Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2003, 22:45   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Dit zal al iets op de goede weg helpen.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pub.../index1324.pdf

En waar komt die 60 procent vandaan, Urning?
De link heb je al gevonden, Psychopaat, nu ook de tekst zelf nog eens lezen, en je weet alles wat je moet weten...
Zesenvijftig procent protestanten (Hervormden en Gereformeerden) bij de eerste telling in 1848. Verder staat er niets in over de periode 1815-1830. Je hebt die zestig procent verzonnen.
Ach, excuseer hoor... 56% i.p.v. 60%... Je hebt gelijk! Nog steeds protestanten in de meerderheid t.o.v. katholieken, maar toch, je hebt 4 percentjes "gewonnen"... Ben je nu blij?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2003, 06:48   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de weblink eerder al eens gepost, Jan. Dat was in een topic waar je dezelfde fout maakte, maar ik heb geen zin om daar achter te gaan zoeken...
Niet ik maar Dimitri heeft iets dergelijks in het verleden gesteld. U hebt daar toen trouwens helemaal niet op geantwoord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2003, 06:51   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, excuseer hoor... 56% i.p.v. 60%... Je hebt gelijk! Nog steeds protestanten in de meerderheid t.o.v. katholieken, maar toch, je hebt 4 percentjes "gewonnen"... Ben je nu blij?
Een flinterdunne meerderheid in het Nederland na de verplichte afstand van westelijk Limburg, die voor die grensverandering ongetwijfeld in het voordeel van de katholieken uitdraait.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2003, 10:45   #44
PAJOT
Banneling

Standaard

De indeling van de bevolking naar kerkelijke gezindte.

In 1830 waren 1.544.888 Nederlanders protestants. Op een totale bevolking van 2.613.487 betekent dat 59,11 procent. De katholieke kerk had 1.019.108 leden of 38,99 procent van de bevolking.

Een overzicht vind je op http://www.volkstellingen.nl/t_037.htm.

Dit is een overzicht vanaf 1848 : http://www.volkstellingen.nl/t_038-1.htm.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2003, 11:25   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Een flinterdunne meerderheid in het Nederland na de verplichte afstand van westelijk Limburg, die voor die grensverandering ongetwijfeld in het voordeel van de katholieken uitdraait.
Bullshit Jan. Je zat er dik naast; geef dat nu toch eens toe... Ik weet dat het pijn doet om te erkennen dat je niet alwetend bent. Wij wisten dat al langer; nu jij zelf nog...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 23 augustus 2003, 11:43   #46
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bullshit Jan. Je zat er dik naast; geef dat nu toch eens toe... Ik weet dat het pijn doet om te erkennen dat je niet alwetend bent. Wij wisten dat al langer; nu jij zelf nog...
JvdB liegt niet maar zoekt argumenten. Als goed historicus zal hij tegenspraak toetsen aan zijn eigen theorie om ze te staven of bij te stellen.

Daartegenover sta jij. Jouw ziekelijke brein bedenkt een cijfer. Het is gebaseerd op een artikel dat je weigerde te posten. Uit dat artikel blijkt dat jouw cijfer verkeerd is (4 %) en bijna 20 jaar recenter is.

Voor wie zouden we nu respect moeten hebben? Voor iemand die zich aan de hand van discussie een juist beeld wil vormen, of voor jouw ongegronde leugens?
Oud 23 augustus 2003, 12:04   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
JvdB liegt niet maar zoekt argumenten. Als goed historicus zal hij tegenspraak toetsen aan zijn eigen theorie om ze te staven of bij te stellen.
Ik heb nergens beweerd dat Jan "liegt", alleen dat hij er in dit geval dik naast zit, iets dat iedereen wel eens overkomt. Andere mensen kunnen dat toegeven, maar Jan is te vol van zichzelf om in te zien dat ook hij het wel eens bij het verkeerde eind heeft.

Citaat:
Daartegenover sta jij. Jouw ziekelijke brein bedenkt een cijfer. Het is gebaseerd op een artikel dat je weigerde te posten. Uit dat artikel blijkt dat jouw cijfer verkeerd is (4 %) en bijna 20 jaar recenter is.
Als antwoord daarop zal ik je aan je eigen woorden herinneren:

Citaat:
De indeling van de bevolking naar kerkelijke gezindte.

In 1830 waren 1.544.888 Nederlanders protestants. Op een totale bevolking van 2.613.487 betekent dat 59,11 procent. De katholieke kerk had 1.019.108 leden of 38,99 procent van de bevolking.
Mijn "ziekelijke brein" heeft die 59,11% afgerond naar 60%, niks "bedacht" dus.

Citaat:
Voor wie zouden we nu respect moeten hebben? Voor iemand die zich aan de hand van discussie een juist beeld wil vormen, of voor jouw ongegronde leugens?
Jan wil zich helemaal geen juist beeld vormen aan de hand van discussie; hij wil zijn "grote gelijk" aan iedereen opdringen en als iemand hem er op wijst dat hij fout zit, verlaat hij de discussie of negeert hij gewoon de opmerking over zijn fout. Mijn "ongegronde leugens" heb je hierboven ondertussen zelf bevestigd, mèt bronvermelding zelfs. Hoezo leugens?

Citaat:
Oud 23 augustus 2003, 13:03   #48
PAJOT
Banneling

Standaard

Uit de eerste bron (http://www.cbs.nl/nl/publicaties/pub.../index1324.pdf) kan men onmogelijk datgene wat je schreef afleiden. BOVENDIEN WAS DAT CIJFER BEDUIDEND HOGER EN TE 'RECENT'. Zelfs al bleek het achteraf ongeveer juist voor een ander tijdvak, ER WAS GEEN ENKELE GROND OM DAT ALS ZEKER TE BESCHOUWEN. Het verdedigen van een duidelijk foute conclusie als waarheid is liegen.

Citaat:
Mijn "ziekelijke brein" heeft die 59,11% afgerond naar 60%, niks "bedacht" dus.
Je hebt het wel bedacht.

Bovendien is dat aantal niet echt belangrijk.

Citaat:
Godsdienst speelde geen doorslaggevende rol in de Belgische revolutie. Wel was het een element die door de hogere geestelijkheid gebruikt werd om de lagere bevolkingsgroepen te mobiliseren tegen koning Willem, wat slechts gedeeltelijk lukte.

Het katholicisme stond ook sterk in Nederland: Zeeuws-Vlaanderen, Noord-Brabant en Nederlands-Limburg waren en zijn nog steeds overwegend tot in meerderheid katholiek.
Citaat:
Neen, dat is niet het geval. U schijnt te vergeten dat de noordelijke gebieden niet zo heel sterk bevolkt zijn (Groningen, Friesland, Drenthe), en dat in protestants Nederlands vroeger voornamelijk Holland doorwoog (waar trouwens nog eens veel katholieken woonden ook). Wel was het zo dat het protestantisme voor Willem I (en de Franse tijd) een bevoorrechte positie innam.
Wat kan je weerleggen?
Oud 23 augustus 2003, 13:05   #49
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik heb nergens beweerd dat Jan "liegt", alleen dat hij er in dit geval dik naast zit, iets dat iedereen wel eens overkomt. Andere mensen kunnen dat toegeven, maar Jan is te vol van zichzelf om in te zien dat ook hij het wel eens bij het verkeerde eind heeft.
Idd, zie ook maar eens de topic "vraagtekens over het homohuwelijk", daar kan Jan blijkbaar zijn ongelijk ook niet toegeven.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2003, 13:25   #50
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, zie ook maar eens de topic "vraagtekens over het homohuwelijk", daar kan Jan blijkbaar zijn ongelijk ook niet toegeven.
* In deze topic heeft hij nog geen kans gekregen om een oordeel te vormen. Verder bevestigen noch ontkennen de cijfers zijn eerste stellingen.
* In de andere topic wilde hij jullie ontmoedigen.
Oud 25 augustus 2003, 12:39   #51
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Er zijn meer rooms-katholieken als bepaalde protestanten. Wat wil ik daar mee zeggen? De protestanten zijn nog allemaal eens opgedeeld in:

licht hervormde, zwaar hervormde, calvinistische, gereformeerde...

Dan kom je tot allemaal 10 tot 20 procentjes en dan is die 44 procent katholieken het grootst.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be