Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen quota allochtonen bij vlaamse overheid?
Voor 4 5,71%
Tegen 65 92,86%
Geen mening 1 1,43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2006, 23:18   #41
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je hebt het niet begrepen. "Staat" en "onderwijs" plaats ik nooit in dezelfde zin aaneen zonder er een negatie bij te betrekken.
Dus u vindt dat onderwijzend personeel niet door de overheid betaald moet worden? Of begrijp ik dat verkeerd?
Oud 24 juli 2006, 23:26   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dus u vindt dat onderwijzend personeel niet door de overheid betaald moet worden? Of begrijp ik dat verkeerd?
Erger, in mijn overtuiging is onderwijs geen taak van de overheid - zij geeft enkel aanleiding tot in beslag name/diefstal (heffen van belastingen), totalitarisme (door de overheid voorgeschreven plannen), relativisme (verlagen van de standaard), spilziekte (met dat belastingsgeld), een verdorven moraal (door het coërcivisme), een vervlogen ethiek (vermits vrijwillige solidariteit wordt verzaakt), en doodgewone inefficiëntie. Niet voor niets dat de Verenigde Staten vandaag nauwelijks minder ongeletterden kennen dan in de vroege 19de eeuw.

Laatst gewijzigd door lombas : 24 juli 2006 om 23:27.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 23:35   #43
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erger, in mijn overtuiging is onderwijs geen taak van de overheid - zij geeft enkel aanleiding tot in beslag name/diefstal (heffen van belastingen), totalitarisme (door de overheid voorgeschreven plannen), relativisme (verlagen van de standaard), spilziekte (met dat belastingsgeld), een verdorven moraal (door het coërcivisme), een vervlogen ethiek (vermits vrijwillige solidariteit wordt verzaakt), en doodgewone inefficiëntie. Niet voor niets dat de Verenigde Staten vandaag meer ongeletterden kennen dan in de vroege 19de eeuw.
Welke instantie moet volgens u dan het recht op onderwijs garanderen?
Wie moet de kosten van het onderwijs (lonen v.d. onderwijzers, onderhoud v.d. gebouwen, didactisch materiaal, e.d.) dan op zich nemen? Indien men dit uitsluitend overlaat aan privé-initiatief, is de kans dat heel wat kinderen geen onderwijs kunnen genieten reëel.
Oud 24 juli 2006, 23:40   #44
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is de kans dat heel wat kinderen geen onderwijs kunnen genieten reëel.
daar ligt lombas niet van wakker hoor
Oud 24 juli 2006, 23:53   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen staatse, that's for sure. Wie zich er toe geroepen voelt.

Citaat:
Wie moet de kosten van het onderwijs (lonen v.d. onderwijzers, onderhoud v.d. gebouwen, didactisch materiaal, e.d.) dan op zich nemen?
Ouders en derden.

Citaat:
Indien men dit uitsluitend overlaat aan privé-initiatief, is de kans dat heel wat kinderen geen onderwijs kunnen genieten reëel.
Not quite. In het Verenigd Koninkrijk werd tegen 1860 een 90% school-attentie bekomen, een dikke tien jaar voor het onderwijs daar "vrij en verplicht" werd (Education Act van 1870).

In de VSA was de geletterdheid (toen begrepen als de mogelijkheid te ondertekenen) 60% (voor mannen), wat tegen 1820 was gestegen naar 90%. Vergelijk in elk geval de cijfers voor Massachussets:

1850 --> 98%
----
1852: verplichte school-attentie
----
1981 --> 91% (Edward Kennedy)

Een tweede zaak is de intellectuele ontwikkeling. Boeken zijn een tamelijke afschijn van intellectualiteit. Thomas Paine verkocht 120 000 exemplaren van zijn Common Sense op een bevolking van drie miljoen, Walter Scott verkocht vijf miljoen boeken op een bevolking van twintig miljoen in het tweede decennium van de 19de eeuw - niet bepaald je doordeweeks vrijetijdsromannetje. In Victoriaans Engeland was het gewone volk zo belezen en vooruitstrevend in de debatcultuur dat de overheid een papiertaks hief om boeken duurder te maken (een tactiek die nog altijd wordt gebruikt) in de tweede helft van de 19de eeuw.

Maar wat met de universiteiten? Ontzeg je arme kindjes niet het geluk op kennis, hun ijverigheid te beproeven in een ware wetenschappelijke omgeving?

Ook weer niet geheel waar. Het aantal beroemde mensen die afstammen uit de lagere inkomensniveaus maar toch universiteit konden bijwonen omdat ze een beschermheer/vrouw hadden of een bedrijf die hen steunde om hun kennis te kunnen gebruiken, is noemeloos. Denk maar aan Thomas Hobbes, William Godwin, Thomas Sowell, &c Uiteraard vergt het dan wel een zekere aanleg en een wilsdrijfkracht, iets wat je natuurlijk verkweekt tot apathie en asociaal gedrag in een totalitair staatsonderwijssysteem.

Laatst gewijzigd door lombas : 24 juli 2006 om 23:56.
Oud 24 juli 2006, 23:55   #46
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie moet de kosten van het onderwijs (lonen v.d. onderwijzers, onderhoud v.d. gebouwen, didactisch materiaal, e.d.) dan op zich nemen? Indien men dit uitsluitend overlaat aan privé-initiatief, is de kans dat heel wat kinderen geen onderwijs kunnen genieten reëel.
Men zou kunnen beginnen met de verplichting van onderwijs te moeten volgen, af te schaffen. Ieder individu is perfect in staat om daarover zelf te beslissen. De kosten van het onderwijssysteem, een grote hap van de begroting dat via belastingen aan de belastingbetaler ontfutseld wordt, kan men dan vrijgeven aan de belastingbetaler. Iedereen kan dan vrij beslissen hoeveel hij in zijn kinderen wil investeren. Minder kapitaalkrachtige mensen kunnen naar inschatting van hun eigen toekomstig vermogen leningen aangaan om hun studies te bekostigen of beurzen aanvragen aan privatte personen of instellingen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 23:55   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
daar ligt lombas niet van wakker hoor
Ten zeerste wel.
Oud 25 juli 2006, 00:12   #48
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten zeerste wel.
spijtig dan toch dat uw argumentatie zo zwakskes is.
Oud 25 juli 2006, 00:15   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
spijtig dan toch dat uw argumentatie zo zwakskes is.
Moet je tegenwoordig al mensen overtuigen om niet bestolen te worden?

Net zoals ik in die andere discussie Jean Pierre moet overtuigen om andere mensen chocomousse'kes te laten eten?
Oud 25 juli 2006, 00:18   #50
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet je tegenwoordig al mensen overtuigen om niet bestolen te worden?

Net zoals ik in die andere discussie Jean Pierre moet overtuigen om andere mensen chocomousse'kes te laten eten?
ge moet gij niks.
maar uw posts trekken op de ballen.
Oud 25 juli 2006, 00:23   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge moet gij niks.
maar uw posts trekken op de ballen.
Moet dat hard aankomen? Of wordt het tijd voor een portie nyn-zelfreflectie?

Want van jou las ik vier zinnen in dit topic, en geen van de vier dragen enigzins bij tot de discussie, de aard van het onderwerp, of de argumentatie die men zou kunnen gebruiken rond het onderwerp dat door [ancapa] werd aangegeven.

Laatst gewijzigd door lombas : 25 juli 2006 om 00:24.
Oud 25 juli 2006, 00:28   #52
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet dat hard aankomen? Of wordt het tijd voor een portie nyn-zelfreflectie?

Want van jou las ik vier zinnen in dit topic, en geen van de vier dragen enigzins bij tot de discussie, de aard van het onderwerp, of de argumentatie die men zou kunnen gebruiken rond het onderwerp dat door [ancapa] werd aangegeven.
het is vaak beter om geschrijf te beperken tot 4 zinnen dan tot ellenlange posts die vooral zever bevatten, vind je niet?
Oud 25 juli 2006, 00:31   #53
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ontopic (het hoeft niet altijd over lombas z'n fetishes te gaan):

quota zijn zelden een goed idee. zie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik ben tegen. Het is een burgerlijk "links" antwoord dat moet dienen als schaamlapje voor de achterliggende problemen, die mede veroorzaakt worden door burgerlijk links. Allochtonen die nog geen baan vinden zullen nog verder gestigmatiseerd worden (in toenemende mate ook door burgerlijk links want ze hebben toch zo hun best gedaan) daar waar diegenen die wel een baan vinden altijd zullen geconfronteerd worden op de werkvloer/in hun spiegel met de vraag of ze hun baan aan zichzelf te danken hebben. Los hiervan is uiteraard een terechte opmerking of autochtonen een baan dan wel altijd aan zichzelf hebben te danken. Klopt uiteraard ook niet.
Oud 25 juli 2006, 00:32   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is vaak beter om geschrijf te beperken tot 4 zinnen dan tot ellenlange posts die vooral zever bevatten, vind je niet?
Ik kan niet voor mijn andere posts spreken - uiteraard is dat zever en gezaag - maar nummer 45 vanaf de derde zin bevat wel degelijk objectieve feiten die, staat allen in verstommenis, je had het al verwacht, ook niet van mijn hand zijn, maar van studies en officiële rapporten.
Oud 25 juli 2006, 00:33   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(het hoeft niet altijd over lombas z'n fetishes te gaan)
Ben ik begonnen over onderwijs? Is het ancapa geweest die antwoordde?

Soit, laat maar vallen, want je portretteert me toch als egocentrisch.

Laatst gewijzigd door lombas : 25 juli 2006 om 00:33.
Oud 25 juli 2006, 00:37   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Indien allochtonen voldoende capabel zijn , net zoals de autochtonen over de nodige bewijzen van die competenties beschikken en daarbij ingeburgerd zoals het hoort, is er geen reden waarom ze niet stilaan overheidsjobs en dergelijke zouden kunnen bemachtigen, zoals iedereen.
Oplossingen �* la Temsamani, neen, dank U.
En, alle multicule gekheid op een stokje: het is toch maar normaal dat de echte ( niet papieren-Belgen)) voorang hebben op de vreemdelingen en ex-vreemdelingen, in hun eigen land.
Is het in zoveel andere landen anders misschien?

Laatst gewijzigd door andev : 25 juli 2006 om 00:55.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 01:00   #57
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan niet voor mijn andere posts spreken - uiteraard is dat zever en gezaag - maar nummer 45 vanaf de derde zin bevat wel degelijk objectieve feiten die, staat allen in verstommenis, je had het al verwacht, ook niet van mijn hand zijn, maar van studies en officiële rapporten.

en waarin je zelfs geen moeite doet aan te tonen dat geletterdheid daalt door het invoeren van leer- of schoolplicht, waarin je het vrijwaren van recht op onderwijs tracht te illustreren door intellectualiteit gelijk te stellen met het aantal boeken op de plank, en waarin je een paar hoogvliegers uit minder gegoede afkomst ter illustratie neemt om aan te tonen dat het recht op onderwijs helem�*�*l niet in het gedrang kan komen in een fetishistische gelddictatuur.
Oud 25 juli 2006, 01:03   #58
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben ik begonnen over onderwijs? Is het ancapa geweest die antwoordde?

Soit, laat maar vallen, want je portretteert me toch als egocentrisch.
jij bent diegene die het topic graag wou omvormen naar 'het afschaffen van ambtenaren'.

Ik vind je egocentrisch, ja. In de kapitalistische kringen hoor ik meermaals dat dat een compliment is, dus voel je vereerd.
Oud 25 juli 2006, 01:05   #59
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En, alle multicule gekheid op een stokje: het is toch maar normaal dat de echte ( niet papieren-Belgen)) voorang hebben op de vreemdelingen en ex-vreemdelingen, in hun eigen land.
Ik snap niet waarom het normaal is dat een deel van de bevolking systematisch op de laatste plaats zou moeten geschoven worden.
Ik zie niet in welk goeds dat op termijn kan hebben.
Oud 25 juli 2006, 01:07   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en waarin je zelfs geen moeite doet aan te tonen dat geletterdheid daalt door het invoeren van leer- of schoolplicht, waarin je het vrijwaren van recht op onderwijs tracht te illustreren door intellectualiteit gelijk te stellen met het aantal boeken op de plank, en waarin je een paar hoogvliegers uit minder gegoede afkomst ter illustratie neemt om aan te tonen dat het recht op onderwijs helem�*�*l niet in het gedrang kan komen in een fetishistische gelddictatuur.
Kijk, even hard zijn, steek een stokje tussen je tanden, "ik meen dat er geen recht op onderwijs is", ja, nu even gillen, doorbijten, en tot tien tellen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be