Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben u voor of tegen het terugkerend testen van (rijvaardigheid)ouderen?
Ik ben voor 10 40,00%
Ik ben voor(maar enkel na bekeuring of ongeval. (maar niet obv leeftijd)) 8 32,00%
Ik ben tegen 7 28,00%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2006, 00:18   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
100% mee eens.

Vanaf 60j is voor mij ook geen vaststaand feit......om de 5jaar voor iedereen moet zeker kunnen.
Een auto wordt ook elk jaar (verplicht) gecontroleerd of ie nog wel 'straatwaardig' is.

En idd spelen de veranderende verkeersregels ook een rol. Immers, na onderzoek is gebleken dat oudere bestuurders de voorrangsregels op rotondes niet kenden ...zij gingen ervan uit dat de voorrang van rechts hier gold
Kennen van de verkeersregels heeft weinig te maken met rijvaardigheid.
Dat ouderen de voorrang van rechts en rotondes niet kennen is natuurlijk onzin, dat is al wet zolang is mij kan herinneren. Het zijn overigens bij mijn weten niet alleen ouderen die ze niet kennen of respecteren. Kijkt u maar eens om u heen en vooral naar uzelf
80% van de bestuurders stopt op spoorwegen, zebrapaden of voor een kruisende straat als ze in de file staan in de stad.
Hoe hebben die hun rijbewijs gehaald ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 00:41   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat ouderen de voorrang van rechts en rotondes niet kennen is natuurlijk onzin, dat is al wet zolang is mij kan herinneren. Het zijn overigens bij mijn weten niet alleen ouderen die ze niet kennen of respecteren. Kijkt u maar eens om u heen en vooral naar uzelf
80% van de bestuurders stopt op spoorwegen, zebrapaden of voor een kruisende straat als ze in de file staan in de stad.

Ik ben zelf nog maar midden de 40 en heb jaren lang met de vrachtwagen naar de bouwwerven gereden.
En ik kan dus zeggen dat ik weet wat het is om met een voertuig op de baan te zijn in het verkeer.

Wel tijdens de vakanties houden alle ervaren mensen met zware voertuigen hun hard vast. Want dan krijg je plots een hoop mensen op de baan die met een aanhangwagen of caravan gaan rijden, en dit aan over honderden kilometers. Terwijl ze in het jaar nog geen 20 kilometer per dag rijden en zelfs niet over het rijbewijs beschikken om met een voertuigen met een aanhang boven de 750kg te rijden.

Dus zeggen dat mensen na 40 jaar het verkeersreglement nog kennen en weten wat het betekend, is wel een staaltje van lef hebben . 3/4 va, de chauffeurs weten zelfs niet eens voor welke voertuigen ze een rijbewijs hebben en wat mtg op hun rijbewijs wil zeggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 01:17   #43
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist wel.
Het gaat toch om het verminderen van ongevallen ?
Of gaat het om hrt spekken van de staatskas ?
Het gaat idd over het verminderen van ongevallen. Maar de grootste groep viseerd men al..nml. middelengebruikers en snelheidsduivels.(hoewel het flitsen meer-en-meer de bijsmaak krijgt van 'extra inkomsten' ipv. veiligheid)

Dus waarom ook niet ouderen voor hun verantywoordelijk stellen?? Of/en de wegeninfrastructuur(niet te vergeten)

Citaat:
Een hoop jongeren zijn dus ook een gevaar op de weg en die zijn pas getest toen ze hun rijbewijs moesten halen..
Ze zijn op zijn minst getest geweest!! Dat kan je over vele ouderen niet zeggen

Citaat:
Rijvaardigheid is ook niet onstuimig en overmoedig rijden maar juist rekening kunnen houden met de andere weggebruikers die niet altijd even bekwaam zijn.
Wat is de volgende groep die ge wilt viseren ?
De vrouwen, gehandicapten, laaggeschoolden ?
Zwak argument.

Mij gaat het om de rijvaardigheid(of het gebrek daaraan).
Daar kunnen alle groepen onder vallen.....zeker ook oudere bestuurders. Oa. omwille van medische redenen.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 01:19   #44
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is geen wedstrijd bekwaamste chauffeur maar veilige chauffeur.
Het één heeft toch wel met het ander te maken eh.

Of niet soms!
Oud 20 augustus 2006, 01:36   #45
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft er wel mee te maken.
Is er een onderdeel van....

Citaat:
Overlaatst(1jaartje geleden) was er een onderzoek van een verzekeringsmaatschappij waaruit bleek dat de meeste van de oudere bestuurders de 'rotonde-voorrangsregel' niet kenden.
Daar verwees ik naar (is in't journaal geweest trouwens)

Ook moet ik niet naar mezelf kijken!!!
Ik ben nml. nog nooit betrokken geweest in een ongeval 'met derden'! En ik ga regelmatig('s zomers) op circuit rijden ....dus op een gebrek aan rijvaardigheid kan je me ook niet betrappen

Citaat:
Da weet ik ook ni....

iig zul je mij daar nooit op kunne pakken....
Oud 20 augustus 2006, 01:58   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een hoop jongeren zijn dus ook een gevaar op de weg en die zijn pas getest toen ze hun rijbewijs moesten halen..
Op wat zijn die getest en door wie?

1) die zijn getest op kennis van het verkeersreglement tegen een grote snelheid.
2) die zijn getest geweest of ze weten hoe zo'n ding werkt.
3) die zijn getest geweest of ze weten hoe ze zich in het verkeer moeten gedragen.

Maar zijn die getest geweest of ze weten hoe het verkeersreglement moeten toepassen?
zijn die getest geweest of ze wel weten wat ze in hun handen hebben achter het stuur van een voertuig zitten
zijn die getest geweest of ze wel bekwaam zijn zich in het verkeer te gedragen

en als laatste en belangrijkste punt. Weten de mensen die de testen afnemen zelf wel wat het is om in het verkeer te zitten. Wat ook veel van die mensen leggen dagelijks enkel het hun bekende stukje weg van huis naar werk en van werk naar huis af.
En dit terwijl die jongeren van zodra ze hun rijbewijs hebben zich onmiddelijk op wegen begeven die ze niet kennen en op tijden dat ze daarvoor nooit op de weg kwamen.

Dus het is dan wel normaal dat die jongeren meer ongelukken hebben dan de ouderen. Maar overdag in bebouwde kom en langs kleinere wegen wie heeft er daar de meest ongevallen en wie brengt de meeste schade toe op parkings?
Oud 20 augustus 2006, 02:12   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik heb mijn mening hier al meermaals gepost. Ja, ouden van dagen moeten getest worden. Die testen hoeven niet zo streng te zijn als voor jongeren gezien ze meer ervaring hebben. Maar met de komende vergrijzing, wordt dat fenomeen ook een sluipmoordenaar op de weg.

Zelf nog nog niet zo lang geleden gezien bij mijn zus. Zij en een zestal andere mensen werd nogal keihard van de weg gereden door een oude dame die wat gezondheidsproblemen had en totaal in de war was. Geen doden, enkele gewonden en een onoverzienlijke hoop blikschade aan minstens 8 wagens. Gezien de drukke baan waarop het gebeurde was het een mirakel dat er geen zwaargewonden waren, gezien de wagen van mijn zus en die van een andere persoon en ook de wagen van het oudje over de riante middenberm werden gecatapulteerd recht op een tweebaansvak voor de tegenliggers.

Dat hele geval had voorkomen kunnen worden mocht de dokter haar een rijverbod kunnen opleggen hebben toen ze pas de dag ervoor uit het ziekenhuis kwam.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 augustus 2006 om 02:15.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 02:13   #48
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben zelf nog maar midden de 40 en heb jaren lang met de vrachtwagen naar de bouwwerven gereden.
En ik kan dus zeggen dat ik weet wat het is om met een voertuig op de baan te zijn in het verkeer.

Wel tijdens de vakanties houden alle ervaren mensen met zware voertuigen hun hard vast. Want dan krijg je plots een hoop mensen op de baan die met een aanhangwagen of caravan gaan rijden, en dit aan over honderden kilometers. Terwijl ze in het jaar nog geen 20 kilometer per dag rijden en zelfs niet over het rijbewijs beschikken om met een voertuigen met een aanhang boven de 750kg te rijden.

Ik kan me er zeker iets bij voorstellen...

Citaat:
Dus zeggen dat mensen na 40 jaar het verkeersreglement nog kennen en weten wat het betekend, is wel een staaltje van lef hebben . 3/4 va, de chauffeurs weten zelfs niet eens voor welke voertuigen ze een rijbewijs hebben en wat mtg op hun rijbewijs wil zeggen.
...is zeker waar
Oud 20 augustus 2006, 02:19   #49
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb mijn mening hier al meermaals gepost. Ja, ouden van dagen moeten getest worden. Die testen hoeven niet zo streng te zijn als voor jongeren gezien ze meer ervaring hebben. Maar met de komende vergrijzing, wordt dat fenomeen ook een sluipmoordenaar op de weg.
Ik hou ook m'n hart vast wat dit betreft(vergrijzing).....'t zal er idd niet op beteren .

Maar wel flitsen '�* volenté'...........want dat brengt op voor de staat
Oud 20 augustus 2006, 02:37   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hou ook m'n hart vast wat dit betreft(vergrijzing).....'t zal er idd niet op beteren .

Maar wel flitsen '�* volenté'...........want dat brengt op voor de staat
Uiteraard. Checken op alcohol of het van baanvak naar baanvak zwalpen met de mobiel in de hand, dat is te moeilijk. Flitsen is makkelijk en brengt veel geld op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 augustus 2006, 10:26   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ge kunt toch lezen Jantje?
Toon mij eens waar staat dat mensen na 40 jaar het verkeersreglement nog kennen.
Wat er wel staat is dat de voorrangsregel van rechts en op rotondes al langer bestaan en dus ook bij oude chauffeurs gekend zijn.
Ik neem aan dat ge niet denkt dat ¾ van de chauffeurs oudjes zijn, ik vraag mij trouwens af wat de kennis van uw rijbewijs met verkeersveiligheid te maken heeft.
Oud 20 augustus 2006, 10:45   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat idd over het verminderen van ongevallen. Maar de grootste groep viseerd men al..nml. middelengebruikers en snelheidsduivels.(hoewel het flitsen meer-en-meer de bijsmaak krijgt van 'extra inkomsten' ipv. veiligheid)

Dus waarom ook niet ouderen voor hun verantywoordelijk stellen?? Of/en de wegeninfrastructuur(niet te vergeten)
Ik wist niet dat ouderen niet geflitst worden.
Citaat:

Ze zijn op zijn minst getest geweest!! Dat kan je over vele ouderen niet zeggen
O jawel, die ouderen zijn getest gedurende veertig jaar, jongeren gedurende 60 minuten.
Citaat:
Zwak argument.

Mij gaat het om de rijvaardigheid(of het gebrek daaraan).
Daar kunnen alle groepen onder vallen.....zeker ook oudere bestuurders. Oa. omwille van medische redenen.
Bij mijn weten zijn medische keuringen geen onderdeel van het rijexamen.
Waarom wilt ge dan een bepaalde groep daar wel onderwerpen ?
.
Oud 20 augustus 2006, 10:50   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het één heeft toch wel met het ander te maken eh.

Of niet soms!
Het heeft er mee te maken maar iemand die denkt bekwaam te zijn kan een gevaar betekenen.
In welke groep zou men die personen aantreffen denkt ge ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 20 augustus 2006 om 10:51.
Oud 20 augustus 2006, 10:57   #54
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft er mee te maken maar iemand die denkt bekwaam te zijn kan een gevaar betekenen.
In welke groep zou men die personen aantreffen denkt ge ?
vooral bij de senielen van geest natuurlijk.

Mijn grootvader was wss niet de enige die ze zijn auto hebben moeten afpakken voor zijn eigen veiligheid en die van anderen.

de grootouders van een vriend van me konden zelfs niet vertrouwd meer worden met een microgolfoven. Ze staken daar etenswaren met de kartonnen verpakking en alles in. We hebben er toen de stekker radicaal moeten afknippen om brand te vermijden.

er zijn natuurlijk oudjes die nog fris van geest zijn, maar velen zijn werkelijk een gevaar op de baan. Een test voor als we 60 worden lijkt me dus geen slecht idee en dan verder om de vijf of tien jaar bvb. Die test moet voor arme oudjes natuurlijk wel gratis zijn. Om het te financieren kunnen we gewoon de autotaks voor iedereen optrekken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 augustus 2006 om 11:02.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 11:01   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft er wel mee te maken.
Is er een onderdeel van....
Ook moet ik niet naar mezelf kijken!!!
Ik ben nml. nog nooit betrokken geweest in een ongeval 'met derden'! En ik ga regelmatig('s zomers) op circuit rijden ....dus op een gebrek aan rijvaardigheid kan je me ook niet betrappen
Leer je daar de verkeersregels of ziet ge rijvaardigheid toch niet zozeer als het kennen van het verkeersreglement.
Citaat:
iig zul je mij daar nooit op kunne pakken....
Zoveel te beter,dan behoor je tot die andere 20%
Oud 20 augustus 2006, 16:53   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kunt toch lezen Jantje?
Toon mij eens waar staat dat mensen na 40 jaar het verkeersreglement nog kennen.
Wat er wel staat is dat de voorrangsregel van rechts en op rotondes al langer bestaan en dus ook bij oude chauffeurs gekend zijn.
Ik neem aan dat ge niet denkt dat ¾ van de chauffeurs oudjes zijn, ik vraag mij trouwens af wat de kennis van uw rijbewijs met verkeersveiligheid te maken heeft.

Je weet het mss nog niet, maar de regel op voorrang van rechts gaat binnen kort veranderen. Dus dag jan met je jaren ervaring over de voorrangsregels. En het reglement op de rotondes is reeds veranderd toen ik al met de auto reed. Trouwens hoe is die nu, telt daar de voorrang van recht of voorrang van links. en is dat elke bij grote rotondes of ook bij hele kleintjes en bij de super grote rotondes geld daar ook de zelfde regel, of niet.

en nee, niet 3/4 van de bestuurders zijn oudjes, nog niet. Maar dat zit er wel aan te komen.

Maar je stelling dat de oudere chauffeurs al jaren ervaring hebben en het verkeersreglement wel kennen is zonder problemen onderuit te halen.
Want zo'n kleine 40 jaar gelden hadden de meeste mensen zelfs nog geen auto. Dus de stelling dat de ouderen reeds jaren ervaring hebben is Fout.

Vele van de vrouwelijke bestuurders van boven de 60 jaar zijn zelfs pas beginnen rijden nadat hun echtgenoot is overleden,en moeten dan zelfs nog beginnen met te leren rijden. maar ja zij mogen zich dan in het verkeer begeven want zij hebben immers reeds vanaf hun 18 jaar een rijbewijs, sommige zelfs om met een bus met zware aanhangwagen te rijden. Dit terwijl ze eigenlijk nooit achter het stuur van een voertuig hebben gezeten toen hun echtgenoot nog leefden.
En vergeet dan ook eens niet dat er nog een tijd is geweest dat men enkel een thoretisch examen moest afleggen om zijn rijbewijs te krijgen.
Tussen deze mensen zitten er ook nog die wel hun rijbewijs reeds jaren hebben, maar nog nooit met een auto hebben gereden.
En wat de kennis van je rijbewijs heeft te maken met veiligheid, alles.
Want MTM en MTG zijn dingen die ook op je voertuig voor komen en een aanduidinggeven van iets dat heel belangrijk is voor je veiligheid en je voertuig.

Dus is een regelmatige controle van kennis en bekwaamheid nodig, zeer zeker.
Oud 20 augustus 2006, 17:04   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten zijn medische keuringen geen onderdeel van het rijexamen.
Waarom wilt ge dan een bepaalde groep daar wel onderwerpen ?
Iets dat ook zeer spijtig is.

en welke groep ik aan een medische keuring zou onderwerpen, iedereen die een gemotoriseerd voertuig bestuurd. Op regelmatige bassis, de jongeren kan dit immers net zoals bij vrachtwagenbestuurders tegelijk met het medische onderzoek op het werk of school. En bij ouderen kan dit gedaan worden door de huisarts.
Maar na iedere zwaar medisch probleem of medische behandeling wel verplichten om een nieuw onderzoek te doorlopen.
Nu stappen mensen die net het ziekenhuis verlaten van een hartinfarct gewoon achter het stuur van hun auto, zonder er maar even bij stil te staan dat ze er nog een kunnen doen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 20 augustus 2006 om 17:07.
Oud 20 augustus 2006, 17:26   #58
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik heb zelf in de familie ouderen gehad die tot op het laatst wilden blijven rijden ... ook al konden ze het na ( bvb hersenbleodingen en dergelijke niet meer). De auto is voor veel mensen een vorm van vrijheid. En het besef dat men die kwijt is is voor sommige mensen (begrijpelijk )moeilijk te aanvraaden.

Het is dan ook belangrijk dat ze kunnen rekenen op steun van familie en vrienden.

Dit gezegd zijnde vind ik het gedrag van vrachtwagens op de autostrade veruit het gevaarlijkste. Sommigen zwalpen van links naar rechts.
Ze steken elkaar voorbij met een snelheidsverschil van 1 km/h.

Neen daar heb ik veruit het meeste problemen mee. En in files passen ze soms gewoon de plettechniek toe. Ik heb al herhaaldelijk gezien dat ze gewoon waar iedereen inschuift doorrijden en dan met hun matsodont invoegen zonder ook maar te zien of er plaats. Ze zullen wel plaats maken denken ze dan..Ik heb zelfs al gezien dat men diegen die niet uit de weg gaat gewoon uit de weg duwt.

gebeurt herhaaldelijk als je de ring oprijdt in wemmel( of is het nog meise?) op de A12. Daar waar je rechtdoor naar Brussel kan.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 20 augustus 2006 om 17:32.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 18:35   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik heb zelf in de familie ouderen gehad die tot op het laatst wilden blijven rijden ... ook al konden ze het na ( bvb hersenbleodingen en dergelijke niet meer). De auto is voor veel mensen een vorm van vrijheid. En het besef dat men die kwijt is is voor sommige mensen (begrijpelijk )moeilijk te aanvraaden.

Het is dan ook belangrijk dat ze kunnen rekenen op steun van familie en vrienden.

Dit gezegd zijnde vind ik het gedrag van vrachtwagens op de autostrade veruit het gevaarlijkste. Sommigen zwalpen van links naar rechts.
Ze steken elkaar voorbij met een snelheidsverschil van 1 km/h.

Neen daar heb ik veruit het meeste problemen mee. En in files passen ze soms gewoon de plettechniek toe. Ik heb al herhaaldelijk gezien dat ze gewoon waar iedereen inschuift doorrijden en dan met hun matsodont invoegen zonder ook maar te zien of er plaats. Ze zullen wel plaats maken denken ze dan..Ik heb zelfs al gezien dat men diegen die niet uit de weg gaat gewoon uit de weg duwt.

gebeurt herhaaldelijk als je de ring oprijdt in wemmel( of is het nog meise?) op de A12. Daar waar je rechtdoor naar Brussel kan.

Je moet het gedrag van mensen met zware voertuigen niet gaan vergelijken met het gedrag van mensen met auto's.
Deze staan wel niet totaal los van elkaar, maar het gedrag van sommige bestuurders met zware vrachtwagens heeft meer te maken met de druk die op hen word gelegt om ergens op tijd te zijn dan met hun bekwaamheid.

Weet je zo bv. dat een vrachtwagenbestuurder soms een heel weekend ergens op de parking lans de weg moet bleven staan wachten, omdat hij net iets te laat aankwam en de mensen van dat bedrijf zijn lading dus niet meer lossen of laden. Maar wel zijn papieren al hebben aan genomen zodat hij zich ook niet meer op de baan mag begeven met zijn lading.

Leuk hè, even een weekendje langs de weg omdat je moest aanschuiven in de file en de bedienden en arbeiders van het bedrijf waar je moest lossen hun werktijd er op zit en dus naar huis gaan. Dat jij als chauffeur van je vrachtwagen met hun lading al een paar dagen onderweg bent en ook wel terug naar huis wil, wel daar hebben zij geen zaken mee. En als toemaatje krijg je dan 's maandags te horen dat dat zelfde bedrijf een schade kleem tegen jou gaat indienen omdat je vrijdags niet gelost of geladen hebt.

Dus houd deze twee zaken AUB uit elkaar, ze hebben niets met elkaar te maken. Trouwens vrachtwagenbestuurders moet al een medisch controle ondergaan. En in veel bedrijven word hun kennis van het verkeersreglement en hun rijvaardigheid regelmatig getest.
Oud 20 augustus 2006, 19:03   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat betreft vrachtwagens is er inderdaad een probleem dat niet heeft te maken met de beginpost. Het probleem voor vrachtwagenchauffeurs is de globalisering. Dat is trouwens het probleem voor iedereen. Ik kan mezelf gerust een anti-globalist noemen. En niet een anders-globalist zoals die watjes die wat gaan vechten bij iedere wereldtop en ineens merkten dat migratie daar ook onder viel en die toen maar ineens de term "andersglobalist" uitvonden. De schatjes...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be