![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Het komt de vakbonden toe de onverenigbaarheden voor hun militanten en kaders te bepalen. Als het lidmaatschap van een bepaalde partij tot die onverenigbaarheden behoort dan is dat zo. Vrijheid van vereniging heet zoiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Het staat het VB overigens vrij eigen vakorganisaties op te richten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PVDA is erop teruggekomen omdat ze hun kiezers ermee hebben weggejaagd. Laten we hier niet onnozel doen, er zitten al genoeg communicatie-expertjes bij de VLD en de SP.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen vrijheid van beweging als die vakbonden miljarden krijgen om zaken te organiseren die de staat zou moeten uitvoeren. Ze sourcen dat naar tentakels als de vakbond waar geen democratische controle is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp die liberalen toch niet meer. Ze willen alles outsourcen en de overheid ontvetten, maar als het op de uitbetaling van werkloosheidsvergoedingen gaat dan moet het terug genationaliseerd worden. Begrijpe wie kan. Voor de rest treed ik Jozef Ostyn volledig bij.
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar wil ik graag een bron van. Ik geloof dat niet zondermeer.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij vergist je hier. Jij bent hier aan het verwarren tussen regionalisering en federalisering (wat je gemakshalve nationaliseren noemt). Ik ben voor regionalisering van werklozensteun. en ik ben voor het feit dat dat in handen van de overheid blijft. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, dat zeg ik off sie rekord, als persoonlijk standpunt, want dat is de partijlijn niet - uiteraard.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Democratische controle zou snel vervangen worden door parlementaire controle waarna men spreekt van politieke advisering en als eindstuk politieke inmenging. Dan zouden de werknemers vertegenwoordigd worden naargelang de meerderheidskleuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou een ABVV mandataris die op de lijst van de CD&V of VLD gaat staan ook buitengekieperd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vincent van Quickenborne wilde anders ook de vakbonden kortwieken, en kijk waar die zit....
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Quickie is dan ook een kalf die geen enkele inspraak heeft, niet bij de VU en niet bij de VLD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB wel dan?
![]() |
#58 |
|
![]() De interne ideologie is duidelijk over de houding tegenover de vakbonden.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de interne ideologie van VLD, SP.A en CD&V ook hoor
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blift het FEIT dat als Quicky zijn vakbondsstandpunt als VB-er de wereld had ingestuurd, hij niet zat waar hij nu zit.