Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2006, 09:54   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Mocht Vlaanderen in verhouding met z'n bevolking evenveel ambtenaren hebben als Wallonië, dan hadden we hier geen werkloosheid.
Werklozen kosten minder dan ambtenaren - misschien daarom dat Wallonië failliet is.

Enfin, wij zijn ook failliet natuurlijk.
Oud 12 augustus 2006, 09:57   #42
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang of niet. Ik vond het een goed id. Wat doe je als je op den dop zit? Kijken en wachten tot je een ideaal jobke hebt gevonden. Wat zou je doen moest je zo'n regel erbij hebben? Een jobke zoeken om tijdig werk en inkomen te hebben.
In vlaanderen kan je vandaag de dag heus niet in een hangmat van je uitkering genieten... allez als asielzoeker ofzo mischien wel maar als werkloze wordt je vandaag de dag geevalueerd op je zoekgedrag en eventueel ook gesanctioneerd. In wallonie is het uiteraard een ander verhaal.

Het heeft geen zin dat wij nu nog gaan verstrengen terwijl de walen laks blijven. We moeten ook de financiele middelen van de SZ in handen krijgen
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 09:58   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Een Thatcher revolutie zal een en ander wel oplossen.

Reagan is ook goed. Een van de grootste presidenten ooit.
Dat is toch die president die de overheidsuitgaven bijna verhelfde, toch? En die de overheidsschuld van 27 naar 42% bracht?
Oud 12 augustus 2006, 09:59   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Het standpunt van Freddy van Gaever dus (Vlaams Belang). Het zal echter niet in voegen treden gezien de partij hem reeds heeft teruggefloten.
Een blunder van formaat, overigens. Maar zo zijn er nog een aantal in de maak.
Oud 12 augustus 2006, 10:30   #45
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een blunder van formaat, overigens. Maar zo zijn er nog een aantal in de maak.
euh...sorry, maar je formulering is dubbelzinnig: een blunder van FvG of van het VB?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 10:47   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Niemand maar nu is niemand durft de werkloosheid aanpakken ,nu moet je maar eens vragen wat politiekers dat wij hebben.En toch ligt de oplossing bij de hand wie na 3maal geen werk aanvaard de R.V.A verliest zijn uitkering is dat nu zo moeilijk uitkeringEN te stoppen van leeglopers
Drie keer geen werk aanvaarden, dat is dan na duizend jaar ongeveer.
Ondertussen zal jij wel zorgen voor de verhaaltjes van duizend en één nacht, zodat de leeglopers zich niet hoeven te vervelen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 11:30   #47
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Mocht Vlaanderen in verhouding met z'n bevolking evenveel ambtenaren hebben als Wallonië, dan hadden we hier geen werkloosheid.
Ah ja? En wie gaat al die ambtenaren betalen? De walen kunnnen alleen maar zoveel overheidspersoneel hebben omdat vlaanderen het boeltje financiert.

U rekent op een enorme EU subsidiestroom om ook van Vlaanderen een neo-communistische economie te maken?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 12 augustus 2006 om 11:31.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 13:08   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
euh...sorry, maar je formulering is dubbelzinnig: een blunder van FvG of van het VB?
Van het VB natuurlijk. Ze hadden Van Gaever iets beter moeten inlichten dat je zulke teksten normaal eerst door de partij laat checken op overeenkomst met de partijlijn. Een beetje politicus ziet dat in.

Het is een blunder van Van Gaever inzake zijn politieke capaciteiten, maar het is een blunder van het VB als partij.
Oud 12 augustus 2006, 13:14   #49
Shadowman
Burger

Standaard

Citaat:
Niemand maar nu is niemand durft de werkloosheid aanpakken ,nu moet je maar eens vragen wat politiekers dat wij hebben.En toch ligt de oplossing bij de hand wie na 3maal geen werk aanvaard de R.V.A verliest zijn uitkering is dat nu zo moeilijk uitkeringEN te stoppen van leeglopers
Tja, een part time job waarmee je minder verdient dan je uitkering, die zou ik ook niet aanvaarden. Laten we eerlijk zijn, de meeste betrekkingen die open blijven, zouden wij ook niet willen doen. Gaan werken moet ook nog wat opbrengen...

Laatst gewijzigd door Shadowman : 12 augustus 2006 om 13:15.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 13:49   #50
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is volgens mij niet zo eenvoudig. Als je zelf 3 keer weigert kan ik er nog deels inkomen. Maar als je het talent/profiel (of al dat leuks dat bedrijven naar voor brengen) niet hebt en dus niet aangeworven bent moet je een uitkering blijven krijgen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 13:57   #51
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
alléé da's simpel hé ...
we schrijven al die werklozen in als ambtenaren en beschouwen hun werkloosheiduitkering als loon.. die verdienen gemiddeld toch niet zo heel veel en ze werken toch niet aldus het cliché.... dus dat moet lukken
Je moet ze niet inschrijven als ambtenaren. Ze kunnen mogelijk wel taken uitvoeren voor de vergoeding die ze krijgen. In plaats van de jeugdbeweging in te schakelen om onkruid te wieden kan men werklozen inschakelen. Wanneer ze niet willen kan men de vergoeding halveren of intrekken. Redenen om niet in te gaan op dergelijke taken moeten wel individueel beoordeeld worden.
Oud 12 augustus 2006, 14:05   #52
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Jobs genoeg, zie maar is op de VDAB-site. En als er dan toch geen jobs volgens u zijn. Waarom willen ze dan voor knelpuntberoepen vreemdelingen invoeren?
Knelpuntberoepen? Iedereen kan opgeleid worden om dergelijke zaken uit te voeren. Men kan iemand perfect opleiden als heftruckchauffeur in enkele dagen. Daarna een maand onder begeleiding zodat hij ervaring kan opdoen. Veel bedrijven willen gemotiveerde mensen evenwel niet opleiden wegens "te duur". Zo crieer je idd knelpuntberoepen. Anderzijds zijn er evenwel mensen die voor dergelijke job's hun neus opsteken omdat het een zware job kan zijn of omdat hun studies hoger zijn.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 12 augustus 2006 om 14:05.
Oud 12 augustus 2006, 17:30   #53
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Iemand die direkt geen job vind in zijn studuerichting moet niet langer dan half jaar steun trekken. Die neemt een job dat geld opbrengt en zoekt dan verder voor werk dat hem interressert. Ik heb jobs aangenomen die me geen bal interreseerde maar ik profiteerde tenminste niet van de gemeenschap. En ondertussen kon ik nog naar een job zoeken dat me wel beviel.
WERKEN IS GEEN RECHT MAAR EEN PLICHT. niet de staat maar jijzelf moet voor je onderhoud instaan. Daarmee dat uitkeringen maar voor een korte duur mogen zijn
Mss heb jij werk voor mijn vrouw,31 jaar aan de slag geweest 53 jaar discushernia,slechte knie en allergisch aan verschillende producten en medicatie,en als dank haren dop gekregen.
Mss wil je met haar ruilen.
Oud 12 augustus 2006, 17:37   #54
bk232214
Gouverneur

Standaard mischien

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Mss heb jij werk voor mijn vrouw,31 jaar aan de slag geweest 53 jaar discushernia,slechte knie en allergisch aan verschillende producten en medicatie,en als dank haren dop gekregen.
Mss wil je met haar ruilen.
Probeert eens bij een beschermde werkplaats
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 17:41   #55
bk232214
Gouverneur

Standaard gemoet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Dat is volgens mij niet zo eenvoudig. Als je zelf 3 keer weigert kan ik er nog deels inkomen. Maar als je het talent/profiel (of al dat leuks dat bedrijven naar voor brengen) niet hebt en dus niet aangeworven bent moet je een uitkering blijven krijgen.
gemoet eens durven veranderen van mentaliteit en dan gaat alles
Oud 12 augustus 2006, 18:15   #56
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeert eens bij een beschermde werkplaats
prachtig jongske,prima mentaliteit om nog maar te zwijgen van maturiteit.
ik verzeker u dat ge dat geen 2 keer zou moeten zeggen als ik naast u zou staan stukske klootzak.
Oud 12 augustus 2006, 18:37   #57
bk232214
Gouverneur

Standaard allee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
prachtig jongske,prima mentaliteit om nog maar te zwijgen van maturiteit.
ik verzeker u dat ge dat geen 2 keer zou moeten zeggen als ik naast u zou staan stukske klootzak.
allee nu wil ik u helpen weer niet goed ;weer niet goed
Oud 12 augustus 2006, 18:39   #58
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Van het VB natuurlijk. Ze hadden Van Gaever iets beter moeten inlichten dat je zulke teksten normaal eerst door de partij laat checken op overeenkomst met de partijlijn. Een beetje politicus ziet dat in.

Het is een blunder van Van Gaever inzake zijn politieke capaciteiten, maar het is een blunder van het VB als partij.
daar ben ik het mee eens,

maar, hmm, moet ik uit bovenstaande opmaken dat jij voorstander bent van zoiets als partijdiscipline?

en nog iets: een beetje politicus? J-M De Decker, Hugo Coverliers spraken op een gegeven moment strek tegen de partijlijn in.
Ruben Cottonjé de Zeebeest werd hier zelfs omschreven als 'losgeslagen projectiel' omwille van zijn afwijkende visies. Een beetje politicus?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 18:47   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
daar ben ik het mee eens,

maar, hmm, moet ik uit bovenstaande opmaken dat jij voorstander bent van zoiets als partijdiscipline?

en nog iets: een beetje politicus? J-M De Decker, Hugo Coverliers spraken op een gegeven moment strek tegen de partijlijn in.
Ruben Cottonjé de Zeebeest werd hier zelfs omschreven als 'losgeslagen projectiel' omwille van zijn afwijkende visies. Een beetje politicus?
Maar zij spraken tegen de partijlijn omdat ze tegen de partijlijn z�*jn of waren, dat is een groot verschil.

Ik ben geen voorstander om in een partij alles wat je zegt naar het algemeen partijbureau te sturen voor "revisie ende censure". Wel vind ik het aangeraden dat, als politicus, je de zaken die je meedeelt aan journalisten, studenten of wat dan ook, laat lezen aan een andere politicus van je partij, als het kan iemand die boven je staat, om een garantie te hebben.

Zo-iezo moet je van journalisten en studenten een blauwdruk krijgen, die je zelf kan aanpassen. Als je het slim speelt, vraag je daar dus een groen licht voor.

Niemand hoéft dat te doen, natuurlijk, maar het voorkomt problemen. Problemen zoals Van Gaever heeft veroorzaakt, want wat hij zei is helemaal niet de partijlijn. Dat bewijst Van Gaever's onprofessionaliteit als politicus, en het VB's flater als partij. Bon, elke partij maakt dat wel al eens mee hoor.

Als libertariër sta ik voor absolute vrije meningsuiting, maar in een partij - en zeg maar in elke sociale groep waar je je voor engageert - moet je ook aan anderen denken, en aan een algemeen imago. Tenslotte sta je ook voor de andere mensen in die groep. Bovendien bevordert het discussie en duidelijkheid van gedachtegoeden. De media zijn zéér veneinige beestjes, die de levens van mensen kunnen schaden.

Laatst gewijzigd door lombas : 12 augustus 2006 om 18:49.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 21:20   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zo ging het er ongeveer aan toe in de communistische landen.Niemand was daar werkloos, en iedereen had te eten.Toch waren er velen ontevreden...vandaag heb je daar een aantal héél rijken, en heel veel straatarmen, die niet alle dagen eten.Daarom lopen er zo veel hoeren rond tegenwoordig in de ex-oostblok-landen.
idd...
dát en 't feit dat de werkloosheidscijfers regelmatig 'opgezuiverd' worden wijst toch net op 't feit dat een fixatie erop compleet belachelijk is

anderszijds kan je wel objectief spreken over de hoge belastingsdruk of de hoge sociale lasten als prijskaartje om het gehele systeempje draaiende te houden...
hoe het verder onderverdeeld is is ondergeschikt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be