![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Public energy : 31 juli 2006 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Het is een strategische zet van Hezbollah om de bevolking erbij te trekken en we mogen niet vergeten dat onder de Libanese bevolking de aanhang van Hezbollah sterker is geworden.
Wiens schuld is het: t'Westen, niet Hezbollah, Hamas of Israël maar puur t'Westen, enfin, een deel van t'Westen. Hezbollah vecht omdat de Pallestijnen ronduit al jaren afzien en om terug naar de grijze massa te verwijzen een doodnormale reactie die een gevolg is van jarenlange onderdrukking. Libanon kan wel een deel van de schuld op zich nemen omdat die uiteindelijk Hezbollah huisvesten maar natuurlijk zitten ze daar in de regering en dat maakt het dan ook moeilijk om ze eruit te kieperen. De Libanese bevolking zou er ronduit tegen zijn. Laatst gewijzigd door Sergei : 31 juli 2006 om 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() de moslims die ik ken walgen van zulke individuen. Zulke jihadi maken het hun niet makkelijk.
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben hun eigen mensen expres opgeofferd. Waarom toch? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Oei oei oei!!! Oorlogsstoker Arafat weg en nu is er achtereen geen Palestijnse kwestie meer om het arabisch gepeupel voor te mobiliseren. - Wat gaan we daaraan doen? - We steken de boel daar eens goed in brand en we kunnen er weer tegen voor de volgende 20 jaar. - OK. Wat vind je van een kidnapping? - Prima. En als ze terugslaan schieten we wat raketten af. - Gewèèèèèldig! - Allah Akbar! - Allah Akbar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_________________________________ Israel, het enige land waar allochtonen de baas spelen. 6500 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() wie zegt dat die raketten zich in de dorpen zelf bevinden, zijn hier bewijzen van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Misschien kunnen we de volgende vraag wel eens stellen?
Zijn de hezbollah vrijheidstrijders of zijn het terroristen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Lijkt me duidelijk: zolang ze een vijand hebben, kunnen ze zeggen dat die vijand de schuld is dat ze arm zijn, enzovoort. Israël is de 'zondebok'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als je echter het gebied vergelijkt van waaruit Katusha's kunnen gelanceerd worden en het kaartje met door Israel gebombardeerde doelen kan je niet anders dan tot de constatatie komen dat onnoemelijk veel meer is geraakt dan enkel hezbollah stellingen die bedreigend zijn voor Israel. ![]() Laatst gewijzigd door Public energy : 31 juli 2006 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() beelden van israel? en zijn die gemaakt na of voor het dorp al vernietigd was en de bevolking weggetrokken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Kijk als vlaming zijnde pas ik altijd op om een bezet volk en zijn organisaties te veroordelen.
Als ik kijk naar Israel dat duizenden mensen vermoord om twee soldaten die vastzitten los te krijgen, dan kunnen zij van mij maar weinig steun meer verwachten daar zij er de oorzaak van zijn dat honderd duizenden mensen als ratten in tenten moeten leven, werkloos met het weinige water dat Israel nog aan hun laat. Keer op keer worden zij vernederd aan elke grote weg staat wel een douanepost. En dan spreken we nog niet over de wetteloosheid die er heerst. Is het dan niet logisch dat zij hun situatie willen verbeteren, zij die onrechtmatig van hun grond zijn gezet. Zij die nu vast zitten in kampen in gaza, aan de westelijke jordaanoever en in libanon. Zij wiens leven voor israel geen stuiver waard is. Is het niet normaal dat zij strijden voor de toekomst van hun vrouw en kinderen. Laatst gewijzigd door maarte : 31 juli 2006 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Op het journaal zei men beelden gemaakt vlak voor het bombardement. Al is in het verleden bij nader onderzoek de versie van Israel wel eens meer een flagrante leugen gebleken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor Hezbollah zou ik mijn hand toch niet in het vuur steken, als Hezbollah dan wel een verzetsorganisatie zou zijn, dan zijn ze wel heel selectief in hun verontwaardiging tegen de vreemde bezetter, want de jarenlange Syrische bezetting in Libanon is altyd ongemoeid gelaten. Niet verwonderlijk gezien het arsenaal dat HB met de hulp van Syrie heeft kunnen opbouwen, dat mijns insziens toch wel moest dienen als voorbereiding op een offensieve aanval.
Laatst gewijzigd door Public energy : 31 juli 2006 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel, Ploert, wij zijn buren die al jaren ruzie hebben. Nadat ik enkele van je mooiste planten heb komen uittrekken, heb je me gewaarschuwd dat "de volgende keer ik op je grondgebied kom, je m'n vrouw en kinderen zou komen vermoorden". Een slecht mens als ik ben, kom ik de volgende dag een bus onverdunde herbiciden over je pelouse uitkieperen, en in je vijver pissen. Als jij dan m'n vrouw en kinderen komt afslachten, wie is daar dan voor verantwoordelijk? Jij of ik? Hezbollah is verantwoordleijk voor de kidnapping van twee Israëlische soldaten, en een aantal raketten op Noord-Israël. Israël is verantwoordelijk voor de gevolgen van hun bombardementen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burgemeester
|
![]() Op het punt stond?
Neen, Israël moest meer doen dan enkel de palestijnse kwestie rechtzetten, de geännexeerde grond terug geven bvb. Ik heb al vermeld dat een goep van personen een verborgen agenda op nahoud en daar staat vrede met de palestijnen niet in vermeld. Niets, maar dan ook niets wijst daarop. Trouwens, de buurlanden zijn zelf niet opgezet met de aanwezigheid van Israël al komen ze daar tegenwoordig iets minder voor uit. Arafat was trouwens het grootste probleem niet, wel Hamas en Arafat's achterban. Net als nu bvb de Libanese president in nauwe schoentjes zit doordat Hezbollah in de regering zit en het Libanese volk Hezbollah goed steunt moet de president opletten wat die zegt natuurlijk. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een betere toekomst zullen ze in elk geval niet krijgen door langs een raketbatterij van hezbollah te gaan wonen of zich op te blazen in een pizzeria. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Die gangster bedreigt enkel het gegijzelde cliënteel, niet derden die zich buiten de bank bevinden. Vergelijking gaat niet op.
|
![]() |
![]() |