Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mag de Islam toegelaten worden in een Onafhankelijk Vlaanderen?
Ja 38 52,78%
Nee 34 47,22%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2006, 23:34   #41
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ach zo[/b], tja , merk maar rustig verder dan hé...Maar ge moogt ook uw gedacht zeggen hoor, niet over de forumgangers dan, maar wél over de islam. D�*�*r gaat het hier om, niet over mijn al dan niet volwassen zijn , en de toestand van die arme Uh-Huh...
Mag ik vragen welke toestand?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 00:02   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Mag ik vragen welke toestand?
volgens mij bent u totaal ondergeschikt aan uw geloof (of anders speelt ge goed komedie), afhankelijk zelfs.En dat vind ik een beklagenswaardige toestand.U spiegelt zichzelf een wereld voor, die er niet is: de islam is niet iets mooi, iets aan wat men moet gehoorzamen.Het is niet omdat dat al lang bestaat, dat het goed is.Alle menselijke wezens hebben voorvaders, die op een zeker moment van hun geschiedenis zich aan kannibalisme hebben overgegeven. Later zijn ze daarmee echter gestopt.Met slechte dingen moet je op één of andere dag stoppen...
Wij hier in het westen lagen ook lang onder de knoet van de Rooms Katholieke Kerk, en we hebben ons daarvan kunnen ontdoen.Het word tijd dat de Moslims zich ook ontmaken van hun mentale dwangbuis, de islam met al die belachelijke regels...al die verboden, al dat haram-gedoe...Uit al die verboden komt frustratie voort, dewelke zich daarna omzet in agressiviteit.Daarom maken de moslims elkaar af, en al wie hun benadert eveneens...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 00:25   #43
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Wel veel menschen die der Islam verboten sehen wollen! Die Geschichte wiederholt sich leider. What's next? alle boeken over de Islam in de bibliotheek verbranden?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 augustus 2006 om 00:27.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 21:32   #44
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Wel veel menschen die der Islam verboten sehen wollen! Die Geschichte wiederholt sich leider. What's next? alle boeken over de Islam in de bibliotheek verbranden?
Had er eigenlijk nog een opsplitsing moeten van maken volgens de overtuiging van de stemmer. Vb "ben moslim en vind dat in vlaanderen de islam wel/niet moet toegelaten worden" etc. voor de niet-moslims of christenen, ongelovigen etc.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 28 augustus 2006 om 21:32.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 22:03   #45
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat er moslims gaan stemmen dat ze vinden dat het niet toegelaten moet worden, vermits ze zich dan moeten aanpassen en dat er dan de dreiging is dat hun - al dan nieuw - thuisland weg loopt.
Chilles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 22:31   #46
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chilles Bekijk bericht
Ik denk niet dat er moslims gaan stemmen dat ze vinden dat het niet toegelaten moet worden, vermits ze zich dan moeten aanpassen en dat er dan de dreiging is dat hun - al dan nieuw - thuisland weg loopt.
miss hebt u wel gelijk

Groetjes

Yahya (Johannes)
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 02:02   #47
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Let wel, ik ben allesbehalve een Islam-liefhebber. Ik vind zelfs dat een aanzienlijk deel zich als de moderne versie van de NSDAP profileert, ondanks mijn bovenstaand sarcasme (al dan niet geslaagd ).
Het is alleen dat ik geen mogelijkheid zie voor een wet dat de Islam een verboden religie beschouwt. Dat is gewoon absurd en onmogelijk zonder "naar mijn normen" ethische waarden overboord te gooien.

De vraag in deze peiling is ook niet "vindt u dat we open moeten staan voor de mogelijke gevaren die de moslimgemeenschap voor ons vertonen?" en ik vrees dat ze jammer genoeg wel zo wordt geïnterpreteerd. Zoals gewoonlijk is men op P.be hypocriet en zijn er enkel de homogene zwart-witte fronten links en rechts en kunnen beiden nergens overeenkomen van mening.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 augustus 2006 om 02:03. Reden: ik haat smalband
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 02:10   #48
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let wel, ik ben allesbehalve een Islam-liefhebber. Ik vind zelfs dat een aanzienlijk deel zich als de moderne versie van de NSDAP profileert, ondanks mijn bovenstaand sarcasme (al dan niet geslaagd ).
Het is alleen dat ik geen mogelijkheid zie voor een wet dat de Islam een verboden religie beschouwt. Dat is gewoon absurd en onmogelijk zonder "naar mijn normen" ethische waarden overboord te gooien.

De vraag in deze peiling is ook niet "vindt u dat we open moeten staan voor de mogelijke gevaren die de moslimgemeenschap voor ons vertonen?" en ik vrees dat ze jammer genoeg wel zo wordt geïnterpreteerd. Zoals gewoonlijk is men op P.be hypocriet en zijn er enkel de homogene zwart-witte fronten links en rechts en kunnen beiden nergens overeenkomen van mening.
Precies, vind ik ook.

Een bijkomend probleem vind ik persoonlijk dat "het rechtse front" problemen zoals criminaliteit, emancipatie van de vrouw en moslimterrorisme op één hoop gooit en er de noemer "problemen met de moslimgemeenschap" op plakt.

Terwijl die criminaliteit bv. helemaal niks met de islam te maken heeft. Meer nog, 't zou in een islamitische staat zowaar nog zwaarder bestraft worden dan hier bij ons!
(Niet dat ik vind dat we hier lijfstraffen weer moeten gaan invoeren, maar u begrijpt mijn punt wel, geloof ik.)
Oud 29 augustus 2006, 16:00   #49
hydra
Partijlid

Standaard

Tuurlijk moet da toegelaten wodren, we kunnen altyd bijleren van andere culturen en godsdiensten..En hoe raar het ook klinkt, we hebben veel gemeen..hoe meer zielen, hoe meer vreugde ; )
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 18:53   #50
Dude
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

"In Borgerhout, Molenbeek, voorsteden van Parijs, van Marseille, en ga zo maar door. Overal waar derdewereldtoestanden te vinden zijn in Europese steden, waar de politie geen voet durft binnen te zetten.

De mohammedaanse verklaring van de rechten van de mens is alles behalve universeel. Er worden nogal wat mensen fundamentele rechten ontzegt in die tekst. Die 'nogal wat' zijn er eigenlijk heel veel: negentig percent van de wereldbevolking wordt daarin tot Untermensch verklaard!"

Ik wou juist hetzelfde zeggen.

IVM die Politie hebt ge dubbel en dik gelijk,daar kunt ge gene klop mee aanvangen den dag van vandaag.Gepensioneerden boetes geven voor verkeerd parkeren ja maar optreden tegen geweld in met migranten vergeven buurten in oa. Brussel?"Ja ge moet daar maar niet komen he" zeggen die dan.

Gelijk met diene ene op diene bus,politie was snel ter plaatse maar wachte tot er versterking was,terwijl was diene zwarte maar rustig diene busbegleider aant verotstampen.Die zaten daar gewoon op te kijken dus.

Zielige sukkelaars,aan zo'n flikken hebben wij geen behoefte ze.

Laatst gewijzigd door Dude : 29 augustus 2006 om 18:59.
Dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 19:14   #51
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Tuurlijk moet da toegelaten wodren, we kunnen altyd bijleren van andere culturen en godsdiensten..En hoe raar het ook klinkt, we hebben veel gemeen..hoe meer zielen, hoe meer vreugde ; )
In Brussel bijvoorbeeld kan het toegelaten worden he. Maar in een Onafhankelijk Vlaanderen zou het anders kunnen zijn. Vergelijk het maar met Mekka waar de profeet (vrede zij met hem) alle heidense honden en de joodse zwijnen de toegang verbood.

Wie dan het gelaat ten gronde en de aarsopening ten hemel wil richten gaat dan naar Brussel. Wie de wereld graag meer conventioneel bekijkt kan dan in Vlaanderen terecht.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 29 augustus 2006 om 19:17.
Oud 29 augustus 2006, 19:28   #52
Dude
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
In Brussel bijvoorbeeld kan het toegelaten worden he. Maar in een Onafhankelijk Vlaanderen zou het anders kunnen zijn. Vergelijk het maar met Mekka waar de profeet (vrede zij met hem) alle heidense honden en de joodse zwijnen de toegang verbood.

Wie dan het gelaat ten gronde en de aarsopening ten hemel wil richten gaat dan naar Brussel. Wie de wereld graag meer conventioneel bekijkt kan dan in Vlaanderen terecht.
Als ik het goed begrijp dus van gans Brussel een soort van Moslimtown maken?En Vlaanderen Vlaanderen houden.

Dan zitten onze nakomelingen wel met de gebakken peren he,gij weet niet hoe snel die voortplanten zeker?

Laatst gewijzigd door Dude : 29 augustus 2006 om 19:28.
Dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 20:12   #53
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp dus van gans Brussel een soort van Moslimtown maken?En Vlaanderen Vlaanderen houden.

Dan zitten onze nakomelingen wel met de gebakken peren he,gij weet niet hoe snel die voortplanten zeker?
Van de Manhattan wijk kunnen ze de kantoren in woontorenloften veranderen voor rijke moslims. Plaats genoeg als de Vlaamsche pendelaars er niet meer komen.

Het Koninklijk Domein biedt ook nog talrijke hectaren vol met allerlei mogelijkheden.

De basiliek van Koekelberg zou zonder probleem kunnen omgevormd worden tot de grootste moskee van Europa, waar Imams Daneels en Leman kunnen zien hoe de Berten en Alberten nederig het hoofd buigen voor de Allergrootste.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 29 augustus 2006 om 20:16.
Oud 29 augustus 2006, 20:44   #54
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht

Daarvoor moet ge toch uw godsdienst niet laten vallen é..Wa maakt het uit als er godsdienstverschil is? Ik zie er persoonlijk geen conflicten bij ontstaan, als ieder gewoon zijn/haar visie volgt.
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:11   #55
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht

Zielige sukkelaars,aan zo'n flikken hebben wij geen behoefte ze.
U bent dus ongetwijfeld zèlf kandidaat om de politie te vervoegen en het beter te komen doen, nee?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 21:18   #56
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Tja, ik ben eigenlijk niet-godsdienstig... Ik meen dan ook dat vele conflicten te wijten zijn aan religies, dus jah...ik zou zeggen dan: geen enkele godsdienst.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 22:23   #57
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
uw Duits trekt op niks, en uw "ironie" is misplaatst.De islam is niet om mee te lachen: het is iets zeer triestig en gevaarlijk...
Oud 29 augustus 2006, 22:29   #58
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U bent dus ongetwijfeld zèlf kandidaat om de politie te vervoegen en het beter te komen doen, nee?
niet enkel de houding van de politie moet veranderen.Vooral de houding van hen die boven hun staan.De Bazen van de politie.De politiekers, de magistraten...als die tegenwerken, kan geen enkele flik, nergens iets veranderen...
Oud 29 augustus 2006, 22:37   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
niet enkel de houding van de politie moet veranderen.Vooral de houding van hen die boven hun staan.De Bazen van de politie.De politiekers, de magistraten...als die tegenwerken, kan geen enkele flik, nergens iets veranderen...
Daar heeft u een punt.

Maar het is wellicht nog erger : misschien moet er echt wel een algemene mentaliteitsverandering komen en moet zo goed als iederéén een andere houding aannemen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 00:46   #60
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
In Borgerhout, Molenbeek, voorsteden van Parijs, van Marseille, en ga zo maar door. Overal waar derdewereldtoestanden te vinden zijn in Europese steden, waar de politie geen voet durft binnen te zetten.

En hoe is het zo ver kunnen geraken? Waar ligt de oorzaak? T'is allemaal makkelijk om het in de schoenen van 'de islam' te schuiven he, lekker de verantwoordelijkheid doorschuiven en zelf niet moeten inzien dat de fout wel eens heel ergens anders zou kunnen liggen, misschien zelfs bij je eigen.

Gouden tip, kom eens in Limburg kijken: Genk, Maasmechelen, Heusden...
Wij kunnen toch goed met mekaar opschieten, geen problemen, geen banlieu toestanden, (bijna) geen racisme. Hoe komt het dat het hier WEL werkt en ergens anders niet?

Laat me een hint geven, wederzijdsrespect, als ge vroeger uit de mijn kwam was iedereen zwart!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be