Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2003, 08:56   #41
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Alle respect voor uw inzet.
Toch merk ik dat u vaak klaagt over snijden in budgetten.
Als een samenleving het blijkbaar moeilijk krijgt om pensioenen en gezondheidszorg te betalen dan zal er inderdaad ook in andere posten gesnoeid worden.
Er is snoeien en snoeien. 3 van de acht medewerkers van Pricma zijn moeten vertrekken, hoewel zij meer werk verzetten dan het PMS ooit zal doen. Dat is niet logisch.

Tweede punt : dat snoeien is in alle budgetten voor jeugdwerking, en dat vind ik een gevaarlijke evolutie. Principieel komt die taak niet toe aan de staat, maar het mag wel duidelijk zijn dat zowel allochtonen als autochtonen geregeld falen.

Citaat:
Snelle, strenge en rechtvaardige bestraffing en opvolging van jeugddelicten is inderdaad nodig.
Ik denk niet dat een weldenkend mens daar een probleem mee heeft als het autochtonen betreft.
Wanneer het over migranten gaat ligt het blijkbaar moeilijker, dan zijn het slachtoffers van de samenleving.
Kansarmoede bestaat zowel bij de autochtone als de allochtone bevolking.
Misschien meer bij die laatste groep maar dat mag geen reden zijn om misdaad goed te praten.
Misdaad wordt nooit goedgepraat. Wél wordt er gezocht naar een oorzaak, en "allochtoon" is géén OORZAAK van criminaliteit. Kansarmoede kan dat zijn, verveling kan dat zijn, frustratie kan dat zijn, een zieke geest kan dat ook zijn, maar "allochtoon" niet. Het feit dat er meer allochtonen in aanraking komen met het gerecht, heeft drie redenen :
Ten eerste zijn ze al zo gestigmatiseerd dat ze sneller worden aangepakt. Ten tweede hebben ze het véél minder gemakkelijk. Ten derde bestaat er nog altijd een duidelijke scheiding tussen de beide culturen, niet alleen omdat zij niet altijd willen "integreren", maar evengoed omdat zij die willen, dat niet kunnen.

Moet je ook eens nagaan : voor dezelfde feiten, hoeveel blanken er voorwaardelijk worden losgelaten of niet eens gestraft, en hoeveel allochtonen dat zoiets overkomt. Als ze moeten voorkomen, komen autochtonen er in de regel iets beter van af. Klinkt ongelofelijk als je ziet hoe vaak ze gewoon terug op straat staan, maar Mohamedje heeft wel mogen betalen voor de neus van mijn broer. Mijn neus (gebroken door een blanke), daar heb ik geen cent van gezien. Dat is zelfs niet eens door de papiermolen van de politie geraakt...

met vriendelijke groeten
Oud 5 september 2003, 14:21   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Mij valt op dat de aangehaalde feiten bij autochtonen iets lichter wegen dan de feiten gepleegd daar allochtonen, zeker als we rekening houden met de verhoudingen. (qua schade hebben autochtonen mij al een PAK meer gekost, maar soit)
Ook valt het op dat het bij de autochtonen vaak een enkeling is die ontspoort. (ja, de kick-boxclub, de mannen van Aartselaar, de mannen van den Bananas, allemaal met 30 of meer, en ELKE WEEK ambras met die gasten )
Bij de Marokkanen zijn het dus hele groepen die de pedalen zijn kwijtgeraakt (20 op 1000 lijkt mij een kleine minderheid, maar soit).
Heeft u een idee wat de verhouding is van allochtonen ten aanzien van autochtonen in de gevangenissen?
Wat maakt het uit? Kan je een crimineel herkennen aan zijn kleur misschien? Naai ze misschien allemaal een ster op, dan kan je ze nog gemakkelijker herkennen
Dat heeft lang geduurd zeg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2003, 14:36   #43
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft u een idee wat de verhouding is van allochtonen ten aanzien van autochtonen in de gevangenissen?
Wat maakt het uit? Kan je een crimineel herkennen aan zijn kleur misschien? Naai ze misschien allemaal een ster op, dan kan je ze nog gemakkelijker herkennen
En nu het antwoord op de vraag : Wat maakt het uit?

...

...

...

nog steeds geen antwoord. Het duurt inderdaad lang, je hebt gelijk 8)
Oud 5 september 2003, 15:22   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

...

...

...

Het antwoord is duidelijk: niets.
Als het fenomeen steaming vooral bij allochtonen voorkomt dan moet het evenzeer aangepakt worden. Zonder argumenten over achterstelling of racisme.
Daarom vind ik het niet slecht dat iemand van allochtone afkomst aangesteld is.
Dan valt dat laatste argument tenminste weg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2003, 15:52   #45
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
En weer Mechelen de stad van Bartje, de stad van de "jongeren" die volop profiteren van dit knuffelbeleid. Maar idd Jan het zal niet alleen Mechelen zijn, maar als men daar aan de alarmbel trekt zal het er wel enorm de pan uitswingen.

Nu nog wachten tot één of andere VLD'er komt zeggen dat het allemaal maar een gevoel, dat het niet echt is. En een ander figuur dat komt vertellen 'ik woon daar dat is niet waar'. De twee doodgeverfde excuses om iets naar het rijk der fabelen te kunnen verwijzen.
Steamen is al jaren in opmars (eerste keer dat ik ervan hoorde is nu al tien jaar geleden), zowel in Mechelen als in Antwerpen als in Brussel als in Gent als in...

Enkel in Mechelen wordt het probleem gemeld. Waarom? Omdat men in Mechelen die problemen ook serieus neemt, en echt WIL werken aan een beter samenleven. Trouwens, dat knuffelbeleid, vergeet dat maar. Als het stadsbestuur nog maar een scheet verkeerd ziet vliegen in Rzoezie, wordt de keet gesloten. Ze zijn al dikwijls genoeg komen controleren...

Let er trouwens op dat de definitie verkeerd is : bij steamen wordt helemaal niet gevraagd naar geld of zo. Ze blijven gewoon stampen totdat je het zelf aanbiedt, of totdat je bewusteloos bent en ze kunnen grijpen wat ze willen. De reden is de kick, niet het geld.

Citaat:
correctie de term migranten is eerder op zijn plaats wanneer we over de daders spreken natuurlijk
Nu, da's bulshit. Ik zeg niet dat migranten zich daar niet aan wagen, maar de steamers die ik persoonlijk in actie heb gezien, waren ALLEMAAL wit. De Skate-posse in Berchem (allemaal wit) heeft zich daar een hele tijd mee bezig gehouden tot ze eens zwaar op hun klep hebben gehad van een bende jongeren uit de banlieu die hun gezever dik beu was. In Mechelen waren de steamers voornamelijk te vinden onder de kaalgeschoren idioten die strak staan van de speed (nu al een tijdje geleden dat ik het in Mechelen nog heb weten gebeuren). Niet onmiddellijjk een allochtoon kenmerk, me dunkt. Ook allochtonen doen dat daar, weet ik wel, maar niet alleen allochtonen. Met meer dan 40% van de bevolking van marokkaanse afkomst zou het zelfs zeer eigenaardig zijn mochten allochtonen dit NIET doen.

Dus weeral : het gaat over misdaad, het zullen wel allochtonen geweest zijn.

En dan maar zeggen dat wij éénzijdig zijn.

1 Zwanst nei ni eh manneke. Dat jeugdhuis is in het verleden gesloten omdat er rond de klok drugs werd gedeald en werd geheeld. Wanneer een marokkaan nood had aan een labtop of aan een nieuwe gsm ging hij naar mechelen en had er daar een voor 1/5 van de prijs. Altijd dat minimaliseren begint me serieus de strot uit te hangen!

2 Nog zone zever. Toevallig heb jij eens blanke jongeren dit zien doen. Wel mijn beste ik zal je een tip geven: ga zelf eens naar een fuif/zwemmen/winkelen in die buurt. Je zal direct merken wat ik bedoel. Of luister eens naar de mechelse autochtone jongeren zonder hen al af te schilderen voor racisten. Jongeren die moeten betalen om een brug over te steken, jongeren die op een fuif door 25 marokkanen tegelijk worden neergeslagen, vrienden die na school andere staan op te wachten... etc

Het is al lang geen uitzondering meer, maar owé als je het kind een naam durft geven want dan ben je een racist en er zal altijd wel iemand afkomen met de zin:"jamar ik heb eens een belg dit ook zien doen"... Tuurlijk zijn er ook belgen die dit doen maar het percentage vreemdelingen die dit doen ligt veel veel hoger, dit ontkennen bewijst enkel je subjectiviteit!

BELGIE BARST

Groot gelijk.
Wa voor volk ziet ge altijd staan aan den TSM, Ham, SITO, ....
Allemaal Marokkanen.
Komt anders is nekeer zelf naar Mechelen, dan zuldet met uw eigen ogen zien.
Heb zelf in den Ham gezeten en ik zag dat daar genoeg.
Ik heb (bijna) nooit last gehad met die mannen, maar maten van mij wel.

EN STOP AUB MET ALLOCHTOON TE GEBRUIKEN, DAARMEE BELEDIG JE MIJ OOK!
ZEG GEWOON MAROKKAAN!!!

MECHELEN STINKT!! NIe moeilijk dat iedereen hier wil verhuizen.
Loopt 's avonds is door den Bruul of de Ijzerleen...
Ge ziet niks "WIT" zoals ze hier zeggen....

Ze zijn gewoon met de teveel en de politie mag niks doen, vandaar dak mijn kandidatuur recent ook heb ingetrokken.
ALs ge al niemeer moogt kloppen op krapuul da ge elke dag moet oppakken dan heeft het geen zin meer!!!!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2003, 15:53   #46
Oeteke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
En weer Mechelen de stad van Bartje, de stad van de "jongeren" die volop profiteren van dit knuffelbeleid. Maar idd Jan het zal niet alleen Mechelen zijn, maar als men daar aan de alarmbel trekt zal het er wel enorm de pan uitswingen.

Nu nog wachten tot één of andere VLD'er komt zeggen dat het allemaal maar een gevoel, dat het niet echt is. En een ander figuur dat komt vertellen 'ik woon daar dat is niet waar'. De twee doodgeverfde excuses om iets naar het rijk der fabelen te kunnen verwijzen.
Steamen is al jaren in opmars (eerste keer dat ik ervan hoorde is nu al tien jaar geleden), zowel in Mechelen als in Antwerpen als in Brussel als in Gent als in...

Enkel in Mechelen wordt het probleem gemeld. Waarom? Omdat men in Mechelen die problemen ook serieus neemt, en echt WIL werken aan een beter samenleven. Trouwens, dat knuffelbeleid, vergeet dat maar. Als het stadsbestuur nog maar een scheet verkeerd ziet vliegen in Rzoezie, wordt de keet gesloten. Ze zijn al dikwijls genoeg komen controleren...

Let er trouwens op dat de definitie verkeerd is : bij steamen wordt helemaal niet gevraagd naar geld of zo. Ze blijven gewoon stampen totdat je het zelf aanbiedt, of totdat je bewusteloos bent en ze kunnen grijpen wat ze willen. De reden is de kick, niet het geld.

Citaat:
correctie de term migranten is eerder op zijn plaats wanneer we over de daders spreken natuurlijk
Nu, da's bulshit. Ik zeg niet dat migranten zich daar niet aan wagen, maar de steamers die ik persoonlijk in actie heb gezien, waren ALLEMAAL wit. De Skate-posse in Berchem (allemaal wit) heeft zich daar een hele tijd mee bezig gehouden tot ze eens zwaar op hun klep hebben gehad van een bende jongeren uit de banlieu die hun gezever dik beu was. In Mechelen waren de steamers voornamelijk te vinden onder de kaalgeschoren idioten die strak staan van de speed (nu al een tijdje geleden dat ik het in Mechelen nog heb weten gebeuren). Niet onmiddellijjk een allochtoon kenmerk, me dunkt. Ook allochtonen doen dat daar, weet ik wel, maar niet alleen allochtonen. Met meer dan 40% van de bevolking van marokkaanse afkomst zou het zelfs zeer eigenaardig zijn mochten allochtonen dit NIET doen.

Dus weeral : het gaat over misdaad, het zullen wel allochtonen geweest zijn.

En dan maar zeggen dat wij éénzijdig zijn.

1 Zwanst nei ni eh manneke. Dat jeugdhuis is in het verleden gesloten omdat er rond de klok drugs werd gedeald en werd geheeld. Wanneer een marokkaan nood had aan een labtop of aan een nieuwe gsm ging hij naar mechelen en had er daar een voor 1/5 van de prijs. Altijd dat minimaliseren begint me serieus de strot uit te hangen!

2 Nog zone zever. Toevallig heb jij eens blanke jongeren dit zien doen. Wel mijn beste ik zal je een tip geven: ga zelf eens naar een fuif/zwemmen/winkelen in die buurt. Je zal direct merken wat ik bedoel. Of luister eens naar de mechelse autochtone jongeren zonder hen al af te schilderen voor racisten. Jongeren die moeten betalen om een brug over te steken, jongeren die op een fuif door 25 marokkanen tegelijk worden neergeslagen, vrienden die na school andere staan op te wachten... etc

Het is al lang geen uitzondering meer, maar owé als je het kind een naam durft geven want dan ben je een racist en er zal altijd wel iemand afkomen met de zin:"jamar ik heb eens een belg dit ook zien doen"... Tuurlijk zijn er ook belgen die dit doen maar het percentage vreemdelingen die dit doen ligt veel veel hoger, dit ontkennen bewijst enkel je subjectiviteit!

BELGIE BARST

Groot gelijk.
Allemaal Marokkanen.

ZEG GEWOON MAROKKAAN!!!

Ze zijn gewoon met de teveel en de politie mag niks doen, vandaar dak mijn kandidatuur recent ook heb ingetrokken.
ALs ge al niemeer moogt kloppen op krapuul da ge elke dag moet oppakken dan heeft het geen zin meer!!!!

Die 250 flikken gaan die 10.000 moslims dat hier wonen nie kunnen stoppen zenne....
EN ja, er wonen hier zoveel!!
Das 1 op 8 ongeveer....
ERG GENOEG!!!!!
Oud 5 september 2003, 17:12   #47
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

En hoe zou het nu toch komen dat men meteen aan migranten denkt als men het woord criminaliteit in de mond brengt?Als je ergens niks anders iets over hoort of ziet bvb in een zwembad,in een metro, in het openbaar vervoer,op scholen,in het verkeer,in de bioscoop kortom overal waar ze veel rondhangen zijn problemen.
Om verder te gaan deze migranten zijn meestal islamieten,en over de hele wereld zorgen die ook voor problemen.
Hun geloof primeert over alle anderen,ben je christen,ben je hindoe,ben je vrijzinnig,of van eender welk ander geloof,dan ben je in hun ogen een ongelovige,en in de koran staat geschreven dat ze ongelovigen mogen bestelen ,beroven,stenigen(als ge ne intifada ziet gooien ze met stenen),zelfs vermoorden.
Als je een islamiet hoort,dan zeggen ze stuk voor stuk dat het niet waar is en dat de islam een vredelievende godsdienst is.
En dan op de migranten verder te gaan,als je zo bvb een migrantenjongere iets zie mispeuteren en je weet wie het is,en ja gaat vervolgens naar die ouders,dan is het steeds het is maar een kind,of als die ouder is mijn zoon misdoet niemand iets,goedwetende dat diezelfde zoon al meerdere malen op het politiekantoor heeft gezeten...

En nu maar verwonderen hoe het toch komt dat men zo dan word,en begint de migranten hebben dit weer gedaan of dat weer gedaan.

Hoe komt het toch dat het vlaams blok zo groot word hé ,hoe zou dat nu komen?Al eens gedacht dat de autochtonen het gedoe van deze migranten serieus bue aan het worden is?
Zolang deze misere met migranten zal blijven duren,zullen er meerdere autochtone mensen hun gedrag zien,zolang zullen er meerdere en meerdere autochtone mensen gaan zeggen trop is genoeg,dit is de grens ga er niet over!!!!(ik vrees dat de emmer serieus vol aan het worden is nu)Dan zal het blok overwinnen!!!(wat niet meer dan normaal is)
Oud 5 september 2003, 18:29   #48
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
Groot gelijk.
Allemaal Marokkanen.
Die gasten waar dat gij U over beklaagt, daar geef ik bijles aan...
Citaat:
Op den Ham gezeten en bijna nooit last gehad? Zeker? Ik heb mijn jaren op den Bim wel meer mogen vechten aan Nekkerspoel...

Citaat:
ZEG GEWOON MAROKKAAN!!!
Daarmee beledig je al die Marokkanen die er geen zak mee te maken hebben, de overgrote meerderheid. Niet vergeten dat in Mechelen stad iets meer dan de helft van de bevolking van Marokkaanse afkomst is ondertussen.

Citaat:
Vergeleken met tien jaar geleden loop ik nu zeer graag over den Bruul. Het ziet er inderdaad bruin van het volk, maar die vallen mij nooit lastig, dus... Ja, hier en daar zit er eens nen aap tussen.

Citaat:

Die 250 flikken gaan die 10.000 moslims dat hier wonen nie kunnen stoppen zenne....
Das 1 op 8 ongeveer....
ERG GENOEG!!!!!
Ha, dat is het probleem. De moslims. Het feit dat ze met zoveel zijn. Ge voelt U bedreigd, niet?

Wel amigo, newsflash :
mijn vader heeft jaren in Mechelen gewoond en woont nu in Leest, zijn vriendin heeft een deftige klerenzaak vlakbij den Bruul, ik heb op den Bim op internaat gezeten, en ik geef nu nog altijd bijles in Mechelen. Mij moet je de stad niet leren kennen.

Ik voel mij anders helemaal niet bedreigd, integendeel. Ik heb er steeds meer vrienden, en voornamelijk allochtonen dan.

Gaat het hier dus over feiten of over indrukken?
Oud 5 september 2003, 18:31   #49
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
En hoe zou het nu toch komen dat men meteen aan migranten denkt als men het woord criminaliteit in de mond brengt?Als je ergens niks anders iets over hoort of ziet bvb in een zwembad,in een metro, in het openbaar vervoer,op scholen,in het verkeer,in de bioscoop kortom overal waar ze veel rondhangen zijn problemen.
Het gaat allemaal over horen en zien. Niemand die de moeite doet om ze eens te leren kennen.

Mocht je dat wél doen, zou je zien dat er redelijk wat onder hen helemaal niet zo'n overtuigde moslims zijn. Zou je ook ontdekken dat de overgrote meerderheid geen vlieg kwaad doet. Maar die zie je ook niet, omdat je ze niet kent.

Feiten dus, of indrukken?
Oud 5 september 2003, 18:33   #50
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het antwoord is duidelijk: niets.
Dank U.

Verder volledig akkoord : ongeacht waar het voorkomt en wie het doet, het moet worden aangepakt.

met vriendelijke groeten
Oud 5 september 2003, 18:50   #51
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het gaat allemaal over horen en zien. Niemand die de moeite doet om ze eens te leren kennen.

Mocht je dat wél doen, zou je zien dat er redelijk wat onder hen helemaal niet zo'n overtuigde moslims zijn. Zou je ook ontdekken dat de overgrote meerderheid geen vlieg kwaad doet. Maar die zie je ook niet, omdat je ze niet kent.

Feiten dus, of indrukken?
ik heb het niet enkel over horen en zien ah nee ook wel degelijk ondervonden,en hier bevestig jij wat ik bedoel het altijd ontkennen van hun daden,overgrote meerderheid die geen vlieg kwaad doet?????Als er dan een o zo grote meerderheid is die geen vlieg kwaad doet,waarom doen ze dan niks aan hun soortgenoten die het leven voor hun hier onaangenaam maken door hun daden?Waarom dat steeds ontkennen van hun daden?Waarom altijd uitvluchten over rascisme?
Ik zou eender zeggen overgrote minderheid die geen vlieg kwaad doet
En ja voor deze mensen is het wel degelijk moeilijk ,alle begrip

En nog dit zou jij de moeite doen om iemand te leren kennen waarvan je zeker weet dat hij of zij voor problemen zorgt???? ik niet,jij toch ook niet? of heb ik het mis? 8)
Oud 5 september 2003, 19:29   #52
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb het niet enkel over horen en zien ah nee ook wel degelijk ondervonden,en hier bevestig jij wat ik bedoel het altijd ontkennen van hun daden,overgrote meerderheid die geen vlieg kwaad doet?????Als er dan een o zo grote meerderheid is die geen vlieg kwaad doet,waarom doen ze dan niks aan hun soortgenoten die het leven voor hun hier onaangenaam maken door hun daden?
Wat doe JIJ om autochtonen van de criminaliteit te houden? Niks. Waarom? Omdat je daar doorgaans niks aan KAN doen. Idem voor allochtonen die niet crimineel zijn.

Citaat:
Waarom dat steeds ontkennen van hun daden?
Bullshit, niemand ontkent dat dit gebeurt, integendeel, ik heb hier zelf een lijstje van persoonlijke "contacten" met allochtonen neergepoot. Ik ontken alleen dat het de meerderheid is, en dat het alleen allochtonen zijn die zoiets doen.
Citaat:
Waarom altijd uitvluchten over rascisme?
Lees je eigen bijdrage nog eens : "de overgrote meerderheid zijn criminelen". Hoe zou het voelen om dat als eerlijke Marokkaan voor je voeten geworpen te krijgen, en dat niet één keer, maar elke dag?

Kijk, ze doen dit niet omdat er racisme is. Maar het latente racisme waar ze elke dag mee in contact komen, wakkert zoiets wel aan. Het probleem is dus niet zozeer het racisme, de oplossing daarentegen is wel degelijk een eerlijkere behandeling van allochtonen : criminelen in de bak, maar de rest alle kansen die een Belg ook krijgt. En nu is dat NIET het geval.
Citaat:
En nog dit zou jij de moeite doen om iemand te leren kennen waarvan je zeker weet dat hij of zij voor problemen zorgt???? ik niet,jij toch ook niet? of heb ik het mis? 8)
Je hebt het mis. Ik heb hier al dikwijls gezegd dat ik bijles geef aan die mannen. Ik KEN ze dus. Jij niet. Wat meteen uitlegt waarom ik wéét dat het een kleine minderheid is, en jij DENKT dat het een meerderheid is.

met vriendelijke groeten
Oud 5 september 2003, 20:15   #53
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Deze discussie is bijna amusant... Moest het niet zo zijn dat er wel degelijk een groot probleem is.

Mijns inziens zijn er wel degelijk problemen met de multiculturele maatschappij waarin wij momenteel leven.
De migrantengemeenschap krijgt inderdaad niet dezelfde kansen als de autochtone bevolking. Daar kan je niet omheen: Ze krijgen er van overheidswege MEER!
Jan-met de-pet echter kijkt rond en ziet dat Achmed-met-de-BMW niet werkt, zich hinderlijk gedraagt in groep, makkelijk met justitie in aanraking komt.

Dezelfde Jan vraagt zich af hoe dat allemaal kan. Hij rijdt met een mazda, probeert zo weinig mogelijk met de politie in aanraking te komen en veroorzaakt in het algemeen geen overlast.

Maar Jan (en ik erbij) zullen wel xenofoob zijn zeker?

Vriendelijke groeten.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2003, 20:28   #54
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
De migrantengemeenschap krijgt inderdaad niet dezelfde kansen als de autochtone bevolking. Daar kan je niet omheen: Ze krijgen er van overheidswege MEER! ^
Hoezo? Wat krijgen ze dan juist meer? De deur tegen hun neus? Inderdaad.

Citaat:
Jan-met de-pet echter kijkt rond en ziet dat Achmed-met-de-BMW niet werkt, zich hinderlijk gedraagt in groep, makkelijk met justitie in aanraking komt.
Eh, ik weet niet of je het je realiseert, maar Achmedje was wel minderjarig. Die rijden niet rond in een BMW.

En om eerlijk te zijn, verreweg de meesten rijden rond in een overjaarse mercedes, renault, ... of een Volkswagen busje. Ik heb het dan niet over die enkele fancy boys die je langs de meir ziet passeren . Ik heb het over de doorsnee Marokkaan.

Citaat:
Dezelfde Jan vraagt zich af hoe dat allemaal kan. Hij rijdt met een mazda, probeert zo weinig mogelijk met de politie in aanraking te komen en veroorzaakt in het algemeen geen overlast.

Maar Jan (en ik erbij) zullen wel xenofoob zijn zeker?
Niet zullen wel zijn. Is.

Mijn familie, vrienden en ik zijn ook al dikwijls lastig gevallen door Marokkanen (door Belgen ook trouwens). En toch spreek ik nog tegen die mensen, en heb ik zelfs ontdekt dat de meesten daarvan heel vriendelijk zijn, en dat er een aantal klootzakskes tussen loopt die je met alle plezier door een gesloten raam zou werpen. Ik heb ook gemerkt dat als je problemen hebt, het ook elke keer met dezelfde klootzakskes is. Dat weet je natuurlijk alleen maar als je ze uit elkaar kan houden. Maar zelfs d�*t kunnen de meeste Belgen niet, voor hen ziet elke Marokkaan er hetzelfde uit : bruin.

Xenofoob dus inderdaad.

Want zeg nu zelf, ook al is het waar (ja, het is waar!) dat allochtonen gemiddeld meer in contact komen met het gerecht, wat weten we daarmee meer? Juist niks.
Oud 5 september 2003, 20:41   #55
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Kijk, ze doen dit niet omdat er racisme is. Maar het latente racisme waar ze elke dag mee in contact komen, wakkert zoiets wel aan. Het probleem is dus niet zozeer het racisme, de oplossing daarentegen is wel degelijk een eerlijkere behandeling van allochtonen : criminelen in de bak, maar de rest alle kansen die een Belg ook krijgt. En nu is dat NIET het geval.
Citaat:
Je hebt het mis. Ik heb hier al dikwijls gezegd dat ik bijles geef aan die mannen. Ik KEN ze dus. Jij niet. Wat meteen uitlegt waarom ik wéét dat het een kleine minderheid is, en jij DENKT dat het een meerderheid is.

met vriendelijke groeten[/quote]
Als ze problemen veroorzaken is hun uitvluchtje steeds rascisme en meer niet ,jij kent ze ?awel ik ken ze ook heb ertussen gewoond
Ik was van gedacht mischien net zoals jij nu ,maar die is veranderd vanaf den eerste dag dat ik samen ging wonen in een buurt waar nogal vele migranten wonen,ik was moe van de verhuis en ik blaasde even uit op het terrasje van mijn flatje,toen ik plots veel lawaai hoorde,ik keek naar beneden en zag daar een oude man met een bakfiets en in die fiets een hondje,6 migranten kinderen de jongste een jaar of 5 de oudste mischien 12 waren deze oude man met stenen aan het bekogelen,vind jij dit normaal?En zo kan ik nog veel andere dingen opsommen die ik dagelijks zie als ik de kinderen van school ga halen,of als mijn vrouw de kinderen gaat halen en weer met een hele uitleg over die lieve migrantjes die geen vlieg kwaad doen komt vertellen,breek me de mond niet open hé je zou versteld staan wat ik met jou lieve bijleslerende soort allemaal al heb meegemaakt en gezien
Ik zal een spreekwoordje meegeven Tussen alle koren is er kaf,en ik vul het aan met: in het 1 veld met koren al wat meer dan in het andere
Oud 5 september 2003, 20:49   #56
pistoléke
Burgemeester

Standaard

nb in engeland gaan britse moslims 9/11 vieren als een feestdag
toch zo brave bijleslerende mensen die geen vlieg kwaad doen hé
Oud 5 september 2003, 20:49   #57
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Kijk,

Wat krijgen ze meer:
Straathoekwerkers, Buurttoezichters, SoPa's, Speciale voetbalcontracten waarbij kunnen voetballen niet van belang is, enz.

Ik heb zelf in Deurne gewoond en heb daar gezien dat het blijkbaar niet zo moeilijk is voor die gasten om aan dure luxewagens te geraken, hoewel diezelfde gasten elke derde en zesentwintigste van de maand voor de staat werken... By the way er zijn er in die gemeente maar heel weinig die met aftandse voertuigen rondkarren...

En wel raar dat het inderdaad altijd dezelfde klootzakskes zijn die de boel verzieken: In Deurne zijn het zo goed als alle migranten jonger dan dertig. En ik ken ze allemaal uit elkaar, ook al zien ze dan bruin.

Met verstandig rechtse groeten!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2003, 20:59   #58
pistoléke
Burgemeester

Standaard

tiens tiens tiens nog mensen uit Deurne,en net hetzelfde als hetgeen wa ik hier zeg,het is die buurt waar ik het dus over heb,nu woon ik er niet meer,en de meesten van de (en dit valt op) van de blanke buren die ik daar had wonen daar ook niet meer.Was die brave lieve migrantjes die geen vlieg kwaad doen beu
Oud 6 september 2003, 09:34   #59
Oeteke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Groot gelijk.
Allemaal Marokkanen.
Die gasten waar dat gij U over beklaagt, daar geef ik bijles aan...
Citaat:
Op den Ham gezeten en bijna nooit last gehad? Zeker? Ik heb mijn jaren op den Bim wel meer mogen vechten aan Nekkerspoel...

Citaat:
ZEG GEWOON MAROKKAAN!!!
Daarmee beledig je al die Marokkanen die er geen zak mee te maken hebben, de overgrote meerderheid. Niet vergeten dat in Mechelen stad iets meer dan de helft van de bevolking van Marokkaanse afkomst is ondertussen.

Citaat:
Vergeleken met tien jaar geleden loop ik nu zeer graag over den Bruul. Het ziet er inderdaad bruin van het volk, maar die vallen mij nooit lastig, dus... Ja, hier en daar zit er eens nen aap tussen.

Citaat:

Das 1 op 8 ongeveer....
ERG GENOEG!!!!!
Ha, dat is het probleem. De moslims. Het feit dat ze met zoveel zijn. Ge voelt U bedreigd, niet?

Wel amigo, newsflash :
mijn vader heeft jaren in Mechelen gewoond en woont nu in Leest, zijn vriendin heeft een deftige klerenzaak vlakbij den Bruul, ik heb op den Bim op internaat gezeten, en ik geef nu nog altijd bijles in Mechelen. Mij moet je de stad niet leren kennen.

Ik voel mij anders helemaal niet bedreigd, integendeel. Ik heb er steeds meer vrienden, en voornamelijk allochtonen dan.

Gaat het hier dus over feiten of over indrukken?
HEt gaat over feiten, jongen.
En ik hing vroeger ook altijd rond met die mannen.
Maar dien tijd is gedaan.
RESPECT kennen die nie.
Ze hebben mij ook iets gelapt!
Weet ge, ik heb in heel mijn leven nog nooit ambras gehad met nen belg, enkel met MArokkanen.
Binnenkort zal ik enkele mooie fotos posten van wat ze allemaal uitspoken in den botanique en elders.
Plus volgend jaar voor de verkiezingen gaat er een videoband gestuurd worden naar alle Vlaamse tv-zenders.
Op die video staan al enkele mooie beelden van het Marokkaanse krapuul in Mechelen die Belgen aant afrippen zijn.

En blijkbaar zijt gij ook nie zo slim he georg
Ook van vreemde afkomst zeker?
Turk?

En ge moogt er FIER op zijn da ge zoveel "MAROKKAANSE" vrienden hebt!
Zo gade nog ver geraken!! Maar ja, ge zijt leraar voor iets he!!
Oud 6 september 2003, 10:07   #60
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HEt gaat over feiten, jongen.
En ik hing vroeger ook altijd rond met die mannen.
Maar dien tijd is gedaan.
RESPECT kennen die nie.
Ze hebben mij ook iets gelapt!
Wie zijn "ze"? "de Marokkanen"?
Citaat:
Binnenkort zal ik enkele mooie fotos posten van wat ze allemaal uitspoken in den botanique en elders.
Plus volgend jaar voor de verkiezingen gaat er een videoband gestuurd worden naar alle Vlaamse tv-zenders.
Op die video staan al enkele mooie beelden van het Marokkaanse krapuul in Mechelen die Belgen aant afrippen zijn.
Haa, schitterend. Let dan vooral op de gezichten, en kijk eens hoeveel verschillende je kunt herkennen. Weten we meteen hoe groot die "meerderheid" van jullie is...

Citaat:
En blijkbaar zijt gij ook nie zo slim he georg
Ook van vreemde afkomst zeker?
Turk?
Belg van Joodse afkomst.

Citaat:
En ge moogt er FIER op zijn da ge zoveel "MAROKKAANSE" vrienden hebt!
Zo gade nog ver geraken!! Maar ja, ge zijt leraar voor iets he!!
Ik ben dan ook geen leraar, ik werk in een milieulaboratorium. En ik geef bijles in mijn vrije tijd, inderdaad.

met vriendelijke groeten
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be