![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zal U alvast een duurzame oplossing geven, met de allochtone groeten van een collega van mijn vrouw geven (een Marokkaanse vrouw om het beeld compleet te maken) : "Stuur het vreemd crapuul dat misdaden begaat gewoon terug naar Marokko, Belgische pas of niet...." Me dunkt dat dit wel eens een duurzame oplossing zou kunnen zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als oplossingen stel ik bv extra taalcursussen Nederlands voor, of extra taallessen in het lager onderwijs voor wie het nodig heeft. Leerplicht vanaf de kleuterschool zou ook kunnen helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() beetje simplistisch om aan misdaadpreventie te doen.
En wat is er ongronwettelijk als we aan alle nieuw-belgen of gasten in ons land een document laten tekenen dat ze in geval van misdaad hun rechten in ons land verliezen en teruggestuurt worden naar land van herkomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wij heb mij nog nooit verkiesbaar gesteld... |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkgevers zijn er ook niet zo happig op om hun pas aangewerfde werknemer al meteen een dag verlof te geven omdat hij of zij wil gaan solliciteren voor een andere job (je hoeft die reden natuurlijk niet te vermelden, maar probeer je maar verlof te nemen in de eerste week dat je ergens werkt). Intensief solliciteren vergt daarnaast tijd. Het speuren naar vacatures, schrijven van brieven, je verplaatsen naar het sollicitatiegesprek (als je tenminste ooit eens uitgenodigd wordt daarvoor), het gesprek zelf, de terugweg. Voor een sollicitatiegesprek in Brussel kost het me al anderhalf uur om er te geraken. Je werkgever zal content zijn als je dat zo twee keer per week wil doen ![]() Het is dus helemaal niet 'fout' om in eerste instantie een job te zoeken 'op' je 'niveau', aangezien heel dat gedoe een heel tijdintensieve bezigheid is. Het zoeken naar iets 'onder' je niveau blijkt daarnaast ook nog eens moeilijk te zijn. Er is natuurlijk niemand die je verbied om de schuld op degene te steken die niét binnen een week werk vindt, maar het is bijzonder irrealistisch en bovendien serieus beledigend voor al diegenen bij wie het heel moeizaam gaat, ook al doen ze hun best. Inlevingsvermogen is duidelijk niet aan jou besteed.
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() met u valt geen discussie te voeren (alles wat niet links is, is slecht)
PREVENTIE is geen WONDERMIDDEL Misdaadbestrijding bestaat uit vele faktoren zoals Preventie. En ontkennen dat er geen problemen zijn s'avonds in bepaalde wijken, Krant is lezen. En als allochtonen van de 2de en 3de generatie (ondanks 12 jaar scholing) nog geen deftig nederlands kunnen, dan scheelt er iets in hun omgeving en moet je daar aan werken en niet de fout elders zoeken. Het kind bij het naam noemen. En als je naar de vdab gaat voor werk, werk genoeg. WERKEN IS GEEN RECHT MAAR EEN PLICHT |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Kregen de Italianen hier taalcursussen ? Werden daar zoveel eieren onder gelegd als nu onder de andere allochtonen ? Men zal het zelf moeten doen. Ieder zal zijn eigen integratie moeten verzorgen. En als het niet lukt ? Niet genoeg uw best gedaan ... een andere duurzame oplossing : stoppen met gezinsherenigingen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Extremisten zal je altijd en overal vinden, dus vind ik het een verspilling om veel tijd en energie in die mensen te steken, ook omdat het enorm moeilijk is om die mensen van gedachte te doen veranderen. Het enige dat je kan doen is ervoor zorgen dat ze de wet niet overtreden, waardoor hun invloed op de samenleving beperkt blijft to kreet schoppen. En je moet natuurlijk ook vermijden dat die extremisten een centrale plaats innemen in de geesten van de meerderheid, waardoor communicatie en pedagogie uiterst belangrijk worden (dat is ook de reden waarom ik liever zie dat men op de meerderheid focust).
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werken is geen plicht als je er voor kiest om niet te gaan werken, maar dat je dan niet moet komen zagen dat de mensen maar solidair met je moeten zijn is iets anders. of mag je al niet meer rentenieren van jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Want meestal heeft de hier wonende van allochtone afkomst nog een veel grotere band met zijn thuisland, dan de allochtone partner die totaal geen band heeft met dit land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Das is mij probleem niet
als ik morgen frans moet kennen leer ik frans hetzelfde geld voor hen, dat is hun probleem zij komen naar hier, dan moeten ze de taal leren En ze moeten achteraf niet met smoesjes komen. Hoeveel gezinnen zijn er niet waarvan een van de ouders een andere taal spreekt. de meeste kinderen ervan spreken de twee zonder problemen. en bij die groep moet dat nu juist een probleem zijn. Dan ook geen geld van de staat ontvangen (tenzij standpunt VB een van de ouders thuis blijft om te kinderen op te voeden, zou er een vergoeding voor mogen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gedwongen huwelijken is iets anders, zeker schijnhuwelijken. Gezinsherenigingen moeten ook beter geregeld worden en meer Nederlandse lessen is ook een must. maar laat de mensen de vrijheid te trouwen met wie ze willen aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat ze onze multiculturele samenleving verder moeten uitbouwen naar een volwaardige samenleving. Ook moeten de mensen eens goed gewezen worden op de voordelen van zo een samenleving
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 augustus 2006 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Multicul bah! T' is hier precies de zoo van europa die vol zit met vreemde beesten die we allemaal eten en drinken mogen geven, en nog hun vuil opkuisen bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De laatste post negerend...
Je kan gezinshereniging niet tegenhouden. gedwongen huwelijken en schijnhuwelijken tegenhouden is een moeilijke zaak. Hoe bewijs je die dingen in godsnaam? Iedereen trouwt met wie hij/zij wil. dat die persoon dan naar hier mag komen, lijkt mij evident. dat er middelen zouden zijn om die persoon tegen te houden hier te komen of terug te sturen is niet toelaatbaar. Tenzij het huwelijk terug ontbonden wordt en er geen kinderen zijn natuurlijk. nuja, ik blijf erbij dat we eerder moeten zorgen dat het niet nodig is dat mensen uit hun land weg willen. en daarover ga ik nu eens een threat starten sie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent dan ook een vurige flirter met multicul. Het kan u niet genoeg vervreemden allemaal.
|
![]() |
![]() |