar hou op met aan te geven op een maatschappij die jou onderhoud of ben consequent en doe draai zelf voor je onderhoud op.
en als ik daar nu niet mee ophoudt wat ga je dan doen ?

zou je niet beter zelf naar een land verhuizen waar geen vrije meningsuiting bestaat trouwens ? want dat is wat je wilt toch.

ik vind dat u in alle geval rijp bent voor een inburgeringscursus als uw wilt blijven. u vat de basisprinciepes van onze posthumanistische maatschappij niet.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2006 om 17:46.
Oud 1 juli 2006, 17:49   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb er geen probleem mee om te werken voor mijn eigen geld. Maar wel met werken voor het geld van kapitalisten. In dit geval krijgt de vzw ook nog geld voor mijn werk maar die doen buiten een beetje kleinburgerlijk zijn zeker ook goeie dingen.
dit is geen antwoord op mijn vraag of ik bij U een gratis pint kan komen drinken!

Oud 1 juli 2006, 17:52   #59
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u vat de basisprinciepes van onze posthumanistische maatschappij niet.
Wat een gewichtigdoenerij: de basisprincipes van onze posthumanistische maatschappij... Als we al eens begonnen met van eenieder te verlangen dat ze de basisprincipes van de democratie en de vrije meningsuiting zouden snappen en respecteren?
Oud 1 juli 2006, 17:55   #60
humble
Burgemeester

Standaard

k ga niets doen, je bent niet de enige.
Ik ben me bewust van het bestaan van mensen die een gerechtvaardigde eis naar een inspanning als arbeid als repressie aanzien, en dat die er dan ook nog van overtuigd zijn dat repressie automatisch criminaliteit mee brengt.
Het is alleen mijn benadering van wat men noemt maatschappij niet, ik ben ervan overtuigd dat iedereen in die maatschappij een inspanning moet doen.
Ik ben wel voorstander dat er absolute vrije meningsuiting moet zijn " ikverafschuw u stelling maar ik zal alles doen om u de mogelijkheid te geven ze te uiten"
Maar ik ben er evenzeer voorstander van dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn daden. Posthumanistische maatschappij mag geen vrijgeleide zijn voor parasieten, criminelen, paria's, vrijbuiterij, anargisme etc

Wat niet wegneemt dat ik ervan overtuigd ben dat u zoals alle mensen kwaliteiten hebt en dit beweer ik niet sarcastisch dat is mijn diepe overtuiging, mar dat heeft niets te maken met deze communicatie.

Laatst gewijzigd door humble : 1 juli 2006 om 17:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be