Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2006, 12:19   #41
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
een ander probleem in deze toch wel achterlijke landen is het besnijden van jonge meisjes!

een gruwelijke barbaarse ingreep die bijna altijd word gedaan zonder verdoving en dikwijls met een roestig bot mes worden de buitenste schaamlippen en de clitoris van de vrouw of meestal jong meisje verwijderd.
schandalig onmenselijk en achterlijk noem ik dit soort mensen, cultuur of traditie maakt mij geen reet uit. hieraan zie je dat deze volkeren nog ergens zweven tussen apen en onze vroegere middeleeuwen. alhoewel apen doen mekander zoiets wreed nog niet aan.
Besnijden gebeurt ook in die achtergestelde regio's, in de steden is het al lang not-done. Vreselijk om vrouwen verhalen te horen vertellen over hoe pijnlijk hun sexleven wel is.

En apen doen mekaar ook "onmenselijke" dingen aan hoor. We stammen niet voor niets van beesten af he, maar wij hebben gewoon geen excuses.
De gewoontes van de bonobo's had ik anders graag ook nog bij de mensen gezien hoor.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 13:09   #42
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg Bekijk bericht
Hoe erg het ook is, het blijft voorlopig nog hun cultuur, en zolang die mensen in hun afgelegen dorpjes afgesloten blijven van wat wij normale menselijke waarden noemen, gaat daar niet veel in veranderen. De wetgevingen van die landen staan trouwens geen kinderhuwelijken toe, maar probeer dat maar eens te handhaven.

En als je het eens puur praktisch bekijkt lijken de wantoestanden waarin andere kinderen moeten leven toch veel erger. Dat meisje is dan wel veel te vroeg getrouwd, maar ze sterft niet van de honger, wordt niet verkocht als slavin of moet zich niet prostitueren, is niet ontvoerd door een militie om mee te vechten of om soldaten te plezieren en ze is ook door haar ouders niet overgeleverd aan een straatbende waar ze haar 30e verjaardag niet eens zal halen. Ze wordt ook niet verkracht of mishandeld door haar vader of een ander familielid, waarschijnlijk is zij om puur praktische redenen moeten trouwen, de eerste vrouw zal in het huishouden niet zo goed meer uit de voeten kunnen en daarom moeten ze een jonger meisje bij nemen die voor hen kan zorgen op hun oude dag.

Hun cultuur mag ons misschien middeleeuws lijken, ze is misschien ook niet zo oversekst als de onze.
Formeel misschien niet. Feitelijk wel, enkel dan met goedkeuring van beide families...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 13:47   #43
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Formeel misschien niet. Feitelijk wel, enkel dan met goedkeuring van beide families...
Da's perceptie he. Ik vind het ook schandalig, maar als je daarin opgroeit... Dat meisje zal dat wel erg vinden, maar da's zoals mijn kind het ook erg vindt om van school te veranderen neem ik aan. Ik heb geleerd de normen van andere volken niet met de mijne te vergelijken, vooral omdat die van mij maar al te vaak op mijn comfort gebaseerd zijn.
Oud 28 juli 2006, 16:06   #44
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Da's perceptie he. Ik vind het ook schandalig, maar als je daarin opgroeit... Dat meisje zal dat wel erg vinden, maar da's zoals mijn kind het ook erg vindt om van school te veranderen neem ik aan. Ik heb geleerd de normen van andere volken niet met de mijne te vergelijken, vooral omdat die van mij maar al te vaak op mijn comfort gebaseerd zijn.
Euh, ik denk toch dat het vooruitzicht op een erkende en gesanctioneerde verkrachting iets minder aanlokkelijk is dan van school te veranderen, zelfs in een andere cultuur...
Oud 28 juli 2006, 16:22   #45
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Een van de bekende klassieke griekse filosofen vond een leeftijdsverschil van ongeveer 20 jaar tussen man en vrouw ideaal. Recent was er een tvverslag over autorijschoolvolgende afghaninnen, waarbij één van hen het concept van "liefdeshuwelijk" afgrijselijk bangelijk vond - ze had een veilig gevoel bij de idee dat haar ouders een huwelijk voor haar zouden arrangeren.

Er zijn extremen en misbruiken - de vlaamse toestand dat er op 5 huwelijken 3 gedoemd zijn te mislukken is ook geen bewijs voor "onze" superioriteit op andere sociale systemen. Maar ja : als je voor een maximale persoonlijke individuele vrijheid gaat, leg je de lat voor het individu mbt tot zijn totale levensloop wel ellendig hoog ; alle tegenslagen, relatiemislukkingen, opvoedingsperikelen, gezondheidsproblemen enz.. vallen dan onder je persoonlijke verantwoordelijkheid en zo bouw je een enorm schuldkompleks op
(met alle gevolgen van dien). Een humanistische moraal mag evenmin als religieus geïnspireerde systemen verstarren, een beetje minder emphasis op de persoonlijke vrijhheid en wat meer op de verantwoordelijkheid jegens anderen,
maakt misschien wat meer ruimte vrij voor maatschappelijke reflexen
en kan als dusdanig misschien ook bevrijdend werken.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 15:13   #46
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Als jij dan toch van veralgemeningen houdt zal je het vast niet erg vinden dat men in het buitenland alle Belgen pedofielen zou noemen omdat wij Dutroux en Aid Out hebben.

En nee, ik keur deze dingen niet goed en ik begrijp ze ook niet. Maar ik hoed me er wel voor om veralgemenende uitspraken te doen.
Aid Out is in mijn ogen géén Belg, ook al had hij honderd Begische paspoorten.En één Dutroux als representatief voorbeeld aanhalen voor alle Walen is natuurlijk belachelijk.En nogmaals, in die moslim-landen is zulk walgelijk gedrag LEGAAL. Moest Dutroux een Afgaan geweest zijn, had hij gewoon kunnen trouwen met zo een kind, had hij nooit in de bak gezeten omdat hij op jonge meisjes geilt. DAT is het héle verschil, en als gij dat niet wilt inzien, ben je of dom, of te moedwillig om te begrijpen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 15:28   #47
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Een van de bekende klassieke griekse filosofen vond een leeftijdsverschil van ongeveer 20 jaar tussen man en vrouw ideaal. Recent was er een tvverslag over autorijschoolvolgende afghaninnen, waarbij één van hen het concept van "liefdeshuwelijk" afgrijselijk bangelijk vond - ze had een veilig gevoel bij de idee dat haar ouders een huwelijk voor haar zouden arrangeren.

Er zijn extremen en misbruiken - de vlaamse toestand dat er op 5 huwelijken 3 gedoemd zijn te mislukken is ook geen bewijs voor "onze" superioriteit op andere sociale systemen. Maar ja : als je voor een maximale persoonlijke individuele vrijheid gaat, leg je de lat voor het individu mbt tot zijn totale levensloop wel ellendig hoog ; alle tegenslagen, relatiemislukkingen, opvoedingsperikelen, gezondheidsproblemen enz.. vallen dan onder je persoonlijke verantwoordelijkheid en zo bouw je een enorm schuldkompleks op
(met alle gevolgen van dien). Een humanistische moraal mag evenmin als religieus geïnspireerde systemen verstarren, een beetje minder emphasis op de persoonlijke vrijhheid en wat meer op de verantwoordelijkheid jegens anderen,
maakt misschien wat meer ruimte vrij voor maatschappelijke reflexen
en kan als dusdanig misschien ook bevrijdend werken.
Een verschil va 20 jaar tusen man en vrouw? Dat gaat dan wel over volwassen mensen.Bvb. een huwelijk tussen een meisje van 10 en een man van 30 gaat niet volgens mij, één tussen een vrouw van 20 en een man van 40, of een vrouw van 30 en een man van 50 wél enz...Een vrouw van 20, 30 of 40 jaar die met een man van 20 jaar ouder trouwt weet wel zelf wat ze doet, en wat ze er goed aan vind zeker?Het omgedraaide , oudere vrouw, jongere man gebeurt hier soms ook trouwens. En als volgens mij zo een huwelijk op één of andere dag wel problemen zal kennen, net wegens dat leeftijdsverschil, het is dan in ieder geval een privé zaak tussen volwassenen, waar niemand zich mee te moeien heeft.Als het een kind betreft, dat niks te vertellen heeft en door haar vader verkocht word als een vulgaire marsjandies liggen de zaken totaal anders ...
Oud 30 juli 2006, 15:32   #48
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh, ik denk toch dat het vooruitzicht op een erkende en gesanctioneerde verkrachting iets minder aanlokkelijk is dan van school te veranderen, zelfs in een andere cultuur...
wel, dat iedereen die dochters van 10,11 of 12 jaar heeft hen eens de vraag stelt:wat willen ze liever, van school veranderen, of met een ouwe viezerik trouwen.Laat hen de fotos van die lievelingen eens zien, als jullie er geen schrik van hebt dat die kinderen daarna nachtmerries hebben.
Oud 30 juli 2006, 16:16   #49
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Aid Out is in mijn ogen géén Belg, ook al had hij honderd Begische paspoorten.En één Dutroux als representatief voorbeeld aanhalen voor alle Walen is natuurlijk belachelijk.En nogmaals, in die moslim-landen is zulk walgelijk gedrag LEGAAL. Moest Dutroux een Afgaan geweest zijn, had hij gewoon kunnen trouwen met zo een kind, had hij nooit in de bak gezeten omdat hij op jonge meisjes geilt. DAT is het héle verschil, en als gij dat niet wilt inzien, ben je of dom, of te moedwillig om te begrijpen.
Kinderen ontvoeren, verkrachten en daarna op gruwelijke wijze vermoorden is NERGENS legaal. Trouwen met een minderjarige gebeurt maar wordt meer en meer aanzien als moreel verkeerd. En dat vooral dankzij de inzet van heel veel lokale aktivisten, ons gezeur geraakt niet tot daar hoor, dus laat het rusten. Er zijn hier in Belgie genoeg problemen waar wel iets aan kan gedaan worden.
Oud 31 juli 2006, 13:02   #50
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
wel, dat iedereen die dochters van 10,11 of 12 jaar heeft hen eens de vraag stelt:wat willen ze liever, van school veranderen, of met een ouwe viezerik trouwen.Laat hen de fotos van die lievelingen eens zien, als jullie er geen schrik van hebt dat die kinderen daarna nachtmerries hebben.
Ik denk dat het antwoord rap gegeven zal zijn. Afghaans of niet...
Oud 31 juli 2006, 13:04   #51
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Kinderen ontvoeren, verkrachten en daarna op gruwelijke wijze vermoorden is NERGENS legaal. Trouwen met een minderjarige gebeurt maar wordt meer en meer aanzien als moreel verkeerd. En dat vooral dankzij de inzet van heel veel lokale aktivisten, ons gezeur geraakt niet tot daar hoor, dus laat het rusten. Er zijn hier in Belgie genoeg problemen waar wel iets aan kan gedaan worden.
Wat Carlgustaaf hier wilde zeggen, is dat Dutroux als Afghaan nooit zulke ontvoeringen op touw had moeten zetten, maar daar had kunnen doen wat hij deed op een perfect legale manier, namelijk ermee "trouwen" en vervolgens doen wat hij wil...
Oud 1 augustus 2006, 23:02   #52
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat Carlgustaaf hier wilde zeggen, is dat Dutroux als Afghaan nooit zulke ontvoeringen op touw had moeten zetten, maar daar had kunnen doen wat hij deed op een perfect legale manier, namelijk ermee "trouwen" en vervolgens doen wat hij wil...
zoiets wou ik zeggen ja.De enige manier die Dutroux hier had om zijn fantasmes waar te maken , was de illegaliteit ingaan.Als moslim was hij gewoon een bezoekje gaan brengen aan de vader van zo een jong meisje, had er de prijs voor betaald en alles was daarna legaal geregeld geweest.Volgens mijn maatstaaf hebben die mensen dus perverse wetten & gebruiken.
Oud 1 augustus 2006, 23:08   #53
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ons gezeur geraakt mischien niet tot ginder, maar zulke mensen geraken wel tot hier.Ons gezeur kan dan mischien iets bijdragen dat zulke gebruiken ook niet, tegelijkertijd met de immigranten, hier ingevoerd worden...Trouwens, sommige meisjes, die anders hier opgegroeid zijn, worden soms wel teruggestuurd naar het land van herkomst voor zulk soort huwelijken.Daartegen zou ook wat mogen gezeurd worden vind ik.
Oud 2 augustus 2006, 06:14   #54
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
zoiets wou ik zeggen ja.De enige manier die Dutroux hier had om zijn fantasmes waar te maken , was de illegaliteit ingaan.Als moslim was hij gewoon een bezoekje gaan brengen aan de vader van zo een jong meisje, had er de prijs voor betaald en alles was daarna legaal geregeld geweest.Volgens mijn maatstaaf hebben die mensen dus perverse wetten & gebruiken.
Ja maar wat ik bedoel is dat die perverse wetten maar pervers geworden zijn omdat ons denken is veranderd. Onze levensverwachting was vroeger maar 40 jaar, als je dan tot je 30e wacht met kinderen zit je met een probleem, niet? Zelfs in een recent verleden werd de pensioenleeftijd op 65 jaar vastgelegd omdat "de bazen" wisten dat de gemiddelde mens die leeftijd toch niet zou halen. En toen trouwden mensen ook properkes op hun 18.

Dutroux was het niet enkel om de sex te doen, maar vooral om de macht en het bezit van die meisjes, volgens mij zou hij als arabier evengoed meisjes ontvoerd, verkracht en vermoord hebben, gewoon omdat dat in zijn ziekelijke aard ligt. Dat gebeurt "daar" ongetwijfeld ook hoor.
Oud 2 augustus 2006, 06:24   #55
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ons gezeur geraakt mischien niet tot ginder, maar zulke mensen geraken wel tot hier.Ons gezeur kan dan mischien iets bijdragen dat zulke gebruiken ook niet, tegelijkertijd met de immigranten, hier ingevoerd worden...Trouwens, sommige meisjes, die anders hier opgegroeid zijn, worden soms wel teruggestuurd naar het land van herkomst voor zulk soort huwelijken.Daartegen zou ook wat mogen gezeurd worden vind ik.
Zulke "gebruiken" botsen hier tegen de wet, en alhoewel ze hier of daar wel eentje zot genoeg zullen vinden ben ik zeker dat zowat alle imams tegen een huwelijk met een minderjarige zullen zijn.

En ik ben compleet tegen meisjes die van hieruit naar een ander land verhuizen om daar tegen hun zin te gaan trouwen, maar da's wel een goed exportmiddel voor onze "betere" normen en waarden.

Zoals de amerikanen maar niet willen leren, is het onmogelijk een hele maatschappij en/of cultuur op korte termijn anders te laten denken. Elk mens is het slachtoffer van zijn eigen opvoeding. Wij verwachten van een 11 jarig meisje dat ze stilletjesaan de poppen en haar kabouter Plop video's aan de kant legt en aan haar bakvis-talenten begint te werken. In andere landen is datzelfde meisje al goed aan 't meedraaien in het huishouden met het oog op een huwelijk.
Ik ben daar ook niet gelukkig mee, en ik wens mijn dochter een heel ander leven toe, maar dat is mijn opvoeding die spreekt.
Oud 3 augustus 2006, 18:13   #56
Eisie
Burger

Eisie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Als jij dan toch van veralgemeningen houdt zal je het vast niet erg vinden dat men in het buitenland alle Belgen pedofielen zou noemen omdat wij Dutroux en Aid Out hebben.

En nee, ik keur deze dingen niet goed en ik begrijp ze ook niet. Maar ik hoed me er wel voor om veralgemenende uitspraken te doen.
Dutroux en de marokaan zijn wel uit het circuit gehaald worden bij ons dus nog niet als de norm beschouwd .

Mocht ik alsjong kind hebben moeten meemaken dat ik uitghuwelijkt werd
ik maakte me van kant, het is al erg voor een ouder iemand niet zelf te mogen
kiezen . Walgelijk gewoon !
Eisie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be