![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik deel uw mening mbt tot het eigenlijke topic.
![]() |
#42 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Let op: Ik heb niet gezegd dat de VS nu geen democratie zijn.) Citaat:
Citaat:
PS Ik zou me de volgende 3 dagen in principe te pletter moeten werken, daarna volgt een operatie, dus ik zal hier normaalgezien een tijdje niet meer komen. [size=1]Indien ik hier de volgende dagen wel nog verschijn is mijn forumverslaving sterker dan m'n plichtsbesef en moet ik dus dringend richting afkickcentrum [/size] |
|||||
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat heet dan de Vuurwerk coalitie?
![]() |
#45 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
ofwe een zwarte coalitiet ofwel de regenboog coalitie.. ik gok op eerste en dan letterlijk figuurlijk in die opstelling ![]()
![]() |
#46 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij hebben wel inspraak, maar het is zo dat in elke partij - denk ik toch - de partijraad eerst een beslissing neemt en nadien kunnen de leden eventueel de beslissing aannemen of tegenstemmen.
#48 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De leden hebben wel inspraak gehad, ieder lid is uitgenodigd geweest op een lokale raadpleging, en kon reageren met mail |
||||
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Alle N-VA afdelingen in Limburg waren op voorhand in meerderheid tegen kartelbesprekingen, alsook vele andere afdelingen in Vlaanderen. Lokale raadpleging?? iedereen weet dat dit niets voorsteld. Op voorhand een A4 vragenlijstje naar alle leden sturen met een vooropgesteld scenario, wat kan en wat is wenselijk, en wat zou het lid dan kiezen. Het resultaat van deze interne democratie (BROV - Poll, etc,) had véél leed en gezichtsverlies kunnen voorkomen. Het zijn de leden niet, maar de uit de mogelijke boot vallende zogenoemde zwaargewichten die de kat de bel aanbonden. Ik lees ook nog kranten.
![]() |
#50 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, het lijkt erop dat de NV-A dezelfde weg opgaat als destijds de Volksunie en later VU-ID21. Ruzie, nog meer ruzie, en uiteindelijk uiteenvallen in stukskes, nog kleinere partijtjes, en de onvermijdelijke opportunisten die overlopen naar de grote partijen. |
||||||
![]() |
![]() |
#51 | ||
Schepen
|
![]() [quote="Antoon"][quote="PO"][quote="giserke"][quote="PO"][quote="giserke"]
Citaat:
Probleem is dat de top steeds denkt te moeten beslissen zonder dat de leden inspraak gehad hebben, ze weten het beter? Als het goed gaat, géén probleem, maar anders is het opletten geblazen. Een debat voeren met de leden is nog wat anders dan een monoloog afsteken, en dan vragen of er opmerkingen zijn waarop enkele leden dan hun mening geven of hun ongenoegen kenbaar maken dat gelijk staat met een klapke tegen de deur. In moeilijke tijden kent men echte staatslieden.