Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 21:07   #41
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat heeft niets met hun cultuur te maken. of denk je dat ze dat thuis ook mogen doen? gewoon wat pubers die zich moeten manifesteren, das al. Te veel willen manifesteren, dat lijkt toch zo.
Neen thuis mogen ze dat niet. Dat is zoals neuken op een ander. Ik ken een moslim die zich zonder schaamte nog maagd durft te noemen omdat hij alleen maar niet-moslims neukt.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 21:18   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Voor Bart Somers is alleen zijn komende verkiezingspandoering het signaal om in te grijpen. Dit bericht hoort thuis in de morgen-scheert-men-gratis-draad, zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=52018.

Is dat dezelfde Somers die een paar maand geleden op tv kwam verklaren dat dankzij zijn beleid er weinig of geen problemen met allochtonen meer waren in Mechelen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 21:44   #43
Ratzo
Partijlid

Standaard

De mensen die om 06:00 mogen opstaan hebben nog een redelijke slaaptijd.

Ik heb elke dag andere werkuren. Vandaag (en gisteren) opgestaan om 02:45 en om 03:35 begonnen. Dan ben je verplicht om met oordoppen te slapen en het raam moet natuurlijk potdicht, ook als het in de kamer 30 graden warm is.

In de winter is het makkelijker; dan is het vroeg donker en zitten de "dagmensen" niet tot middernacht (of later) al dan niet bezopen in de tuin te lullen, lachen, gieren, brullen.

Het gebeurt wel vaker dat ik overdag "omver val" van de slaap. Aangezien ik een veiligheidsfunctie heb, waarbij mensen kunnen verongelukken als ik een fout maak, vind ik dat ik recht zou moeten hebben op vijf uur nachtrust. Dat haal ik meestal niet. Soms slaap ik helemaal niet.

Je mag "niet verzuren" als je denkt aan de werklozen die tot 's middags in hun nest mogen liggen en hun stempelgeld krijgen zonder er zelfs voor te moeten gaan stempelen. (Dat is immers afgeschaft wegens te "vernederend".)

Om 02:45 opstaan om te gaan werken is uiteraard niet "vernederend".
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 21:46   #44
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Neen thuis mogen ze dat niet. Dat is zoals neuken op een ander. Ik ken een moslim die zich zonder schaamte nog maagd durft te noemen omdat hij alleen maar niet-moslims neukt.
Geiten?
Oud 6 juli 2006, 21:58   #45
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Geiten?
Dat durf ik hem niet vragen.
Oud 6 juli 2006, 22:57   #46
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het is mijn lot, Duupje: ik stel periodiek mensen teleur die in mij geloven...

Pakkend!
Hups, de politiek in jij ! Do what you're good at ! 8)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:01   #47
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Enfin, dien zever over die pleintjes is niks nieuws, dat is hier ook zo overal in de buurt. Zolang hier gene VLD'er woont en/of bedreigd wordt, zal het ook zo blijven. Tot er ene uiteindelijk na al het geklaag en door een acuut tekort aan slaap doorflipt en ene op zene voorgevel toekt. Dan pas wordt er iets effectiefs aan gedaan : dien mens met zijn klikken en klakken den amigo in, en het probleem van de onverdraagzamen is opgelost.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:01   #48
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen die om 06:00 mogen opstaan hebben nog een redelijke slaaptijd.

Ik heb elke dag andere werkuren. Vandaag (en gisteren) opgestaan om 02:45 en om 03:35 begonnen. Dan ben je verplicht om met oordoppen te slapen en het raam moet natuurlijk potdicht, ook als het in de kamer 30 graden warm is.

In de winter is het makkelijker; dan is het vroeg donker en zitten de "dagmensen" niet tot middernacht (of later) al dan niet bezopen in de tuin te lullen, lachen, gieren, brullen.

Het gebeurt wel vaker dat ik overdag "omver val" van de slaap. Aangezien ik een veiligheidsfunctie heb, waarbij mensen kunnen verongelukken als ik een fout maak, vind ik dat ik recht zou moeten hebben op vijf uur nachtrust. Dat haal ik meestal niet. Soms slaap ik helemaal niet.

Je mag "niet verzuren" als je denkt aan de werklozen die tot 's middags in hun nest mogen liggen en hun stempelgeld krijgen zonder er zelfs voor te moeten gaan stempelen. (Dat is immers afgeschaft wegens te "vernederend".)

Om 02:45 opstaan om te gaan werken is uiteraard niet "vernederend".
Andere job zoeken?
Oud 7 juli 2006, 08:49   #49
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Andere job zoeken?
Als je bijna 48 bent, waar ga je dan een andere job vinden? Verhuizen zal eenvoudiger zijn.

Als iedereen gewoon het fatsoen zou hebben om 's nachts geen kabaal te maken, dan stelde het probleem zich niet.

Ik doe mijn job trouwens graag.
Oud 7 juli 2006, 11:08   #50
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat lawaai maken met moslims te zien heeft, begrijp ik niet. Bij ons in de buurt zijn er van die chiro-lokalen, en de lokale (Vlaamse blanke) jeugd heeft daar de afgelopen dagen (nachten) het ook fameus bont gemaakt.

Zoals vlijmscherp al heeft aangegeven: 't is vooral de leeftijd, en het onvermogen om op die leeftijd met andere categorieën mensen rekening te houden.
Oud 7 juli 2006, 11:31   #51
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Wat lawaai maken met moslims te zien heeft, begrijp ik niet. Bij ons in de buurt zijn er van die chiro-lokalen, en de lokale (Vlaamse blanke) jeugd heeft daar de afgelopen dagen (nachten) het ook fameus bont gemaakt.

Zoals vlijmscherp al heeft aangegeven: 't is vooral de leeftijd, en het onvermogen om op die leeftijd met andere categorieën mensen rekening te houden.
Leeftijd heeft daarbij geen belang. De volwassenen die tot een stuk in de nacht feesten geven evenmin blijk van enige respect.

Het is gewoon een kwestie van gebrek aan opvoeding met als resultaat een "fuck-you" mentaliteit: "ik doe wat ik wil, waar ik het wil en wanneer ik het wil."

Bijvoorbeeld in het verkeer; zelfs met minachting voor het eigen leven. Fietsers op het trottoir, zonder licht of door het rode licht (dat telt immers alleen voor auto's). Autobestuurders parkeren waar en wanneer men wil.

Rokers roken waar en wanneer ze dat willen, enz. enz.
Oud 7 juli 2006, 11:50   #52
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leeftijd heeft daarbij geen belang. De volwassenen die tot een stuk in de nacht feesten geven evenmin blijk van enige respect.

Het is gewoon een kwestie van gebrek aan opvoeding met als resultaat een "fuck-you" mentaliteit: "ik doe wat ik wil, waar ik het wil en wanneer ik het wil."

Bijvoorbeeld in het verkeer; zelfs met minachting voor het eigen leven. Fietsers op het trottoir, zonder licht of door het rode licht (dat telt immers alleen voor auto's). Autobestuurders parkeren waar en wanneer men wil.

Rokers roken waar en wanneer ze dat willen, enz. enz.
Precies!
Oud 7 juli 2006, 12:05   #53
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't is vakantie.
Toen ik jong was, zat ik in de zomervakantie toch niet om 10u binnen

Ik woon in een straat waar de mensen op zomeravonden tot laat op straat zitten. Lachen, al eens met een muziekske, tot laat bbq'en op straat (mensen zonder tuin willen ook al eens bbq'en), bierkes zuipen,... De klein mannen en de iets minder klein mannen op straat aan 't spelen...

Seffes mogen we allemaal om 10u binnen zitten en muisstil zijn

goed, het gaat er vaak marginaal aan toe.
Nog marginaler zijn echter die rijkerds van buiten de wijk die er zich blijkbaar dood aan ergeren wanneer de kids niet direct stoppen met badmintonnen wanneer ze met hun dikke bmw of grote suv de straat willen doorscheuren
Als je tussen de lijnen leest in zo'n bericht, gaat het natuurlijk niet enkel of voornamelijk om het lawaai.. Maar omdat de mensen die er wonen schrik hebben als ze voorbij zo'n bende moeten passeren.
Je leest toch ook dat die man die er al eens iets van was gaan zeggen, werd bedreigd? Voor hen is dat een spelletje om de buurt te ownen.. lawaai maken en mensen intimideren.. Lawaai maken om lawaai te maken. En als de politie er aan komt verspreide en niemand weet van iets. Tot ze weg zijn, en dan begint het opnieuw...

Het ergste aan deze maatregel is dat jongeren die het wel goed menen, nu ook niet meer buiten mogen. Men straft weer het collectief en dat is altijd fout.
Het is gewoon een bewijs dat ze op een andere manier de rotte appels niet van straat krijgen.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 12:25   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ergste aan deze maatregel is dat jongeren die het wel goed menen, nu ook niet meer buiten mogen. Men straft weer het collectief en dat is altijd fout.
Het is gewoon een bewijs dat ze op een andere manier de rotte appels niet van straat krijgen.
Ook dat zal weer een verrijking zijn zeker, als gevolg van onze nieuwe multiculturaliteit.
Net zoals het aparte zwemmen, het aparte strandgebruik (zie Ster), de verlaging van leerplicht en noem maar op.

Moet kunnen! rijk rijker rijkst!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be