Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2006, 13:24   #41
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard valse katten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
!!!

Als Hans eindelijk eens consequent zou kunnen zijn, zou hij de koning en zijn kudde nu meteen in het Flamingantische hoekje steken.

Alleen werkt Hans met twee maten en twee gewichten, en is er aan zijn extremistisch, paranoide gedachtengoed geen touw te knopen. Business as usual dus...
Haal die valse katten van ons koninklijk paleis !
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:26   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Schaam jullie!
De vlaggen van het koninklijk paleis halen om aan een 'verdacht' Ijzermonument te hangen.
Kijk eens waarmee ze nu uit pure miserie in Brussel het paleis moeten tooien:
die is eigenlijk wel goed hé

ps is dat niet gewoon de wettelijk verplichte bevlagging voor 11 juli ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:28   #43
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Haal die valse katten van ons koninklijk paleis !
Die valse katten zijn anders wel het symbool van de grootste sponsors van het paleis. Een beetje dankbaarheid en erkenning zou u niet misstaan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:33   #44
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard sponsors

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Die valse katten zijn anders wel het symbool van de grootste sponsors van het paleis. Een beetje dankbaarheid en erkenning zou u niet misstaan.
als ze dan moesten de grootste sponsor zijn moeten ze ten eerste respect hebben voor hetgeen ze sponsoren, dus...

en daarbij ze zijn helemaal niet de grootste sponsors...wel is het paleis Uw grootste sponsor...een beetje dankbaarheid en erkenning zou U niet misstaan
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:37   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
als ze dan moesten de grootste sponsor zijn moeten ze ten eerste respect hebben voor hetgeen ze sponsoren, dus...

en daarbij ze zijn helemaal niet de grootste sponsors...wel is het paleis Uw grootste sponsor...een beetje dankbaarheid en erkenning zou U niet misstaan
dit is al de tweede keer in tien minuten tijd dat u dergelijke nonsens neerpent

daarnet ging het over het bestaan van een Belgisch koninkrijk voor 1814

... bent u echt ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 juli 2006 om 13:38.
Oud 24 juli 2006, 13:38   #46
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... of ertoe gedwongen worden.

Citaat:
Nochthans vloeien de centjes van mijn portemonnee via de belastingsinner naar het paleis, niet omgekeerd. Mijn grootste sponsor is mijn werkgever, u weet wel: waar mensen werken voor hun centen ipv toevallig uit de juiste poes te zijn gevallen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:45   #47
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ps is dat niet gewoon de wettelijk verplichte bevlagging voor 11 juli ?!
Nee
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:46   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hebben de Belgiscisten enkel waat staan wapperen met vlaggen, of hebben ze ook hun reputatie eer aan gedaan door Vlaamse grafzerkjes te gaan kapotslaan?
Voor één keer hebben onze grafschenners die barbaarse reflex blijkbaar kunnen onder controle houden.
Grafschennis is een enorm laag bij de grond iets, daar kan niemand respect voor opbrengen.

Laatst gewijzigd door Kim : 24 juli 2006 om 13:47.
Oud 24 juli 2006, 13:48   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nee
hey Kimmeke !
hoe ist met u, alles bonne ?

waarom eigenlijk niet ? is het paleis dan geen officiëel gebouw of zo ? welke reden zou er zijn dat dat voor een gemeentehuis wel de officiële bevlagging is (met als er nog masten genoeg zijn eventueel de belgische en de gemeentevlag en de EU vlag erbij) en voor het koninklijk paleis niet ?
Oud 24 juli 2006, 13:50   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom eigenlijk niet ? is het paleis dan geen officiëel gebouw of zo ? welke reden zou er zijn dat dat voor een gemeentehuis wel de officiële bevlagging is (met als er nog masten genoeg zijn eventueel de belgische en de gemeentevlag en de EU vlag erbij) en voor het koninklijk paleis niet ?
Brussel =/= Vlaanderen.
Waarom zouden ze daar met leeuwevlaggen zwaaien op een 'feestdag' waar ze part noch deel aan hebben?
Oud 24 juli 2006, 13:52   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hey Kimmeke !
hoe ist met u, alles bonne ?

Alles bonne hier...

Het paleis is een officieel gebouw maar nergens in de grondwet staat vermeld dat het paleis de Vlaamse vlag moet uithangen bij de Vlaamse feestdag.

Ik denk dat dit te maken heeft met het gegeven dat het paleis op dat vlak neutraal en Belgisch moet blijven. Tijdens de Waalse feesten zie je ook geen Waalse haan wapperen...

Nu goed, dit is mijn denkpiste. Of dit juist is, weet ik niet. Weet iemand daar misschien de correcte draagkracht van?
Oud 24 juli 2006, 13:57   #52
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ge hebt het verkeerd voor, Vlaams-Nationalistische feestjes, daar wordt stukgeslagen en gevochten, zie ijzerbedevaart vorig jaar.
Die aloude BUB-technieken: als na drie seconden de argumenten het laten afweten, dan vallen ze terug op flagrante leugens!

En door te liegen denkt u niet te moeten antwoorden omtrent de Vlaamse grafzerkjes die stukgeslaan zijn door Belgisch-nationalisten? In 1925 zijn tal van grafzerken van Vlamingen, gestorven omdat ze moesten vechten voor de Belgische staat, stukgeslaan om er een weg mee aan te leggen.
De Belgiscisten hebben daarmee bewezen dat ze geen eer hebben voor de doden, zelfs niet als die gestorven zijn voor België te verdedigen.
Zelfs de nazi's hadden meer eerbied voor joodse kerkhoven dan de Belgiscisten voor Vlaamse graven.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 juli 2006 om 13:58.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:58   #53
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ge hebt het verkeerd voor, Vlaams-Nationalistische feestjes, daar wordt stukgeslagen en gevochten, zie ijzerbedevaart vorig jaar...op Belgische feesten gaat het er wel een stuk vredelievender aan toe...400.000 man in Brussel vrijdag en geen enkel incident...
En die kwamen allemaal omdat ze belgië in hun hart dragen...

Op 11 juli waren er honderden duizenden mensen aan de Vlaamse kust... Enkele honderdduizend in de Vlaamse hoofdstad, Brussel en zo voort.

Tja, met getallen zwaaien is gemakkelijk maar een beetje simpel.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 13:58   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles bonne hier...

Het paleis is een officieel gebouw maar nergens in de grondwet staat vermeld dat het paleis de Vlaamse vlag moet uithangen bij de Vlaamse feestdag.

Ik denk dat dit te maken heeft met het gegeven dat het paleis op dat vlak neutraal en Belgisch moet blijven. Tijdens de Waalse feesten zie je ook geen Waalse haan wapperen...

Nu goed, dit is mijn denkpiste. Of dit juist is, weet ik niet. Weet iemand daar misschien de correcte draagkracht van?
Albert spreekt toch steeds zijn waardering uit tov de gemeenschappen , dan zou dat toch een mooie geste zijn van op de Vlaamse feestdag daar een leeuw te hangen en op de Waalse feestdag een haan, nietwaar ? Doe hem misschien eens die suggestie, heb ff op je site gesurft, ik denk dat jij daar betere connecties hebt dan ik 8) , ik denk dat ik daar maar op een zwart blaadje sta eigenlijk ...

op de foto zie je aan de linkerkant nog een lege mast (is die er aan de rechterkant ook ? ... als slechte belg kom ik daar niet zo dikwijls ) dan zou het helemaal mooi opgelost zijn met drie vlaggen (zo houdt het hof dan ook zijn kansen gaaf bij een splitsing van het land iedereen content ? )
Oud 24 juli 2006, 14:00   #55
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Alles bonne hier...

Het Paleis is geen openbaar gebouw, zoals bv het Parlement, en hoeft dus geen vlaggen uit te hangen. Men kiest er evenwel voor om de Belgische driekleur te laten wapperen, zoals ook de Union Jack dikwijls aan Buckingham Palace hangt.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 14:00   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Brussel =/= Vlaanderen.
Waarom zouden ze daar met leeuwevlaggen zwaaien op een 'feestdag' waar ze part noch deel aan hebben?
ola, op het stadhuis hangt toch ne leeuw den 11ste ... zeg nu niet dat gij daar niet zijt dan he staf ? gij feest toch mee met �*lle belgen (dus ook met de Vlamingen), niet ?!
Oud 24 juli 2006, 14:00   #57
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Grafschennis is een enorm laag bij de grond iets, daar kan niemand respect voor opbrengen.
Heb dan ook geen respect voor de belgische staat! Het was die staat die de grafzerken vernielde en er een spoorweg mee aanlegde. Het was die staat die de eerste Ijzertoren, symbool voor Vlaams zelfbestuur, opblies.

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 24 juli 2006 om 14:00.
Oud 24 juli 2006, 14:07   #58
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Heb dan ook geen respect voor de belgische staat! Het was die staat die de grafzerken vernielde en er een spoorweg mee aanlegde. Het was die staat die de eerste Ijzertoren, symbool voor Vlaams zelfbestuur, opblies.
Hm, bij mijn weten was het een persoon die de ijzertoren opblies, niet de staat (niet dat ik het goedkeur, maar kom).

Ik kan jou dezelfde vraag stellen, maar ik verval niet graag in het discours van "zwartzakken" e.d.

Ik voer de discussie liever in het heden dan in het verleden.
Oud 24 juli 2006, 14:09   #59
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Het Paleis is geen openbaar gebouw, zoals bv het Parlement, en hoeft dus geen vlaggen uit te hangen. Men kiest er evenwel voor om de Belgische driekleur te laten wapperen, zoals ook de Union Jack dikwijls aan Buckingham Palace hangt.
Ja, het is zeker niet te vergelijken met het parlement maar het is wel staatsbezit en bijgevolg voor de burgers (je kan nu ook tot tien september gratis alles gaan bezichtigen e.d.).
Oud 24 juli 2006, 14:13   #60
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Hm, bij mijn weten was het een persoon die de ijzertoren opblies, niet de staat (niet dat ik het goedkeur, maar kom).
Het was een persoon die de Joden vergaste (zo vertelt men toch), niet nonkel Dolf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be