![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Van wie stamt de mensheid af volgens u? | |||
De aap |
![]() ![]() ![]() |
44 | 70,97% |
Adam en Eva |
![]() ![]() ![]() |
12 | 19,35% |
Ik twijfel. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,68% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft men ontdekt dat het mitrochondriaal gen steeds wordt doorgegeven. Daaruit heeft men kunnen afleiden dat de volledige Europese bevolking van zo'n 7 Eva's zou afstammen. Hetzelfde heeft men ontdekt met iets op het Y-chromosoom dat ook heel direct naar een zeer beperkte stam teruggaat (Adam). Ik denk dat het best mogelijk is dat onze oergrootouders (die bepaalde apensoort) een paar misvormde dochters hadden (Eva dus) die vandaaruit gezorgd hebben voor een aparte soort. Het hoefden er geen honderden te zijn, vermits ze waarschijnlijk eerst nog binnen de apengroep paarden, maar waarbij dan telkens die afwijkende kinderen geboren werden. Lijkt me zeer plausibel, vooral als blijkt dat die afwijkenden een pak slimmer waren dan de rest en dus meer overlevingskansen hadden. Bovendien las ik ooit dat het originele groepje overlevende"mensen" zeer klein moet geweest zijn en dat ze enkel door het gebruik van hun creativiteit konden overleven. (het voorbeeld werd gegeven dat ze tijdens droogte eraan dachten om voordien water in struisvogeleieren te begraven). Ik ben er volkomen gelukkig mee om als "mislukte" aap te worden beschreven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Virtuele reconstrukties van schedels van Cro-Magnons (homo sapiens) van 10.000 jaar geleden tonen ons dat die mensen er nét als wij uitzagen.Pak zo een holbewoner, scheer hem, knip zijn haar af, steek hem in een kostuum, en zet hem in de metro, en die valt nergens op.Mischien ook eens naar de tandarts sturen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar 10.000 jaar geleden was nog te vroeg. Germanen van 2500 tot 2000 jaar geleden leken ook enorm op ons. Onze gemeenschappelijke mensaap-voorouder met de chimpansee is miljoenen jaren oud. Jij gelooft dus in sprookjes? Leg me eens uit waarom ons DNA 97,8% gelijk is aan dat van de chimpansee?
Trouwens, wie zegt dat die groep mensen mensapen zullen worden, de kans is groter dat één generatie al moderniseert of dat de hele groep uitsterft. Nee, voor mij is het creationisme een absurde theorie. Al zijn er nog veel mysteries en gaten in ons huidig neo-Darwinisme met elementen van Lamarckisme. Ik denk dat we in deze richting moeten blijven verder zoeken. De Heilige Geschriften moeten volgens mij geïnterpreteerd worden naar ethiek, en niet als een fundamentalist in de letterlijke zin. Zou overigens niet kunnen dat de aartsengelen zich schikten naar het niveau van de mensen in die tijd? Dat ze moeilijk te verklaren wetenschappelijke fenomeneten had vereenvoudigd door sprookjes te vertellen met de nadruk op de ethische boodschap? Het is ook die ethische boodschap die de boventoon speelt in religie. In feite, religie en evolutietheorie zijn goed verenigbaar. Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 augustus 2006 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
toeval speelde 1ste rol om de eerste cel te fabriceren ..!! ![]() of is dat een bewijs da darwinisme een juiste theorie is, dus theorie he .; ? of is dat een mogelijke veronderstelling hoe het leven tot stand is gekomen? of gewoon blijven beweren dat zoveel jaren geleden aap een vis was?? even duidelijk maken als u wilt, met een grote dank bij voorbaat .. groetjes ![]()
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 augustus 2006 om 14:47. Reden: ik begrijp eigenlijk niet hoe toeval werkt .. !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bijbelse scheppingsverhaal staat vol onlogische zaken, contradicties en is ook niet consistent in de tijd te plaatsen.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij kan het weinig schelen hoor, ik ben geen racist, en vertoon geen rancune tegenover apen.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yayazakaria, als jij een golfballetje speelt op de greens met honderdduizenden grassprietjes, en het balletje valt op grassprietje 219.543, heb je dan een opperwezen nodig om te begrijpen waarom het balletje niet op spriet 345.298 is gevallen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat we tussen de regels moeten lezen dat weten misschien enkel een paar geleerden. De rest is vergaan. Ondertussen zitten we in de 21ste eeuw. De eeuw van de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn toch nog echt kinderen hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld...Ik kan niet bewijzen dat er twee zonnen zijn in ons zonnestelsel, dus zijn er twee zonnen.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 13 augustus 2006 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we eens het scheppingsverhaal onder de loupe nemen en screenen op een paar aperte contradicties: Gen. 1:1-2:3: 1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde. <A name=2>2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren. <A name=3>3 En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht. Dit staat totaal haaks op de scheppingvolgorde zoals vermeld in Gen. 2:4-25 Gen 1:3-5: En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht. 4 En God zag het licht, dat het goed was; en God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis. <A name=5>5 En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag. God schiep dus het licht alvorens hij de objecten schiep die ons als lichtbron dienen. Die worden pas in vers 14-15 'geschapen: 14 En God zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren! <A name=15>15 En dat zij zijn tot lichten in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de aarde! En het was alzo. Nog frapanter is de contradictie tussen vers 1:5 en 1:16: 16 God dan maakte die twee grote lichten; dat grote licht tot heerschappij des daags, en dat kleine licht tot heerschappij des nachts; ook de sterren. Hoewel hij in vers 5 reeds dag en nacht schiep, creëerde hij pas in vers 16 de oorzaken die instaan voor het dag-nacht-verschijnsel. Deze eenvoudige voorbeeldjes tonen reeds voldoende aan dat hier op zijn minst een eerder zwakke waarnemer-verteller aan het woord is. We kunnen dus beter de letterlijke lezing van Genesis achterwege laten wegens té contradictorisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
jij moet een onderscheid maken tussen toeval in onze hersennen en toeval in de realiteit nu waarom deze bal op een bepaalde plaats is gevallen heeft eigenlijk te maken met de elementen waarvan het spel afhankelijk is zoals kracht, grond, weer of wat dan ook , hier heeft de toeval geen plaats te nemen, alles wat er gebeurd is eigenlijk door die verschillende elementen bepaald, nu omdat wij niet op de hoogte gebracht worden omtrent deze elementen zeggen wij dat het daar toevallig is gevallen maar als wij een echte super super computer hebben kunnen we berekenen waar het gaat vallen indien wij weten hoe het opgegooid wordt en waar en op welke tijdstip en deze operatie is vrij moeilijk maar niet onmogelijk .. jij moet nog iets weten er is geen wiskundige forumle die een random getal 100% (dus compleet- blijft een geheime voor wetenschappers) kan bepalen . wanneer Einstein zei dat God doesn't play dice , jij moet zijn bedoeling heel goed begrijpen.. en dat zie jij in zijn woorden nadien, zo is toeval eigenlijk een rationele uitdrukking een bestaat niet in de natuur dus een menselijke uitdrukking en dat komt omdat wij de oorzaak niet kennen die een pebaalde resultaat als een uitkomst heeft, maar, laten wij veronderstellen dat wij een een poging doen en zo krijgen we het getal 6, denk jij dat het toeval is?nee, helemaal niet.. maar dat komt omdat jij dat op een bepaalde moment doet en met een bepaalde manier ofzo .. etc maar nu om te beweren dat het om toeval gaat dan blijft dat maar een bewering zonder bewijs en met ontkennig van elementen die ermee speelden om dat resultaat te bereiken .. maar toeval is te toevallig om toeval te zijn ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een ding kunnen we toch met zekerheid stellen: God is door de mens geschapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voordat de bijbel werd neergeschreven zijn al generaties lang de verhalen van de voorouders doorverteld geweest. Dat hier en daar een Deus ex machina tevoorschijn komt moeten we er dan maar bijnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
mijheer TommyMax2, het is foutief.. nee het is niet 100% zeker dat God de mens heeft geschappen, maar bijna 100 %, er is altyd een percentage voor onzekerheid .. maar ik blijf ook niet denken dat dan zwak is in dit geval .. maar als jij denkt dat ik fanatist ben dan ben jij 100 % verkeerd en zeker eh.. en God (de Schepper) heeft mij zo geschappen .. ja geloven maar een beetje twijfelen .. om altyd de waarheid te blijven zoeken en nooit opgeven.. daar zit een grote wijsheid in .. een voorbeeldje, als ik 20 % weet dat er voor de deur een Lion is, dan ga ik alles proberen te doen om mijzelf te verdidigen.. de rest laater ..
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() U mag geloven wat u wil hé. Dat is uw keuze. Ik wil alleen maar zeggen dat niets buiten tijd en materie kan bestaan: onze gedachten niet en ook "god" is aan die wetten onderworpen, dus is het geen god natuurlijk (die boven tijd en materie staat hé, als opperwezen).
Je kan wel discussiëren over de rol van de godsdienst en waarom die is ontstaan (dus in de menselijke geschiedenis), dan ben je bezig met een wetenschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() en neen dat is mijn keuze niet .. die zijn twee keuzes .. ofwel Monotheistisch ofwel Polytheistisch !! Jij wilt alleen zeggen dat niets buiten tijd en materie kan bestaan ?? heb jij daar een bewijs voor ?? neen ..?? wat was er voor de big-bang ?? wet jij het is gewoon een super macht die achter het bestaat zit .. groetjes
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het scheppingsverhaal (en eigenlijk staan er daar in de Bijbel 2 van) vertelt op een plastische manier het ontstaan van alles uit praktisch niets. En die intuïtie van zoveel duizend jaar geleden komt tamelijk goed overeen met wat de wetenschap vandaag al heeft kunnen ontsluieren. In die tijd kon men geen hogere dingen realiseren dan een dergelijke poëzie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk er maar eens goed over na. ![]() |
|
![]() |
![]() |