Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2006, 23:14   #41
ivano
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Gij zijt een zeer zuiver persoon, Pietje!

Euh... de rechten van de verdachte, dat houdt o.a. in:
- het recht om de waarheid te verdraaien, te liegen, zichzelf eruit te lullen ondanks beter weten, en strafvermindering bekomen.

Een goede advocaat slaagt daar meestal in.

Ik heb zelf 2 x te maken gehad met rechtszaken die ik begon en waarbij ik pro deo advocaten kreeg. Die maakten er een potje van, en geloofden totaal niet in wat ze verdedigden! Ze waren bang een slecht figuur te slaan bij de Rechter, en dat was het enige dat telde. Kortom: ik heb mijn eigen zaken verdedigd bij de rechter, omdat de advocaat maar wat mompelde van "Ja, ze zou misschien een klein beetje, eventueel..." en ik heb dan maar de knoop doorgehakt, en bekomen waar ik om vroeg!

Een andere keer heb ik voor een toestand een dure advocaat betaald, en die stelde een soort van afpersing voor om de beklaagde de kans te geven zich eruit te werken!!

Een goede advocaat, dat is iemand die Michel Nihoul vrij krijgt, Pietje.
een goede advocaat is een onmens zonder gewetenN
ivano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 23:28   #42
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivano Bekijk bericht
Tot dat je er zelf één nodig hebt ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 23:32   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Tot dat je er zelf één nodig hebt ...
Met die redenering is het beroep van huurmoordenaar ook goed te praten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 00:05   #44
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Ik heb het een tijdje geleden toch al gezegd?

Nu enkel nog wachten tot een van de minderjarigen de schuld krijgt, dan zijn ze allemaal binnen de twee maanden weer op lijn 23 te vinden.

Multicul op zijn Belgisch...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 00:54   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Ik heb het een tijdje geleden toch al gezegd?

Nu enkel nog wachten tot een van de minderjarigen de schuld krijgt, dan zijn ze allemaal binnen de twee maanden weer op lijn 23 te vinden.

Multicul op zijn Belgisch...
Jah zeg... dit was te verwachten, he. Het moment na de moord waarop meteen heel de pers al begon te spreken over het "een busincident" of "storend voorval" terwijl ze bij de zaak HVT meteen begonnen over racistische moorden en geen woorden genoeg hadden om het Vlaams Belang neer te sabelen, was het mij wel duidelijk waarheen dit treintje ging (geen woordspeling bedoeld hier).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 03:51   #46
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik begin voorzichtig mij enigszins te verwonderen.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 06:22   #47
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Precies omdat men niet zou kunnen zeggen, dat men als veroordeelde benadeeld is geweest tijdens het proces,

is het nodig dat de verdachten een goede advocaat krijgen.

En in geval van schuld,

een goede straf uiteraard.

Maar als we hen een maar prutsadvocaatje geven, dan kunnen de verdachten vermoedens hebben van vooroordeel. En dat moeten we zeker vermijden.

Ze mogen niet veroordeeld worden doordat ze een slechte advocaat hadden, maar moeten dat juist wel om wat zij gedaan of nagelaten hebben.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 juli 2006 om 06:25.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 06:29   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

't is toch duidelijk.

Onze advocaat K L krijgt politieke goodwill doorgespeeld om de multicul te verdedigen. Uiteindelijk is het als politicus beter verdienen als advocaat. Daarom dat een heleboel politici achtergronden hebben in rechten.

Verkozen politici zijn inherent corrupt. Of denk iemand hier dat er nog onkreukbare idealisten publieke posten bekleden?

Een willekeurige Pro Deo advocaat is al teveel voor 6 criminelen die publiekelijk een man afranselen omdat die de waarheid durft zeggen.
De schuld is al bewezen, ze zijn op heterdaad betrapt door een hele hoop bange burgers. Waarom dan nog een advocaat?
Laat staan een groot kanon dat politieke aspiraties tentoon spreid. in een magistratuur, waar rechters hun job via hun partijkaart kunnen verantwoorden.

Voor de rest. Het argument dat 6 jonge mannen met op zijn minst training in martial arts, voornamelijk een type zonder een defensive filosofie niet "tegelijk" op een oudere man kunnen inbeuken vind ik vooral achterlijk. Je moet niet tegelijk meppen hoor. 2 om langs achter de te bemeppen persoon in bedwang te houden, 2 meppen, en 2 om af te lossen als het vermoeiend blijkt te zijn. De 2 aflossers staan in 1 keer klaar om potentiele bemoeiallen te beuken.

Het is "verwonderlijk" hoe accuraat de rechtse rakkers van dit forum de gang van zaken konden voorspellen, terwijl de linkse garde verwildert om zich heen mept ter verdediging van 6 criminelen. Minderjarig of niet.

Dat de meneer Demoor stierf is een "bijkomstigheid" uiteindelijk. Ze hebben in groep die ene man getrakteerd op een grondig pak slaag. Wat was het andere resultaat geweest? Een man met kneuzingen, blauwe plekken, missschien een breuk of 2? Minder erg als dood zijn, ja. Maar minder crimineel?
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 06:30   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Kris Luyckx toch.

Zijn clienten zeggen dat ze niks gedaan hebben

Twee van de drie meerderjarige verdachten van de moord op Guido Demoor zijn alweer vrij.

De drie minderjarigen zitten nog op een voetbalkamp/oeps in een gesloten instelling.

Goed voorbeeld wordt hier gesteld. Sta rustig te kijken wanneer je kameraden bokskampioen een oudere meneer in elkaar schoppen.

Ik schaam me dat ik hier naar moet kijken op het nieuws.

Ik schaam me plaatsvervangend, uit respect voor de familie van de heer Demoor, en voor zijn nagedachtenis.

Als ze de stomiteit begaan van mij nu ooit te overvallen, of te bedreigen, ik moet niet meer twijfelen, ik weet nu wat me te doen staat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 06:34   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
AyneRand. Ik heb het over DIE vuillak, in DIE zaak. Niet over DE advocaten, en DE beklaagden.

En ik heb verder weinig te melden over Annemans of Vanhecke.

Wat loop je in godsnaam met je vooroordelen te stuntelen, joh. Heb je last van een soort van racisme ofzo.

Verder neem ik aan dat het buscrapuul, dat waarschijnlijk véééééél te arm en te achtergesteld (wegens discriminatie) is om een dure advo te betalen, het met een pro deo moet doen. Dat Kris Luyckx die rol dan op zich neemt, met z'n dure confrater, vind ik vreemd.

Ik ken gevallen waar de advocaat bedankte voor de 'eer'. Er zit hier iets louche achter, ik weet alleen niet wat.

We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Ze zullen waarschijnlijk Thalys bestuurders moeten gaan weigeren op het openbaar vervoer.

Gratis reclame hé, ze weten dat da proces, in de gazetten gaat gevolgd worden, advocaten mogen geen reclame maken, dus doen ze het op zo'n manier...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:30   #51
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ze de stomiteit begaan van mij nu ooit te overvallen, of te bedreigen, ik moet niet meer twijfelen, ik weet nu wat me te doen staat.
En dat is?
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:36   #52
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noledge Bekijk bericht
Weeral gratis reclame voor het Vlaams Belang.

Het blijft natuurlijk wel raar dat iemand die onschuldig is verklaard en niets ten laste kan worden gelegd (aldus de advocaat), België niet mag verlaten, zich enkel buitenshuis mag begeven voor zijn werk, geen contact mag hebben met de andere verdachten..

Het OM gaat niet in beroep.

Ik zou wel eens graag de verhalen van alle getuigen horen.

Volgens de advocaat gaf de dader 1 trap... (uit zelfverdediging).

Kan er nu niemand gewoon eerlijk zeggen, of het slachtoffer veel sporen van geweld toonde of niet? Of zijn tanden verbouwd waren? z'n 2 ogen blauw? Kneuzingen in de ribben?
Iemand moet die advocaat met de waarheid confronteren in de media. Hoezo journalisten met kritische vragen?
Het parket zou hierover duidelijker moeten zijn, want zoals ze nu over de realiteit zwijgen, maken ze het vertrouwen in justie en politiek nóg kleiner.
als dit reclame is voor het VB dan sterkt dit nog meer mijn idee over de kiezers van die partij...
er is een reconstructie geweest met alle getuigen die zich gemeld hebben...
daaruit blijkt een beter relaas van de gebeurde feiten dan wat vooreest gezegd werd door de chauffeur die van op zijn plaats niet alles kon zien...
en als dan blijkt dat werkelijk een drietal van de zes niets ten laste kan gelegd worden, dan is de stemmingmakerij van toen en nu weer eesn misplaatst...
maar ja het VB heeft vaker sukses door onvolledige en verdraaide verhalen van mensen die tendentieus alles van allochtonen in een slecht daglicht plaatsen... ik zeg alees...
wat werkelijk gebeurde is dus genuanceerd, wat de stampen en slagen van degenen die ze wel toedienden niet vergoeilijken... maar zoals bleek uit de discussies bij de herdenking, lopen in Antwerpen heel veel vreemdelingenhaters rond die alle kwaad, ook dat wat veronnen is in de schoenen van allochtonen schuiven...
de werkelijke daders moeten zwaar gestraft worden, maar degenen die enkel aanwezig waren niet...
en het VB... dat miljoen en de tienduizenden die er nog op basis van tendentieuze berichtgeving erbij komen... dat is een zootje mestkevers en zal dat steeds blijven... en de bewonderaars ervan een zootje nog lager gevallen kiekens zonder kop dan ik vroeger dacht...
Oud 4 juli 2006, 07:39   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

De rede is idd enorm ver te zoeken hier. Er waren getuigen, er is een reconstructie gebeurd. op basis van dat heeft de onderzoeksrechter beslist dat die 2 niet verder aangehouden moeten worden. Waarschijnlijk zijn ze dus niet rechtstreeks verantwoordelijk voor de dood van Demoor. Schuldig verzuim kan ze zeker aangewreven worden. maar het is niet omdat ze vrij zijn, dat ze onschuldig zijn en dat ze hun straf zouden ontlopen.

dat velen hier, héél toevallig VB'ers, dit niet kunnen aanvaarden, is beangstigend en het is te hopen dat de top van het VB niet zo denkt.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:44   #54
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivano Bekijk bericht
een goede advokaat is degene die wars van alle stemmingmakerij zich baseert op feiten die bewezen zijn en dus niet op niet bewezen verzinsels of onduidelijke verhalen...
een geode advokaat is degene die alle elementen die belangrijk zijn en tellen in een rechtstaat gebruikt...
een goede advokaat verdedigt mensen die hij denkt onschuldig te zijn en strafvermindering kan pleiten op basis van verzachtende omstandigheden...
maar dat is geen spek voor de bek van de mestkevers die leven als parasieten van alle mogelijkheden die de mesthoop biedt...
en de aanhangers... hun peil is meer dan bedenkelijk... maar ja... dat is een gesst die nogal veel heerst op dit forum... van racisten, extremisten en uitbuiters van de minste grond tot afleiding van goed burgerschap...
Oud 4 juli 2006, 08:37   #55
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
De taak van een advocaat is zijn client te verdedigen, wie iemand daarom een advocaat een vuilak noemt beschaamd vooral zichzelf.

Ten gronde, het lijkt me eigenlijk vrij geloofwaardig dat niet alle zes verdachte effectief het slachtoffer geslagen of getrapt hebben. Bekijk even de plaats van de misdaad, een bus met een smalle gang en vooral veel zetels die in de weg staan, het is simpelweg moeilijk om met z'n zessen tot aan het slachtoffer te geraken. Daarmee heb ik echter niet gezegd dat ze daarom onschuldig zijn maar de aanklacht tegen enkele van hen zou misschien wel lichter kunnen zijn.

Het is natuurlijk niet omdat iemand niet langer in voorlopige hechtenis zit dat hij onschuldig is, het betekent enkel dat er geen noodzaak meer is om de verdachte in voorlopige hechtenis te houden.

Coekie
Probleem rond deze advokaten ligt veel breder.
In het verleden werden vele goed bedoelde wetten gestemd (v.b. wet Lejeune), die nu mateloos worden uitgemolken door advokaten en in deze eigenlijk "onrecht" induceren.
De modale burger, die er probeert het beste van te maken en binnen de lijntjes loopt, voelt zich bekocht.
Je kent wel typisch voorbeeld: wie geflitst wordt , krijgt een fikse boete en betaalt onmiddellijk. Even later hoort hij/zij dat er hopen dat niet betalen, dat men voor ongeloofelijk zware feiten geen straf krijgt.....
Je moet dit ook breed zien: dit gaat ook over v.b. gangsters als boer De Clercq , die met zijn tapijtenfabriek de staat mateloos oplicht en waar de zaken verjaren, politici, die hun belastingspapieren niet invullen , géén probleem....
Kortom : liever een gerecht back to basics, waar je aanvoelt dat het er eerlijk aan toegaat.
Wie iets uithaalt moet daar naar gelang de ernst van de feiten een proportionele straf voor krijgen !
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 09:09   #56
Gargamel
Banneling

Standaard

Zal niet lang duren vooraleer de familie van Demoor schadevergoeding moet betalen,wegens lef hebben van dood te gaan na schoppen en stampen....Iets in de aard van....Ondermijning van verrijkende multiculturele samenleving
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 09:17   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Zal niet lang duren vooraleer de familie van Demoor schadevergoeding moet betalen,wegens lef hebben van dood te gaan na schoppen en stampen....Iets in de aard van....Ondermijning van verrijkende multiculturele samenleving
voil�*, mooi bewijs dat de rede volledig zoek is bij sommigen.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 09:42   #58
Amadeke
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Amadeke
Standaard

Hebben diegenen die "niks" gedaan hebben het slachtoffer hulp geboden?
Mocht het andersom zijn zou het kijken hoe een slachtoffer crepeert ook weer een racistische daad zijn IMHO.
Amadeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:01   #59
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Wat kan het uberhaubt hier iemand schelen of die schoften vrijgelaten zijn of niet...schuldig worden bevonden of niet? Niemand hier heeft de macht om de uitspraak van de rechter te veranderen. MAAAAAAR....

De publieke opinie waakt en wees er van overtuigd dat enkel en alleen het (voorlopig) vrijlaten van de (vermeende) daders reeds voor een stormvloed aan stemmen zorgt richting Vlaams Belang. Als de daders ook effectief moesten vrijuitgaan zal dit stemmenaantal enkel nog kunnen groeien, tot op een mooie dag we er WEL iets aan kunnen doen...

Dan kunnen sommige hier misschien enkel nog zeggen "Wir haben es nicht gewüst".
Oud 4 juli 2006, 10:06   #60
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ze zijn niet vrijgesproken maar wel vrijgelaten die twee he... onder voorwaarden.

In een zaak waar een dode gevallen is is dat toch een redelijk korte 'aanhoudingstermijn' als je het mij vraagt.

Iemand een idee hoe het in andere soortgelijke misdaden zit ?
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be