![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Puur microbiologisch gezien, (ben geen MB maar het was wel zo een van die dingen waar ze ons mee lastigvielen ... ![]() De contacttijd is uiterst kort, ik denk dat ge al een vrij sterk gif op dat lipje moet aanbrengen om iemand om zeep te helpen. Zelf al zitten er bacterieen op, die hebben de tijd niet van zich voort te planten, de tijd is kort , de omgeving (cola - limonade) is zuur ... Als het lipje onder de vetzakkerij (schimmel etc... ) zit dan zou je dat eerst afkuizen, en de meesten zouden het zelf gewoon weggooien. Als u een fles cola opendraait, staat die ook open, op dat moment vallen er ook sporen van schimmels en airborn bacterien in uw fles, ... toch wordt ge daar ook niet ziek van... (medium is zuur ... ) Kom de kans dat zelf als daar iets opzit, ge besmet raakt , is uiterst miniem, ... anders was er geen frisdrankproducent ter wereld die het risico zou durven nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk wel. Je peutert je nagel omdat het 'ringetje', trekt dat omhoog en daardoor plooit het lipje naar binnen. Ga je dan inschenken loopt de vloeistof altijd over dat lipje. Wat is dat nu.
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lipje drukt deksel naar beneden, lipje komt zelf niet in aanraking met de vloeistof zeker niet als je inschenkt, ook niet als je gewoon drinkt mss als je je drank echt naar binnen pleurt ... wat is me dat nu ... pakt er maar eens eentje bij ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 31 januari 2011 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erover dat ik me afvraag waarom een voedingsmiddelenfabriekant verpakkingen mag gebruiken die op deze manier werken. Ook al gaat er niemand dood van. Ergens moeten verpakkingen toch goedgekeurd worden? Zegt iemand die dat blikje goedgekeurd heeft dan:"Mwah, echt in orde is het allemaal niet maar zo groot zal het risico niet zijn en het gaat maar over voeding. Ik zal het maar goedkeuren?" Als je op die manier gaat denken kan je evengoed zeggen dat warenhuizen voortaan ook wel vervallen dingen in de rekken mogen houden want daar ga je de eerste dagen ook niet dood van en het risico is klein. Toch mag dat niet. Als er in Duitsland ergens een pot dioxine in het kippevoer is gevallen worden alle eieren vernietigd. Al is de kans klein dat die eieren een dodelijke dosis dioxine gaan bevatten. Toch worden ze vernietigd. Ik bedoel maar; het minste beetje risico dat er tegenwoordig is als het om voedsel gaat wordt steeds duchtig aangepakt, al weet iedereen dat die aanpak meestal een beetje 'erover' is. Behalve in het geval van die blikjes blijkbaar...
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je plooit toch een gedeelte van de bovenkant van het blikje naar binnen eh? Na het openen van het blikje zit dat gedeelte dus in uw blikje. Als je nu heel voorzichtig in gaat schenken raak je misschien dat naar binnen geplooide gedeelte niet, maar als je dat blikje gewoon aan je kop zet en je begint te drinken zeker wel.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga seffens in de Delhaize een blikje kopen. Proefondervindelijk forummen. Het gaat iets nieuws zijn.
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anna, uwen uitleg suckt jongen...
Net een blikje Red Bull opengetrokken. Niet dat ik Red Bull gekocht heb, dat blikje staat hier al maanden in onze ijskast. Nu deed het eindelijk dienst. Ik ga hier gene groten uitleg verspillen aan dit blikjesgedoe, ik post hieronder gewoon een foto die hetzelfde laat zien als mijn blikje Red Bull. Er steekt een lap metaal in het blikje en iedereen ziet dat als je gaat gieten die lap metaal door de vloeistof aangeraakt gaat worden. Sorry eh, but you can't beat science... ![]()
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EN NU VOOR DE LAATSTE KEER!!!
Zo kort mogelijk; Ik lig van geen kanten wakker dat die cola over die buitenkant van dat blikje moet lopen vooraleer je hem kan nuttigen. Wat interesseert mij dat, ik drink nooit cola en zelden of nooit iets anders uit blik. Ik hoef dus ook geen oplossingen als schoonvegen met doekjes of javel e.d. Ik moet geen oplossing want er is voor mijn part geen probleem. Waarom ik dan een hele draad lig vol te zagen over die onnozel klepjes? Omdat jullie blijkbaar denken dat ik ganse nachten wakker lig van dat probleem omdat ik vrees dat ik vroeg of laat vergiftigd ga worden door zo'n blikje. En omdat ik het een schande vind dat zoiets allemaal maar kan. En omdat ik vind dat daar dringend iets aan gedaan moet worden. Daarom dus. Jullie eigen schuld in feite. Wat wil ik in godsnaam dan wel? Deze vraag beantwoord zien; "Hoe komt een verpakking die er voor zorgt dat de inhoud in contact MOET komen met de onbeschermde buitenkant door de keuring die beslist of dit soort verpakking (in Belgie of in Europa) gebruikt mag worden?" En eventueel bij uitbreiding (maar dat hoeft zelfs niet echt); "Zijn er nog andere soorten voedingsverpakkingen waar dat contact tussen inhoud en buitenkant onvermijdelijk is?" Meer niet.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gij moet advocaat worden gij. Het maakt geen hol uit welk deel er naar binnen wordt geduwd. Of dat dat nu die lap metaal of dat 'lipje' is, 't speelt allemaal gene rol. Er wordt IETS naar binnen geduwd. Ik heb dus gelijk. Geef het nu maar. ![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar worden inderdaad dure studies over uitgevoerd, en uiteindelijk geeft er iemand binnen Europa advies en wordt dat verpakingsmiddel al dan niet goedgekeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan ding waar ge het mee naar binnen duwt heb ik nog geen naam gegeven maar ik stel 'ringeske' voor. Ge trekt dus aan het ringeske en het lipke kantelt naar binnen toe.
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() in Brazilie slaan ze daarop door, begonnen spontaan te flippen toen ik een pintje kocht en gewoon direct van het blikje dronk "are you crazy !!??"
blijkbaar is er een urban legend , of is het echt waar? luidt als volgt "nen kerel gaat vissen, drinkt van een blikje zonder af te kuisen en sterft omdat er zogezegd rattenpis op da blikje was gekomen" |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echte mannen bijten een gat in dat blik, en drinken daaruit.
In 1 teug uiteraard.
![]() |