Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2006, 21:43   #41
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik was waarschijnlijk aan het dromen en mijn andere broer aan het liegen.
Of een beetje blind.
Citaat:
Toch beland ik 10 keer liever in een Amerikaans ziekenhuis dan in een Belgisch.
Ik beland liever in geen enkel ziekenhuis!

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 3 juli 2006 om 21:44.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:44   #42
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik was waarschijnlijk aan het dromen en mijn andere broer aan het liegen. Toch beland ik 10 keer liever in een Amerikaans ziekenhuis dan in een Belgisch.
Jij zal wel meer Amerikaanse dingen verkiezen boven Belgische ; anders was je er geen 18 jaar gebleven.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 22:09   #43
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
6. Het Amerikaanse gezondheidssysteem is een dure, inefficiënte bureaucratie die bijna één op de drie gezondheids-dollars uitgeeft aan papierwerk - geld, dat anders aan de patiëntenzorg besteed zou kunnen worden.
Dat is hier niet anders.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 22:15   #44
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
3. In Cuba is er een vorm van democratie. Die is zeker niet perfect maar zoals u uit andere artikels hier al lang weet, kan je het op zijn merites beoordelen. En die zijn niet min.

4. Cuba wordt gelauwerd omwille van zijn inzet voor fundamentele mensenrechten: dat op leven, gezondheid, onderwijs. Dat niet alles koek en ei is in Cuba, dat weet ikzelf ook. Het paradijs bestaat namelijk niet. Maar de mensen worden er wel bijzonder oud voor een arm ontwikkelingsland.

5. Persvrijheid is zeer relatief. Zoals mijn Liebling al schreef: "freedom of the press belongs to those who own one". In Cuba is dat de overheid, hier zijn het conglomeraten van uitgeverijen en industriëlen. Ik ben niet overtuigd van het feit dat het nieuws dat men ons serveert waarheidsgetrouwer is dan dat in Cuba.
Het is waar, hier hebben we allemaal toegang tot internet. In Cuba niet en dat heeft alles te maken met het feit dat het een arm land is.
Over 3. : Is dit om te lachen?

Over 4 : Anders dit zeker wel. Door wie wordt Cuba wel gelauwerd om zijn zeer selectieve inzet voor mensenrechten? Noord Korea? China? Sudan?

Over 5 : Wat een zever. "To own a press" zal in de VS of hier zeker een pak gemakkelijker zijn dan ik Cuba.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 22:32   #45
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Tragische voor Cuba is dat ze niet dicht genoeg bij het midden-oosten liggen met een paar mooie vliegtuig basisen. Dan was het democratisch systeem daar lang niet zo'n probleem geweest.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 3 juli 2006 om 22:33.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 22:32   #46
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Niet 'de meeste' Cubanen haten het communisme en zeker niet 'de meeste Cubanen' riskeren hun leven om het eiland te ontvluchten. Het gaat om een kleine minderheid en relatief gezien veel minder dan in Haiti of Mexico.

En uw 'bron' vind ik nogal bizar. Sinds wanneer baseer jij je wereldvisie op seksmaniakken die drugs gebruiken en zich de hele tijd lazarus zuipen? Is dat jouw visie op heldere, betrouwbare berichtgeving?

Overigens: het boek - een roman en dus deels fictie - speelt zich af in 1994. Inderdaad een zéér moeilijke periode voor Cuba. Het leven was er toen bepaald niet gemakkelijk.
Vandaag is dat helemaal anders (ondermeer met een werklsooheidsgraad van nauwelijks 1,6%). Niet dat het er een paradijs is, maar de mensen hebben er - gezien de behaalde milleniumdoelstellingen - geen slecht leven.
ik dacht dat gij dat toffe mensen vond?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 22:40   #47
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik dacht dat gij dat toffe mensen vond?
Idd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be