![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stierenvechten? | |||
Moet kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Moet verboden worden. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 77,55% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() Stierengevechten horen bij de Spaanse cultuur. Het is spijtig dat niet alle matadors zo goed zijn dat ze met één snelle steek hun taak kunnen afmaken. Het Portugese (allee, ik denk toch dat het de Portugese vorm is) stierengevecht waar ze een "floch" van tussen de stier zijn horens moeten bemachtigen is dan weer diervriendelijker maar ook een pak hilarischer dan de Spaanse versie.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen vragende partij voor intensieve veeteelt. Ze mogen de prijs van de biefstuk gerust 10 euro hoger leggen als ik dan weet dat het een beest in een rustige wijde is geweest. Ik wandel elke dag langs velden waar koeien en paarden rustig kunnen rondlopen.
Wat betreft de beelden uit de Anderlechtse slachthuizen: ik sta volledig achter GAIA om dat soort praktijken aan te klagen. Maar de franstalige bourgeois rechters beslissen dat die beelden een inbreuk zijn op de privacy. Kan jij even overleggen met hen... belgicisten onder mekaar nietwaar ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel baardapen als Herman De Croo -notoir belgicist- drinken nog levende vissen in Geraardsbergen zodat die beesten door maagzuur zouden worden verteerd. Nee. Alles waarin je lijden veroorzaakt enkel voor het plezier is voor mij iets wat niet kan. En daar blijf ik bij ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 augustus 2006 om 01:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wel voor een antrekootje?
Citaat:
Hoe 'rustig' uw koebeest ook moge geleefd hebben: voor één biefstuk moet ze onder 't mes. Die harde realiteit kan je niet ontlopen. Ofwel ben je dus tegen dierenleed, en dan word je konsekwent veganist. Ofwel denk je: 't is eten of gegeten worden, en dan zet je morgen opnieuw je tanden in een seignant gebakken filet mignon..
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar staat entrecote weigeren tegenover intensieve veeteelt ?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
kiezen tussen lokale cultuur en humaniteit (alhoewel: beetje ongelukkige woordkeuze, het gaat immers nog altijd om dieren). In dit geval zou ik de stieren met rust laten. Maar ik vraag me ook af: ik zeg dit nu als iemand die met het opgeheven vingertje vanachter z'n computerke de moraalridder komt uithangen, maar wat als ik inwoner was van zo'n stadje waar de stierengevechten deel uitmaken van mijn dagelijks leven, van mijn ontspanning,.. waarschijnlijk zou ik ze dan ten allen prijze willen behouden. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 4 augustus 2006 om 01:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 4 augustus 2006 om 02:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Elk land heeft zijn tradities en waarden
Wie zijn wij om daarover te oordelen Stierengevechten in spanje en mexico mij geen probleem visjes drinken in geraardsbergen geen probleem Waregemse koersen waarom niet En een dier dat gekweekt word dient om opgegeten te worden. dat zijn niet van die knuffeldiertjes dat je ziet op de wei. Maar ja, sommigen zien de realiteit niet meer. Laatst gewijzigd door Vorenus : 4 augustus 2006 om 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat ie belgicist is, is overigens volstrekt irrelevant. Oh gruwel, zit ik hier De Croo nu al te verdedigen ook... IK moet naar mijn bed. ![]() Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 4 augustus 2006 om 03:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer ben jij een fan van gaia dat je die 'hulp' inroept om je gelijk te halen? En denk nu maar niet dat er in Spanje zelf geen verzet is tegen deze vorm van 'cultureel vermaak'. Jaren geleden liep ik al mee in een betoging tegen stierengevechten, in Brussel. Bussen vol Spanjaarden waren daarvoor naar hier gereisd.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Misschien kunnen we daarom de eerstvolgende keer dat iemand treurt om de teloorgang van speciesistische tradities/cultuur, maar het beste verwijzen naar de "tragische" afschaffing van traditionele gladiatorenspelen, openbare executies, slavenhandel, kinderarbeid, vrouwenbesnijdenis of één van die andere schitterende gebruiken waarvan medemensen al zoveel respectabele millennia lang het slachtoffer worden.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Noem het "beroepsmisvorming" ofzo. Ik vind het altijd leuk om er op te wijzen dat de mens helemaal niet zo "on top" staat in het dierenrijk als ze wel zouden willen. Want zeg nu zelf, als je de gemiddelde mens dropt in de natuur met minimale middelen, zal hij er niet veel van bakken, vrees ik. En ja, dat breintje is ook relatief als je ziet hoe de mens er in slaagt natuur en milieu om zeep te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Natuurlijk. Alle torero's zijn fanatieke rechtsen die de arme linkse stieren doodmartelen!
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Wat het stierenvechten betreft: het gaat wel om meer dan alleen de fysieke pijn hé. De stress dat die beesten voor hun dood moeten ondergaan is ook niet min. Nogmaals, slechte tradities zijn er om afgeschaft te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |