![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Nebuck@dnezzar schreef:
Of moeten we op 90 en 70 banen meer rondpunten proberen te krijgen en fatsoenlijke fietspaden er langs. Dat is de oplossing. Maar ja, dat kost geld, inspanningen, doordachte planning. Niets voor de schatkist dus. Geld dat gevonden wordt door superboetes betaald door hardrijders. Dus uiteindelijk zorgen de hardrijders voor het geld voor betere verkeersveiligheid en minder verkeersdoden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Alleen nog maar een vogel doodgereden op de snelweg en drie slootjes gehad maar nog geen doden, (praise the lord en hout vasthouden).
De rijstijl is ondertussen zwaar aangepast, de maxmale snelheid wordt nog maar zelden overschreden en bij schooltjes wordt er gecruised tegen 25 km/u, zelf indien de minister dit niet oplegd. Nog geen gewetensproblemen hier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rij zo snel je wilt. Er is hier toch volk genoeg. Elke dode is een plaats vrij op de arbeidsmarkt. Leer gewoon inzien dat trager veiliger is. Een lijk weegt niet op tegen:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() oplegt met een t natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hou mij aan de snelheid, maar ik weet ook hoe het is als je je aan de snelheid houdt en de auo's na jou, plakken tegen je bumper. Indien ze de snelheid dan nog is gaan verlagen tot 30 km/uur (bebouwde kom) en 70 km/uur (gewestwegen) dan ga ik mij nog ambetanter voelen omdat de auto achter mij tegen mij geplakt zit.
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Superstaaf, wat baat het de mensen niet te laten verongelukken maar ze terzelfdertijd laten stikken door de uitlaatgassen ?
Hoeveel vermeerdering van broeikasgassen zou zulke maatregel met zich meebrengen ? Mij is altijd geleerd dat een wagen het meeste vervuilt in de lagere versnellingen. Dus als men tegen 30 rijdt in 2de versnelling dan vervuilt men veel meer dan tegen 50 km in 3de of zelfs 4de. Ik heb een soepele wagen in die versnellingen. Maar tegen 30 km in derde heb ik een hoger toerental dan tegen 50 in 4de.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je kijkt naar de levensverwachting vanaf het moment dat de wagens in bedrijf kwamen, is ze onophoudelijk gestegen. Ik ga van vervuiling geen levensverhogende factor maken, maar ik vraag wel om het te relativeren en in verhouding te plaatsen tot een fatale klap van één ton staal tegen 80 kilo mens.. Citaat:
Zoja, dan wordt het tijd om de automobielindustrie warm te maken voor andere types auto: zwakkere motoren met ideale verhoudingen om te voldoen aan de nieuwe normen van snelheid die noodzakelijk worden door het drukkere verkeer........... Smartjes i.p.v. Porches........
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Ik hoop altijd dat men binnen dit en 5 jaar met echte hybride wagens in productie kan afkomen. Ik zal er zeker een kopen. Zelfs al kost het mij meer geld.
Maar ik hoop toch ook dat de kinderen van mijn kinderen hun kinderen nog een beetje propere en zuivere lucht zullen kunnen ademen. We halen nu al de Kyoto norm niet. En het verkeer is daar een van de grote vervuilers van. Dus moet men bij elke maatregel die men het verkeer wil opleggen heel goed nadenken of dit voor het milieu en dus voor de hele mensheid geen schadelijke gevolgen met zich meebrengt. Als ik mij zo bezig zie dan vraag ik mij af of ik Mieke haar plaats niet kan krijgen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Iedereen op de motor verdorie.
Een motorrijder die zijn wilde haren kwijt is geraakt na een aantal keer het hart in de keel te hebben gehad, rijdt bewuster en is alerter op de gevaren op de weg. Dit komt omdat je niet in een geaircode geisoleerde ruimte ligt achter 800 kg moordend staal, op 4 wielen. Volgende bijkomende voordelen: - Iedereen gehard tegen en door de kou, een gezondere belgiesche bevolking. - Meer sociale contacten, aan de stoplichten, koud he buurman, bijzonder koud. - Minder files. - Over het algemeen een gelukkigere bevolking. Dit moet gestimuleerd worden door subsidies op verzekeringen, BTW, goede verkeeropleiding op school (zie dat je gezien wordt en check of je gezien bent). (Smartjes i.p.v. BMW 7 serie en AUDI A8, ik denk dat de minister hier niet in past met de chauffeur) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Motor mmmmm, neen iedereen op de fiets.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op de motor leer je inderdaad veel defensiever rijden. Klein nadeeltje; niet iedereen is geschikt om met een motorfiets te rijden, en weinigen kunnen ook verantwoord omspringen met de kracht van een motorfiets |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Dan is mijn fietsvoorstel beter. Die kracht zit in je eigen benen.
![]() En de ministers kunnen misschien rondgereden worden in zo'ne fiets met een karreke achter. Help eens iemand, het woord wil mij niet te binnen schieten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() s' Morgens op de fiets 40 kilometer en s' avonds nog eens? Heel de dag stinkend en bezweet achter het scherm.
Dan ben je meer dan 2 uur per dag aan het fietsen, wel goed voor het overtollige vet. En dan nog een paar werfbezoekjes naar Amsterdam, met de trein of zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() Maar dan oppassen voor de drugshond. (zie ander forum)
![]() Voor mij zou het toch ook een uurtje heen en een uurtje terug zijn. We zullen maar onze auto gebruiken, rustig en verstandig, zoals gewoonlijk. ![]()
![]() |
![]() |