Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2006, 20:41   #41
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulldozer Bekijk bericht

Ik roep niet op om te bestoken; ik vraag om de artiesten diets te maken voor welke kar zij zich laten spannen.

Eens zij overtuigd zijn van het anti-VB-karakter van 0110 ligt de bal in het kamp van de artiesten en moeten zij maar zelf uitmaken of ze op een anti-VB-concert optreden.
Eenvoudig toch?
Ik vermoed dat alle betrokken artiesten ondertussen wel weten wat er aan de hand is, namelijk dat het hier gaat om een groots feest voor verdraagzaamheid en tegen racisme.

Als VB-ers zich geviseerd voelen is dat hun probleem, niet dat van die artiesten.

Zéér eenvoudig, inderdaad.

Ik hoop dat het erg mooi weer wordt, op 1 oktober 2006.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 20:56   #42
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ontslaan die zichzelf ?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 21:41   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Filip Dewinter vraagt dat de artiesten zich niet voor een linkse kar laten spannen...

Met andere woorden, Dewinter wil die artiesten dus voor zijn extreem-rechtse kar spannen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 22:00   #44
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Filip Dewinter vraagt dat de artiesten zich niet voor een linkse kar laten spannen...

Met andere woorden, Dewinter wil die artiesten dus voor zijn extreem-rechtse kar spannen.
Kimmeke toch, er is meer tussen hemel en aarde. Wat Dewinter vraagt is dat ze zich niet laten meeslepen in een verhaal dat verpakt wordt met verdraagzaamheid, een verhaal dat duidelijk politiek is gekleurd.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 22:03   #45
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat alle betrokken artiesten ondertussen wel weten wat er aan de hand is, namelijk dat het hier gaat om een groots feest voor verdraagzaamheid en tegen racisme.

Als VB-ers zich geviseerd voelen is dat hun probleem, niet dat van die artiesten.

Zéér eenvoudig, inderdaad.

Of ze de uitspraken van Barman gelezen hebben, is natuurlijk een ander verhaal. Maar ja, ze hebben toegezegd en als ze zich nu zouden distanciëren van het verhaal, zullen ze door het verzameld gild aanzien worden als verraders van de 'goede' zaak.

Iets te eenvoudig, mijn gedacht.

En ja, ik hoop dat er mooi weer is en dat ze aan veel mensen kunnen vragen waarom ze er zijn en dat ze dan kunnen antwoorden: 'voor de muziek'.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 22:06   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Kimmeke toch, er is meer tussen hemel en aarde. Wat Dewinter vraagt is dat ze zich niet laten meeslepen in een verhaal dat verpakt wordt met verdraagzaamheid, een verhaal dat duidelijk politiek is gekleurd.
Jaja, om dan een paar maanden later weer te verkondigen dat diezelfde artiesten gelukkig toch "het licht" gezien hebben.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 23:09   #47
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, daar komt het op neer. Volgens het VB heeft het VB recht op een eigen mening. De rest wordt geïntimideerd.
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 23:26   #48
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Touché 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 06:06   #49
Bulldozer
Burger

Bulldozer's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Bulldozer Stuur een bericht via MSN naar Bulldozer
Standaard

Citaat:
Sterker nog, een concert tegen het Vlaams Belang.Maar weten dat die artiesten?
Bulldozer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 06:20   #50
Bulldozer
Burger

Bulldozer's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Bulldozer Stuur een bericht via MSN naar Bulldozer
Standaard

Citaat:
Ontslaan die zichzelf ?
De Standaard, pagina 17, 504 woorden
09-12-2005
pdd;
Vlaams manifest kost topman McKinsey zijn baan
Herman De Bode heeft ontslag moeten nemen als hoofd van McKinsey Benelux en België als gevolg van zijn steun aan het Manifest voor een zelfstandig Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Bulldozer : 10 juli 2006 om 06:21.
Bulldozer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 07:31   #51
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Climatologisch mooi weer, misschien. Politiek goed weer daarentegen...
Oud 10 juli 2006, 07:36   #52
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Nazi-praktijken, meer denk ik daar niet over.
Zo bruin gebakken had ik het idd ook niet van Barman & Co verwacht.
Oud 10 juli 2006, 07:40   #53
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat kunnen mij die vakbonden schelen, vriend. Ik stel nazi-praktijken bij VB-kopstukken vast en u repliceert op kinderlijke wijze: "Maar er zijn anderen die dat ook doen!"
Maakt dat het er minder wreed door? Ik dacht het niet...Typische VB-argumentatie....
Tout ce qui est exagéré, est insignifiant.
Oud 10 juli 2006, 07:45   #54
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jeezes, man, bekijk nu eens zelf je schrijfsel
De argumentatie om de VB-nazipraktijken goed te keuren worden met de minuut waanzinniger.
Barman wordt nu al gelijkgesteld met Hitler.
Geweldige argumentatie! Daar raakt een mens natuurlijk van overtuigd.
Het is natuurlijk een Godwin-argument, maar Truder heeft wel een punt. Oppositiepartijen in volle verkiezingstijd proberen te muilkorven, met overheidsgeld en via groots opgezette (muziek)evenementen: het lijkt inderdaad op massa-evenementen uit een onzalig verleden.
Oud 10 juli 2006, 07:49   #55
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
- het forum van Laura Lynn en Arno is offline gehaald ...
- het gastenboek van Sioen en Helmut Lotti moet constant opgeschoond worden, evenals dat van dEUS
Ze willen dus wel de politieke oppositie mee helpen muilkorven, soms in de grofste bewoordingen, maar een klein beetje reactie daarop is voor de dames en heren ongewenst? Dan gaan de gastenboeken dicht...

Het lijkt me wat teveel op verwende kinderen, die vinden dat ze mogen tieren en stampvoeten, maar als iemand hen eens tegenspreekt beginnen te janken als een baby.

Laatst gewijzigd door baarle : 10 juli 2006 om 07:49.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 08:31   #56
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ze willen dus wel de politieke oppositie mee helpen muilkorven, soms in de grofste bewoordingen, maar een klein beetje reactie daarop is voor de dames en heren ongewenst? Dan gaan de gastenboeken dicht...

Het lijkt me wat teveel op verwende kinderen, die vinden dat ze mogen tieren en stampvoeten, maar als iemand hen eens tegenspreekt beginnen te janken als een baby.
Ik heb het voorrecht gehad om de fanhoek van de Clouseau-site te kunnen bekijken. Argumentatie waarom men tegen deelname aan de concerten was heb ik daar niet gezien.
De scheldwoorden en verwijten die daar werden gebruikt zouden hier en op elk ander forum tot ban hebben geleid.
Trouwens, Baarle, bezoeken ook kinderen die fansites en eerlijk gezegd mijn twee kaddéé's zijn 9 en 11 en ik zou liever niet hebben dat ze zo'n laag-bij-de-grondse, vulgaire VB-taal lezen. Dus sluiten ervan vond ik best wel verantwoordelijk. Het sluiten werd dus niet ingegeven door 'muilkorven van de oppositie' maar door 'bescherming van het kind'. Maar ja, het VB en gezinswaarden, dat was maar voor te lachen zeker?
U vind het blijkbaar normaal dat wanneer men het niet eens is met een ander dit een reden is tot de grofste scheldpartijen?
De laatste dagen schijnen nogal wat maskers te vallen. Het is waarlijk verhelderend.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 10 juli 2006 om 08:35.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 08:39   #57
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De laatste dagen schijnen nogal wat maskers te vallen. Het is waarlijk verhelderend.
De concertdeelnemers vallen een oppositiepartij aan. Dat die partij zich verdedigt is niet meer dan normaal. Meer is er voor mij niet aan.

Dat sommige commentaren niet erg fijnzinnig zijn, kan zijn. De 0110 aanval is dan ook bijzonder onder de gordel: omdat men de oppositie niet met politieke argumenten kan bestrijden, probeert men het met culturele massa-evenementen. Een geliefkoosd instrumenten in dictataturen en andere totalitaire regimes.

En als dat niet lukt, kan links nog eens "betogen tegen de verkiezingsuitslag".

Laatst gewijzigd door baarle : 10 juli 2006 om 08:42.
Oud 10 juli 2006, 08:47   #58
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
De concertdeelnemers vallen een oppositiepartij aan. Dat die partij zich verdedigt is niet meer dan normaal. Meer is er voor mij niet aan.
Wat die verdediging ook moge zijn? Het doel rechtvaardigt de middelen?
Niet volgens mij, Baarle, in geen geval.

De verdediging via het overspoelen van sites van de deelnemende artiesten met de meest schunnige taal, vind ik geen verdediging, maar een onverantwoordelijk wild om zich heen schoppen.

Het VB: dé zelfuitgeroepen gezinspartij! Ik heb nog geen enkele VB-mandataris een oproep horen doen tot hun aanhang om te stoppen met het plaatsen van voor kinderen choquerende taal op al die sites. U wel?

Maar neen, kinderen mogen gechoqueerd worden in dit geval. Het VB verdedigt zich enkel!
Oud 10 juli 2006, 08:53   #59
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat die verdediging ook moge zijn? Het doel rechtvaardigt de middelen?
Niet volgens mij, Baarle, in geen geval.

De verdediging via het overspoelen van sites van de deelnemende artiesten met de meest schunnige taal, vind ik geen verdediging, maar een onverantwoordelijk wild om zich heen schoppen.
Zeg eens eerlijk, als men een oppositiepartij aanvalt op een niet-politieke wijze, hoe moet die partij zich dan verdedigen volgens jou? Politieke partijen werken met politieke middelen (teksten, oproepen, wetsvoorstellen...). Op dat terrein behoren ze dan ook aangevallen te worden, andere methodes zijn slagen onder de gordel.

Als de lagere regionen zich dan weren op hetzelfde niveau, moet je niet verwonderd zijn. Je krijgt alleen terug wat je gezaaid hebt. Pak het Belang aan op een faire, dit is politieke manier en je zal op dezelfde manier behandeld worden.

Citaat:
Het VB: dé zelfuitgeroepen gezinspartij! Ik heb nog geen enkele VB-mandataris een oproep horen doen tot hun aanhang om te stoppen met het plaatsen van voor kinderen choquerende taal op al die sites. U wel?

Maar neen, kinderen mogen gechoqueerd worden in dit geval. Het VB verdedigt zich enkel!
Kinderen niet misbruiken voor politieke propaganda, a.u.b.

Laatst gewijzigd door baarle : 10 juli 2006 om 08:57.
Oud 10 juli 2006, 09:04   #60
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Kinderen niet misbruiken voor politieke propaganda, a.u.b.
Mail deze boodschap eens naar het VB-Berchtesgaden a.u.b.! Ik heb dat alvast wél gedaan omdat ik vind dat wanneer mijn kinderen een website van één van hun 'idolen' bezoeken, ze daar niet moeten geconfronteerd worden met choquerende taal uit de hoek van VB-aanhang.
Uw bovenstaande opmerking, vind ik - zacht uitgedrukt - een intellectueel oneerlijke truc. Maar goed, u bent zich aan het verdedigen dus dat zal het wel goed maken.

Blijkbaar krijgt u zichzelf - net zoals de VB-top - niet zover om toe te geven dat sommige zaken - ook al zouden ze in het teken van een verdediging staan - niet echt ethisch zijn.

Ik bescherm mijn kinderen, mijn beste! Het VB gedoogt - net als u blijkbaar - het psychologisch choqueren van die kinderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be