![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En apen doen mekaar ook "onmenselijke" dingen aan hoor. We stammen niet voor niets van beesten af he, maar wij hebben gewoon geen excuses. De gewoontes van de bonobo's had ik anders graag ook nog bij de mensen gezien hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Da's perceptie he. Ik vind het ook schandalig, maar als je daarin opgroeit... Dat meisje zal dat wel erg vinden, maar da's zoals mijn kind het ook erg vindt om van school te veranderen neem ik aan. Ik heb geleerd de normen van andere volken niet met de mijne te vergelijken, vooral omdat die van mij maar al te vaak op mijn comfort gebaseerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Een van de bekende klassieke griekse filosofen vond een leeftijdsverschil van ongeveer 20 jaar tussen man en vrouw ideaal. Recent was er een tvverslag over autorijschoolvolgende afghaninnen, waarbij één van hen het concept van "liefdeshuwelijk" afgrijselijk bangelijk vond - ze had een veilig gevoel bij de idee dat haar ouders een huwelijk voor haar zouden arrangeren.
Er zijn extremen en misbruiken - de vlaamse toestand dat er op 5 huwelijken 3 gedoemd zijn te mislukken is ook geen bewijs voor "onze" superioriteit op andere sociale systemen. Maar ja : als je voor een maximale persoonlijke individuele vrijheid gaat, leg je de lat voor het individu mbt tot zijn totale levensloop wel ellendig hoog ; alle tegenslagen, relatiemislukkingen, opvoedingsperikelen, gezondheidsproblemen enz.. vallen dan onder je persoonlijke verantwoordelijkheid en zo bouw je een enorm schuldkompleks op (met alle gevolgen van dien). Een humanistische moraal mag evenmin als religieus geïnspireerde systemen verstarren, een beetje minder emphasis op de persoonlijke vrijhheid en wat meer op de verantwoordelijkheid jegens anderen, maakt misschien wat meer ruimte vrij voor maatschappelijke reflexen en kan als dusdanig misschien ook bevrijdend werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() wel, dat iedereen die dochters van 10,11 of 12 jaar heeft hen eens de vraag stelt:wat willen ze liever, van school veranderen, of met een ouwe viezerik trouwen.Laat hen de fotos van die lievelingen eens zien, als jullie er geen schrik van hebt dat die kinderen daarna nachtmerries hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() zoiets wou ik zeggen ja.De enige manier die Dutroux hier had om zijn fantasmes waar te maken , was de illegaliteit ingaan.Als moslim was hij gewoon een bezoekje gaan brengen aan de vader van zo een jong meisje, had er de prijs voor betaald en alles was daarna legaal geregeld geweest.Volgens mijn maatstaaf hebben die mensen dus perverse wetten & gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dutroux was het niet enkel om de sex te doen, maar vooral om de macht en het bezit van die meisjes, volgens mij zou hij als arabier evengoed meisjes ontvoerd, verkracht en vermoord hebben, gewoon omdat dat in zijn ziekelijke aard ligt. Dat gebeurt "daar" ongetwijfeld ook hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ik ben compleet tegen meisjes die van hieruit naar een ander land verhuizen om daar tegen hun zin te gaan trouwen, maar da's wel een goed exportmiddel voor onze "betere" normen en waarden. Zoals de amerikanen maar niet willen leren, is het onmogelijk een hele maatschappij en/of cultuur op korte termijn anders te laten denken. Elk mens is het slachtoffer van zijn eigen opvoeding. Wij verwachten van een 11 jarig meisje dat ze stilletjesaan de poppen en haar kabouter Plop video's aan de kant legt en aan haar bakvis-talenten begint te werken. In andere landen is datzelfde meisje al goed aan 't meedraaien in het huishouden met het oog op een huwelijk. Ik ben daar ook niet gelukkig mee, en ik wens mijn dochter een heel ander leven toe, maar dat is mijn opvoeding die spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mocht ik alsjong kind hebben moeten meemaken dat ik uitghuwelijkt werd ik maakte me van kant, het is al erg voor een ouder iemand niet zelf te mogen kiezen . Walgelijk gewoon ! |
|
![]() |
![]() |