Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2006, 10:17   #41
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht

Zohra heeft een boek geschreven na een reeks bezoeken aan haar tweede vaderland Marokko.

Zohra wil de Marokkaanse cultuur promoten. Ze is van plan om met het boek naar scholen en jeugdverenigingen te gaan. "Er zal ook muziek bij zijn, een mix van westers en Marokkaans." En misschien komt er een cd van.
Persoonlijk vind ik er niks verkeerds aan. Behalve dat ze het naar scholen en verenigingen gaat sturen.... precies politieke propaganda. Diegene die het willen lezen, zullen het wel kopen zeker ?
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:04   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Je loopt er dagelijks in rond, dus wat moet je nog meer zien.
Amai, en zou ik, als ik eens goed nadenk, onder de indruk moeten zijn?
Het enigste wat echt Vlaemsch is ligt in het verleden. En dan nog: zo saai als wat. Het is bvb niet te vergelijken met de Perzische of Egyptische cultuur en bijgevolg waardeloos. Het enigste dat ge ziet is de loze drang naar een identiteit, maar das al.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:18   #43
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tja, er zijn nu eenmaal nog anderen die trots zijn op hun roots en de plaatselijke bevolking boven al respecteren, maar die zich niet zonder slag of stoot een andere cultuur willen laten opdringen...
Nog nooit heeft er 1 van de resident islamofoben mij ervan kunnen overtuigen hoe men iemand anders een verschillend zingevingsdomein kan opdringen zonder daarmee de wetten van ons land te schenden en dus vatbaar te zijn voor vervolging.

Maar ja, het klinkt goed, dus we zullen die belachelijke zinsnede wel nog vaak mogen horen...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 11:27   #44
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Die zijn even met vakantie als het niet over hun VB-"mening" gaat.
Dacht het ook.
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 12:31   #45
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Nog nooit heeft er 1 van de resident islamofoben mij ervan kunnen overtuigen hoe men iemand anders een verschillend zingevingsdomein kan opdringen zonder daarmee de wetten van ons land te schenden en dus vatbaar te zijn voor vervolging.

Maar ja, het klinkt goed, dus we zullen die belachelijke zinsnede wel nog vaak mogen horen...
Zingevingsdomeinen die niet compatibel zijn met onze volkseigen Cultuur met 'C' horen hier in mijn, en vele anderen met mij, (dwaze hippievolgelingen en designbrilvingerzwaaiers uiteraard niet meegerekend) ogen niet thuis en dienen zelfs verboden te worden. Niet omdat men er bang van dient te zijn, maar gewoon omdat middeleeuwse toestanden en andere zieke uitwassen van bepaalde zingevingsdomeinen beneden de waardigheid van een moderne maatschappij dienen te zijn.
Verder verschiet ik er helemaal niet van dat een hoopje eikels die toevallig op unief hebben gezeten geen job vinden. In een wanhopige poging zichzelf interessant te maken, scheiden ze woorden af als 'zingevingsdomeinen' en wanen zichzelf hiermee intelligent. Zielig, maar typerend.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 12:39   #46
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Zingevingsdomeinen die niet compatibel zijn met onze volkseigen Cultuur met 'C' horen hier in mijn, en vele anderen met mij, (dwaze hippievolgelingen en designbrilvingerzwaaiers uiteraard niet meegerekend) ogen niet thuis en dienen zelfs verboden te worden. Niet omdat men er bang van dient te zijn, maar gewoon omdat middeleeuwse toestanden en andere zieke uitwassen van bepaalde zingevingsdomeinen beneden de waardigheid van een moderne maatschappij dienen te zijn.
Verder verschiet ik er helemaal niet van dat een hoopje eikels die toevallig op unief hebben gezeten geen job vinden. In een wanhopige poging zichzelf interessant te maken, scheiden ze woorden af als 'zingevingsdomeinen' en wanen zichzelf hiermee intelligent. Zielig, maar typerend.
Ik zit op de unief én ik heb een job die mij 25 euro/uur betaalt... en dit allemaal dankzij multicultuur 8)
Oud 14 augustus 2006, 12:44   #47
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit op de unief én ik heb een job die mij 25 euro/uur betaalt... en dit allemaal dankzij multicultuur 8)
Exuberant !!

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 14 augustus 2006, 13:04   #48
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tja, er zijn nu eenmaal nog anderen die trots zijn op hun roots en de plaatselijke bevolking boven al respecteren, maar die zich niet zonder slag of stoot een andere cultuur willen laten opdringen...

Your point being? Zohra doet hier toch niets verkeerd? Terug in uw grot, trol.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Dat ze haar cultuur in Marokko gaat promoten. Vlaanderen heeft een cultuur die rijk genoeg is voor zichzelf. We hebben geen islamitische flauwekul nodig.
Idem als hierboven.

Dat Joden ook allemaal hun cultuur opgeven! Beginnen we maar met die orthodoxen hun pijpenkrullen af te scheren! Hebreeuws verbieden! Klezmermuziek verbieden! Joodse feestdagen afschaffen! Synagogen moesten we kort en klein slaan!
Dat overigens Italianen ook eens Nederlands leren na al die generaties (dat ze blij zijn dat ze overbetaald werk kregen in die mijnen, ja). Dat die vuile moffen in Eupen eens accepteren dat ze den oorlog verloren hebben, waarom spreken die nog Duits? Die protestantse mensen van Nederlandse afkomst, die moeten katholiek worden verdomd! Als ze nie luisteren sturen we ze wel naar een verbeteringkamp!

Culturele identiteit hebben is verboden

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 augustus 2006 om 13:25.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 17:53   #49
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Dat Joden ook allemaal hun cultuur opgeven! Beginnen we maar met die orthodoxen hun pijpenkrullen af te scheren! Hebreeuws verbieden! Klezmermuziek verbieden! Joodse feestdagen afschaffen! Synagogen moesten we kort en klein slaan!
Dat overigens Italianen ook eens Nederlands leren na al die generaties (dat ze blij zijn dat ze overbetaald werk kregen in die mijnen, ja). Dat die vuile moffen in Eupen eens accepteren dat ze den oorlog verloren hebben, waarom spreken die nog Duits? Die protestantse mensen van Nederlandse afkomst, die moeten katholiek worden verdomd! Als ze nie luisteren sturen we ze wel naar een verbeteringkamp!

Culturele identiteit hebben is verboden
'Cultuur' wordt hier wel heel kwistig gebruikt vind ik, maar soit.
Ik heb nooit een Jood met pijpenkrullen zichzelf weten opblazen, of zich in een building boren omdat volgens de interpretatie van zijn sprookjesboek hem dit elfendertig maagden gaat opleveren.
U noemt hier enkele bevolkingsgroepen op die zonder problemen in België leven, en er ook geen veroorzaken. U vergat nog Chinezen, Portugezen, Brazilianen, enz.....
Diegenen die er echter altijd uitspringen zijn de hysterische sprookjesboekaanhangers, die zich in ons modern land menen wat holbewonerstoestanden te moeten invoeren. Het ergst echter zijn nog de nestbevuilers van onze eigen bevolking, die staan te trappelen om op allerlei Amnesty-artsenzondergrenzenunicef-karren te springen, maar netjes de ogen sluiten voor de indoctrinatie van hysterische gekken die hier hun 'zingevingsdomein' (bweurk!) trachten komen op te dringen.

Laatst gewijzigd door Bill : 14 augustus 2006 om 17:54.
Oud 14 augustus 2006, 17:54   #50
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
'Cultuur' wordt hier wel heel kwistig gebruikt vind ik, maar soit.
Ik heb nooit een Jood met pijpenkrullen zichzelf weten opblazen, of zich in een building boren omdat volgens de interpretatie van zijn sprookjesboek hem dit elfendertig maagden gaat opleveren.
U noemt hier enkele bevolkingsgroepen op die zonder problemen in België leven, en er ook geen veroorzaken. U vergat nog Chinezen, Portugezen, Brazilianen, enz.....
Diegenen die er echter altijd uitspringen zijn de hysterische sprookjesboekaanhangers, die zich in ons modern land menen wat holbewonerstoestanden te moeten invoeren. Het ergst echter zijn nog de nestbevuilers van onze eigen bevolking, die staan te trappelen om op allerlei Amnesty-artsenzondergrenzenunicef-karren te springen, maar netjes de ogen sluiten voor de indoctrinatie van kindsbeen af van de hysterische gekken die hier hun 'zingevingsdomein' (bweurk!) trachten komen op te dringen.
NIEMAND DRINGT IETS OP!

Wat dacht je van mensen met rust laten tenzij ze de wetten schenden, hmm?
Oud 14 augustus 2006, 18:53   #51
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
NIEMAND DRINGT IETS OP!

My point exactly! Die pogrom tegen Joden tijdens Kristallnacht had ook de moord op een Duits diplomaat door een Jood als "reden". Ik bedoel maar, mensen stigmatiseren ook al doet iemand eens iets niet verkeerd. Zohra is hier niets aan het schenden, net zo min als die pijpenkrullentrekbom. 8)
Ik vind dat hier veel "racisten" als Ku Klux Bill zitten en ik ben nu toevallig een persoon die allesbehalve politiek correct ingesteld is.

Citaat:
U vergat nog Chinezen, Portugezen, Brazilianen, enz.....
Lekker belangrijk. Hier wonen meer Joden, Duitsers en Italianen hoor...

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 augustus 2006 om 19:00.
Oud 14 augustus 2006, 19:18   #52
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NIEMAND DRINGT IETS OP!

Als ik dagelijks geconfronteerd wordt met een horde kopvodden, en op geregelde tijdstippen met niet-cultuureigen bijgeloofsriten als ramadinges met als hoogtepunt van laagbijdegrondsheid, de barbaarse schapenslachting, die jij als privépersoon netjes op je buik kunt schrijven als je dergelijke plannen zou hebben, ongrondwettelijke zwemgelegenheden voor moslimtrezen, dat men heel hard bezig is met de oertijd hier op te dringen. Als jij en soortgenoten hier selektief blind voor wensen te blijven is dat jouw zaak. Ik weiger mij democratisch (weet je nog wel?) bij deze Cultuurschending en verraad aan mijn voorvaderen neer te leggen. Sommige mensen hebben nog hun eergevoel.(maar dat zal jouw soort natuurlijk worst wezen, je weet niet eens wat het is )

Laatst gewijzigd door Bill : 14 augustus 2006 om 19:18.
Oud 14 augustus 2006, 19:21   #53
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Zoek het dan bij de echte geweldenaars die hun cultuur aan de onze willen opdringen. Zohra doet het binnen de spelregels en houdt zich gewoon bezig met haar roots. Volgens jou zou dat verboden moeten worden... Raar mannetje die Bill.
Oud 14 augustus 2006, 19:26   #54
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Als ik dagelijks geconfronteerd wordt met een horde kopvodden, en op geregelde tijdstippen met niet-cultuureigen bijgeloofsriten als ramadinges met als hoogtepunt van laagbijdegrondsheid, de barbaarse schapenslachting, die jij als privépersoon netjes op je buik kunt schrijven als je dergelijke plannen zou hebben, ongrondwettelijke zwemgelegenheden voor moslimtrezen, dat men heel hard bezig is met de oertijd hier op te dringen. Als jij en soortgenoten hier selektief blind voor wensen te blijven is dat jouw zaak. Ik weiger mij democratisch (weet je nog wel?) bij deze Cultuurschending en verraad aan mijn voorvaderen neer te leggen. Sommige mensen hebben nog hun eergevoel.(maar dat zal jouw soort natuurlijk worst wezen, je weet niet eens wat het is )
Een echte spraakwaterval ben je, Bill. Jammer dat er zo weinig zinnigs uitkomt.

Er is niks democratisch aan je denkbeelden...
Oud 14 augustus 2006, 19:26   #55
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
My point exactly! Die pogrom tegen Joden tijdens Kristallnacht had ook de moord op een Duits diplomaat door een Jood als "reden". Ik bedoel maar, mensen stigmatiseren ook al doet iemand eens iets niet verkeerd. Zohra is hier niets aan het schenden, net zo min als die pijpenkrullentrekbom. 8)
Ik vind dat hier veel "racisten" als Ku Klux Bill zitten en ik ben nu toevallig een persoon die allesbehalve politiek correct ingesteld is.
Lekker belangrijk. Hier wonen meer Joden, Duitsers en Italianen hoor...
Hmm, weer eens een loser die niet weet van welk hout pijlen maken, en dan maar met 'racist' begint te goochelen bij gebrek aan een deftig antwoord. Ga jij maar wat moslimpje huggen vriend en gebruik nog maar wat woordjes die je zelf niet verstaat dat komt lekker intelli over. Bij je eigen soort dan toch.

Oud 14 augustus 2006, 19:26   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Amai, en zou ik, als ik eens goed nadenk, onder de indruk moeten zijn?
Het enigste wat echt Vlaemsch is ligt in het verleden. En dan nog: zo saai als wat. Het is bvb niet te vergelijken met de Perzische of Egyptische cultuur en bijgevolg waardeloos. Het enigste dat ge ziet is de loze drang naar een identiteit, maar das al.
Nou ja, sedert dat ze pakweg 5000 jaar geleden eens een piramide hebben gezet, zitten ze er ondertussen nog steeds naar te gapen.
Of hebben ze sindsdien iets anders gedaan? Behalve halfgare toeristen die overgroeide molshoop te laten bewonderen?
that's it folks!

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 augustus 2006 om 19:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 19:35   #57
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad. Ik was Bokrijk helemaal vergeten. Allen daarheen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 19:35   #58
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hmm, weer eens een loser die niet weet van welk hout pijlen maken, en dan maar met 'racist' begint te goochelen bij gebrek aan een deftig antwoord. Ga jij maar wat moslimpje huggen vriend en gebruik nog maar wat woordjes die je zelf niet verstaat dat komt lekker intelli over. Bij je eigen soort dan toch.
Ik zou maar eens beginnen met moslims niet als een pot nat te beschouwen. Zeker niet als die moslims seculieren zijn die enkel hun culturele identiteit willen behouden. Ik ben alles behalve een moslimhugger, maar ik ga niet als jij alles botweg afkraken dat maar uit een moslimland komt.
Wat is jouw oplossing als ik vragen mag? Concentratiekampen terug invoeren?
Geef die Zohra toch eens ademruimte! Als een moslim of iemand van een moslimcultuur zich goed gedraagt, laat die zijn/haar culturele identiteit verspreiden. Ik ben geen moslimliefhebber, maar het is voor zowel haatdragende idioten als jijzelf als voor mij interessant wat te weten over de denkwijzen in de wereld en ze al dan niet te respecteren. Als je kiest ze niet te respecteren is het nog steeds normaal als je ziet dat mensen hun eigen roots opzoeken. Leer ermee leven, je zou niet anders geweest zijn was je van Marokkaanse origine!

Wie is de idioot hier?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 augustus 2006 om 19:38.
Oud 14 augustus 2006, 19:38   #59
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:

We kunnen de VB'ers in de stal steken, kwestie om hen het contact met hun verleden terug te geven.
Oud 14 augustus 2006, 19:38   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge vergeet de prachtige gescheidenis van Gent. Ge weet wel...vroeger.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be