![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Hoe meer idioten moord en brand staan te roepen, hoe meer democracy ![]()
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
democratie is de opheerlijking van de middelmaat. En als je de huidige regering bekijkt, is het erg gesteld met die middelmaat.
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
A. Het is niet zeker of de meeste mensen voor of tegen het migrantestemrecht zijn. B. Als de meeste mensen tegen democratie zijn, moeten we die dan maar afschaffen? C. Ik ben het beu om eerste met jou overeenstemming te bereiken, terwijl je de dag erna mij gaat bekritiseren over dat standpunt, wat impliceert dat je weer van gedacht bent verandert. Als dat jou manier van discussiëren is, awel merci. D. Bedankt om mij in je onderschrift zet, ik ben vereerd. Wil je voor de duidelijkheid wel bijzeggen dat: a: ik het het geschreven b: het over Vlaamse Onafhankelijkheid gaat c: de smiley er bij zetten, om duidelijk te maken dat het over een grap ging? Bedankt |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tegen Verhofstadt zeggen dat hij niet mag liegen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ach, het was een grap? Het weerspiegelt nochtans perfect de houding van politiek correcte 'democraten'. Daarom laat ik in mijn onderschrift ook staan wat er staat. Ik heb geen namen genoemd omdat deze houding nu eenmaal realiteit is.
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Knuppel, we zijn hier op een zeer interessante vraagstelling gestuit:
Als de bevolking tegen algemeen stemrecht is voor iedereen die onder de wetten van België valt, wat op zich dus geen democratisch principe is, wat dan? Of, in meer algemenere termen: Als de meeste mensen tegen democratie zijn, is het dan democratisch om de democratie af te schaffen? Nieuwe topic dus! Onder "verdieping van de democratie". |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Knuppel, for the record, ik ben tegen het cordon sanitair, en ik vind het belachelijk dat men goede voorstellen van het Vlaams Blok al bij voorbaat naar de prullenmand verwijst. Een goed voorstel is een goed voorstel. Maar dat heeft geen afbreuk aan het feit dat ik niet veel moet weten van het Vlaams Blok.
Ik vind de onafhankelijkheid van Vlaanderen niet belangrijk, mij als ik moet kiezen stel ik tegen, al is het maar om het Vlaams Blok dwars te zitten. Maar als het Vlaams Blok met een goed voorstel afkomt, zal ik zeker pro stemmen. Het daarom m.i. niet opportuun om mijn uitspraken in verband te brengen met de benadering die de meeste politiekers in dit land gebruiken, namelijk alles wat van het Vlaams Blok komt op voorand af te schieten. Laat je onderschrift maar staan, maar ik wil mij wel disctanciëren van de interpretatie die jij eraan geeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is dat een parlement (van onverkozen opvolgers!!) dat er wetten doorjaagd waarvan het niet eens zeker weet of een meerderheid van het volk dat wil? Is dat een kieswet erdoor jagen waarvan nooit iets in een partij-programma stond? Als jij DAT democratie noemt dan mag ze van mij afgeschaft worden door DE DEMOCRATIE! Citaat:
En lees de rest liever ook eens.
![]() |
![]() |
#50 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik wil echter wel STEMPLICHT voor iedereen.. alle Belgen dus.. Naar hier komen, niet willen meewerken aan onze samenleving, willen uitroepen dat maroko het land der landen is (waarom kom je dan in de eerste plaats?) en eisen uw nationaliteit te behouden en dan nog eisen alle rechten van ons te krijgen.. sorry.. Dan eis ik het recht da als nen marokaan mijnen gsm pikt ik zijn hand mag afhakken.. zoals bij hem in marokko mischien het geval is.. arrogant... Dus alle Belgen stemPLICHT !
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() is democratie niet, dat mensen van dezelfde nationaliteit evenveel waard zijn? Gelijke kansen hebben etc? Volgens mij is iemand tot iets verplichten niet ondemocratisch.. dan is een snelheidsbeperking dat ook...
![]()
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle Belgen stemrecht en op een zodanige wijze politiek bedrijven dat bijna iedereen komt stemmen ook al wordt hij er niet meer toe verplicht!
Wie dan nog niet wil stemmen, bijvoorbeeld omdat politiek hem geen barst interesseert, geeft de wél stemmers ongeschreven volmacht om in zijn naam te handelen. Iedereen MAG! Niemand MOET! In bijna alle democratische landen gaat het zo. (uitgezonderd Griekenland in Europa) Waarom zou die meerderheid der landen daarom NIET democratisch zijn? Is België wel zo democratisch indien het, als bijna enige uitzondering in Europa, aan de stemplicht vasthoudt?
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Ik heb toch niks gezegd over stemplicht? Waarom zit jij daar nu nog over te zagen? Zoals ik al tien keer heb aangehaald, ik ben tegen stemplicht.
Ik heb het over iets compleet anders, namelijk wat er moet gebeuren als de meerderheid tegen democratie is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-Vlaanderen onafhankelijk -BROV/stemrecht Voor de rest bestaat er niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heet jij Trol? Om te beginnen IS de meerderheid de democratie. Met andere woorden: het soevereine volk. Mij maak je niet wijs dat het souvereine volk tegen democratie is maar wél tegen een 'democratie' die er geen is: een minderheid van datzelfde souvereine volk dus.
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
-Je draait mijn woorden om, ik schreef: Ik heb het over iets compleet anders, namelijk wat er moet gebeuren [size=6]als[/size] de meerderheid tegen democratie is. Ik zeg niet dat dat nu zo is. -Democratie is dat iedereen die onder een gezag valt, ook dat gezag mee mag bepalen, via verkiezingen. Niet-Belgen die onder het Belgische gezag vallen zouden volgens het democratische principe dus ook mogen stemmen. Anders heb je maar een deel van de bevolking (nl. enkel de Belgen) doe het gezag over de volledige bevolking mogen bepalen, wat geen democratie is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mogelijk moeten we groooooooooote problemen niet altijd te ernstig nemen. |
|||
![]() |
![]() |