Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2006, 10:23   #41
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Wie vertrouwd wil geraken met de manier waarop wij ons in Europa stelselmatig aanpassen aan de onderwerping aan de mohammedaanse leer leze: Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2002, ISBN 90 351 2753 6
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:26   #42
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Of Bruce Bawer's "Terwijl Europa Sliep" ISBN 90 290 7786 7
Oud 15 augustus 2006, 10:29   #43
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
U weet duidelijk niet waarover u spreekt in welk geval het verstandiger is er het zwijgen toe te doen. Daarenboven is het compleet naast de kwestie. De kern van de zaak draait erom of wij onze voorschriften moeten richten naar gevoeligheden die mogelijk bestaan in andere landen.
Waarom is zondag een rustdag en zitten er 7 dagen in een week? Waarom is Kerstmis een feestdag, net als Pinksteren enzo? Waarom mochten alleen hetero's trouwen en geen homosexuele koppels? Waarom is polygamie verboden?
En in dit geval is het geen moslim die een probleem heeft gecreëerd, maar een Westerling.
Oud 15 augustus 2006, 10:30   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet duidelijk niet waarover u spreekt in welk geval het verstandiger is er het zwijgen toe te doen. Daarenboven is het compleet naast de kwestie. De kern van de zaak draait erom of wij onze voorschriften moeten richten naar gevoeligheden die mogelijk bestaan in andere landen.
Hoe wil je gaan eisen dat andere zich naar onze wetten en normen voegen als ze hier zijn, als jij je niet naar de wetten en normen van een ander voegt als je daar bent.
Het gaat hier over een foto die problemen zou kunnen leveren als men ze gebruikt voor een Internationale reispas.
Dit heeft helemaal niets te maken met zich in eigen land naar de normen van een ander land schikken.
Maar ja, dat is nu de norm in vlaanderen hè, alles herleiden tot een probleem tussen christenen en moslims. Echt iets van het VB.

Maar jij kent blijkbaar heel slecht je bijbel en al even slecht de Belgische wetten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:35   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals jantje: als die mensen zich houden aan de Engelse wet en beslissen om naar Frankrijk te gaan, waarom zou dat ambtenaartje dan de islamitische wet moeten gaan opleggen omdat ze ooit eens met dat vijfjarig kind (dus binnen het jaar) zouden KUNNEN naar een islamitisch land willen reizen?

Ben je nu echt zo dom?

Indien ik naar Saudi wil, dan houd ik daar rekening mee als ik mijn paspoort verleng. Desnoods moet ik dan een proces inspannen om met mijn keukenhanddoek op mijn hoofd op de foto te kunnen staan. Goed zo Jantje?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:38   #46
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nogmaals jantje: als die mensen zich houden aan de Engelse wet en beslissen om naar Frankrijk te gaan, waarom zou dat ambtenaartje dan de islamitische wet moeten gaan opleggen omdat ze ooit eens met dat vijfjarig kind (dus binnen het jaar) zouden KUNNEN naar een islamitisch land willen reizen?

Ben je nu echt zo dom?

Indien ik naar Saudi wil, dan houd ik daar rekening mee als ik mijn paspoort verleng. Desnoods moet ik dan een proces inspannen om met mijn keukenhanddoek op mijn hoofd op de foto te kunnen staan. Goed zo Jantje?
In feite is het niet de ISlam die hier in de fout gaat, maar de ambtenaar. Voor zover ik kan volgen is er in gand e affaire geen moslim voorgekomen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 15 augustus 2006 om 10:38.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:39   #47
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Waarom is zondag een rustdag en zitten er 7 dagen in een week? Waarom is Kerstmis een feestdag, net als Pinksteren enzo? Waarom mochten alleen hetero's trouwen en geen homosexuele koppels? Waarom is polygamie verboden?
En in dit geval is het geen moslim die een probleem heeft gecreëerd, maar een Westerling.
3/4 van de wetgeving? Rechtstreeks uit de bijbel? Wel serieus blijven aub. Toch als u serieus genomen wil worden.

In dit geval is het probleem gecreëerd door een westerling die vindt dat wij onze voorschriften moeten afstemmen op mogelijk gevoeligheden in het buitenland. Of wat er gebeurt wanneer multicultuur multiculturalisme wordt.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:40   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wie vertrouwd wil geraken met de manier waarop wij ons in Europa stelselmatig aanpassen aan de onderwerping aan de mohammedaanse leer leze: Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2002, ISBN 90 351 2753 6
Basy Lys,

Je hebt idd gelijk als je schrijft dat wij ons hier stelselmatig aanpassen aan de Koran wetten. Maar die wetten komen voor een groot deel uit de Bijbel, nee, niet allemaal. Maar als alles slecht was aan de moslims zouden wij ons daar niet naar aanpassen. De mens verwerpt immers van nature alles wat slecht is. Maar mss komt het ook door het feit dat men het Christendom reeds zover de rug heeft toegekeerd, dat men in de westerse wereld nu terug op zoek is naar een nieuwe eigen identiteit.
Oud 15 augustus 2006, 10:45   #49
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoe wil je gaan eisen dat andere zich naar onze wetten en normen voegen als ze hier zijn, als jij je niet naar de wetten en normen van een ander voegt als je daar bent. Het gaat hier over een foto die problemen zou kunnen leveren als men ze gebruikt voor een Internationale reispas. Dit heeft helemaal niets te maken met zich in eigen land naar de normen van een ander land schikken.Maar ja, dat is nu de norm in vlaanderen hè, alles herleiden tot een probleem tussen christenen en moslims. Echt iets van het VB.

Maar jij kent blijkbaar heel slecht je bijbel en al even slecht de Belgische wetten.
Ik heb het al eerder gezegd : wie naar landen wil gaan waar men zo gevoelig is aan een pasfoto die moet dan maar een ander paspoort met aangepast foto gaan halen. Waarom zou de pasfoto van iedere burger in overeenstemming moeten zijn met voorschriften en gevoeligheden die mogelijk zouden kunnen bestaan in islamitische landen voor het hypothetische geval dat ze er ooit eens naar toe zouden moeten of willen? Dat is wel het overnemen van regels van een ander land.

Verdachtmakingen zijn het wapen van wie niet kan argumenteren.

Ik zal mijn bijbel en de wetgeving toch beter kennen dan u.
Oud 15 augustus 2006, 10:47   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
In feite is het niet de ISlam die hier in de fout gaat, maar de ambtenaar. Voor zover ik kan volgen is er in gand e affaire geen moslim voorgekomen.
het bewijst alleen maar hoe men in Europa (in dit geval Engeland) ondertussen met de billen bloot zit om de moslimbroedertjes niet voor het hoofd te stoten. En dit is een zeer kwalijke trend.

over de manier waarop hier ONZE wetten zijn tot stand gekomen kan je uren discussieren. Als jij persé wil hebben dat "gij zult niet doden" enkel uit de bijbel komt, dan moet je nog wat verder studeren.
De feestdagen zijn gebaseerd op de eeuwenoude KELTISCHE feestdagen, die door het christendom node werden overgenomen omdat de mensen ze toch bleven vieren.
Heeft dat nu belang?

Ik vermoed dat je liever gaat hebben dat VRIJDAG de rustdag wordt in plaats van ZONdag, terwijl we vroeger hier wel zonne-aanbidders waren en geen MAANaanbidders.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:49   #51
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vermoed dat je liever gaat hebben dat VRIJDAG de rustdag wordt in plaats van ZONdag, terwijl we vroeger hier wel zonne-aanbidders waren en geen MAANaanbidders.
waarom zou ik het een boven het ander verkiezen? En in welke glazen bol heb je dat dan wel gezien?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:49   #52
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
De mens verwerpt immers van nature alles wat slecht is.
De mens verwerpt van nature alles wat hem niet uitkomt, goed of slecht. Hij heeft daarenboven de neiging om kinderen samen met badwater weg te gooien.
Oud 15 augustus 2006, 10:50   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3/4 van de wetgeving? Rechtstreeks uit de bijbel? Wel serieus blijven aub. Toch als u serieus genomen wil worden.

In dit geval is het probleem gecreëerd door een westerling die vindt dat wij onze voorschriften moeten afstemmen op mogelijk gevoeligheden in het buitenland. Of wat er gebeurt wanneer multicultuur multiculturalisme wordt.
Man,

We leven in een wereld waarin men meer rondreis dan thuis is.
Afstanden zijn geen problemen meer.
Vandaag wil ik naar Frankrijk en Morgen naar Nederland.
Maar kan evengoed overmorgen op het vliegtuig stappen naar THailand.
En daar beslissen om naar China te gaan.
En het is enkel vanwegge deze snelle verplaatsingmogelijkheid dat die bediende rekening hield.
Dit heeft echt niets te maken met geloof, maar met onze snelle en mobiele levenswijze.
Oud 15 augustus 2006, 10:53   #54
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Leuk, trivia !
Citaat:
Feestdagen bezie ik nu nie direct als een probleem
Ik wist ook nie da Jezus en God een westerling was
Oud 15 augustus 2006, 10:54   #55
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Man,

En het is enkel vanwegge deze snelle verplaatsingmogelijkheid dat die bediende rekening hield.
Dit heeft echt niets te maken met geloof, maar met onze snelle en mobiele levenswijze.
dit slaat wel alles; nu heeft het niks meer met geloof te maken maar met mobiliteit .. man
En ik ben toch meer thuis dan dat ik in China en Thailand zit hoor

Laatst gewijzigd door Gorefest : 15 augustus 2006 om 10:56.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:57   #56
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Man,

Hierzie, een wereldburger,

Het eerste is niet waar
Het tweede is een kwestie van geld
3,4 en 5 kan best voor u zo gelden maar uit u en enkele anderen zou ik geen algemene trend gaan afleiden. U moet uzelf niet als maatstaf nemen.

Tenslotte, het heeft te maken met een dolgedraaid multiculturalisme. De bediende hield rekening met mogelijke (herhaal : mogelijke) gevoeligheden in islamitische gebieden.
Oud 15 augustus 2006, 10:58   #57
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

muslims
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:58   #58
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Racisten, moslimhaters en dergelijk tuig zullen zich met deze thread weer even goed voelen.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:58   #59
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind dat het hier wel duidelijk de bediende is die zich belachelijk maakt. Ik heb nog nooit gehoord van westerse moslims die aanstoot geven aan een pasfoto waarop een meisje met ontblote schouders is te zien. De kans dat dat gebeurd is ook zeer klein zoals ik al zei. De meeste westerse moslims zullen daar immers a) niets aan vinden en b) nooit die pasfoto te zien krijgen.
De moslims worden hier met de vinger gewezen terwijl het die ambtenaar is die zich er druk over maakt. Als ik als ambtenaar een foto weiger omdat die volgens mij choquerend is voor boedhisten, ga je de boedhisten toch ook niet met de vinger wijzen?
Er lopen waarschijnlijk honderden mensen met zulk een foto op hun pas rond in Frankrijk en daar kraait geen haan naar.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 11:00   #60
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
De bediende hield rekening met mogelijke (herhaal : mogelijke) gevoeligheden in islamitische gebieden.
Die arme ambtenaar zou toch nie graag hebben dat er doden vielen en ambassades in brand vlogen vanwege die blote schouders eh

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be