Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2006, 10:37   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Nope, dat is een poging om te begrijpen en zo tot duurzame oplossingen te komen.

Maar ja, 'de man in de straat', die heeft daar geen boodschap aan blijkbaar...
En welke "duurzame" oplossing stel jij dan voor ?

Ik zal U alvast een duurzame oplossing geven, met de allochtone groeten van een collega van mijn vrouw geven (een Marokkaanse vrouw om het beeld compleet te maken) :

"Stuur het vreemd crapuul dat misdaden begaat gewoon terug naar Marokko, Belgische pas of niet...."

Me dunkt dat dit wel eens een duurzame oplossing zou kunnen zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 10:42   #42
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
En welke "duurzame" oplossing stel jij dan voor ?

Ik zal U alvast een duurzame oplossing geven, met de allochtone groeten van een collega van mijn vrouw geven (een Marokkaanse vrouw om het beeld compleet te maken) :

"Stuur het vreemd crapuul dat misdaden begaat gewoon terug naar Marokko, Belgische pas of niet...."

Me dunkt dat dit wel eens een duurzame oplossing zou kunnen zijn.
Ongrondwettelijk ook maar soit... daar storen de mensen zich niet aan zeker?

Als oplossingen stel ik bv extra taalcursussen Nederlands voor, of extra taallessen in het lager onderwijs voor wie het nodig heeft. Leerplicht vanaf de kleuterschool zou ook kunnen helpen.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 10:47   #43
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

beetje simplistisch om aan misdaadpreventie te doen.

En wat is er ongronwettelijk als we aan alle nieuw-belgen of gasten in ons land een document laten tekenen dat ze in geval van misdaad hun rechten in ons land verliezen en teruggestuurt worden naar land van herkomst.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 10:49   #44
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Enigste wat ik van u hoor is kansarmmoede. zal voor een klein percentage wel zo zijn maar wat met de rest?
Ahja, 'klein percentage'? Minimaliseer het probleem anders...

Citaat:
Preventie is een klein onderdeel om misdaad te bestrijden, niet de oplossing
De enige duurzame, nochtans...

Citaat:
Probeer jij nog maar om in brussel, antwerpen, en sommige wijken van dorpen en steden s'avonds is rond te lopen.
Ik woon in Gent. Nog nooit problemen gehad met 's nachts rond te lopen. En geloof mij maar als ik zeg dat ik dat vaak doe.

Citaat:
Begrijpen is niet genoeg, ingrijpen moet men ook doen
Met kostelijke repressie?

Citaat:
Dat ze geen goed nederlands kunnen is de fout van de vlaming en de baas zeker. Onzin, Zij moeten het leren en hun best doen. Dat is hun taak als ze hier willen leven.
'Ze'... 'Zij'... hou eens op met de allochtonen als een grote massa te zien en besef dat kinderen er inderdaad NIETS aan kunnen doen waar ze geboren worden (maw, zij moeten als INDIVIDUEN helemaal niet meer leren en hun best doen) en welke opvoeding ze krijgen van huis uit. Daarom, meer geld naar ondersteunende onderwijsprojecten.

Citaat:
Dus is het weeral de fout van de vlaming en de wekgever dat de allochtoon geen werk vind. Tiens op de meeste werkplaatsen dat ik kom werken er allochtonen. Als het voor hun geen probleem is om werk te zoeken, waarom dan voor de rest wel.
Eh? Hoe vol met zever zit jij eigenlijk? Is het nu een probleem (voor eender wie) om werk te vinden, ja, nee? En kan het niet zijn dat het nog nét ietsje moeilijker is voor allochtonen, vanwege bv taalachterstand?

Citaat:
Daarom dat jullie mss niet meer zoveel stemmen haalt,
omdat jullie de gewone man niet meer begrijpt.
Jullie mss niet meer zoveel stemmen haalt?

Wij heb mij nog nooit verkiesbaar gesteld...
Oud 2 augustus 2006, 10:51   #45
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
beetje simplistisch om aan misdaadpreventie te doen.
Haha, JIJ gaat MIJ van simplisme beschuldigen? How's that for irony...

Citaat:
En wat is er ongronwettelijk als we aan alle nieuw-belgen of gasten in ons land een document laten tekenen dat ze in geval van misdaad hun rechten in ons land verliezen en teruggestuurt worden naar land van herkomst.
Was dat wat de vriendin van Tegendraadigaard suggereerde? Neen...
Oud 2 augustus 2006, 10:52   #46
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee
Ik lach daar niet mee.
Mensen die serieus solliciteren verdienen mijn respect.
Maar je mag nooit denken dat het vanzelf komt.
En de meeste afgestudeerden maken een fout om alleen in hun studiekeuze te solliciteren ipv ergens een baantje te nemen en zo verder te solliciteren voor wat ze geleerd hebben.
Of het nu voor allochtoon of autochtoon is, Solliciteren gaat niet op 1 2 3
gewoon u best doen en je zal wel iets vinden.
Ikzelf heb nooit langer dan 1 week moeten wachtten voor een job,
Waarom zou een ander dat dan niet kunnen.
Ik heb nochtans gemerkt dat het ontzettend moeilijk is om iets te vinden 'onder' je opleidingsniveau. Werkgevers wéten dat je er uiteindelijk toch vandoor gaat eens je iets beter gevonden hebt. Ze nemen dan natuurlijk iemand aan die er niet zo snel vandoor gaat.
Werkgevers zijn er ook niet zo happig op om hun pas aangewerfde werknemer al meteen een dag verlof te geven omdat hij of zij wil gaan solliciteren voor een andere job (je hoeft die reden natuurlijk niet te vermelden, maar probeer je maar verlof te nemen in de eerste week dat je ergens werkt). Intensief solliciteren vergt daarnaast tijd. Het speuren naar vacatures, schrijven van brieven, je verplaatsen naar het sollicitatiegesprek (als je tenminste ooit eens uitgenodigd wordt daarvoor), het gesprek zelf, de terugweg. Voor een sollicitatiegesprek in Brussel kost het me al anderhalf uur om er te geraken. Je werkgever zal content zijn als je dat zo twee keer per week wil doen .

Het is dus helemaal niet 'fout' om in eerste instantie een job te zoeken 'op' je 'niveau', aangezien heel dat gedoe een heel tijdintensieve bezigheid is.
Het zoeken naar iets 'onder' je niveau blijkt daarnaast ook nog eens moeilijk te zijn.

Er is natuurlijk niemand die je verbied om de schuld op degene te steken die niét binnen een week werk vindt, maar het is bijzonder irrealistisch en bovendien serieus beledigend voor al diegenen bij wie het heel moeizaam gaat, ook al doen ze hun best.

Inlevingsvermogen is duidelijk niet aan jou besteed.
Oud 2 augustus 2006, 11:03   #47
Vorenus
Banneling

Standaard

met u valt geen discussie te voeren (alles wat niet links is, is slecht)

PREVENTIE is geen WONDERMIDDEL

Misdaadbestrijding bestaat uit vele faktoren zoals Preventie.

En ontkennen dat er geen problemen zijn s'avonds in bepaalde wijken, Krant is lezen.

En als allochtonen van de 2de en 3de generatie (ondanks 12 jaar scholing) nog geen deftig nederlands kunnen, dan scheelt er iets in hun omgeving en moet je daar aan werken en niet de fout elders zoeken. Het kind bij het naam noemen. En als je naar de vdab gaat voor werk, werk genoeg.

WERKEN IS GEEN RECHT MAAR EEN PLICHT
Oud 2 augustus 2006, 11:03   #48
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ongrondwettelijk ook maar soit... daar storen de mensen zich niet aan zeker?

Als oplossingen stel ik bv extra taalcursussen Nederlands voor, of extra taallessen in het lager onderwijs voor wie het nodig heeft. Leerplicht vanaf de kleuterschool zou ook kunnen helpen.
bah neen. desnoods passen we de grondwet toch gewoon aan he.

Kregen de Italianen hier taalcursussen ? Werden daar zoveel eieren onder gelegd als nu onder de andere allochtonen ?
Men zal het zelf moeten doen. Ieder zal zijn eigen integratie moeten verzorgen. En als het niet lukt ? Niet genoeg uw best gedaan ...

een andere duurzame oplossing : stoppen met gezinsherenigingen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 2 augustus 2006, 12:02   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en met wat ben je niet volledig akkoord? ik heb de waarheid uiteraard niet in pacht hé.
het gaat vaak over nuances hoor. Maar uw tekst is zodanig lang dat je in stukskes moet reageren. Ik zal dit nemen:

Citaat:
Ten eerste moeten allochtonen of Belgen van allochtone afkomst beter geïntegreerd worden en beter integreren. Ik richt me hier niet op de meerderheid maar wel op degenen die vinden dat men hier een Eurabia moet stichten met de Islam als leidende cultuur. Ik richt me hier ook op degenen die vinden dat men niet moet integreren, dat de maatschappij maar zich moet aanpassen aan hun.
Ik vind juist dat je alle inspanningen moet richten op de meerderheid, diegenen die juist onze maatschappij niet als een gevaar zien, en die zich willen integreren.

Extremisten zal je altijd en overal vinden, dus vind ik het een verspilling om veel tijd en energie in die mensen te steken, ook omdat het enorm moeilijk is om die mensen van gedachte te doen veranderen. Het enige dat je kan doen is ervoor zorgen dat ze de wet niet overtreden, waardoor hun invloed op de samenleving beperkt blijft to kreet schoppen.
En je moet natuurlijk ook vermijden dat die extremisten een centrale plaats innemen in de geesten van de meerderheid, waardoor communicatie en pedagogie uiterst belangrijk worden (dat is ook de reden waarom ik liever zie dat men op de meerderheid focust).
Oud 2 augustus 2006, 14:28   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met u valt geen discussie te voeren (alles wat niet links is, is slecht)

PREVENTIE is geen WONDERMIDDEL

Misdaadbestrijding bestaat uit vele faktoren zoals Preventie.

En ontkennen dat er geen problemen zijn s'avonds in bepaalde wijken, Krant is lezen.

En als allochtonen van de 2de en 3de generatie (ondanks 12 jaar scholing) nog geen deftig nederlands kunnen, dan scheelt er iets in hun omgeving en moet je daar aan werken en niet de fout elders zoeken. Het kind bij het naam noemen. En als je naar de vdab gaat voor werk, werk genoeg.

WERKEN IS GEEN RECHT MAAR EEN PLICHT
die kinderen van 2e en 3e generatie zullen wel nederlands kunnen, buiten een heel kleine groep van uitzonderingen niet te na gesproken natuurlijk. maar waar het wel moeilijker gaat, zijn de kinderen van 1 Belgische en 1 Marokkaanse/Tunesische/Turkse/... ouder al dan niet in het kader van een verplicht huwelijk. Aangezien 1 van de ouders geen Nederlands kent en het wsl nooit zal kunnen, zullen die kinderen het moeilijker hebben.

Werken is geen plicht als je er voor kiest om niet te gaan werken, maar dat je dan niet moet komen zagen dat de mensen maar solidair met je moeten zijn is iets anders. of mag je al niet meer rentenieren van jou?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 14:35   #51
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die kinderen van 2e en 3e generatie zullen wel nederlands kunnen, buiten een heel kleine groep van uitzonderingen niet te na gesproken natuurlijk. maar waar het wel moeilijker gaat, zijn de kinderen van 1 Belgische en 1 Marokkaanse/Tunesische/Turkse/... ouder al dan niet in het kader van een verplicht huwelijk. Aangezien 1 van de ouders geen Nederlands kent en het wsl nooit zal kunnen, zullen die kinderen het moeilijker hebben.

Werken is geen plicht als je er voor kiest om niet te gaan werken, maar dat je dan niet moet komen zagen dat de mensen maar solidair met je moeten zijn is iets anders. of mag je al niet meer rentenieren van jou?
Daarom moet er onmiddellijk een einde komen aan gezinshereniging door huwelijk in dit land. Ze mogen huwen met een vreemde maar moeten dan maar naar het land van hun partner gaan wonen.
Want meestal heeft de hier wonende van allochtone afkomst nog een veel grotere band met zijn thuisland, dan de allochtone partner die totaal geen band heeft met dit land.

Oud 2 augustus 2006, 14:35   #52
Vorenus
Banneling

Standaard

Das is mij probleem niet
als ik morgen frans moet kennen leer ik frans
hetzelfde geld voor hen, dat is hun probleem
zij komen naar hier, dan moeten ze de taal leren
En ze moeten achteraf niet met smoesjes komen.
Hoeveel gezinnen zijn er niet waarvan een van de ouders een andere taal spreekt. de meeste kinderen ervan spreken de twee zonder problemen.
en bij die groep moet dat nu juist een probleem zijn.

Dan ook geen geld van de staat ontvangen (tenzij standpunt VB een van de ouders thuis blijft om te kinderen op te voeden, zou er een vergoeding voor mogen zijn.
Oud 2 augustus 2006, 14:52   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom moet er onmiddellijk een einde komen aan gezinshereniging door huwelijk in dit land. Ze mogen huwen met een vreemde maar moeten dan maar naar het land van hun partner gaan wonen.
Want meestal heeft de hier wonende van allochtone afkomst nog een veel grotere band met zijn thuisland, dan de allochtone partner die totaal geen band heeft met dit land.
das ook zever hé. iedereen is nog altijd vrij te trouwen met wie hij of zij wilt. jij wilt blijkbaar de vrijheid van de mensen serieus inperken, typisch.

gedwongen huwelijken is iets anders, zeker schijnhuwelijken. Gezinsherenigingen moeten ook beter geregeld worden en meer Nederlandse lessen is ook een must. maar laat de mensen de vrijheid te trouwen met wie ze willen aub.
Oud 2 augustus 2006, 15:02   #54
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat ze onze multiculturele samenleving verder moeten uitbouwen naar een volwaardige samenleving. Ook moeten de mensen eens goed gewezen worden op de voordelen van zo een samenleving
Oud 2 augustus 2006, 15:07   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, als een "echte Belg/Vlaming" met een vreemde trouwt, moet hij/zij dan ook naar het land van de partner verhuizen?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 augustus 2006 om 15:07.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 15:45   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zeg, als een "echte Belg/Vlaming" met een vreemde trouwt, moet hij/zij dan ook naar het land van de partner verhuizen?
hm, ik ga dan trouwen met iemand van Tenerife
Oud 2 augustus 2006, 17:21   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Multicul bah! T' is hier precies de zoo van europa die vol zit met vreemde beesten die we allemaal eten en drinken mogen geven, en nog hun vuil opkuisen bij.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 18:57   #58
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

De laatste post negerend...

Je kan gezinshereniging niet tegenhouden.
gedwongen huwelijken en schijnhuwelijken tegenhouden is een moeilijke zaak. Hoe bewijs je die dingen in godsnaam?
Iedereen trouwt met wie hij/zij wil. dat die persoon dan naar hier mag komen, lijkt mij evident. dat er middelen zouden zijn om die persoon tegen te houden hier te komen of terug te sturen is niet toelaatbaar. Tenzij het huwelijk terug ontbonden wordt en er geen kinderen zijn natuurlijk.

nuja, ik blijf erbij dat we eerder moeten zorgen dat het niet nodig is dat mensen uit hun land weg willen. en daarover ga ik nu eens een threat starten sie.
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 19:21   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je bent dan ook een vurige flirter met multicul. Het kan u niet genoeg vervreemden allemaal.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 19:45   #60
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Indien u die multiculturele maatschappij beu bent, klik dan hier.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be