Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 12:33   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik zie vanuit het christendom toch maar weinig drang tot epansie en overheersing of gedwongen bekering. De RKK volgt de gezonde gedachte dat wie niet vrij tot z'n geloof komt helemaal geen gelovige is.

En ik ben zelf vrijzinning dus ik kan er wel van op afstand over oordelen.
Ik doelde hier natuurlijk op de polaristie VS-Islam hé. Bush staat onder invloed van zeer fanatieke christenen en aan de andere kant zie je die Islamextremisten.
Oud 23 augustus 2006, 12:36   #42
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Vlaamse Beweging heeft geen nood aan verbreding maar aan uitdieping. We moeten een positieve identiteit creeëren en niet meedoen met economische separatisten die enkel onafhankelijkheid willen voor het geld. Als morgen Vlaanderen wegrot in de armoede en in Wallonië de straten van spreekwoordelijk goud zijn, zal ik nog steeds Vlaams-nationalist zijn
Zeer zeker ; Zelfs al waren er geen transfers dan nog heeft de vlaming recht op zelfbestuur. Wat niet wil zeggen dat je die economische separatisten niet kan gebruiken om je doel te bereiken.

Citaat:
Bush staat onder invloed van zeer fanatieke christenen
En bomaanslagen dat die plegen...die fanatieke christenen.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 23 augustus 2006 om 12:37.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 12:39   #43
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

'De Straat' heeft helaas nog weinig te zeggen. Realiteit is dat de politieke partijen zich nog steeds weten te handhaven. Wil je dat veranderen, moet dat van binnenuit, niet van buitenaf.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 12:43   #44
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
'De Straat' heeft helaas nog weinig te zeggen
De straat kan z'n mening spijtige genoeg maar om de x aantal jaar kenbaar maken. Directe democratie en BROV kan de straat terug z'n stem geven.

In belgie is dat sowieso onmogelijk.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 12:45   #45
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeer zeker ; Zelfs al waren er geen transfers dan nog heeft de vlaming recht op zelfbestuur. Wat niet wil zeggen dat je die economische separatisten niet kan gebruiken om je doel te bereiken.

En bomaanslagen dat die plegen...die fanatieke christenen.
Als je denkt dat het heilige boontjes zijn...
Op het Irak-standpunt staan Rome en de Amerikaanse Kerk ver uit elkaar.
De Amerikaanse Kerk heeft zelfs plannen neer te strijken in Afghanistan.
Oud 23 augustus 2006, 12:47   #46
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De straat kan z'n mening spijtige genoeg maar om de x aantal jaar kenbaar maken. Directe democratie en BROV kan de straat terug z'n stem geven.

In belgie is dat sowieso onmogelijk.
Moest directe democratie het beoogde doel ook bereiken, ik was meteen voorstander. Helaas stemt men bij referendum de laatste jaren niet meer omwille van de vraag, maar omwille van andere motieven. Vandaar dat ik op dit moment weinig heil zie in directe democratie.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 23 augustus 2006 om 12:48.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 12:50   #47
Piet Hein
Minister

Standaard

ik probeer toch naar een van de twee of naar beide te gaan.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 14:43   #48
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Moest directe democratie het beoogde doel ook bereiken, ik was meteen voorstander.
Ik heb het helemaal niet op referenda of directe democratie. Ik heb het over opstootjes, publieke ongehoorzaamheid, revolutie.
Citaat:
Zelfde met NSV. Veel vrienden van De Winter en Van Hecke maken daar de dienst uit.
Ik wacht nog steeds op namen van die vrienden.

Laatst gewijzigd door Metternich : 23 augustus 2006 om 14:45.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 14:44   #49
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
ik heb er dat uit de NSV al veel horen verklaren. Eigenaardig genoeg blijkt men later ofwel niet meer politiek actief te zijn ofwel voor de partij te werken
Noem maar eens één NSV!'er die voor een partij werkt en een praesidiumfunctie heeft.

Oud 23 augustus 2006, 14:46   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest directe democratie het beoogde doel ook bereiken, ik was meteen voorstander. Helaas stemt men bij referendum de laatste jaren niet meer omwille van de vraag, maar omwille van andere motieven. Vandaar dat ik op dit moment weinig heil zie in directe democratie.
Je hebt het wellicht over het referendum over de EU-grondwet waar de N-Va ook een tijdlang voorstander van was maar waar ze uiteindelijk toch liever de burger géén inspraak in verleende.

ALS dit referendum al 'misbruikt' werd, dan is dat omdat de burgers die wél door hun 'vertegenwoordigers' bekwaam werd geacht om te kunnen meebeslissen het enige middel gebruikten dat hen via de politiek werd toegestaan om te laten verstaan dat ze ergens niet mee akkoord gingen. Het is dan aan de politiek om uit te zoeken WAT dat was. Desnoods via andere referenda.
Oud 23 augustus 2006, 15:09   #51
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Noem maar eens één NSV!'er die voor een partij werkt en een praesidiumfunctie heeft.
Hans Verreyt toen ie Senior Seniorum was van de NSV bij Vlaams Belang. Nah.

Verder: de pro-seniores van de NSV duiden het praesidium aan. Moet ik ze werkelijk gaan opnoemen, de pro-seniores die voor dè partij werken?

Allé, ik weet ook wel dat men formeel "partijonafhankelijk" is. Maar we gaan er toch alletwee geen tekeningetje bij maken hé. De tekeningetjes van de linkerzijde zijn te hilarisch daarvoor Maar de facto is de NSV a puppet on a string van het Vlaams Belang, toch niets om beschaamd over te zijn?

Laatst gewijzigd door grossfaz : 23 augustus 2006 om 15:11.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 15:14   #52
Metternich

Standaard

Citaat:
Hans Verreyt toen ie Senior Seniorum was van de NSV. Nah.
Hans heeft zijn functie van Senior Seniorum neergelegd voor hij VBJ-voorzitter werd.
Citaat:
Allé, ik weet ook wel dat men formeel partijonafhankelijk is. Maar we gaan er toch alletwee geen tekeningetje bij maken hé. De tekeningetjes van de linkerzijde zijn te hilarisch daarvoor
Wij zijn partijneutraal. Krijgen geen geld van de partijen en de partijen hebben geen zeg over onze werking. Dat NSV!'ers in meerdere partijen hun zeg doen, is enkel aan te moedigen. De Beweging dicteert hoe de partijpolitiek marcheert.
Citaat:
Verder: de pro-seniores van de NSV duiden het praesidium aan. Moet ik ze werkelijk gaan opnoemen, de pro-seniores die voor dè partij werken?
Men wordt benoemd door het vorig praesidium van NSV!-[afdeling]. Het praesidium van 2005-2006 beslist over het praesidium van 2006-2007, zoals bij de meeste studentenverenigingen het geval is.

Laatst gewijzigd door Metternich : 23 augustus 2006 om 15:16.
Oud 23 augustus 2006, 15:16   #53
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Hans staat links, foto dateert van een vijftal jaar geleden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 15:19   #54
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hans staat links, foto dateert van een vijftal jaar geleden.
Hans is pro-senior (seniorum) en blijft NSV!'er in hart en nieren. Nu oefent hij geen praesidiumfunctie meer uit in de NSV! maar is, net zoals alle andere pro-senioren, welkom om mee te doen met onze activiteiten.

De kleuren van een club leg je niet af bij het afstuderen, die draag je heel je leven. Misschien niet meer zichtbaar, maar toch in je hart.

Laatst gewijzigd door Metternich : 23 augustus 2006 om 15:19.
Oud 23 augustus 2006, 15:28   #55
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hans heeft zijn functie van Senior Seniorum neergelegd voor hij VBJ-voorzitter werd.Wij zijn partijneutraal. Krijgen geen geld van de partijen en de partijen hebben geen zeg over onze werking. Dat NSV!'ers in meerdere partijen hun zeg doen, is enkel aan te moedigen. De Beweging dicteert hoe de partijpolitiek marcheert.
Men wordt benoemd door het vorig praesidium van NSV!-[afdeling]. Het praesidium van 2005-2006 beslist over het praesidium van 2006-2007, zoals bij de meeste studentenverenigingen het geval is.
allé allé. Hans Verreyt werkte voor de partij toen hij Senior Seniorum was van de NSV, of niet soms? Daarna is hij VBJ-voorzitter geworden en zijn mandaat als SS overgegeven aan Jurgen Branckaert (voormalig VBJ-voorzitter en voormalig medewerker van de partij)

Dat de NSV geen geld krijgt van partijen... kuch kuch. (Ik ga er niet verder op ingaan, maar ik begrijp wel waarom dat publiek ontkend wordt)

Ah, in Antwerpen gebeurt de praesidiumverkiezing dus door het vorig praesidium? In Gent gebeurt dit op een praesidiumaanduiding door de pro-seniores van NSV-Gent waar onder ik vlotjes uit de pols volgende namen kan distilleren: Ortwin (kamerlid), Dieter (afdelingsverantwoordelijke VB), Andy (VB-regiosecretaris), Geert (VB-regiosecretaris), ...

Ik vind het persoonlijk vreemd dat die semi-strukturele banden ontkend worden, men kan er toch mee uitpakken, niet?

ps: de beweging dicteert de partij? Juist ja. Was het maar zo denk ik dan.

Laatst gewijzigd door grossfaz : 23 augustus 2006 om 15:29.
Oud 23 augustus 2006, 15:30   #56
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Jörgen Noens. Dubbel nah.
Oud 23 augustus 2006, 15:37   #57
Ambiorix

Standaard

er bestaan ook écht partij ongebonden studentenverenigingen..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 15:48   #58
Metternich

Standaard

Citaat:
allé allé. Hans Verreyt werkte voor de partij toen hij Senior Seniorum was van de NSV, of niet soms? Daarna is hij VBJ-voorzitter geworden en zijn mandaat als SS overgegeven aan Jurgen Branckaert (voormalig VBJ-voorzitter en voormalig medewerker van de partij)
Is hij nu nog steeds Senior Seniorum? Nee. Had hij een partijfunctie toen hij Senior Seniorum was? Nee.
Citaat:
Dat de NSV geen geld krijgt van partijen... kuch kuch. (Ik ga er niet verder op ingaan, maar ik begrijp wel waarom dat publiek ontkend wordt)
Genen rotten bal krijgen wij. In tegenstelling tot andere clubs zwemmen wij dan ook niet in het geld.
Citaat:
Ah, in Antwerpen gebeurt de praesidiumverkiezing dus door het vorig praesidium? In Gent gebeurt dit op een praesidiumaanduiding door de pro-seniores van NSV-Gent waar onder ik vlotjes uit de pols volgende namen kan distilleren: Ortwin (kamerlid), Dieter (afdelingsverantwoordelijke VB), Andy (VB-regiosecretaris), Geert (VB-regiosecretaris), ... Ik vind het persoonlijk vreemd dat die semi-strukturele banden ontkend worden, men kan er toch mee uitpakken, niet?
Zoals ik al elders op het forum heb gezegd; de NSV! is partij-ongebonden. Wij zijn Vlaams-radikaal. Dat het Vlaams Belang procentueel beter vertegenwoordigd is dan een andere partij is logisch als je kijkt naar de resultaten van de twee Vlaams-nationalistische partijen.
Citaat:
ps: de beweging dicteert de partij? Juist ja. Was het maar zo denk ik dan.
Zo zou het moeten zijn en wees blij dat er nog Vlaams-radikalen in de partijpolitiek zitten. Ik mag er niet aan denken dat figuren als Verstrepen de koers in Vlaams-nationalistische partijen bepalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
er bestaan ook écht partij ongebonden studentenverenigingen..
PHT (Pinte-Hoere-Tette) in Antwerpen bijvoorbeeld

Laatst gewijzigd door Metternich : 23 augustus 2006 om 15:49.
Oud 23 augustus 2006, 15:50   #59
Metternich

Standaard

Ik weet trouwens dat de NSV! bangelijk interessant is maar uw mening over het onderwerp "Wakes en bedevaarten" zou ik ook wel eens willen horen

Laatst gewijzigd door Metternich : 23 augustus 2006 om 15:50.
Oud 23 augustus 2006, 15:50   #60
Ambiorix

Standaard

Citaat:
PHT (Pinte-Hoere-Tette) in Antwerpen bijvoorbeeld
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be