![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Karel De Gucht, Minister van Buitenlandse Zaken (VLD), over Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is wanneer HIJ het 'consequentste' was....
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zeer inhoudelijke argumenten hoor!8)
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Had hij nu dat 'nederlands' laten wegvallen, tot daar aan toe...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer iemand het presteert om kemels te maken in dezelfde post waar hij anderen gebrek aan intellectuele of taalcapaciteiten aanwrijft, dan is het vaak sterker dan mezelf, en kan ik me niet inhouden om even te sneren. Uiteraard staan mijn eigen postings vol van taalfouten, spellingskemels, gebrekkige zinsconstructies en ongewoonheden qua stijl, maar ik laat het dan ook na om anderen aan te wrijven waar ik mezelf aan bezondig. Zeker wanneer die anderen mensen zijn die je niet eens kent of wiens capaciteiten je niet kan beoordelen (prins&prinses b.v.)
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De burgermanifesten zijn, op zo goed als alle vlakken, nog steeds van een ontstellende actualiteit en een voortreffelijk analysevermogen. Dat geldt ook voor dit citaat over het uiteenvallen van de Belgische staat. Wat VHS in 1992 schreef is trouwens onder onze ogen aan het gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beweer ik ook niet, maar je moet alles in de juiste tijdsgeest zien. Er is een wezenlijk verschil tussen de Belgische situatie in 1992 en het België van 2006.
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat geldt ook voor andere domeinen waarover de Burgermanifesten handelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Manman, wat een gedurfde uitspraak van Leterme zeg.
Het cordon sanitaire ligt bijna aan diggelen ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ergste is dat Verhofstadt zélf twee legislaturen premier was en in al die tijd zijn eigen goede raad geen moment ter harte nam. Integendeel zelfs. Het eerst dat hij ons als kersverse premier kwam op de mouw spelden was dat er geen communautaire problemen meer waren dankzij zijn 'aanpak'. Zeg maar toegevingen zonder einde aan de Franstaligen. ![]() Zijn voorspellingen komen, nauwelijks tien jaar later, in sneltreinvaart uit.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 augustus 2006 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op die manier kan ik ook een tiental uitspraken opnoemen van politici en journalisten die juist pleiten voor meer autonomie voor Vlaanderen. Ga maar eens naar www.vvb.org bij citaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Confederalisme = je hebt de gratie van de zuidelijke Belgen niet langer nodig om bevoegdheden te regionaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Bart Somers zit gewoon volledig in de tang van de VLD-top.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Leterme wordt nu door het hof onder druk gezet om na de federale verkiezingen eerste minister te worden. België moet gered worden, en Leterme is de redder van België. Leterme aarzelt nog. Eens benieuwd wat het zal worden, en of hij met vijf minuten politieke moed BHV zal splitsen zonder betalen Laatst gewijzigd door luc broes : 6 augustus 2006 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou uitgerekend jij al lang moeten gesnoven hebben. Ik gruw van CVPD&V, maar het waren, zijn, en blijven mijn objectieve bondgenoten in mijn strijd voor het behoud van België.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als in 2007 een tripartite (dus zonder communautaire ronde) misschien nog net lukt, dan is er in 2009 zeker een meerderheid in het Vlaams parlement om onafhankelijkheid uit te roepen 8) 't ziet er alleszins goed uit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |