Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2006, 19:07   #41
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht

Al die doden langs Israëlische én Libanese kant hebben júllie op jullie geweten!
Djeezes elke zin voor nuance is in deze discuties echt wel ver te zoeken! Weinig mensen zullen ontkennen dat Hezbollah de aanstoker van dit conflict is maar Israel heeft zich in zijn reacties nog wel aan het humanitair- en oorlogsrecht te houden, watn het duidelijk niet doet. Hezbollah infrastructuur en oorlogstuig viseren kan je nog verantwoorden, maar als er civiele infrastructuur gebombardeerd wordt of een complete sjiietische wijk met de grond gelijk gemaakt wordt kan je niet zeggen dat Israel burgerslachtoffers minimaliseert. Dat Israel niet de oorzaak is van deze miserie betekent niet dat zo maar om het even wat gebombardeerd mag worden, omdat alle burgerslachtoffers automatisch toch voor de rekening van Hezbollah zijn.

Laatst gewijzigd door Public energy : 31 juli 2006 om 19:08.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 19:26   #42
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Het is een strategische zet van Hezbollah om de bevolking erbij te trekken en we mogen niet vergeten dat onder de Libanese bevolking de aanhang van Hezbollah sterker is geworden.

Wiens schuld is het: t'Westen, niet Hezbollah, Hamas of Israël maar puur t'Westen, enfin, een deel van t'Westen.
Hezbollah vecht omdat de Pallestijnen ronduit al jaren afzien en om terug naar de grijze massa te verwijzen een doodnormale reactie die een gevolg is van jarenlange onderdrukking.
Libanon kan wel een deel van de schuld op zich nemen omdat die uiteindelijk Hezbollah huisvesten maar natuurlijk zitten ze daar in de regering en dat maakt het dan ook moeilijk om ze eruit te kieperen. De Libanese bevolking zou er ronduit tegen zijn.

Laatst gewijzigd door Sergei : 31 juli 2006 om 19:26.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 19:30   #43
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Je mag nooit veralgemenen, zeker niet als je -zoals je in één van de threads zegt- 'ook moslims onder je vrienden hebt'.
de moslims die ik ken walgen van zulke individuen. Zulke jihadi maken het hun niet makkelijk.
Oud 31 juli 2006, 19:31   #44
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Djeezes elke zin voor nuance is in deze discuties echt wel ver te zoeken! Weinig mensen zullen ontkennen dat Hezbollah de aanstoker van dit conflict is maar Israel heeft zich in zijn reacties nog wel aan het humanitair- en oorlogsrecht te houden, watn het duidelijk niet doet. Hezbollah infrastructuur en oorlogstuig viseren kan je nog verantwoorden, maar als er civiele infrastructuur gebombardeerd wordt of een complete sjiietische wijk met de grond gelijk gemaakt wordt kan je niet zeggen dat Israel burgerslachtoffers minimaliseert. Dat Israel niet de oorzaak is van deze miserie betekent niet dat zo maar om het even wat gebombardeerd mag worden, omdat alle burgerslachtoffers automatisch toch voor de rekening van Hezbollah zijn.
Hier ga ik voor de volle 100% met akkoord, ik wilde ook zo iets formuleren maar had er de fut niet voor. Bedankt!
Oud 31 juli 2006, 20:03   #45
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat houdt dus evenveel steek als verkrachters die de schuld op de vrouw steken omdat ze een korte rok aan heeft of een gedecolteerd topje.

Hezbollah is verantwoordelijk voor de raketten die ze afvuren, en de Israëli's zijn verantwoordelijk voor de bombardementen die zij uitvoeren. Elke mens heeft van God een portie grijze massa gekregen, en is daardoor verantwoordelijk voor z'n eigen daden.
Maar Hezbollah hebben van in het begin HEEL duidelijk geweten wat hun kidnappings en raketten voor gevolg zouden hebben.

Ze hebben hun eigen mensen expres opgeofferd. Waarom toch?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 20:07   #46
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
Het is een strategische zet van Hezbollah om de bevolking erbij te trekken en we mogen niet vergeten dat onder de Libanese bevolking de aanhang van Hezbollah sterker is geworden.

Wiens schuld is het: t'Westen, niet Hezbollah, Hamas of Israël maar puur t'Westen, enfin, een deel van t'Westen.
Hezbollah vecht omdat de Pallestijnen ronduit al jaren afzien en om terug naar de grijze massa te verwijzen een doodnormale reactie die een gevolg is van jarenlange onderdrukking.
Libanon kan wel een deel van de schuld op zich nemen omdat die uiteindelijk Hezbollah huisvesten maar natuurlijk zitten ze daar in de regering en dat maakt het dan ook moeilijk om ze eruit te kieperen. De Libanese bevolking zou er ronduit tegen zijn.
Volgens mij had het meer te maken met het feit dat Israel op het punt stond om een regeling te treffen met de Palestijnen.

- Oei oei oei!!! Oorlogsstoker Arafat weg en nu is er achtereen geen Palestijnse kwestie meer om het arabisch gepeupel voor te mobiliseren.
- Wat gaan we daaraan doen?
- We steken de boel daar eens goed in brand en we kunnen er weer tegen voor de volgende 20 jaar.
- OK. Wat vind je van een kidnapping?
- Prima. En als ze terugslaan schieten we wat raketten af.
- Gewèèèèèldig!
- Allah Akbar!
- Allah Akbar!
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 20:12   #47
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht

Hezbollah, zie wat jullie aan jullie volk gedaan hebben. Al die doden langs Israëlische én Libanese kant hebben júllie op jullie geweten!
Ik denk dat we het oordeel best overlaten aan het Libanees volk zelf.

Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 20:22   #48
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

wie zegt dat die raketten zich in de dorpen zelf bevinden, zijn hier bewijzen van?
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 20:24   #49
maarte
Minister-President

Standaard

Misschien kunnen we de volgende vraag wel eens stellen?
Zijn de hezbollah vrijheidstrijders of zijn het terroristen?
Oud 31 juli 2006, 20:27   #50
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Maar Hezbollah hebben van in het begin HEEL duidelijk geweten wat hun kidnappings en raketten voor gevolg zouden hebben.

Ze hebben hun eigen mensen expres opgeofferd. Waarom toch?
Lijkt me duidelijk: zolang ze een vijand hebben, kunnen ze zeggen dat die vijand de schuld is dat ze arm zijn, enzovoort. Israël is de 'zondebok'.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 20:31   #51
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
wie zegt dat die raketten zich in de dorpen zelf bevinden, zijn hier bewijzen van?
Ik heb gisteren op het journaal inderdaad wel vrijgegeven spionagebeelden gezien van een vermeende raketlanceerder die eerst een salvo loste en vervolgens een huis binnenreed.
Als je echter het gebied vergelijkt van waaruit Katusha's kunnen gelanceerd worden en het kaartje met door Israel gebombardeerde doelen kan je niet anders dan tot de constatatie komen dat onnoemelijk veel meer is geraakt dan enkel hezbollah stellingen die bedreigend zijn voor Israel.

Laatst gewijzigd door Public energy : 31 juli 2006 om 20:37.
Oud 31 juli 2006, 20:35   #52
maarte
Minister-President

Standaard

beelden van israel? en zijn die gemaakt na of voor het dorp al vernietigd was en de bevolking weggetrokken?
Oud 31 juli 2006, 20:45   #53
maarte
Minister-President

Standaard

Kijk als vlaming zijnde pas ik altijd op om een bezet volk en zijn organisaties te veroordelen.
Als ik kijk naar Israel dat duizenden mensen vermoord om twee soldaten die vastzitten los te krijgen, dan kunnen zij van mij maar weinig steun meer verwachten daar zij er de oorzaak van zijn dat honderd duizenden mensen als ratten in tenten moeten leven, werkloos met het weinige water dat Israel nog aan hun laat. Keer op keer worden zij vernederd aan elke grote weg staat wel een douanepost. En dan spreken we nog niet over de wetteloosheid die er heerst.

Is het dan niet logisch dat zij hun situatie willen verbeteren, zij die onrechtmatig van hun grond zijn gezet. Zij die nu vast zitten in kampen in gaza, aan de westelijke jordaanoever en in libanon. Zij wiens leven voor israel geen stuiver waard is. Is het niet normaal dat zij strijden voor de toekomst van hun vrouw en kinderen.

Laatst gewijzigd door maarte : 31 juli 2006 om 20:46.
Oud 31 juli 2006, 20:47   #54
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
beelden van israel? en zijn die gemaakt na of voor het dorp al vernietigd was en de bevolking weggetrokken?
Op het journaal zei men beelden gemaakt vlak voor het bombardement. Al is in het verleden bij nader onderzoek de versie van Israel wel eens meer een flagrante leugen gebleken.
Oud 31 juli 2006, 20:54   #55
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Kijk als vlaming zijnde pas ik altijd op om een bezet volk en zijn organisaties te veroordelen.
Voor Hezbollah zou ik mijn hand toch niet in het vuur steken, als Hezbollah dan wel een verzetsorganisatie zou zijn, dan zijn ze wel heel selectief in hun verontwaardiging tegen de vreemde bezetter, want de jarenlange Syrische bezetting in Libanon is altyd ongemoeid gelaten. Niet verwonderlijk gezien het arsenaal dat HB met de hulp van Syrie heeft kunnen opbouwen, dat mijns insziens toch wel moest dienen als voorbereiding op een offensieve aanval.

Laatst gewijzigd door Public energy : 31 juli 2006 om 20:55.
Oud 31 juli 2006, 21:31   #56
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is volledig irrelevant.

Stel, Ploert, wij zijn buren die al jaren ruzie hebben. Nadat ik enkele van je mooiste planten heb komen uittrekken, heb je me gewaarschuwd dat "de volgende keer ik op je grondgebied kom, je m'n vrouw en kinderen zou komen vermoorden". Een slecht mens als ik ben, kom ik de volgende dag een bus onverdunde herbiciden over je pelouse uitkieperen, en in je vijver pissen. Als jij dan m'n vrouw en kinderen komt afslachten, wie is daar dan voor verantwoordelijk? Jij of ik?

Hezbollah is verantwoordleijk voor de kidnapping van twee Israëlische soldaten, en een aantal raketten op Noord-Israël. Israël is verantwoordelijk voor de gevolgen van hun bombardementen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 21:39   #57
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Op het punt stond?
Neen, Israël moest meer doen dan enkel de palestijnse kwestie rechtzetten, de geännexeerde grond terug geven bvb.
Ik heb al vermeld dat een goep van personen een verborgen agenda op nahoud en daar staat vrede met de palestijnen niet in vermeld. Niets, maar dan ook niets wijst daarop.
Trouwens, de buurlanden zijn zelf niet opgezet met de aanwezigheid van Israël al komen ze daar tegenwoordig iets minder voor uit.

Arafat was trouwens het grootste probleem niet, wel Hamas en Arafat's achterban. Net als nu bvb de Libanese president in nauwe schoentjes zit doordat Hezbollah in de regering zit en het Libanese volk Hezbollah goed steunt moet de president opletten wat die zegt natuurlijk.

Citaat:
Volgens mij had het meer te maken met het feit dat Israel op het punt stond om een regeling te treffen met de Palestijnen.

- Oei oei oei!!! Oorlogsstoker Arafat weg en nu is er achtereen geen Palestijnse kwestie meer om het arabisch gepeupel voor te mobiliseren.
- Wat gaan we daaraan doen?
- We steken de boel daar eens goed in brand en we kunnen er weer tegen voor de volgende 20 jaar.
- OK. Wat vind je van een kidnapping?
- Prima. En als ze terugslaan schieten we wat raketten af.
- Gewèèèèèldig!
- Allah Akbar!
- Allah Akbar!
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 21:46   #58
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Israel is ongetwijfeld verantwoordelijk voor haar gerechtvaardigde bombardementen maar de burgerdoden die eruit voortvloeien zijn de verantwoordelijkheid van degene die zijn miliair materieel opstelt tussen de burgerbevolking en deze dus als schild gebruikt8)
Dus wanneer een gangster een bank overvalt heeft de politie het recht alle in de bank aanwezige klanten en werknemers neer te knallen onder het mom dat ze de ganster op het oog hadden?
Oud 31 juli 2006, 21:49   #59
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik kijk naar Israel dat duizenden mensen vermoord om twee soldaten die vastzitten los te krijgen, dan kunnen zij van mij maar weinig steun meer verwachten daar zij er de oorzaak van zijn dat honderd duizenden mensen als ratten in tenten moeten leven, werkloos met het weinige water dat Israel nog aan hun laat. Keer op keer worden zij vernederd aan elke grote weg staat wel een douanepost. En dan spreken we nog niet over de wetteloosheid die er heerst.

Is het dan niet logisch dat zij hun situatie willen verbeteren, zij die onrechtmatig van hun grond zijn gezet. Zij die nu vast zitten in kampen in gaza, aan de westelijke jordaanoever en in libanon. Zij wiens leven voor israel geen stuiver waard is. Is het niet normaal dat zij strijden voor de toekomst van hun vrouw en kinderen.
Als er al palestijnen "als ratten in tenten" leven dan is dit geheel toe te schrijven aan de palestijnse leiding die jarenlang miljarden europese hulp gekregen heeft. Hetzelfde geldt voor de wetteloosheid.

Een betere toekomst zullen ze in elk geval niet krijgen door langs een raketbatterij van hezbollah te gaan wonen of zich op te blazen in een pizzeria.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 21:51   #60
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Dus wanneer een gangster een bank overvalt heeft de politie het recht alle in de bank aanwezige klanten en werknemers neer te knallen onder het mom dat ze de ganster op het oog hadden?
Die gangster bedreigt enkel het gegijzelde cliënteel, niet derden die zich buiten de bank bevinden. Vergelijking gaat niet op.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be