![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iemand wiens enige ouder van een OCMW uitkering leeft gaat geen enkel probleem hebben om in Belgie een studiebeurs te bekomen. Ik betaalde de volle pot voor mijn studies en het was ocharme 12,000 BEF per jaar en misschien nog eens twee keer dat in lektuur. Van Oktober tot Maart-April hield ik me bezig met studentikoze activiteiten om mezelf dan een paar maand ocharme 6 uur per dag bezig te houden met mijn studies. Ik had dat gerust met een full time job kunnen combineren. Laat ons nu nog zeggen dat handelsingenieur niet de moeilijkste richting is en dat ik niet de domste van de hoop was en dat iemand anders enkel een part-time job kan nemen. Wel dat is voldoende. Dan hebben we nog niet gesproken over de drie maand die je tijdens de zomer hebt om nog meer te studeren. Eens je door je kandidaturen bent kan je dan al beginnen te werken in je vakgebied zodat je nog betere kansen hebt op de arbeidsmarkt dan de student die nooit gewerkt heeft. Veelal is het enige dat tussen jou en je doelen staat jezelf.
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Aangezien voor communisten privebezit uitgesloten is, zullen ze het er dan ook mee eens zijn dat iemand al zijn privebezit moet verkopen vooralleer hij aanspraak kan maken op een staatsuitkering. Bovendien is het vanzelfsprekend dat die mensen duidelijk niet met geld kennen omgaan en moeite hebben een job te zoeken. We gaan ze dus vooral geen geld geven, maar eerder krijgen ze toegang tot een refter waar ze eten krijgen. Verder is er dan nog een studiezaal waar ze verplicht 8 uur per dag achter werk kunnen zoeken. We zullen dan eens zien hoeveel mensen er echt hulp nodig hebben van de staat.
![]() |
![]() |
#45 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1)Er worden altijd een aantal voorbeelden aangehaald om goede maatregelen zwart te maken dus waarom zou ik er dan geen mogen geven. Het is toch een feit dat België de armste zelfstandigen ter wereld heeft en dat ze daardoor in aanmerking komen om in de vetpotten van de Belgische staat te graaien in tegenstelling tot mensen wiens inkomsten door de staat gekend zijn. 2)Die 'urban legend' werd onderzocht en blijkt waar te zij al vermoed ik dat 'karakterdanseressen' en 'modellen' ook bij dat percentje zitten. 3)De link tussen zwartgeld en studiebeuzen? Tja moet dat? Ik stel alleen vast dat bepaalde 'illegale' praktijken bij sommigen minder zwaar wegen dan andere. Het 'zwart circuit' en 'kapitaalsvlucht' kosten de staat nochtans handenvol meer geld dan de sociale fraude (waarvan een niet onaanzienlijk deel dan nog op conto van de eersten gezet mag worden cf. Mattheuseffect: ''Aan wie heeft zal gegeven worden en wie niet heeft mag op zijn kin kloppen.'') |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En op basis daarvan heeft ze geen recht op een leefloon of eenstudiebeurs volgens jou? voor beide bestaan objectieve criteria, en de opinies van haar ex tellen daar niet mee. De hare ook niet! Wat zeg je dan van alle kinderen van middenstanders die wél een stuiebeurs krijgen, omdat papa belastingen kan ontduiken, terwijl de kinderen van werknemers géén studiebeurs kunnen krijgen, omdat daar alles 100% aangegeven is? D�*t is erger dan de politieke opinie van haar ex of de hare... of niet? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
[b]En op basis daarvan heeft ze geen recht op een leefloon of eenstudiebeurs volgens jou?Voor beide bestaan objectieve criteria, en de opinies van haar ex tellen daar niet mee. De hare ook niet! Wat zeg je dan van alle kinderen van middenstanders die wél een stuiebeurs krijgen, omdat papa belastingen kan ontduiken, terwijl de kinderen van werknemers géén studiebeurs kunnen krijgen, omdat daar alles 100% aangegeven is? D�*t is erger dan de politieke opinie van haar ex of de hare... of niet? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Het enige probleem, Tomb, is dat ze dan nog meer dat etiket opgeplakt krijgen van sukkelaar. Hoeveel mensen worden niet geweigerd, omdat ze uit een achtergestelde wijk komen? Tot voor kort had je maar beter geen contactadres in Borgerokko, en ook Molenbeek, of St-Joost-ten-Node is niet meteen aantrekkelijk. Als je ze allemaal gaat concentreren, gaan werkgevers dat snel door hebben, en het vooroordeel blijft, dat wie geen werk heeft, daar wel een reden voor zal hebben, bijgedacht: hij kon niet werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Van alle bedrijfsleiders die ik ken, is er geen enkele die rekening houdt met de woonplaats van een persoon. Ik ben zelf afkomstig van Schaarbeek (binnen de ring by the way, dus het 'slechte' deel) en heb dat nooit onder stoelen of banken moeten steken. Ik zie dat niet als een probleem, eerder een excuus dat wordt gebruikt door zogezegde sukkelaars.
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1)Ik begrijp dat jij problemen hebt met dat internaat, waarom het dan aan anderen opleggen? 2)wat heeft communisme hiermee te maken? Communisme sluit privébezit niet uit, enkel privébezit van productiemidelen. Wil jij die mensen dan vernederen tot het punt dat ze gelijk wat doen om aan de vernedering te ontsnappen? We zouden daarvoor huisvestingscentra met slaapzalen kunnen oprichten, waar we ze concentreren in een wat afgezonderde streek (want met dat soort weet je maar nooit, hé?) en dan kunnen we de werkgevers daar gratis werkkrachten aanbieden. Om die mensen daarnaartoe te brengen kunnen we treinen gebruiken, maar voor d�*t soort toch geen luxe treinen, hé? Wat denk je van dierenwagons? Ze moeten kleding hebben, natuurlijk, dus maar een uniform? gestreept misschien? Tiens, als afgelegen regio, wat zou je van Polen denken? daar storen ze ons niet. Zie je al waar dat naar toegaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Eh, dat was niet Luddo, dat was van mij.
De vergelijking met concentratiekampen zat ik op te wachten. Maar dat is een negatieve ontwikkeling die jij zelf ziet, maar helemaal niet in het oorspronkelijke idee zat. Ik had helemaal geen problemen met een internaat. Integendeel, ik heb daar heel goeie herinneringen aan. Jij bent degene die dat als een vernedering opvat. Ik zie dat eerder als een zeer sociaal middel dat een ultieme controle toelaat op mensen die tegenwoordig in een systeem zitten waar ze toch niet uitraken, en waar maatschappelijke steun langs alle kanten verkwist wordt door een enorm logge infrastructuur. Leg uw doelstellingen vast en bouw daarrond uw systeem. De doelstelling is om die mensen aan werk te laten komen. Voor mijn part mogen zulke centra gepaard gaan met opleidingen etc. Je zou bijvoorbeeld in de Borinagestreek en rond de putten in Limburg hele generaties mensen kunnen herscholen op deze manier tot ze terug werk hebben. Wat is er verkeerd aan? we doen het voor onze jongeren en we gaan er prat op. De negatieve inkleuring gebeurd door mensen die niet naar alternatieve oplossingen willen kijken.
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() OK, Tomb, het is goed. Maar niettemin zie ik toch niet al te veel in jouw voorstel. Ik vind het niet helemaal humaan, als je begrijpt wat ik bedoel. Een beetje controle, en achter iemands veren zitten, tot daar aan toe, maar Big Brother is niet aan mij besteed, ook niet voor mensen die werkloos zijn.
En wat ik verder nog kwijt wou, ben ik vergeten, dus dat zal voor een volgende post zijn... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu eens minder 1984 van Orwel, maar eerder Brave New World van Huxley?? We zouden het Goelag kunnen noemen.... gevaarljke ideëen vind ik dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() OCMW ??? afschaffen die handel, wie niet in staat is te overleven is niet waardig om te leven.
Er wordt nu al genoeg gespuis in leven gehouden die ons handen vol geld kosten en geen enkel rendement meer hebben. ![]()