Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2002, 01:25   #41
Zephyron
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Waarom zou iemand van 14 jaar op CD&V stemmen, even een paar redenen:

-n-va: kan het ook nog worden, aangezien zij toch wel dezelfde lijnen hebben als de CD&V, alleen nog een beetje meer vlaams! Maar zij zouden Brussel moeten opgeven en voor een echt vlaanderen gaan en n-va trek niet teveel naar de liberale kant op!

Thomas
N-VA een beetje meer Vlaams dan CD&V? Waarop baseert u zich om dat te durven stellen. De N-VA is het enige echte syndicaat van het algemeen Vlaams belang. Een partij die de belangen van de Vlaming behartigt en verdedigt. Het CD&V-verhaal is genoegzaam bekend: de partij verloochent haar Vlaamse roots.

Wat is er trouwens verkeerd met een Vlaanderen mét Brussel? Brussel is sociaal, economisch en geografisch de hoofdstad van Vlaanderen. Vlaanderen en Brussel zijn in die mate op elkaar aangewezen, dat ze in principe moeilijk zonder elkaar kunnen.

Conclusie: eerst nadenken, dan neerschrijven.
Zephyron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 07:03   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-n-va: kan het ook nog worden, aangezien zij toch wel dezelfde lijnen hebben als de CD&V,
Wanneer NV-A zich associëert met CD&V, dan verliest ze, althans wat mij betreft, haar laatste greintje geloofwaardigheid.
Dan zal immers blijken dat ze, evenals NCD-Spirit-ID21, als schaamlapje moest fungeren, en enkel diende als opstapje om ex-vu'ers, zonder al teveel gezichtsverlies te laten overlopen naar de machtspartijen van hun keuze.
Voorlopig zéker mijn stem niet waard, ook al omwille van bepaalde negatieve programmapunten, waarvan ik me verbaas dat ze door het establishement geduld worden. Zie hierover tevens mijn vraagjes op een oude thread:
http://www.politics.be/phpBB/viewtop...=establishment
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 07:09   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Knuppel, misschien heb je wel gelijk, maar ik zie dat de VLD heel wat toegevingen doet aan de Franstaligen. De vernieuwe senaat, die nieuwe kiesdistricten... In 't nieuws hebben ze die actie in 't parlement getoond met die pamfletjes die naar beneden dwarrelden. En toen Guy op de gordel was, was er ook actie. Heb je dat gezien in 't nieuws?

Waarom denk je dat ik een fan van Verhofstadt zou zijn, Stefanie?
Hij haalt in één regeerperiode in waar de CVP een halve eeuw voor nodig had. Ik geef je dus groot gelijk wat zijn steevaste toegevingen aan de Franstaligen betreft. Ook de nieuwe kiesdistricten zijn puur eigenbelang en dan vernoem ik maar in een adem ook nog even de politieke benoemingen op hoge postjes die gewoon verder gingen, (en daarvoor omzeilde hij lustig zijn eigen wetten), het advies van de Raad van State dat hij aan zijn laars lapt als het hem beter uitkomt (bijv. Lambermontakkoord), en het niet eens meer praten over wat hij voor de verliezingen beloofde, namelijk afschaffen van cumuls, ophouden van politieke benoemingen, invoeren van bindend referendum enz... De belastingen zijn verminderd ja, maar ik voel enkel een groot gat in mijn portemonee omdat alles zoveel duurder werd en de extra gemeentebelastingen die ik al betaalde niet van de poes zijn! Houdt een minister het echter voortijdig voor bekeken dan wordt hij lekker nog een paar jaar lang doorbetaald. Ze hebben weeral in de eerste plaats goed voor zichzelf gezorgd.

Zoals je ziet, het ene sluit het andere niet uit. Met andere woorden, als ik niet in de CD&V geloof wil dat nog niet zeggen dat ik dat wél in Verhofstadt en zijn Vlaanderenverraders doe.

Ik schaar me dus aan de kant van de simpelen die zeggen dat politici (bijna) allemaal zakkenvullers zijn.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 13:05   #44
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Knuppel, misschien heb je wel gelijk, maar ik zie dat de VLD heel wat toegevingen doet aan de Franstaligen. De vernieuwe senaat, die nieuwe kiesdistricten... In 't nieuws hebben ze die actie in 't parlement getoond met die pamfletjes die naar beneden dwarrelden. En toen Guy op de gordel was, was er ook actie. Heb je dat gezien in 't nieuws?

Waarom denk je dat ik een fan van Verhofstadt zou zijn, Stefanie?
Hij haalt in één regeerperiode in waar de CVP een halve eeuw voor nodig had. Ik geef je dus groot gelijk wat zijn steevaste toegevingen aan de Franstaligen betreft. Ook de nieuwe kiesdistricten zijn puur eigenbelang en dan vernoem ik maar in een adem ook nog even de politieke benoemingen op hoge postjes die gewoon verder gingen, (en daarvoor omzeilde hij lustig zijn eigen wetten), het advies van de Raad van State dat hij aan zijn laars lapt als het hem beter uitkomt (bijv. Lambermontakkoord), en het niet eens meer praten over wat hij voor de verliezingen beloofde, namelijk afschaffen van cumuls, ophouden van politieke benoemingen, invoeren van bindend referendum enz... De belastingen zijn verminderd ja, maar ik voel enkel een groot gat in mijn portemonee omdat alles zoveel duurder werd en de extra gemeentebelastingen die ik al betaalde niet van de poes zijn! Houdt een minister het echter voortijdig voor bekeken dan wordt hij lekker nog een paar jaar lang doorbetaald. Ze hebben weeral in de eerste plaats goed voor zichzelf gezorgd.

Zoals je ziet, het ene sluit het andere niet uit. Met andere woorden, als ik niet in de CD&V geloof wil dat nog niet zeggen dat ik dat wél in Verhofstadt en zijn Vlaanderenverraders doe.

Ik schaar me dus aan de kant van de simpelen die zeggen dat politici (bijna) allemaal zakkenvullers zijn.

We weten nu allemaal waar je allemaal tegen bent, Knuppel, maar ben je ook ergens VOOR? Het is gemakkelijk een anti-man te zijn, maar je inzetten VOOR iets, lijkt me toch wat zinvoller, niet?
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 17:02   #45
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyron
Citaat:
Waarom zou iemand van 14 jaar op CD&V stemmen, even een paar redenen:

-n-va: kan het ook nog worden, aangezien zij toch wel dezelfde lijnen hebben als de CD&V, alleen nog een beetje meer vlaams! Maar zij zouden Brussel moeten opgeven en voor een echt vlaanderen gaan en n-va trek niet teveel naar de liberale kant op!

Thomas
N-VA een beetje meer Vlaams dan CD&V? Waarop baseert u zich om dat te durven stellen. De N-VA is het enige echte syndicaat van het algemeen Vlaams belang. Een partij die de belangen van de Vlaming behartigt en verdedigt. Het CD&V-verhaal is genoegzaam bekend: de partij verloochent haar Vlaamse roots.

Wat is er trouwens verkeerd met een Vlaanderen mét Brussel? Brussel is sociaal, economisch en geografisch de hoofdstad van Vlaanderen. Vlaanderen en Brussel zijn in die mate op elkaar aangewezen, dat ze in principe moeilijk zonder elkaar kunnen.

Conclusie: eerst nadenken, dan neerschrijven.
1: het zinnetje: eerst nadenken, dan neerschrijven is van mij! Moet ik nu ook alles laten registreren!

2: een echt vlaanderen is enkel oost en west vlaanderen ( als provincies ) Dit is gewoon een beetje geschiedenis

3: aangezien Brussel "verfranstaligt" is, stel ik voor om Brussel te laten vallen. u moet zich nu eenmaal met feiten neerleggen. of tenzij vind u dit systeem goed! En ik durf te wedden dat knuppel het belgisch systeem niet goed vind!

niet knuppel?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 17:20   #46
Zephyron
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
2: een echt vlaanderen is enkel oost en west vlaanderen ( als provincies ) Dit is gewoon een beetje geschiedenis
Echt veel woorden wil ik er niet meer aan vuil maken, maar hoe denkt u het in Europa te kunnen rooien met een staat die enkel uit West- en Oost-Vlaanderen bestaat? Al eens gehoord van "a little word called economy"?

Vandaar mijn nieuwe raad: eerst een stap verder denken, dan neerschrijven!
Zephyron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2002, 17:55   #47
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyron
Citaat:
Echt veel woorden wil ik er niet meer aan vuil maken, maar hoe denkt u het in Europa te kunnen rooien met een staat die enkel uit West- en Oost-Vlaanderen bestaat? Al eens gehoord van "a little word called economy"?

Vandaar mijn nieuwe raad: eerst een stap verder denken, dan neerschrijven!
Dit was misschien gewoon een beetje informatie, maar als u zo van die "praat" wilt zeggen, mail mij dan of stuur een pb! en nogmaals: dit is gewoon een beetje geschiedenis!

Thomas
Oud 24 september 2002, 19:11   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geschiedenis?

Is het u dan ontgaan dat namen soms van eens van betekenis kunnen veranderen en dat namen aan grotere of kleinere gebieden worden gegeven dan in het verleden het geval was. Ook d�*t is geschiedenis.

Trouwens, bestaat er dan een "echt" Vlaanderen dat verschilt van het "valse" Vlaanderen anno 2002? Welke criteria worden daarbij gehanteerd?

Moeten we ons historisch richten? Vraag is dan natuurlijk: welke periode? Het kleine Vlaanderen van Boudewijn met de IJzeren Arm (een lap grond dicht bij de kust)? Is het dat Vlaanderen? Of is het Vlaanderen onder de grote Vlaamse graven, een Vlaanderen dat zich uitstrekte tot aan de Somme (dus bijna voor de poorten van Parijs)? Zo ja, dan moeten we dringend ten strijde trekken! Of is het het graafschap Vlaanderen anno 1303, dat zich van de A tot aan Zeeland uitstrekte? Wat wordt het?

Eigenlijk is het een beetje zielig te lezen dat iemand beweert dat het "echte" Vlaanderen slechts door de twee provincies Vlaanderens bestaat. Misschien vergeet Thomas dat die provincies gewoon een Franse creatie zijn die bedoeld was om resoluut komaf te maken met de oude vorstendommen van de Nederlanden. Pas met koning Willem II worden de oude namen weer ingevoerd, maar zonder terug te keren naar de oude gebiedsomschrijving.

"Vlaanderen" slaat al sedert begin 19e eeuw niet meer op het historisch graafschap Vlaanderen, maar op het Nederlandstalig gebied in België. Of men dat nu leuk vindt of niet, ook dat is de evolutie van de geschiedenis.

Trouwens, ooit geweten dat wie een dergelijke redenering zou afwijzen ook maar beter eist dat Frankrijk zijn naam afstaat. "Frankrijk" verwijst immers naar het Frankische koninkrijk, en niet de Fransen zijn de afstammelingen van de Franken, maar wel Vlamingen, Nederlanders en Noord-Fransen (alias Frans-Vlamingen). Ook Rusland moet maar gauw een andere naam zoeken: "Rusland" komt immers van "Rus", streek rond de hoofdstad van Oekraïene en was in de vroege Middeleeuwen de benaming voor de Scandinavische (jawel, lees goed!) koninkrijk in die streek.

En zo hebben nog vele andere namen een andere gebiedsomschrijving gekregen dan oorspronkelijk het geval was.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2002, 13:34   #49
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Geschiedenis?

Is het u dan ontgaan dat namen soms van eens van betekenis kunnen veranderen en dat namen aan grotere of kleinere gebieden worden gegeven dan in het verleden het geval was. Ook d�*t is geschiedenis.

Trouwens, bestaat er dan een "echt" Vlaanderen dat verschilt van het "valse" Vlaanderen anno 2002? Welke criteria worden daarbij gehanteerd?

Moeten we ons historisch richten? Vraag is dan natuurlijk: welke periode? Het kleine Vlaanderen van Boudewijn met de IJzeren Arm (een lap grond dicht bij de kust)? Is het dat Vlaanderen? Of is het Vlaanderen onder de grote Vlaamse graven, een Vlaanderen dat zich uitstrekte tot aan de Somme (dus bijna voor de poorten van Parijs)? Zo ja, dan moeten we dringend ten strijde trekken! Of is het het graafschap Vlaanderen anno 1303, dat zich van de A tot aan Zeeland uitstrekte? Wat wordt het?

Eigenlijk is het een beetje zielig te lezen dat iemand beweert dat het "echte" Vlaanderen slechts door de twee provincies Vlaanderens bestaat. Misschien vergeet Thomas dat die provincies gewoon een Franse creatie zijn die bedoeld was om resoluut komaf te maken met de oude vorstendommen van de Nederlanden. Pas met koning Willem II worden de oude namen weer ingevoerd, maar zonder terug te keren naar de oude gebiedsomschrijving.

"Vlaanderen" slaat al sedert begin 19e eeuw niet meer op het historisch graafschap Vlaanderen, maar op het Nederlandstalig gebied in België. Of men dat nu leuk vindt of niet, ook dat is de evolutie van de geschiedenis.

Trouwens, ooit geweten dat wie een dergelijke redenering zou afwijzen ook maar beter eist dat Frankrijk zijn naam afstaat. "Frankrijk" verwijst immers naar het Frankische koninkrijk, en niet de Fransen zijn de afstammelingen van de Franken, maar wel Vlamingen, Nederlanders en Noord-Fransen (alias Frans-Vlamingen). Ook Rusland moet maar gauw een andere naam zoeken: "Rusland" komt immers van "Rus", streek rond de hoofdstad van Oekraïene en was in de vroege Middeleeuwen de benaming voor de Scandinavische (jawel, lees goed!) koninkrijk in die streek.

En zo hebben nog vele andere namen een andere gebiedsomschrijving gekregen dan oorspronkelijk het geval was.
Absoluut gelijk

Thomas
Oud 25 september 2002, 21:31   #50
Stefanie
Minister-President

Standaard

Knuppel, ik dacht dat omdat je zei dat CD&V hopelijk voor Thomas weer vlug zal mogen regeren. Ik dacht dat je daarmee bedoelde dat de VLD Vlaamsgezinder is dan de CD&V. Het valt trouwens op dat bij de CD&V Vandenbrande een soort NVA standpunt inneemt (of toch bijna), maar dat die overlopers van bij de VU of Spirit dat bij de VLD dat niet doen. Mij lijkt Vandenbrande meer Vlaamsgezinder dan die ex-VUers bij de VLD. Jammer genoeg was het bij Vandenbrande meer woorden dan dat hij in de praktijk iets bereikte.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2002, 18:09   #51
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Knuppel, ik dacht dat omdat je zei dat CD&V hopelijk voor Thomas weer vlug zal mogen regeren. Ik dacht dat je daarmee bedoelde dat de VLD Vlaamsgezinder is dan de CD&V. Het valt trouwens op dat bij de CD&V Vandenbrande een soort NVA standpunt inneemt (of toch bijna), maar dat die overlopers van bij de VU of Spirit dat bij de VLD dat niet doen. Mij lijkt Vandenbrande meer Vlaamsgezinder dan die ex-VUers bij de VLD. Jammer genoeg was het bij Vandenbrande meer woorden dan dat hij in de praktijk iets bereikte.
heeft knuppel gezegd dat zij voor mij hoopt dat de CD&V terug mag regeren? Indien zo is, ze moeten eerst heel wat stemmen halen + kijk eens naar mijn avater! ( ben wel nie van vivant, maar vind dit wel een zalig logo! )

Thomas
Oud 26 september 2002, 22:34   #52
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetersjan70
"om een bende oververjaarde pubers niet mee in de meerderheid te steken" citaat uit blabla van kevin

amaai,DEVOS, gij hebt nogal respect voor je verwekkers.
Je vergeet een ding, die oververjaarde pubers, vertegenwoordigen een pak stemmen.
Maar ja ge zijt nog jong en onervaren en moet nog veel leren, zoals je zelf schreef.

Voor de rest zijt ge al een perfecte leerling van De Clerck :
Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven
JONG ben ik, dat geef ik toe, maar om te zeggen dat mijn verwekkers Vlaams Blokkers zijn ... daar denk ik toch het mijne over! Mijn ouders zijn net als ik CD&V! Ze steunen me in mijn keuze. Dus zeggen dat ik geen respect heb voor mij verwekkers is totaal onwaar!
Ik heb het trouwens niet over de kiezers die oververjaarde pubers zijn, maar over de vertegenwoordigers van het Vlaams Blok in de parlementen. Maar ik denk dat dat voor uw geest wat moeilijk begrijpbaar moet geweest zijn
Oud 27 september 2002, 09:57   #53
peetersjan70
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
JONG ben ik, dat geef ik toe, maar om te zeggen dat mijn verwekkers Vlaams Blokkers zijn ... daar denk ik toch het mijne over! Mijn ouders zijn net als ik CD&V! Ze steunen me in mijn keuze. Dus zeggen dat ik geen respect heb voor mij verwekkers is totaal onwaar!
Ik heb het trouwens niet over de kiezers die oververjaarde pubers zijn, maar over de vertegenwoordigers van het Vlaams Blok in de parlementen. Maar ik denk dat dat voor uw geest wat moeilijk begrijpbaar moet geweest zijn
Gemakkeliik om je te verstoppen achter het VB.
Dat doet je partij nu ook in het vlaams parlement om op paarsgroen druk uit te oefenen in verband met de herziening van het vlaams kiesstelsel, in plaats van constructieve oppositie te voeren.FDW glunderde.
peetersjan70 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 17:00   #54
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetersjan70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Devos
Gemakkeliik om je te verstoppen achter het VB.
Dat doet je partij nu ook in het vlaams parlement om op paarsgroen druk uit te oefenen in verband met de herziening van het vlaams kiesstelsel, in plaats van constructieve oppositie te voeren.FDW glunderde.
Sommige mensen moeten eens verschillende keren goed naar de televisie kijken!

Thomas
Oud 27 september 2002, 18:41   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Stefanietje,
Je lijkt me een lief meisje, net als Thomas die ik een toffe knul vind. Allicht de moeite waard om me nog eens "te laten gaan"...

Thomas (jij misschien ook, Stefanie?) moet idd nog leren dat iets beloven tijdens een gedwongen oppositiekuur geen enkele garantie inhoud voor het nakomen ervan als er opnieuw aan de macht gekomen wordt. Maar om dat te ondervinden moet de CD&v natuurlijk eerst terug aan de macht komen. Het weze jullie van harte gegund...

Het mooiste bewijs daarvan zie je trouwens ook weer bij de VLD die wel erg veel van haar oppositiepraatjes heeft ingeslikt. De Burgermanifesten, weet je nog?

Zwijg me trouwens van die overlooooooopers van de ex.VU! Er zit er zelfs ééntje in de CD&v, of niet? De vertegenwoordiger nog wel van de "Middengroep" oftewel "Niet Splitsen". Bwaaaaaaak!!!!! Er werd maximum gesplitst dankzij hem! Niet in twee zoals dat zou geweest zijn zonder Sauwens' bemoeienissen maar in drie!
Veel geluk dus CD&v als je nu ook nog de NVA mee in de boot krijgt!

Van den Brande IS veel Vlaamsgezinder dan de Krunkelaar en zijn evenknie Quickeldinges. Die laatste is trouwens nooit anders geweest dan een hondstrouwe VLD aanhanger en hij draagt een zeer grote verantwoordelijkheid inzake het uiteenvallen van de VU. Als er iemand het voorzitterschap van Geert Bourgeois systematisch ondergraven heeft is hij het wel!

Weet je ook waaróm het bij Van den Brande "meer woorden waren dan iets in de parktijk brengen"? Hij méént nochtans wat hij zegt, hoor! Is het misschien precies daarom dat hij nooit gesteund werd in zijn "Vlaamsgezinde" partij?
Menen ze daar wel wat ze zeggen over het confederalisme? Uitgerekend datgene waarvan sommigen beweren dat het iets is dat ze "gemeen hebben met de NVA" die beweert voor een onafhankelijk Vlaanderen te gaan?
Ik wil best geloven dat een confederaal België de laatste stap is voor we naar het volledig onafhankelijke Vlaanderen evolueren. Maar waarom wordt er dan in 's hemelsnaam niet méér macht en invloed gegeven aan iemand als Luc Van den Brande? Dat k�*n als de partij het wil hoor! Het zou misschien zelfs helpen om de NVA over de streep te trekken.

Weet je Stefanie, ik ging een goed jaar geleden naar een gespreksavond met deze, door mij ten zeerste gewaardeerde, man. Wat hij daar vertelde klonk in mijn oren als één groot pleidooi voor een onafhankelijk Vlaanderen en dat zei ik hem ook publiekelijk. Neen dus, het was het confederale België waar hij voor pleitte. Europa zou ons immers nooit toestaan onafhankelijk te worden.
Europa...het eeuwige excuus om zich achter te verschuilen maar ik begrijp het wel. Hij zal maar al te goed geweten hebben hoever hij mocht gaan van zijn Christen Democratische maar o zo weinig "Vlaamsgezinde" broodheren.
Oud 27 september 2002, 21:07   #56
Stefanie
Minister-President

Standaard

Knuppel, ik heb het heel goed gezien. Voor de verkiezingen in '99 was de VLD zogezegd gematigd Vlaamsgezind (of zoiets). Maar nu doen ze de éne toegeving na de andere aan de Franstaligen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 22:22   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knuppel, ik heb het heel goed gezien. Voor de verkiezingen in '99 was de VLD zogezegd gematigd Vlaamsgezind (of zoiets). Maar nu doen ze de éne toegeving na de andere aan de Franstaligen.
...of zoiets ja...

Maar waarom bengelt toch die "v" van de Christen Democraten zo eenzaam aan hun staartje?
Omdat het ook "zoiets" is, ja?

En gaan zij heel zeker geen "toegevingen" meer doen aan de franstaligen moesten ze terug aan de macht komen?

Hoe geraken ze zelfs maar aan een confederaal België zonder de medewerking van die franstaligen?

En als het dan toch moest lukken, met welke prijs zullen ze akkoord gaan?

Zullen ze hun zo moeizaam heroverde zetels opofferen voor iets dat ze beloofden in de oppositie maar dat ze toch niet kunnen bewerkstelligen omdat ze zelfs geen steun krijgen van hun coalitiepartners?

Denk je dat de andere grote partijen zoals VLD/PRL en/of de SP/PS daaraan gaan meewerken? Ze hebben stuk voor stuk franstalige tegenhangers die ze niet missen kunnen om de Belgische macht te behouden.

De "overtuiging" waarmee de CD&v zich vandaag als Vlaamsgezind profileert belooft volgens mij niet veel goeds.

Sorry hoor, maar ik voel aan mijn kleine teen dat er weinig hoop is dat er veel zal veranderen in dit krakkemikkige landje. De politici die we daarvoor nodig hebben zijn nog niet eens geboren, vrees ik.
Oud 28 september 2002, 19:44   #58
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
...of zoiets ja...

Maar waarom bengelt toch die "v" van de Christen Democraten zo eenzaam aan hun staartje?

En gaan zij heel zeker geen "toegevingen" meer doen aan de franstaligen moesten ze terug aan de macht komen?

Hoe geraken ze zelfs maar aan een confederaal België zonder de medewerking van die franstaligen?

Zullen ze hun zo moeizaam heroverde zetels opofferen voor iets dat ze beloofden in de oppositie maar dat ze toch niet kunnen bewerkstelligen omdat ze zelfs geen steun krijgen van hun coalitiepartners?

Denk je dat de andere grote partijen zoals VLD/PRL en/of de SP/PS daaraan gaan meewerken? Ze hebben stuk voor stuk franstalige tegenhangers die ze niet missen kunnen om de Belgische macht te behouden.

De "overtuiging" waarmee de CD&v zich vandaag als Vlaamsgezind profileert belooft volgens mij niet veel goeds.

Sorry hoor, maar ik voel aan mijn kleine teen dat er weinig hoop is dat er veel zal veranderen in dit krakkemikkige landje. De politici die we daarvoor nodig hebben zijn nog niet eens geboren, vrees ik.
1 dank u wel dat ge mij een toffe knul vindt, ik moet misschien nog wel heel wat leren, maar ik weet wel mijn mening te zeggen! En als die voor de CD&V zou zijn, dan is dat zo!
2 Elke vlaamse partij is zowiezo vlaams gezind, ik ben vlaams gezind elke vlaming is vlaams gezind, hoe kan het anders? Anders zijt ge heeeeel zielig, want dan gaat ge tegen u zelf in! Voor mij is vlaams gezind = vlaams zijn, voor de vlamingen zijn! Maar dat betekent niet vlaams radicaal + voor mij betekent die v van CD&V gewoon dat ze vlaams zijn! Het is toch een vlaams partij? Komt die partij op in Walonië? Bij mijn weten niet, zodus het is een vlaams partij!
3 een van de enigste partijen die zowel in vlaanderen als in walonië is onze lieve VIVANT!

Thomas
Oud 1 oktober 2002, 11:38   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
...of zoiets ja...

1 dank u wel dat ge mij een toffe knul vindt, ik moet misschien nog wel heel wat leren, maar ik weet wel mijn mening te zeggen! En als die voor de CD&V zou zijn, dan is dat zo!
2 Elke vlaamse partij is zowiezo vlaams gezind, ik ben vlaams gezind elke vlaming is vlaams gezind, hoe kan het anders? Anders zijt ge heeeeel zielig, want dan gaat ge tegen u zelf in! Voor mij is vlaams gezind = vlaams zijn, voor de vlamingen zijn! Maar dat betekent niet vlaams radicaal + voor mij betekent die v van CD&V gewoon dat ze vlaams zijn! Het is toch een vlaams partij? Komt die partij op in Walonië? Bij mijn weten niet, zodus het is een vlaams partij!
3 een van de enigste partijen die zowel in vlaanderen als in walonië is onze lieve VIVANT!

Thomas
En van die lieve laatste nam jij het logo dus al van over, Thomas. Dat belooft...

Je moet idd nog heel erg veel leren, jongen. Er is echter pas een zeer goed boek verschenen van Hubert de Sy waar je veel uit zou kunnen leren. "Het Belgicistisch regime en de Vlaamse maar versnipperde beweging" heet het.
Ik citeer uit wat op de achterflap staat:

"Kortom, er is nog steeds geen einde gekomen aan de nu 172 jaar durende Vlaamse politieke onmacht.

De auteur schrijft de onmacht toe aan twee factoren:

*aan de zwakte van de Vlaamse beweging; zwakte die te wijten is aan de oeverloze interne versnippering tussen houders van het "groot gelijk" én, aan de politieke recuperatie door de "Vlaamse" partijnomenklatoera's.

*aan de maatschappelijke en financiële overmacht van het hoofdzakelijk francofoon Belgisch-belgicistisch establishment. Waaraan een aanzienlijk aantal "Vlaamse" politieke en maatschappelijke prominenten en journalisten hand en spandiensten verlenen."

einde citaat

Er is dus wel degelijk een wereld van verschil tussen een zogenaamde "demografische Vlaming" en een Vlaming die niet alleen zegt dat hij een Vlaming is maar ook bewijst dat hij er een is.
Oud 1 oktober 2002, 15:26   #60
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Knuppeltje, ik moet nog veel leren, maar het is niet omdat ik het logo van VIVANT overneem dat ik een VIVANTER ben
Ik vind dit gewoon een beestig avater, zodus even dit ter informatie!

Dus aangezien ik geen VIVANTER ben, geef ik u gelijk

nog even ter herhaling: niet elke vlaming is radicaal!

ik ben 2 talig opgevoed, spreek misschien wel beter Frans als premier Verhofstad! Maar dat betekent niet dat ik een vlaams nationalist kan zijn! Kan er ook niet aan doen dat ik zo ben opgevoed hé knuppel

Thomas

geen liberalisme
geen communisme
geen socialisme
geen extrimisme
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be